Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik leg de welbekende Wite Raider tarot en de Lenormandkaarten, ook heb ik van die dolfijn en angel kaarten waar je er gewoon een van moet kiezen en daar staat dan iets op, geen tarot, wel leuk. Het lijkt mij ook erg leuk om te mailen met mensen die hetzelfde doen als ik, dus als je dit leuk lijkt........ mail me,
liefs, Kamille kamille39@hotmail.com |
![]() |
||
Citaat:
www.large.nl Skapie
||
Citaat:
Alleen ik doe het nog niet zo vaak,ik wil het wel gaan leren. Alleen een beetje wazige teksten bij mij en daar moet ik nog zien uit te komen!
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
maar wat nu als je twee keer tarotkaarten gaat leggen voor iemand; twee keer vlak achter elkaar; zou er dan precies hetzelfde uit moeten komen? want wat kansrekening vertelt mij dat dat vrijwel nooit zal gebeuren als er niet meer aan de hand is; wat ik weer eens betwijfel (mijn commentaar begint vast saai te worden voor de gelovers); dus zonder er verder wat van te weten neem ik aan dat er een wet voor is die verbied om het twee keer achter elkaar te doen; of een andere regel die op de een of andere manier dit probleem opvangt zoals misschien gewoon nog meer informatie over die persoon. óf gaat het bij tarot juist echt om het placebo-effect waarbij de kaartlegger probeert al z'n mensenkennis te gebruiken om de ander te helpen?
|
![]() |
|
![]() |
Goed, dan nu een uitgebreider antwoord.
Jij gaat bij je vraag uit van een antwoord wat objectief vast te stellen is en van een vraag , die beide keren hetzelfde betekent. Maar er is meer, er zijn ook nog een zender (de tarot, je onbewuste) en een ontvanger (je bewustzijn). Het is niet zo dat er alleen een vaste vraag en een vast antwoord is, zoals een wachtwoord wat je in een computer moet invoeren. De bedoeling is, dat het juiste begrip in de geest van de vrager opkomt. En de kaarten die getrokken worden zijn alleen maar de boodschap, het middel dat gebruikt wordt om het begrip te laten komen. De kaarten zijn eigenlijk niet het antwoord zelf, zoals een wachtwoord, wat in een computer komt. Het gaat niet alleen om welke kaarten getrokken worden, maar om wat ze in je geest aan gevoel, gevoelens en associaties kunnen oproepen. Niet de kaarten, maar het gevoel wat in je opkomt, is het eigenlijke antwoord. De kaarten zijn hulpmiddel. De tarot is een orakel, en geen legpuzzel. Werkt in het algemeen niet via je logica, maar via je intuïtie. Er worden gevoelens opgeroepen in je. De tarot is geen computer die antwoordt, maar een geestelijk adviseur , daar is hij voor. Het gaat bij tarot niet om kale feiten, maar meer om een antwoord wat zinvol is voor je. Voor je eigen persoonlijke ontwikkeling en voor hoe je tegen de wereld aankijkt. En toekomstvoorspellen e.d. dat komt er alleen maar bij kijken, maar dat is niet het hoofddoel van de tarot. Net zoals bij dromen, die van hetzelfde onbewuste komen. De houding die de vrager van binnen heeft, en hoe de vrager zich op dat moment toevallig voelt, bepaalt in het gewóne menselijke contact al welke woorden je moet kiezen om het begrip bij hem te brengen. Iemand die dronken is sta je anders te woord als een gezellige wandelaar of een zakenman die de weg vraagt. Maar ook telt mee de bedoeling die achter dezelfde vraag zit, de lading die de vraag op dat moment meekrijgt. Of de vrager op dat moment ‘lekker in zijn gevoel zit’ of zich eerder miserabel voelt. Oftewel de mogelijkheid verandert voor de tarot om iets wel of niet begrijpelijk te maken voor de vraagsteller. Dat hangt af van hoe die zich nu (bij de 2e vraag) voelt, en van wat hij op dit ogenblik kan begrijpen. De tarot, dat is je eigen onbewuste, wat jouw gevoelens kent, en hier dus rekening mee houdt. En je vaak via je intuïtie antwoord geeft. Daarom kunnen dezelfde kaarten als je ze een tweede keer krijgt, een heel andere lading, een heel ander gevoel meekrijgen voor jou. Omdat jij je anders voelt, andere behoeftes hebt, in staat bent, meer of minder te begrijpen of te voelen op dat moment. De tarot is de zender en jij de ontvanger. Maar als jouw gevoel op een andere golflengte is afgesteld, moet de zender zich ook hierop afstellen. En het kan dat daar andere kaarten bij passen, omdat je die kaarten ook nog eens anders aan kunt voelen. Toen ik begon met de tarot, kwam er een periode waarin ik het niet eens was met veel antwoorden. Toen maakte de tarot me duidelijk, dat het beter was, dat ik een tijdje de kaarten niet zou aanraken. Zo kwam er weinig begrip door de tarot. Dat heb ik gedaan en ben later weer – voorzichtiger – verder gegaan met de kaarten. Toen kon ik die gevoelens vermijden. De tarot dat is je onbewuste, waar ook dromen vandaan komen. Deze ‘adviseur’ heeft veel wijsheid. En als er wijsheid komt, kun je niet ver komen met een houding van ‘ik weet het beter dan de tarot’. Als je het zelf beter weet, moet je niet vragen. Wanneer een vraag voor de 2e keer gesteld wordt, dan is het eerste antwoord meestal niet begrepen. Wordt dat dus in het algemeen ‘onzin’ gevonden. Daarom heeft het meestal geen zin, om een 2e antwoord in dezelfde woorden/kaarten te geven. Net als in het contact tussen 2 mensen. Als iemand jouw woorden niet begrijpt, waarom zou hij ze dan een 2e keer wél begrijpen? Het 2e antwoord zal hetzelfde verzet oproepen als het eerste antwoord, en dan sta jij als ontvanger meestal niet meer open voor wat voor boodschap dan ook van de tarot. Daarom ook kun je als je het 1e antwoord geen goed antwoord vindt, beter naar jezelf kijken in plaats van naar de kaarten, en zeggen: “ik begrijp dit antwoord niet”. Dan pas sta je geestelijk open voor weer een volgend antwoord. Als je t nagaat dan moet je wel tot zo’n conclusie komen. Want het ligt aan jou of aan de tarot. En als het aan de tarot kan liggen volgens jou, dan zou je de vragen niet eens mogen stellen van jezelf. Want als de tarot foute antwoorden kan geven, dan zul je jezelf misleiden door vragen aan de tarot te stellen. De antwoorden zullen dus niet fout zijn, maar je begrijpt ze niet, (net als bij dromen) en dan lijken ze onzin. (maar mensen die niets voor de tarot voelen, die mogen het van mij wel onzin vinden want ze hebben geen enkele reden, het anders te vinden.) In kringen waar tarot gelegd wordt hoor je vaak: Dat je niet 2 keer hetzelfde moet vragen. Omdat het geen houding van respect is, of ‘omdat het niet mag’ (als je de reden niet begrijpt). Op websites over de tarot zul je deze ‘regel’ terugvinden. Hiermee vermijd je de problemen van jezelf afsluiten. Wanneer je je bij het eerste antwoord van de tarot (voor een deel) afgesloten hebt, dan kan dát antwoord niet meer gegeven worden meestal (soms wel). Ook hierom ben je dus als ‘vrager’ niet meer dezelfde persoon nadat je het eerste antwoord hebt gekregen. De situatie is dus anders en de kaarten vallen meestal ook anders. Dit is de manier waarop ik het begrijp. Er zullen nog wel andere manieren zijn. |
![]() |
|
![]() |
Mijn favo deck is een Egyptisch deck, “Egyptian tarot, US Games Edition. http://www.wicce.com/usgegyptianpix.html en http://www.wicce.com/usgegyptian.html
Ik hou van de simpelheid van die kaarten en de symbolen die ze gebruiken spreken me meer aan dan die op andere kaarten. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Topmomenten uit je gamecarriere Daboman | 152 | 26-08-2005 21:41 | |
Psychologie |
tarotkaarten cherrie | 9 | 20-08-2005 07:35 | |