Oud 07-05-2002, 14:01
Slither
Slither is offline
Ik ben 't totaal met Nare Man eens...

Ik vind 't óók een trieste gebeurtenis (hoewel ik 't een beetje overdreven vind om juist nú te zeggen dat het een aanslag op de democratie is... We hebben al vaker zinloos geweld meegemaakt), maar naast al het respect en al het medeleven móet er plaats zijn voor humor...

Inderdaad, humor relativeert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 14:55
martijn1985
martijn1985 is offline
Humor is toch niet negatief? Humor kan denk ik zeer verlichtend werken. Dit soort topics kom je altijd weer tegen na zo iets ergs. Waarom kan het nu niet en over een week wel? Is het over een week minder erg ofzo? Dat lijkt me toch niet.

Humor moet te allen tijde kunnen. Dus ook een uur na iets ergs.
Oud 07-05-2002, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Firebolt schreef:
Dat was ook met Enschede, Volendam en de Twin Tower aanslag, en deze valt nog wel mee
Ja, oke, ik heb ook een grap gemaakt over Enschede toen ik veilig thuis was gekomen (ik zei nog zo:"geen bommetje!"), Maar toen wist ik nog niet hoe groot de ramp eigenlijk was. Dat er doden waren, enz. (Ik was 800 m. van de fabriek toen het de lucht inging), en ik wist nog van nix.
Maar hier was het vrijwel gelijk duidelijk dat Pim waarschijnlijk zou sterven.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:05
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Secreet schreef:

binnen enkele dagen

niet binnen enkele uren
Citaat:
Secreet schreef:

En de tijd om het even te verwerken dan?
Hoe kun jij nou bepalen dat mensen het binnen enkele dagen wel verwerkt hebben?? Nogmaals; dat is voor iedereen anders. Je kunt geen grens stellen wanneer men er over heen behoort te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:12
Piccola
Piccola is offline
Sommige mensen vinden het een manier van verwerken, anderen vinden het schandalig. Wat ik vind? Tsjah... Men doet maar!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:52
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Ben ik dan heel gek als ik denk dat binnen enkele uren bijna niemand het nog verwerkt kan hebben?
Nee, maar wel als je denkt dat mensen het na een paar dagen wel verwerkt hebben. Als je denkt dat dat werkelijk zoveel verschil maakt. Want je kunt geen algemene grens daarvoor stellen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:02
beuk
beuk is offline
Oud 07-05-2002, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Ach ja tis triest.....

BTW: ik heb gister nog iets op een bekladderde muur in de trein iets gelezen over Pim Fortuyn. Ik las dat om 5 uur, dus dat was nog een uur voor zijn dood. Waarschijnlijk geschreven door een Ajax-supporter:

Pim Fortuyn is aan het woord
In het land van Feyenoord
Das niet zo frappant
Want homo's lopen hand in hand (kamarade)
...

...
Nu het zo recent is vind ik het nie leuk al die moppen maar nu over een weekje of zo kun je er wel mee lachen, maar van de andere kant spot je dan met iemand. Eigenlijk mag het niet, want het is heel erg wat gister is gebeurd...
dat hoeft niet persé na de moord geschreven te zijn
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:32
feline
feline is offline
Ik ben het alweer eens met Nare Man en Bubbeltjes. Je kan geen duidelijke grens stellen wanneer zulke moppen nu 'wel kunnen' en wanneer niet.
Ik vind het prachtig wanneer er op een begrafenis gelachen wordt om bjvoorbeeld grappige gebeurtenissen uit het leven van dat overleden persoon.
Humor is duidelijk een uitlaatklep, een manier om zulke dingen te verwerken. Het is vanzelfsprekend dat je zo'n grap als bovenaan het topic niet vertelt op de begrafenis van Pim Fortuyn.
Zelf houd ik niet zo van moppen, ik kan meer lachen om andere vormen van humor, maar ik vind het prima dat deze er deze moppen bestaan.
Oud 07-05-2002, 16:34
]{ing
]{ing is offline
ja kan zeker, maar ik vind het niet echt grappig wat er gebeurd is
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:01
Isa
Isa is offline
vinden jullie mijn signature acceptabel? die hoorde ik vanochtend op de radio. als er teveel protest komt haal ik 'm wel weg.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
vinden jullie mijn signature acceptabel? die hoorde ik vanochtend op de radio. als er teveel protest komt haal ik 'm wel weg.
ik vinnem gewoon niet grappig, ik vind het niet grappig dat iemand vermoord wordt vanwege een afwijkende mening
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:23
L Boksha
L Boksha is offline
Er zijn filosofen geweest die stelden dat alleen de verschirkkelijkste zaken belachelijk gemaakt moesten worden. Daar had hij ook een goede reden voor. Je moet jezelf ook een beetje in een stemming voor grappen kunnen brengen, anders heb je al gauw geen leven.
Oud 07-05-2002, 19:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
McLaren schreef:
ppfff...

Maakt het uit, je moet er maar tegen kunnen vind ik..
Net als tegen jouw avatar bijvoorbeeld
Oud 07-05-2002, 20:16
GSUSINDUSTRY
GSUSINDUSTRY is offline
Ik kan er eerder om huilen. Ik vind dit nog gewoon veel te vroeg. Het is allemaal veel te vers. Om dit openbaar te brengen. Ik vind dit toch best moeilijk
Oud 07-05-2002, 20:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mijn signature is serieus bedoelt.

Pim Fortuyn was letterlijk een uitstekende relnicht. *Talon moet blijven.*

Dat is dan ook zo.
Hij heeft z'n doel bereikt, de politiek wakker schudden.

Een zéér geslaagde grap, helaas met een tragisch einde.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:48
slisje
slisje is offline
Citaat:
beuk schreef:
hihihiihhihihihi
De NRC
zag hem ook gister

Maar over het algemeen vind ik moppen gericht op leedvermaak bijzonder triest...
Oud 08-05-2002, 09:52
dystopia
dystopia is offline
Humor verzacht de pijn
Oud 08-05-2002, 10:11
Verwijderd
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Kok zei in een toespraak : "...Er schieten dan allemaal dingen door je hoofd heen..."

Dus De Baas begon zelf
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Kok zei in een toespraak : "...Er schieten dan allemaal dingen door je hoofd heen..."

Dus De Baas begon zelf
haha, had ie zeker niet eens bij nagdacht
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 23:06
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
nare man schreef:
En jullie hebben geen relativeringsvermogen...

Eenvoudige zielen.

en wie ben jij om te zeggen dat er mensen geen relativeringsvermogen hebben?
o ja en ik heb je foto gezien, nare man dus weet ook alweer hoe je eruit ziet, en eerlijk gezegd zie je er niet uit, maar ik leid af in ieder geval jij lijkt mij meer een eenvoudige ziel te hebben als ik zo je hoofd bekijk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 23:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tennisstar schreef:
Je kunt ook respect tonen voor mensen die niet emotioneel zijn en rationeel denken net zoals dat andersom ook wenselijk zou zijn.

Citaat:
o ja en ik heb je foto gezien, nare man dus weet ook alweer hoe je eruit ziet, en eerlijk gezegd zie je er niet uit, maar ik leid af in ieder geval jij lijkt mij meer een eenvoudige ziel te hebben als ik zo je hoofd bekijk
Och, we gaan persoonlijk worden! Ik heb een aantal keren met Wouter IRL gesproken en daar kwam hij niet simpel over. Eerder als een gezellig persoon waar je een leuke en fatsoenlijke discussie van niveau mee kunt houden.
Oud 08-05-2002, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Tennisstar schreef:

Ja, misschien ben ik wel eenvoudig, dat is waarschijnlijk ook wel de reden dat ik op m'n 20e gewoon lekker op schema in het tweede jaar rechten zit en regelmatig stukjes publiceer in het Nederlands Juristen Blad, die door hoogleraren met lof ontvangen zijn. En ik weet dat zo'n feitelijk argument je niet overtuigt, maar dat hoeft ook niet, ik hoef me tegenover niemand te verantwoorden behalve mezelf.

Get a grip, kid.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 01:25
CraigDavid
CraigDavid is offline
Eerste plaatje is al binnen
kijk en huiver

http://www.endoria.net/upload/index.php/2859654159

best wel geinig
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 01:28
Talon
Talon is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
kijk en huiver

best wel geinig
dit vind ik echt ziek..
Oud 09-05-2002, 01:48
Doc
Doc is offline
Citaat:
Talon schreef:

dit vind ik echt ziek..
Helemaal mee eens, denk ook niet dat Ben hier blij mee is...

Ik kan hier niet om lachen...triest...
Oud 09-05-2002, 02:21
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
kijk en huiver

best wel geinig
ik kan er echt niet de humor van zien, en dat wil toch wel wat zeggen want ik zie al snel ergens humor in...

de foto is onsmakelijk, en de tekst is dom.. totaal mislukte en misplaatste grap.
Oud 09-05-2002, 09:35
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Nee, maar wel als je denkt dat mensen het na een paar dagen wel verwerkt hebben. Als je denkt dat dat werkelijk zoveel verschil maakt. Want je kunt geen algemene grens daarvoor stellen.
jezis, ze stelt toch ook helemala geen grens is, ze zegt alleen maar dat je eerder een paar dagen aan het verwerken bent dan een paar uren..je zit nu echt zwaar te zeiken...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:19
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:
kijk en huiver

als ie nou wat beter afgewerkt zou zijn...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:36
Verwijderd
Citaat:
snees schreef:
als ie nou wat beter afgewerkt zou zijn...
Dan had ik er hard om gelachen

Nu is het idee wel goed, maar de uitvoering zwaar kut
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:46
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:

Dus De Baas begon zelf
hahahahaha....
Ik vind het wel heel erg dat Pim dood is, maar grappen erover mogen na een tijdje wel gemaakt worden.
Ik denk dat als hij een naaste was dat ik er anders over zou denken, maar als je om elke dood de rest van je leven zielig gaat doen dan ben je wel een beetje vreemd bezig...
Oud 09-05-2002, 13:30
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Scorpio schreef:

hele slechte....
Ja de mop was flauw, maar ik vind wel dat moppen nu wel kunnen. Dat is immers een vorm van vrijheid van menigsuiting, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben het ook met nare man is.
Oud 09-05-2002, 17:04
Vinzz
Vinzz is offline
dat zijn toch niet de soort moppen waar ik om moet lachen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:17
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ja, misschien ben ik wel eenvoudig, dat is waarschijnlijk ook wel de reden dat ik op m'n 20e gewoon lekker op schema in het tweede jaar rechten zit en regelmatig stukjes publiceer in het Nederlands Juristen Blad, die door hoogleraren met lof ontvangen zijn. En ik weet dat zo'n feitelijk argument je niet overtuigt, maar dat hoeft ook niet, ik hoef me tegenover niemand te verantwoorden behalve mezelf.

Get a grip, kid.
Ik ben het met je eens hoor maar dan hoef je niet zo op te scheppen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:59
LittleLucille
LittleLucille is offline
zo iets kun je toch niet tegen houden.. de mensen doen het toch!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:06
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef:
zo iets kun je toch niet tegen houden.. de mensen doen het toch!
ja denk het ook.... en als je er niet mee kan leven.... ja dan heb je toch echt pech
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:21
spinningduck
spinningduck is offline
Ik zal er 20 jaar later nog niet om kunnen lachen...ik vind moppen maken over zulk soort gebeurtenissen diep triest...heet zoiets niet leedvermaak?
Oud 13-05-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
spinningduck schreef:
Ik zal er 20 jaar later nog niet om kunnen lachen...ik vind moppen maken over zulk soort gebeurtenissen diep triest...heet zoiets niet leedvermaak?
ja, en volgens een bepaald onderzoek (ik heb geen bron meer) is dat heel gezond voor je.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 08:13
bracelance
bracelance is offline
het is natuurlijk niet altijd leuk om er grappen over te maken/horen. Maar zoals ook met 11 september, humor is o.a. een manier om iets te vergeten of te verzachten.
Oud 14-05-2002, 08:47
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
bracelance schreef:
het is natuurlijk niet altijd leuk om er grappen over te maken/horen. Maar zoals ook met 11 september, humor is o.a. een manier om iets te vergeten of te verzachten.

Humor is voor mij om te lachen... t feit dat ik al moppen aan t verzinnen was op t moment dat ie nog lag te gorchelen op de grond is omdat t geen enkele emotie los maakt bij me....
Oud 14-05-2002, 14:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Osiris schreef:

dat hoeft niet persé na de moord geschreven te zijn
was het ook nie, vorige week maandag 17.05 uur las ik het in een trein op een bekladderde muur. Een uurtje later overleed hij. Dus was het VOOR de moord geschreven.
Oud 14-05-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Humor is voor mij om te lachen... t feit dat ik al moppen aan t verzinnen was op t moment dat ie nog lag te gorchelen op de grond is omdat t geen enkele emotie los maakt bij me....
Bij mij ook niet..mja, misschien zelfs hooguit een lichte opwinding, omdat ik het al had zien aankomen. De kerel was gewoon gevaarlijk.

Overigens heb ik nog maar weinig écht goede Pim-grappen gehoord, jammer genoeg.,
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:49
sanniriek
sanniriek is offline
Waarom hebben sommige mensen geen RESPECT????
ik vind deze moppen nu niet leuk en ik zal ze nooit leuk vinden ook!!!!!!
tegen sommige mesen:toon eens wat respect en zeker voor deze man!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sanniriek schreef:
Waarom hebben sommige mensen geen RESPECT????
ik vind deze moppen nu niet leuk en ik zal ze nooit leuk vinden ook!!!!!!
tegen sommige mesen:toon eens wat respect en zeker voor deze man!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb je ook niet gelachen om de vele 11 september moppen? Dat was erg 11 sept, maar ik kon m'n lachen niet altijd inhouden, zelfs niet de dag erna... mensen vinden het heus wel erg dat hij dood is, maar waarom zou je respect voor pim hebben? Omdat hij vermoord is? Hij heeft in mijn ogen geen respect verdient, maar ik zal absoluut respect proberen te hebben voor mensen die huilen om pim, als zij ook respect voor mijn mening hebben: moppen mogen, en ik vind het een prima manier om te relatieveren wat er is gebeurt (Dankt hierbij nare man voor deze uitdrukking )
Oud 14-05-2002, 19:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:

Bij mij ook niet..mja, misschien zelfs hooguit een lichte opwinding, omdat ik het al had zien aankomen. De kerel was gewoon gevaarlijk.

Overigens heb ik nog maar weinig écht goede Pim-grappen gehoord, jammer genoeg.,
Mwah, die van andere Pim (Hij heeft z'n WAO aanvraag wegens loodvergiftiging gedaan (of iets in die geest)) vond ik toch zeer humoristisch

Verder, natuurlijk moeten er grappen over kunnen zijn, hij was tenslotte zelf zo sterk voor het uiten van je mening. Maar goed, de afgelopen dagen heb ik alweer gemerkt dat Fortuyn fans absoluut zijn voor het zeggen wat je denkt, zolang dat maar niet anti-Fortuyn is
Oud 14-05-2002, 21:23
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:30
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
sanniriek schreef:

Hij is DOOD!!!!.... Dus technisch gezien niks anders dan een klop vlees wat ligt weg te rotten in de grond... (op zich ook al grappig)

Waarom is het maken van een grap respectloos?
Oud 14-05-2002, 21:32
Verwijderd
Het maken van grappen over (voor sommige) traumatiserende gebeurtenissen is een manier van verwerken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:54
Desperado
Desperado is offline
ik hebber ook 1:
waarom wordt pim fortuyn in Italie begraven???
omdat nederland te vol is.......
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Tip: wissel 'ns vaker woorden met Unex
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten