Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: Heb jij professionele hulp?
Ja 107 26.75%
Nee 220 55.00%
Niet meer 73 18.25%
Aantal stemmers: 400. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 21:00
popeye the sailerman
popeye the sailerman is offline
is dat in of zo, naar een psycholoog ofzo?
ik ben gewoon 'gezellig raar' dus heb het niet echt nodig want weet zelf wel wat er met me aan de hand is dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 06:23
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
popeye the sailerman schreef:

gozer let je een b-tje op??
soms kunnen zogenaamde modeverschijnselen levensreddend zijn
k wou dat ik er voor de fun heenging
Oud 10-04-2002, 15:15
meastrecks
meastrecks is offline
nee, ook geen reden toe
Oud 11-04-2002, 08:34
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
want weet zelf wel wat er met me aan de hand is dus.
en hier kan ik me prima in vinden. IK weet heus wel wat er mis is. Hoef ik niet NOGMAALS te horen van een psych.

Kheb hulp nodig en geen bevestiging..

en waarom ik dit zeg, geen flauw idee
Oud 11-04-2002, 09:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

en waarom ik dit zeg, geen flauw idee
Ontkenning van behoeften. Geen hulp kunnen accepteren.
Oud 11-04-2002, 11:10
fruitmand
fruitmand is offline
ik durf het niet....

...is ook niet nodig hoor, vind ik zelf.
Oud 11-04-2002, 13:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ontkenning van behoeften. Geen hulp kunnen accepteren.
Euhm.. er staat toch dat ik hulp nodig heb, of kan ik me eigen posts niet meer lezen?

Trouwens waarom reageer je altijd zo agressief op mij?
Oud 11-04-2002, 17:09
NaSgIrL
NaSgIrL is offline
Ik ben heel boooos op die maatschappelijk werkster>>>>>> k ben gewoon bang voor haar door haar werd ik bijna depri omdat zij allemaal onzin lulde ze zij dat iemand dat tegen haar had gezegd terwijl ik dat toen vroeg aan die persoon of dat zo was, bleek dat ze het allemaal had verzonnen ze zij dat het een manier was om iets los te krijgen. ik ben boos weggelopen en ik weet nog niet zeker of ik er nog wat aan ga doen om haar te laten voelen wat ze met die persoon en mij heeft gedaan. nooit meer ga ik met iemand praten want die maken van een klein probleem een veel groter probleem en ze laten je bijna dingen geloven die niet waar zijn> the bitchhhhhhh must die
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:42
xxxPAULAxxx
xxxPAULAxxx is offline
psych's en al die mensen helpen me alleen maar verder de shit in, ach jah...zal wel aan mezelf liggen...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:38
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
toch het grootste gedeelte niet

Oud 13-04-2002, 04:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Euhm.. er staat toch dat ik hulp nodig heb, of kan ik me eigen posts niet meer lezen?
Waarom zoek je het dan niet? Waarom ontkende je dat dan eerst? Iig in ons gesprek toen. Dat is dus toch veranderd?

Anyways, idd, ik ging nog uit van toen.

Citaat:
Trouwens waarom reageer je altijd zo agressief op mij?
Ligt toch echt aan jou. Ik ben gewoon recht voor z'n raap.
Oud 14-04-2002, 19:36
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, ook nooit gehad. Ik zou ook niet weten waarom.
Oud 15-04-2002, 18:40
tinkelbel
tinkelbel is offline
ik heb geen hulp nee
Oud 16-04-2002, 08:28
Belladonna
Belladonna is offline
Heb 2 a 3 maanden bij een maatschappelijk werkster gelopen. Het zoooooog!
Oud 16-04-2002, 10:27
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Tijd geleden wel en nu even niet, maar ik moet eigenlijk wel weer, want gaat niet echt goed ofzo.
Oud 16-04-2002, 17:12
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik heb gister voor het eerst semi-professionele hulp gehad. Ze had er wel voor gestudeerd enzow, maar twas een schoolSPH(sociaal pedagogisch hulpverlener) Nah, daar heb ik dus gehoord dat ik depressief was, alleen daar was ik zelf ook al achter.
Het was vorig jaar meer nodig dan nu, maar het schijnt dat ik in de ontkenningsfase zit ovzo... Nah het zal wel
Oud 16-04-2002, 17:28
Spoeleh
Spoeleh is offline
tijdje gehad omdat het met ons hele gezinnetje niet echt sweet liep. ik vond het intressant en heb er wel een hoop aan gehad.
Oud 17-04-2002, 11:30
Nena21
Nena21 is offline
Ik moet nu dus waarschijnlijk verplicht naar een psychiator,of naar het riagg van m'n moeder.
Maar ze kunnen je toch niet dwingen?Of zit ik nu fout?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:11
notbonefish
notbonefish is offline
ben onlangs begonnen met hypno/regresie therapie, heb al een paar sesies achter de rug. het is wel interessant, en het zet me aan het denken, maar ik vermoed dat ik er verder niet zo heel erg veel aan zal hebben..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:08
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Ik moet nu dus waarschijnlijk verplicht naar een psychiator,of naar het riagg van m'n moeder.
alleen gesloten opname, maar dan moet het met een wdangbevel van de rechter enzow, en zo erg zo het bij jou vast niet zijn

Nee, ze kunnen je dus niet dwingen
Oud 18-04-2002, 15:20
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Citaat:
Celesta schreef:
BLIJF UIT HANDEN VAN HET RIAGG!!!!!!
ga dan maar gewoon naar een psych ovzooow. Of praat eens met een vertrouwenspersoon of decaan op school. Succes drmeeeej!!!
Oud 18-04-2002, 16:45
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

alleen gesloten opname, maar dan moet het met een wdangbevel van de rechter enzow, en zo erg zo het bij jou vast niet zijn

Nee, ze kunnen je dus niet dwingen
Hmm zo erg is het zeker niet bij mij
Ik vindt zelf ook niet dat ik hulp nodig heb,maar goed,ik MOET van haar,en dat kan ze vergeten,want ik ga toch niet.
Denk dat ze eerder zelf moet gaan...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:46
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef:

BLIJF UIT HANDEN VAN HET RIAGG!!!!!!
ga dan maar gewoon naar een psych ovzooow. Of praat eens met een vertrouwenspersoon of decaan op school. Succes drmeeeej!!!
Ik ben al eens naar het riagg geweest en daar heb ik slechte ervaringen mee,dus nee daar ga ik niet naartoe.
Maar ik wil helemaal geen hulp,dus ook geen psychiator ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 10:01
zonneschijn
zonneschijn is offline
ik ben het eens met wat ik hier al boven heb gelezen, zoek gewoon hulp als het niet meer gaat.
ik weet dat dat heel moeilijk is, want bij mij heeft het ook jaaaren geduurd voordat ik hulp heb gezocht, gewoon omdat ik het zo moeilijk vohnd om toe te geven dat ik het niet meer alleen af kan.
maar je hebt niks te verliezen, en alleen red je het niet....
dus als het echt niet gaat...wees dan slim, en zoek gewoon hulp
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:42
ZHAzha
ZHAzha is offline
GEHAD een paar x..
ik heb er niet zo veel meej.. hielp nie egt..
IK wel wel 1 X flink me hard gelucht.. dat luchte wel op maar verder heb ik er nix aan gehad
Oud 20-04-2002, 18:29
jentje
jentje is offline
Ik heb nu hulp en ik heb het ook heel hard nodig
Oud 21-04-2002, 18:27
Maximuts
Maximuts is offline
Kep een paar maanden bij een vertrouwensarts gelopen en ben een paar keer bij een hypnotiseur geweest, als dat ook mee telt. Nu niet meer.

Mutsje
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 22:35
nps
nps is offline
Neuj, mijn ma wou wel ooit met mij gezinstherapie gaan doen omdat we elkaar niet zo (helemaal niet) liggen, maar dat was ook zwaar overdreven.
Oud 23-04-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
black tiger schreef:
ruyterstee(smilde)
Hoe lang al? Vriendin van me is daar ook een halfjaar opgenomen geweest. Gaat het al beter met je?

Liefs, Hermione.

BTW, heb van mijn 11e tot mijn 17e verschillende psychologen e.d. afgelopen, ben er nu van af maar zou wel heel graag weer willen. Helaas betalen mijn ouders het niet en dekt mijn verzekering het ook niet, dus zal ik naar Riagg moeten, maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Ba-len!

xxx
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 18:26
°Mel°
°Mel° is offline
Ik ga sinds een maand of 2 naar psychiater, stomme depressie...
Voel me slecht, nutteloos, machteloos,doe niks anders dan janken en me afvragen wat ik nog waard ben,loop met zelfmoordneigingen rond... Mijn vriend is de enige die me tegenhoudt,ik hou zoveel van hem en kan hem dat niet aandoen, mijn familie wil ik ook niet in de steek laten.
Mijn leven is een hel langs een kant, maar langs de andere kant ben ik zo blij dat ik toch nog mensen heb die om me geven.
Heb laatst opgevangen dat ze me willen opnemen,daar ga ik nog depressiever van worden volgens mij

From BadAngel with love
xxx
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 16:29
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
ik vind niet dak proffesionele hulp nodig heb..... maar naja het zal wel
Oud 26-04-2002, 19:36
Bluesummers
Bluesummers is offline
ik niet..
Oud 27-04-2002, 15:24
Verwijderd
ben er bijna vanaf!
hoop ik tenminste, ik ben nu opgenomen in een gesloten inrichting. ik wil al heel lang naar huis maar als ik niet vrijwillig daar blijf krijg ik een ibs. maargoed ik mag vrijdag weg! en dan willen ze me weer naar dagbehandeling sturen maar daar heb ik geen zin in. ik voel me goed nu en wil gewoon hele dagen naar school zodat ik mun vrienden kan zien enz... riagg heb ik ook geen zin in. ik voel me goed en heb geen hulp (meer) nodig.
voor iedereen waarmee het niet goed gaat: heeeeeel veel sterkte
knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 09:39
Fructiske
Fructiske is offline
*gaat naar psychologe*
Oud 28-04-2002, 15:40
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
jep
~sinds drie maanden ofzo~
en of het helpt? geen idee, sta op wachtlijst...
maar mag over twee weken psychologisch onderzocht worden...
jippie?!
Oud 04-05-2002, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Doc schreef:
Ik vroeg me af hoeveel personen op dit forum professionele hulp hebben. Of hebben gehad.
www.ggzdrenthe.nl

je hebt ook een inrichting voor mensen die problemen hebben bv
adhd depressie kwaad worden en de reden ervan niet weten enz...

deze inrichting heet... 't ruige veld

en het helpt.. hoe ik dat weet zeg ik niet das prive en geheim maar... het helpt wel

dus ja... ga hier maar es op in
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 18:46
Crenope
Crenope is offline
hallo,
ik heb zelf eerst 5 gesprekken gehad bij het Rijveste (RIAGG) toen ik daar weg kon, omdat ik haar zo voor de gek hield, ben ik gestopt.

Het ging nog steeds klote, toen ben ik na ongeveer een half jaar daar weer terug gekomen in een groep. 3 meiden, leuke groep, aardige meiden, maar niet geholpen.

Nu heb ik geen hulp meer. Ik zie nu ook niet echt meer wat de aanleiding is van alles nu. Ik denk ook niet dar ik terug wil naar het RIAGG. maar ok
ik zie wel

groetjes Nope
Oud 08-05-2002, 16:28
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
*BadAngel* schreef:
Ik ga sinds een maand of 2 naar psychiater, stomme depressie...
Voel me slecht, nutteloos, machteloos,doe niks anders dan janken en me afvragen wat ik nog waard ben,loop met zelfmoordneigingen rond... Mijn vriend is de enige die me tegenhoudt,ik hou zoveel van hem en kan hem dat niet aandoen, mijn familie wil ik ook niet in de steek laten.
Mijn leven is een hel langs een kant, maar langs de andere kant ben ik zo blij dat ik toch nog mensen heb die om me geven.
Heb laatst opgevangen dat ze me willen opnemen,daar ga ik nog depressiever van worden volgens mij

From BadAngel with love
xxx

Mijn zusje is tijdje opgenomen geweest. Heeft haar goed geholpen. Ze was toen ook nog vrij jong. Ikzelf heb al 2 jaar therapie bij een psycholoog en slik ook medicijnen. Die 3 maanden dat mijn zusje in inrichting zat waren voor gezin zwaar klote. We mochten haar 3 uurtjes per week bezoeken en half uur per week bellen.... Denk dat dagbehandeling of opname voor mensen zelf wel goed kan zijn. ook nie in alle gevallen natuurlijk. Maar voor het gezin erom heen is het geen aanrader. Maar das maar mening van mij dnek ik.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:30
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
xxxPAULAxxx schreef:
psych's en al die mensen helpen me alleen maar verder de shit in, ach jah...zal wel aan mezelf liggen...

Ken ik ook. Komt bij mij waarschijnlijk doordat je bij therapie met jezeld wordt geconfronteerd, en aan het nadenken wordt gezet. Ik heb zelf ook, dat hoe meer ik van mezelf weet, hoe kutter ik me voel.... Misschien is dat het.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 21:31
paco de taco
paco de taco is offline
noh
Oud 10-05-2002, 16:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wel gehad, hielp absoluut niet.

Heb wel hulp nodig, maar niemand kán mij helpen.
Mijn grootste hulp is altijd al het forum geweest, eerst ZW, nu s.com.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 08:21
lady_x
lady_x is offline
nee, nooit gehad en hoeft ook niet. psychologen duwen u nog verder in de shit (en het is toch heel eigenaardig dat er zovelen zijn die er zo over denken, amai!!)
Oud 11-05-2002, 11:52
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
Hermione schreef:

Hoe lang al? Vriendin van me is daar ook een halfjaar opgenomen geweest. Gaat het al beter met je?

Liefs, Hermione.

BTW, heb van mijn 11e tot mijn 17e verschillende psychologen e.d. afgelopen, ben er nu van af maar zou wel heel graag weer willen. Helaas betalen mijn ouders het niet en dekt mijn verzekering het ook niet, dus zal ik naar Riagg moeten, maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Ba-len!

xxx
Een paar maanden, en het gaat nu qua gewicht wel beter maar qua gedachten niet...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 20:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ik ben gewoon 'gezellig raar' dus heb het niet echt nodig want weet zelf wel wat er met me aan de hand is dus.
raar heeft niet veel met een psycholoog te maken, voor het woord raar moet je naar een psychiater...

k ben nu 1 keer bij een psycholoog geweest en k weet nog niet echt wat ik ervan moet denken...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 13:43
kingetje
kingetje is offline
haha nee man niemand kan mij helpen... ik was vd week naar de dokter gegaan en ik zo van dokter wat is er met mij??
Hij zo van er is niets jonge je bent niet gek je bent anders
Ff ter informatie van dit was een grapje voor iemand die dit nogal serieus zou opnemen!!

Groetjes Dizjoo!!
Oud 12-05-2002, 20:27
girlspider
girlspider is offline
Ik binnenkort. Mijn ouders moge het niet wete dus eerst nog eve zien hoe dat juist gaat dan.

-x-
Oud 14-05-2002, 16:44
girlspider
girlspider is offline
Hey, heb vandaag een gesprek gehad met zo'n psycholoog op school, en ik moet zeggen dat dit heel erg is meegevallen, hij is heel erg vriendelijk en je voelt je direct op je gemak. Hij gaat me nu helpen om een therapeut te zoeken waar ik in mijn buurt terecht kan en die niet al te veel kost (mijn ouders weten er niets van dus ik moet het zelf zien te betalen op de een of andere manier). Ik ben echt blij dat ik de stap gezet heb.

-x-

PS: ik las hier iets van 'ik ga naar een haptonoom'. Wat is dat precies?

-x-

GS
Oud 16-05-2002, 14:34
Verwijderd
Vanaf as Dinsdag

Ik = Bang
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
girlspider schreef:
Hey, heb vandaag een gesprek gehad met zo'n psycholoog op school, en ik moet zeggen dat dit heel erg is meegevallen, hij is heel erg vriendelijk en je voelt je direct op je gemak. Hij gaat me nu helpen om een therapeut te zoeken waar ik in mijn buurt terecht kan en die niet al te veel kost (mijn ouders weten er niets van dus ik moet het zelf zien te betalen op de een of andere manier). Ik ben echt blij dat ik de stap gezet heb.

-x-

PS: ik las hier iets van 'ik ga naar een haptonoom'. Wat is dat precies?

-x-

GS
Hmmm
Dat word toch door het ziekenfonds vergoed?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:32
girlspider
girlspider is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Hmmm
Dat word toch door het ziekenfonds vergoed?

via ouders

Maar heb ondertussen al weer goed nieuws gekregen. Ik mag nu waarschijnlijk onder de schooluren naar dat centrum, die psycholoog van op school heeft met de directeur gesproken en het zou mogen, nu alleen nog de volgende stap zetten en afspraak maken.

Is wel beetje eng

-x-

Laatst gewijzigd op 17-05-2002 om 17:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten