Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: wie wordt president van de vs?
Bush 41 33.61%
Kerry 78 63.93%
iemand anders, namelijk.... 3 2.46%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 10:05
NN
NN is offline
Wat is er hier een vertrouwen in een overwinnig voor Kerry. Ik zou het geweldig vinden als Bush wegmoet, maar ik verwacht dat hij nog wel een termijn krijgt.
Oud 01-03-2004, 11:00
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
FuSe schreef op 26-02-2004 @ 22:19:
Ik hoop Kerry (of een andere democraat) maar ik denk dat het bush wordt. Amerikanen zijn nou eenmaal nationalistisch en bush 'verdedigt' het land. Daarnaast heeft Bush zo'n extreem groot campagne budget dat hij met genoeg propaganda hoogstwaarschijnlijk wel weer wint.
Hij wijst alleen zoveel naar andere problemen in de wereld, die er overigens ook idd zijn, dat de wat minder positieve kanten van hem en amerika niet tot nauwelijks naar voren komen zodat hij ook goed voor de dag komt.
Oud 01-03-2004, 13:46
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
NN schreef op 01-03-2004 @ 11:05:
Wat is er hier een vertrouwen in een overwinnig voor Kerry. Ik zou het geweldig vinden als Bush wegmoet, maar ik verwacht dat hij nog wel een termijn krijgt.
...het zal ook wel deels de hoop zijn die spreekt, maar op dit moment staat kerry in de peilingen ook een stuk beter...
Oud 01-03-2004, 15:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
NN schreef op 01-03-2004 @ 11:05:
Ik denk dat iedereen hier op "goede hoop" stemt

Zoals ik al aangaf, hij heeft de mediamacht en het geld mee, Kerry de politiek...
Oud 01-03-2004, 19:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
little nemo schreef op 01-03-2004 @ 14:46:
...het zal ook wel deels de hoop zijn die spreekt, maar op dit moment staat kerry in de peilingen ook een stuk beter...
Iets beter. En de Republicans zijn nog niet eens begonnen met hun campagne.

Veel zal afhangen van de swing states. En met nu het gouverneurschap in Californië bij de Republicans ligt, zal die staat niet meer vanzelfsprekend naar de Dems gaan.
Oud 01-03-2004, 20:00
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 01-03-2004 @ 20:34:
Veel zal afhangen van de swing states. En met nu het gouverneurschap in Californië bij de Republicans ligt, zal die staat niet meer vanzelfsprekend naar de Dems gaan.
Ik weet niet of je dat zo makkelijk kunt zeggen. Het gaat daar immers meer om de persoon dan om de partij. Als Schwarzenegger Democrat was geweest was hij waarschijnlijk ook gekozen, want hij is imo gekozen omdat hij Arnold Schwarzenegger is, niet omdat hij van de Republicans is. Dus, zo is mijn redenatie, kunnen de Californiërs Kerry/Edwards nog steeds een betere keuze vinden dan Bush, en op Kerry/Edwards stemmen.
Oud 01-03-2004, 23:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 01-03-2004 @ 21:00:
Ik weet niet of je dat zo makkelijk kunt zeggen. Het gaat daar immers meer om de persoon dan om de partij. Als Schwarzenegger Democrat was geweest was hij waarschijnlijk ook gekozen, want hij is imo gekozen omdat hij Arnold Schwarzenegger is, niet omdat hij van de Republicans is. Dus, zo is mijn redenatie, kunnen de Californiërs Kerry/Edwards nog steeds een betere keuze vinden dan Bush, en op Kerry/Edwards stemmen.
Let op: ik zei alleen dat het niet meer vanzelfsprekend was dat men op een Democratische kandidaat gaat stemmen. Tuurlijk kan de meerderheid nog steeds Dem stemmen, de kans is mijns inziens alleen kleiner geworden.
Wel een aanvulling op m'n vorige post: er zijn twee factoren die van invloed kunnen zijn op het Californische stemgedrag in november. Ten eerste de populariteit van Schwarzenegger. Die mag dan voornamelijk gebaseerd zijn op z'n charisma en filmcarrière, als hij straks z'n steun toezegt aan Bush, dan zal dat de stem van een boel mensen beïnvloeden. Ten tweede de afkeer van Democratisch ex-gouverneur Davis. Het is mogelijk dat sommigen deze afkeer projecteren op de Democratische Partij en hun idealen, gedesillusioneerd als ze zijn.

Maar goed, dat valt moeilijk te voorspellen. Nogmaals, ik zeg niet dat Bush Californië gaat winnen, slechts dat het voor de Dems een stuk minder vanzelfsprekend zal zijn.
Heeft iemand recente peilingen?
Oud 12-03-2004, 18:59
zlatani9
zlatani9 is offline
Volgens mij snappen de meeste mensen hier niet het verschil tussen wat ze hopen en wat ze rationeel denken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
De aanslagen in Spanje komen op een goed moment voor Bush.

Ik weet het nog niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:02
Mastermind
Mastermind is offline
Laten we hopen dat John Kerry wint, maar ik durf m'n geld er niet op in te zetten. Er zijn te veel factoren die daar een rol in kunnen spelen om dat nu al te kunnen zeggen. Stel bijvoorbeeld dat Bin Laden twee weken voor de verkiezingen gepakt wordt, dan kan Kerry het vergeten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:02
professor2
professor2 is offline
word nek aan nek ik gok op kerry tenzij bin laden word gepakt
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 12-03-2004 @ 20:01:
De aanslagen in Spanje komen op een goed moment voor Bush.

Ik weet het nog niet zeker.
Als de ETA er achter zit, heeft Bush er helemaal niks aan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 09:31
Gimme more beer
Citaat:
MarkB schreef op 12-03-2004 @ 20:43:
Als de ETA er achter zit, heeft Bush er helemaal niks aan.
De ETA gaat het niet opeisen, dat lijkt me duidelijk. 2 totaal verschillende Al-qaida takken schijnen het al opgeeist te hebben (volgens 2 verschillende bronnen), dus dat is ook verdacht. Maar het zal ongetwijfeld op de al-qaida stapel belanden. Beetje druk van GWB en ze hebben het gedaan...
Oud 13-03-2004, 11:02
Myuki
Myuki is offline
NIET Bush NIET Bush NIET Bush NIET Bush

hoop ik

dussehh... ja doen dan die kerry maar
Oud 13-03-2004, 16:38
Gimme more beer
Citaat:
Myuki schreef op 13-03-2004 @ 12:02:
NIET Bush NIET Bush NIET Bush NIET Bush

hoop ik

dussehh... ja doen dan die kerry maar
Dit lijkt inderdaad wel de overhand te hebben. Alles is beter dan bush.

Ik zou inderdaad ook liever een andere directe tegenstander zien dan kerry, maar zo slecht is hij nog niet. Ik ben het alleen ook met hem op veel punten niet eens. Zolang hij maar geen wereldheersertje gaat spelen en dat is niet zijn doel.
Oud 13-03-2004, 17:23
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik hoop dat het die mafkees van een John Kerry wordt... Die kerel lijkt me buitengewoon ongeschikt als president, maar alles is beter dan Bush en zn War on Terrorism.
Oud 13-03-2004, 20:12
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Bush, want hij heeft meer geld.
Oud 13-03-2004, 22:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kerry, belangrijkste tegenhanger van Bush en die heeft er de afgelopen tijd wel voor gezorgd dat hij er niet populairder op geworden is.
Oud 15-03-2004, 17:52
Letchkov
Letchkov is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-03-2004 @ 23:12:
Kerry, belangrijkste tegenhanger van Bush en die heeft er de afgelopen tijd wel voor gezorgd dat hij er niet populairder op geworden is.
President Nixon was ook niet populair na de oorlog in Vietnam, minder populair zelfs dan Bush nu is. Toch werd Nixon herkozen. Zal nu misschien wel hetzelfde gebeuren...
Oud 15-03-2004, 21:17
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 12-03-2004 @ 20:02:
word nek aan nek ik gok op kerry tenzij bin laden word gepakt
Die is al opgepakt.. En die laten ze dan 2 weken voor de verkiezingen los in Iran/Noord Korea/Libie/Irak..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:21
sacred cow
sacred cow is offline
maakt niet uit wie dr wint.. tis allebei kut

kerry's plannen komen voor 98% overeen met die van Bush

ze zijn allebei van t zelfde duistere clubje, Skull & Bones..
http://www.infowars.com/print/Secret...ry_bush_sb.htm
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:45
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
sacred cow schreef op 16-03-2004 @ 09:21:

ze zijn allebei van t zelfde duistere clubje, Skull & Bones..
http://www.infowars.com/print/Secret...ry_bush_sb.htm
Oh nos, een studentenvereniging!
Oud 16-03-2004, 13:54
sacred cow
sacred cow is offline
tis meer dan n studentenclubje gast..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:28
Lionheart
Kerry.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:34
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Lionheart schreef op 16-03-2004 @ 15:28:
Kerry.
lionheart is voor het eerst buiten onzin
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:10
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
mijn hart zegt iedereen behalve Bush.... maar ik vrees dat busch de Amerikanen hun kop gaat zotmaken met hoe goed hij wel is, we zijn nog niet van die kl**tzak af....
Oud 16-03-2004, 19:37
zlatani9
zlatani9 is offline
Hij voert een oorlog tegen Irak en meteen is het een klootzak Die gast word op 1 ding afgerekend door jullie gepeupel terwijl jullie de rest van zn beleid amper kennen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:41
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 16-03-2004 @ 20:37:
Hij voert een oorlog tegen Irak en meteen is het een klootzak Die gast word op 1 ding afgerekend door jullie gepeupel terwijl jullie de rest van zn beleid amper kennen
http://www.bushflash.com/

deze site eens goed lezen, die gast geil gewoon op aandacht, en als hij daar nu een oorlogje moet voor beginnen... die gast heeft geld is wapens gestoken genoeg om heel afrika te voeden!!!!!!!
Oud 16-03-2004, 19:51
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
het zou best heel goed kunnen dat al die domme Amerikanen weer de mist in gaan en voor Bush kiezen...

Waarom zijn die Amerikanen nou zo dom
Oud 16-03-2004, 21:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
sacred cow schreef op 16-03-2004 @ 14:54:
Ja, er worden maar 15 nieuwe leden per jaar toegelaten, schokkend!
Oud 16-03-2004, 21:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
sacred cow schreef op 16-03-2004 @ 14:54:
Ja, het is de samenzwering van de New World Order

Break out the tinfoil hats
Oud 16-03-2004, 23:44
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-03-2004 @ 16:25:
Break out the tinfoil hats
Oud 17-03-2004, 16:09
McCaine
McCaine is offline
:quagmire:
Oud 17-03-2004, 16:21
Verwijderd
"Hij laat zich niet koeieneren..."
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 16-03-2004 @ 20:51:
het zou best heel goed kunnen dat al die domme Amerikanen weer de mist in gaan en voor Bush kiezen...

Waarom zijn die Amerikanen nou zo dom
Om dezelfde reden waarom sommige forumleden dat zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:57
snoodaard
snoodaard is offline
Oprah .

Zwart én vrouw.
Oud 17-03-2004, 21:08
Gimme more beer
Citaat:
zlatani9 schreef op 16-03-2004 @ 20:37:
Ik denk dat jij nog minder goed geinformeerd bent over zijn beleid... Wat dacht je van de enorme schulden die hij amerika erbij heeft gegeven? En waar dacht je dat de afkeer van de moslimwereld vandaan komt?

En 1 zo'n oorlog is niet genoeg om hem een klootzak te noemen, maar wel alles wat zich eromheen afspeelt en de werkelijke drijfveren tot die oorlog.
Oud 18-03-2004, 14:57
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Wie nu voor staat kan op het laatste moment toch ineens achter komen te staan vanwege een gebeurtenis waar dan handig op wordt ingespeeld met een campagne of een zgn. goede actie van Bush....Kijk maar naar Spanje daar sloeg het ook op het laatste moment om vanwege de aanslagen. tis toch pas in november of zo? Er kan nog van alles gebeuren in die tijd....
Ik zou het dus niet weten.....ik hoop niet dat Bush wint maar die Kerry ken ik verder niet echt....t zal wel niet echt veel beter zijn...waar is Clinton gebleven? (niet dat die geweldig was, maar leuker en beter dan Bush)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 21:01
Verwijderd
Als Bush maar niet nog 4 jaar blijft.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:02
Verwijderd
agh...Bush had nooit president mogen worden...denk dat de mensen die ook het boek van Michael Moore (stupid white men) gelezen hebben dit wel met me eens zijn.
Tsja ik heb net kerry ingevuld, maar dat is meer omdat ik dat hoop (ookal zijn de democraten niet veel beter dan de republikeinen, doe dan maar de groenen, maar jah die maken geen schijn van kans).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:04
Copycat
Copycat is offline
Lang leve de democraten
Weg met die republikeinen
Oud 21-03-2004, 13:43
de Koe!
de Koe! is offline
Bush heeft het meeste geld --> Bush gaat winnen
Bush "beschermt amerika tegen het terrorisme" --> Bush gaat winnen

Ik heb eens een documentaire gezien over de verkiezingscampagne van Bush. De mensen stonden om 6 uur 's ochtends in de regen op hem te wachten. De reporter vroeg waarom ze voor Bush stemden: "omdat hij een sympathieke kerel is!".

Zo gaat dat dus. Ik heb er niet veel hoop in. Politiek gaat in Amerika maar weinig om politiek. Het gaat vooral om wie de meeste multi-nationals achter zich heeft, en dat is op dit moment Bush.

Zo gaat het trouwens in alle landen een beetje hoor. De partij die er het meest in slaagt de bevolking te misleiden met allerlei belachelijke beloftes en zo, komt aan de top. Maar in Amerika is het erger dan in Europa.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten