Advertentie | |
|
![]() |
|
Opzich ben ik niet zo mierenneukerig wat betreft taal, ik maak zelf ook ongelofelijk/ongelooflijk veel fouten, maar er zijn natuurlijk grenzen, wat er bijvoorbeeld al eerder genoemd is, "dat kost duur" , dat moet ik altijd even verbeteren.
(ik ben benieuwd wat ik allemaal fout heb geschreven in dit berichtje ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() (or am i mistaking?)
Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 19:12. |
![]() |
|
![]() |
In Nederlandse spelling ben ik echt enorm slecht. In Engels ben ik daarentegen erg goed, ik irriteer me er dan wel aan als mensen expres dingen in het engels gaan zeggen en dan enorme stomme fouten maken.
||
![]() |
Citaat:
Maar aan de andere kant.. sommige vrienden van mij gooien de hele dag met de 'duurste' woorden, dat vind ik ook overdreven. Doe niet zo je best, denk ik dan. Ik hou gewoon van correcte spelling, en goed grammaticagebruik. Niets meer, en niets minder. |
![]() |
|
ik heb zo'n teringhekel aan mensen die zich druk maken om een paar spel fouten, en zich daar dan ook helemaal over op winden.
Tuurlijk als ut extreme fouten of h4><0rz of BrEeZaH stijl is dan hoeft het van mij ook niet dan lees ik het niet eens
|
Verwijderd
|
'Ik kon hem van...' ipv 'Ik kende hem van...' Daar kan ik me aan ergeren.
![]() En voltooid deelwoorden met -dt schrijven...Zucht, sommige mensen snappen dan echt niets van werkwoorden. Op zich vind ik het niet zo erg, maar op dingen die professioneel zijn geproduceerd (handleidingen van producten, boeken, bedrijvenwebsites etc.) kan ik me rot ergeren aan domme spelfouten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik ben best wel een taalperfectionist. Fouten mag in spraak mag ik alleen maken als ik me er zelf van bewust ben, en andere mensen verbeter ik vaak omdat zij van mij ook alleen bewuste fouten mogen maken, en ik dus niet weet of ze die fouten bewust maken. Irritant hè?
||
Verwijderd
|
Citaat:
De voorbeeldzin die jij gaf moet niet zijn: 'Laat zij dat maar doen', maar 'Laat hen dat maar doen'. Wat jij bedoelt is 'Hun hebben gewonnen' ipv 'Zij hebben gewonnen' ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Msn-taal, Slechte invloed op de Nederlandse taal? xLesleyy. | 34 | 23-10-2007 17:33 | |
Algemene schoolzaken |
[Profielwerkstuk] Msn-taal BartNL | 29 | 06-10-2007 18:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het nut van Esperanto als tweede taal binnen de EU 0fd1ba6bef258b3 | 57 | 24-08-2005 11:12 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Word je ook gek van die talen? Mister Frodo | 31 | 19-01-2004 19:50 | |
ARTistiek |
verhaaltje; dankje wel in 7 talen sunflouwer | 0 | 04-06-2002 08:29 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Taal studeren? morgantcm | 18 | 31-03-2001 22:09 |