Oud 21-03-2004, 11:01
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 21-03-2004 @ 11:41:
Ik heb van de week mijn nieuwe rooster gekregen (zie topic over roosters van examenklassers) en ik heb een planning gemaakt dat ik elke dag naast m'n lessen (2 tot 5 per dag) ook nog 2 * 1,5 uur thuis zelf werk, door te leren en/of oude examens te maken. In het weekend heb ik ook 2 *1,5 uur gezet, maar dan voor twee dagen ipv één dus.
Als je zo gaat werken heb je best nog wel tijd..

(PS, als ik dit topic lees, krijg ik tenminste weer de energie om aan m'n werk te gaan..)
Ja, zo ga ik het ook doen, 2* 1,5 uur werken.
En dan de vakken een beetje afwisselen, dus een exact vak met een minder exact vak..

Ik wil voor de meivakantie alles globaal hebben doorgenomen.
En dan doe ik de 2 weekenden voor de meivakantie elke dag een heel examen, dus er gewoon 3 uur voor gaan zitten. (dus 4 dagen er echt 3 uur aan zitten, voor de vakken, wi, sk, bio, na)
En dan kijk ik die examens na en weet ik welke dingen ik al gewoon ken, en welke dingen nog niet.

Dan ga ik in de meivakantie dus echt gedetaileerder leren, de dingen die ik op dat oefenexamen slecht deed enzo.

Want je kan wel heel de tijd doorblijven leren tot je examen, maara ik vind het wel fijn om een soort controle te hebben of ik het wel echt weet...daarom ga ik van die vakken dan 3 uur lang gewoon echt examen maken en weet ik waar ik nog extra aandacht aan moet besteden. En die extra aandacht kan dan in de meivakantie en de 2 weken daarna...

Maandag gaat mijn planning in.....de komende weken is dat gewoon alles dus rustig lezen enzo, en wat examenvragen maken. (en dat dan combineren met wat we op school doen..)
Oud 22-03-2004, 01:43
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-03-2004 @ 11:51:
Wij kregen een paar maanden terug te horen dat de examencursussen in Leiden supersnel ging en we echt op tijd moesten zijn met reserveren. Anders zat het al vol. Dus ik zou d'r wel op tijd naar kijken!
Ja, ze schijnen vrij populair te zijn idd maar voor oude stijl zal dat wel meevallen. Drie weken geleden was er nog plek iig ..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 22:12
ieniemienie
ieniemienie is offline
Ik heb gewoon vanaf het begin van het jaar netjes alle stof samengevat. Door steeds een paragraaf of hoofdstuk te doen was het helemaal niet veel. De samenvattingen heb ik dus al bij de hand.
Verder zijn we in de lessen begonnen met stof herhalen en proefexamens maken.
De laatste weken ga ik thuis niet zo heel veel meer doen, gewoon doorlezen, zorgen dat ik de verbanden snap en kan toepassen. En vooral veel tijd maken voor leuke dingen. Vind ik erg belangrijk!!
Oud 23-03-2004, 00:40
lucy48
lucy48 is offline
Eigenlijk over het algemeen het meeste oude examens geoefend
Oud 23-03-2004, 06:30
Verwijderd
ik heb nu al de bibbers voor die dingen.
Eerst heb ik nu nog drie mondelingen en twee toetsen over een week. Daar heb ik nu nog meer bibbers voor.
Met veel vakken oefenen we al met examenbundels, dus dat is ook wat ik blijf doen. En voor de rest zie ik t wel
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 11:10
nou en
nou en is offline
volgens mij valt het examen allemaal zat mee..
er wordt net gedaan of het hartstikke moeilijk is, maar ik kan me niet voorstellen dat je echt alles moet weten van 2 jaar. Volgens mij is alles heel oppervlakkig..
En je hoeft niet voor alle vakken te leren.
Voor Engels krijg je een leestekst, dus hoef je niet te leren.
Nederlands ken je meestal toch wel alles.
Economie wordt wel een groot probleem, ik snap er niks van. Wij zijn nou net begonnen aan een nieuw thema, en dat moeten we dus in 2 weken afhebben.
wiskunde kun je veel in je rekenmachine zetten. Ik geloof dat je zelfs een lijst krijgt met formules.
geschiedenis zijn idd veel feitjes, al die uitvindingen van Lancashire enzo, dat wordt ook een ramp.
Voor maatschappijleer hebben wij gelukkig geen examen, sluiten we af met een praktische opdracht...

je moet gewoon optimistisch blijven. Meestal zakt er toch niemand, of je moet het wel heel erg vernaaid hebben. Ik ga ook echt niet elke dag 3 uur leren ofzo, ik moet er niet aan denken!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nou en schreef op 23-03-2004 @ 12:10:
Ik ga ook echt niet elke dag 3 uur leren ofzo, ik moet er niet aan denken!
heb ik wel gedaan, 1 tot 3 dagen lang (verschilde per vak). en vaak meer dan drie uurtjes . Anders kun je het vaak wel schudden
Oud 23-03-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
nou en schreef op 23-03-2004 @ 12:10:
je moet gewoon optimistisch blijven. Meestal zakt er toch niemand, of je moet het wel heel erg vernaaid hebben.
Er is vorig jaar een jongen op mijn school gezakt op 2 tienden..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:25
ironflower
ironflower is offline
wat dacht je dan van die jongen die halverwege dit jaar erachter kwam dat hij wel geslaagd was...het zou je maar overkomen!

Bij mij was er ook een meisje gezakt, ze stond gewoon goed voor hete gemiddelden, maar had het examen qua leren onderschat, en ze is dus wel gezakt.

Ik doe liever te veel dan te weinig...

En de exacte vakken leer je denk vooral door veel te oefenen met opgaven..berekeningen toepassen ed
Oud 23-03-2004, 15:33
Verwijderd
Naja, zal ffies mn vakken afwerken:

NL --> gewoon wat examenopgaven maken en de tips doorlezen
ENG --> zelfde als NL
FA --> zelfde als NL en ENG
GS --> dat wordt wel echt leren..
ECO --> Daar heb ik de meeste bibbers voor net als BIO.. Ik vind het zo ongelooflijk moeilijk, maar ik heb al uitgerekend, dat als ik de volgende toets een beetje goed maak, ik geen 8 ofzo hoef te halen voor een 6 op mn eindlijst.. Dat stelt me dan wel weer gerust.
BIO --> Ja, dat is wel weer wat anders. Het moeilijkste vak samen met ECO. Ik snap er niet zo heel veel van, het is ongelooflijk veel en je moet alles echt supergoed kennen en er meteen aan denken. Denk dat vooral die heel slecht zal gaan.

verder kan ik even geen vakken bedenken

Maarja, eerst nog mondelingen next week.. Bibber!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:39
nou en
nou en is offline
ja maar dat zijn wel allemaal uitzonderings gevallen... hoop ik
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:43
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Vorig jaar was het gemiddeld slaginspercentage op vwo 100%. Welliswaar hadden twee mensen die nog voor het examen moeten terugtrekken, maar iederen die examen deed slaagde. Dit jaar gaat dat er niet bij zitten, er zijn nu al mensen die hun herkanzingen op bijvoorbeeld frans gaan inzetten zodat ze dat volgend jaar niet hoefen te doen.

Ik kan mezelf trouwens echt niet motiveren om nu al te beginnen. Net SE achter de rug, en dan duurt het wel weer even voor mezelf ertoe kan aanzetten om echt iets te gaan doen. Tussendoor nog herkanzingen (nog 3 lesweken), wat natuurlijk wel ook al voorbereiding op het examen is. Daarna ga ik beginnen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 23-03-2004 @ 16:43:
Tussendoor nog herkanzingen (nog 3 lesweken), wat natuurlijk wel ook al voorbereiding op het examen is. Daarna ga ik beginnen.
Wij mogen na onze toetsweek geen herkansingen meer maken? Echt straalbezopen is dat. Want ze gooien ook nog eens de moeilijkste vakken op 1 dag?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:01
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-03-2004 @ 16:49:
Wij mogen na onze toetsweek geen herkansingen meer maken? Echt straalbezopen is dat. Want ze gooien ook nog eens de moeilijkste vakken op 1 dag?
Hmm maar wij moeten herkanzen van alle toetsen van het hele jaar (dus van alle drie de weken mag je nu 7 of minder toetsen gaan herkanzen). Had liever gehad dat je steeds na elke periode mocht herkanzen (nu moet je wel heel diep gaan graven).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:24
ironflower
ironflower is offline
wij hebben dit jaar 3 toetsweken gehad, en af en toe een toets tussendoor. En we mogen na elke toetsweek 2 dingen herkansen.
Maar de laatste toetsweek heb ik maar 5 toetsen gemaakt, dus ik kan alsware zowat de helft herkansen..

Nog een nieuwe vraag:

Gaan jullie al met een onvoldoende het examen in ??

Denk bijvoorbeeld aan, frans 1, duits 1, geschiedenis 1, kcv, maatschappijleer, anw, etc etc
Oud 23-03-2004, 18:28
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
ironflower schreef op 23-03-2004 @ 19:24:

Gaan jullie al met een onvoldoende het examen in ??
Aangezien ik mijn laatste SE's nog niet terugheb weet ik het niet, maar heel waarschijnlijk ga ik het examen in met een vijf voor scheikunde, en een (ruime) vijf voor economie (met PO sta ik wel een voldoende). Ik sta nu nog wel meer onvoldoendes maar die kan ik wel ophalen in de herkansingsweek. Overigens gaat scheikunde wel goed komen, het gemiddelde van dat examen ligt bij mij op school altijd rond de acht.

Met afgesloten vakken sta ik allemaal een voldoende, dus dat gaat wel goed.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:40
Verwijderd
Nee, ik ga niet met een onvoldoende het examen in... ik sta overal (nu nog dan) gemiddeld een zeven of hoger, en voor ANW en KCV (afgeronde vakken) resp. een 8 een een 9

Dat staat leuk op mn diploma
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:40
Luego
Luego is offline
Mwoah..... zeilend en bier drinkend denk ik zo.

Ben niet van plan superveel te gaan doen. Ga wel goed leren, maar wij hebben deze 2 weken de laatste SE-weken en daarna zijn alle lessen facultatief.
Dus heb 7 weken de tijd.... lijkt me meer dan genoeg.

Op de vraag van ironflower: Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:17
Verwijderd
Ik weet de gemiddelden allemaal niet. En weet niet precies de cijfers van vorig jaar.
Van de meeste vakken geloof ik niet, of ben ik t nu aan het inhalen. Heb dit jaar nl nog maar 1 onvoldoende (een 5,5 voor franse brief) gehaald en verder boven de 6.
Ik hoop van niet

Kus
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:51
pure_evil
pure_evil is offline
ach, ik leer mn natuurkunde, wiskunde (voor zover je die kunt leren) en latijn (man dat is veel te veel, beter op tijd beginnen )

verder oefen ik examens en herhalen we in de klas de stof..moet wel lukken zo toch?

*heeft er nu al geen zin meer in *
Oud 23-03-2004, 21:23
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 23-03-2004 @ 19:40:
... maar wij hebben deze 2 weken de laatste SE-weken en daarna zijn alle lessen facultatief.
Dus heb 7 weken de tijd.... lijkt me meer dan genoeg.

Wij hebben tot en met de week na de mei vakantie gewoon verplicht les!!!!
Dus eigenlijk hebben we op de meivakantie na, maar 1 weekje waarin je dus facultatief les hebt en niets verplicht bent.
En voor sommige, die M&O hebben, is dit dus maar 2 dagen.
Oud 24-03-2004, 08:07
Verwijderd
wij hebben ook ongeveer maar 1 week facultief..
Dacht vroeger altijd dat t langer was..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 11:50
Verwijderd
Volgens mij heb ik na de toetsweek (8 april afgelopen ofzo) min of meer facultatief les.... maar dat is niet officieel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:29
---Lisette99---
---Lisette99--- is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 23-03-2004 @ 17:01:
Hmm maar wij moeten herkanzen van alle toetsen van het hele jaar (dus van alle drie de weken mag je nu 7 of minder toetsen gaan herkanzen). Had liever gehad dat je steeds na elke periode mocht herkanzen (nu moet je wel heel diep gaan graven).
Huh, begrijp ik goed dat je 7(!!) toetsen mag herkansen?? Wij mochten na iedere toetsweek (tot nu toe maar 2 dit jaar) maar 1 toets herkansen en bij de laatste SE's zelfs geen 1...

En over die facultatieve lessen...volgens mij doen ze daar bij ons niet eens aan, voor zover ik weet. Hebben maar 4 dagen voordat de examens beginnen echt vrij.

Ik ben trouwens ook nog helemaal niet met die examens bezig, krijgen eerst in april nog een SE-week en dan ga ik me wel eens in die examens verdiepen. Zie wel erg tegen aardrijkskunde, geschiedenis en Engels op. Ben ik nogal slecht in...maar voor o.a. wiskunde en M&O ga ik er met een 9 in, dus dat moet wel lukken!! :-)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:05
Verwijderd
Wij mogen volgens mij 5 toetsen herkansen, ligt aan het aantal toetsweken per jaar, maar maximaal één per vak.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:31
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Tja ik wil er binnekort wel mee gaan beginnen, lijkt me wel slim...sta wel overal voldoende voor als t goed is (even de cijfers van vorige week afwachten ) maar alles zit tussen de 5.5 en de 6.5 dus niet extreem hoog ofzo hehe..

voor Nederlands en Engels krijg je een text, zijn we in de les al aan het oefenen en verder ga ik daar niks aan doen.

Geschiedenis en aardrijkskunde wordt blokken! Ben er superslecht in! Samenvattingen maken en ga wat examens oefenen denk ik..

Economie samenvattingen maken, alles goed doorlezen en bij de berekeningen even goed kijken hoe het ook al weer zat..verder weinig denk ik

Wiskunde heb ik over een paar weken nog een herkansing dus ga ik binnekort nog wat opgaven uit de examenbundel maken en nog wat uitleg vragen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:39
Myris
Myris is offline
Ik zit nu midden in mijn derde en laatste toetsweek, ik heb nog vier toetsen te gaan. Na mijn toetsen ga ik denk een uurtje of anderhalf per dag leren en stof herhalen. Die Samengevat boekjes zijn trouwens een goede tip voor iedereen die havo/vwo n&g of n&t doet.

Ik sta voor niets onvoldoende en wil dat graag zo houden. Alleen Frans en Duits blijven mijn moeilijkere vakken, (gelukkig geen CE) maar alleen nog maar schoolexamens daarover.
Oud 25-03-2004, 19:59
In_stilte
In_stilte is offline
Ik ben van plan iedere week een vertaling te maken van latijn, of iig een tekst vertalen die we dan al hebben gedaan.
Verder wil ik van wiskunde natuurkunde scheikunde iedere les die ik nog heb hard werken aan mijn slechte punten.
Bij bio veel examenvragen maken en mijn leraar veel horen uitleggen (heerlijk is dat die verteld alles tot ik 't kan dromen)
Ne en EN gewoon oefenteksten maken, maar dat komt wel goed.

Ik ga zonder onvoldoendes de examens in, maar ik ga voor de 7,5 gemiddeld (geneeskunde enzo) dus dat moet ook wel. En ik moet bekennen dat ik er nog flink aan moet trekken...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:18
heavinly
heavinly is offline
Ik ga gelukkig zonder onvoldoendes het examen in. Ben daar superblij om. Ik heb 2 jaar voor Frans een 5 gestaan en heb bij de 4e herkansing een 7 (!) gehaald. Maatschappijleer zag er voor mij ook heel slecht uit, maar ook daarvoor heb ik een voldoende (6).

Voor de overige vakken sta ik (afgerond) ook allemaal voldoendes, dus wat dat betreft ben ik ook wel blij (niet helemaal tevreden, maar dat is mn eigen schuld).

Verder ben ik ook bezig met planningen enzo, maar dan wat ik per week af moet hebben/geleerd moet hebben. Ik ben best bang voor de examens maar probeer er gewoon 't beste van te maken. Veel oefenen en leren en hopen dat 't dan goed komt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:34
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
heavinly schreef op 25-03-2004 @ 22:18:
Ik ben best bang voor de examens maar probeer er gewoon 't beste van te maken. Veel oefenen en leren en hopen dat 't dan goed komt.
Het overgrote merendeel slaagt elk jaar. Het examen is helemaal niet zo moeilijk. Er moet echt iets serieus mis zijn gegaan in het onderwijs wil je je examen niet halen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 14:30
FairyTale
FairyTale is offline
Wij beginnen nu ook met examens oefenen, alle stof nog een keer snel doornemen en de rest wordt aan jezelf overgelaten.

Havo trouwens.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 00:54
Ultimate Cookie
Ultimate Cookie is offline
Ik begin de eerst volgende vakantie (precies een maand voor mn eerste CE)..

Ik lees alle boeken nog eens door (meeste hoofdstukken waarschijnlijk bladeren) en vat de moeilijke nog eens samen (al mijn oude samenvattingen gooi ik weg, zodat ik de boel MOET lezen).

Dat maak ik wat vragen uit het boek, wat vragen die de leraar heeft gegeven en neem hun aantekeningen nog eens goed door.

En dan (zucht) ga ik aan oude exames beginnen..

Maar dit is wat ik me voorneem he..
Ik wil graag een week van tevoren klaar zijn, anders ben ik te nerveus met t examen en een blackout kun je dan niet echt gebruiken!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 01:41
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Pff- wat een gedoe.

Gewoon, een week of twee vantevoren er een boek bijpakken om te kijken waar het ookal weer over ging.
Men moet zich zo druk maken- volgens mij is dat al de helft van alle examenstress.

En ik ga nog wel een wa1 eindexamencursus doen in Leiden- want daar kan ik echt niks van.
Economie doe ik lekker op mijn gevoel. Daar ga ik me niet druk om maken, want ik kán het wel, maar als ik leer gaat het fout.

Engels (doe ik niets voor, maar k ga een 10 halen, vind k)
Duits (veel oefenteksten maken, ik moet een voldoende)
Nederlands (ook nog veel oefenen, ik moet een acht)
Filosofie (even dat boek een keer lezen, ik ga voor de negen)
Geschiedenis (even dat boek een keer lezen, ik ga voor de negen)
Aardrijkskunde (even die boeken een keer lezen, een zeven?)
Tekenen (even dat boek een keer lezen, een acht?)
is puur een boekje pakken en wat leren.

Ach- ik maak me er niet zo druk om. Alleen moet wiskunde en duits voldoende zijn, anders zak ik.

Ik heb iig al Klaar & Diploma-gewijs:
LV: 9
Fa1: 7
Bi1: 7
Ma: 9
(verder niks al afgesloten geloof ik)

En ik sta...
Eng: 8,2
Ned: 7,7
Du: 5,7
Fil: 9,0
Gs: 8,5
Tek: 7,7
Ak: 6,5 (? ik ga nog iets herkansen)

Wa1: 4,8
Ec1: 4,4

Hé, goh, dit was best lol om te doen. Gehehehe.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten