Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 10:42
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-07-2004 @ 20:35 :
Gegoogled heb ik zelf ook al. Maar sommige sites zijn toch wel praktisch.

Het meeste valt vrij duur uit of is onduidelijk. Ik hoopte dat iemand een leuk hotelletje wist die een site heeft.
Of een nederlandse site met goedkope hotels.
Ik weet wel wat hotels die niet duur zijn, maar niet uit mijn hoofd. Ik zoek later wel wat op voor je, ok?
Maar voor die prijs zit je dus niet in het centrum, maar meer in de omringende arrondissementen (13, 14, 15, 17, 18, 20). Ik neem aan dat je dat niet erg vindt?
Oud 29-07-2004, 12:43
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 29-07-2004 @ 11:42 :
Ik weet wel wat hotels die niet duur zijn, maar niet uit mijn hoofd. Ik zoek later wel wat op voor je, ok?
Maar voor die prijs zit je dus niet in het centrum, maar meer in de omringende arrondissementen (13, 14, 15, 17, 18, 20). Ik neem aan dat je dat niet erg vindt?
Achttien of veertien is Montmatre toch? (mijn geheugen laat me even in de steek. Het zou leuk zijn als het daar ergens in de buurt zat, maar hoeft niet per se. )

Ik zou heel blij zijn als je het voor me op wilt zoeken, het heeft verder geen haast.
Oud 29-07-2004, 14:23
stouver
stouver is offline
Ik ga woensdag naar Parijs, vrienden van mijn vader wonen 10 minuutjes buiten Parijs in een dorpje/stadje, dus we kunnen in hun huis voor een paar dagen.

Heb er echt onwijs veel zin in, vooral omdat de laatste keer dat ik er was het heel hard sneeuwde en we dus niet echt veel hebben kunnen zien!!

De eiffeltoren en notre dame en de meeste 'echte' toeristische dingen heb ik gelukkig al gezien dus kan ik nu de iets minder volgepropt-met-toeristen-dingen gaan bezoeken!
Oud 29-07-2004, 14:34
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
dreen schreef op 29-07-2004 @ 13:43 :
Achttien of veertien is Montmatre toch? (mijn geheugen laat me even in de steek. Het zou leuk zijn als het daar ergens in de buurt zat, maar hoeft niet per se. )

Ik zou heel blij zijn als je het voor me op wilt zoeken, het heeft verder geen haast.
18 is montmartre, 14 montparnasse. In Montmartre ken ik eigenlijk niks, dat wat ik weet zit in het 14de omdat ik daar gewoond heb. Mijn tips zullen dus in die buurt liggen, als je dat niet erg vindt!
Oud 29-07-2004, 16:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 29-07-2004 @ 15:34 :
18 is montmartre, 14 montparnasse. In Montmartre ken ik eigenlijk niks, dat wat ik weet zit in het 14de omdat ik daar gewoond heb. Mijn tips zullen dus in die buurt liggen, als je dat niet erg vindt!
Als je me ook alle leuke dingen over die wijk kunt vertellen vind ik het prima.
Oud 29-07-2004, 17:46
Verwijderd
www.ibis.fr

en dan place de clichy of butte de montmartre

niet de meest pittoreske/sfeervolle hotels, maar vrij goedkoop en die twee zijn bij montmartre.
Oud 29-07-2004, 17:47
Verwijderd
en als je het écht goedkoop wilt aanpakken ga je naar een jeugdherberg. er is een leuke vlakbij Place de La Bastille, dus ook vlakbij de Marais,

www.aij.fr als ik me niet vergis, 14 euro per nacht.
Oud 30-07-2004, 08:27
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
dreen schreef op 29-07-2004 @ 17:10 :
Als je me ook alle leuke dingen over die wijk kunt vertellen vind ik het prima.
Die staan al op de vorige pagina
Oud 05-08-2004, 20:15
Verwijderd
parijs is echt the place to be

ben helemaal gek van die stad, de sfeer is geweldig gewoon! de parken, de mensen, de metro die ik cool vind, dat zijn echt leuke dingen.

niet voor niets dat ik er een jaar ga wonen vanaf september
Oud 06-08-2004, 09:06
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
La Chupacabra schreef op 05-08-2004 @ 21:15 :
parijs is echt the place to be

ben helemaal gek van die stad, de sfeer is geweldig gewoon! de parken, de mensen, de metro die ik cool vind, dat zijn echt leuke dingen.

niet voor niets dat ik er een jaar ga wonen vanaf september
Welkom!
In elk geval weer iemand anders nu Hermione weg is
Weet je al waar je gaat wonen? Heb je al een kamer(tje)?
Wat ga je precies doen?
Oud 06-08-2004, 23:03
Verwijderd
Ik kom wel weer terug hoor
Oud 07-08-2004, 22:10
TRXD
TRXD is offline
Leuke stad. Een echte wereldstad, dat straalt het uit van alle kanten. Ben er paar keer geweest en als het aan mij ligt blijft het daarbij. Het is mooi om een keer gezien te hebben maar ik heb er wel weer genoeg van gezien.
Oud 10-08-2004, 10:34
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Hermione schreef op 21-07-2004 @ 14:17 :
Op maandagavond zijn er jamsessions in Tenessee Jazz (bij Metro Odéon, even vragen) wat gratis is en erg leuk.
Bedankt voor de tip! Ben gisteravond geweest en was erg (en goedkope cocktails!)
Oud 10-08-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
ParisPlage schreef op 10-08-2004 @ 11:34 :
Bedankt voor de tip! Ben gisteravond geweest en was erg (en goedkope cocktails!)
Leuk & Graag gedaan natuurlijk.
Oud 01-10-2004, 23:55
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik ben twee keer geweest, en ik krijg geen genoeg van die stad! De gebouwen zijn echt heel machtig!!! Wat je zeker een keer moet doen is de zogenaamde Amélie Tour (je weet wel, de film; le fabuleux destin d'amélie poulain)... ik heb het een beetje op eigen houtje uitgezocht. Onze reisleidster was heel aardig, zij heeft me ook me het een en ander geholpen. Voor foto's van mijn 'bevindingen' kijk je op www.picturetrail.com/Sigck_doll_Sil

en god o god, wat is nederland saai tegenover die stad (vooral gezien de gebouwen)
Oud 05-10-2004, 15:00
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Tara Masquerade schreef op 02-10-2004 @ 00:55 :
Wat je zeker een keer moet doen is de zogenaamde Amélie Tour (je weet wel, de film; le fabuleux destin d'amélie poulain)...
Haha dat heb ik zelfs nog nooit gezien, dat cafeetje. Waar zit dat precies? Sterker nog: ik wist niet eens dat het echt bestond (en ik woon er toch alweer 2 jaar)
Oud 06-10-2004, 11:06
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 05-10-2004 @ 16:00 :
Haha dat heb ik zelfs nog nooit gezien, dat cafeetje. Waar zit dat precies? Sterker nog: ik wist niet eens dat het echt bestond (en ik woon er toch alweer 2 jaar)
LOL...Je staat voor de Moulin Rouge dan ga je rechts op, het eerste straatje links. Volgens mij heet die straat Rue Le Pic. Die loop je dan in en dan ligt het café aan de linkse kant. Het heet alleen niet Les deux moulin, maar Des deux moulin. Als je het niet zeker weet kun je t altijd ff navragen. Maar ik denk dat je het wel herkent. De indeling is iets veranderd, maar verder zeg ik nix
Oud 06-10-2004, 11:10
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik ben met oud en nieuw geweest met een fles champagne voor de eifeltoren.. geweldig ! Vooral na 12 uur terug met de metro wat alleen een groot drama was want alles stond vast vanwege de hoeveelheid aantal mensen wat verwerkt moest worden.
Oud 08-10-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 06-10-2004 @ 12:10 :
ik ben met oud en nieuw geweest met een fles champagne voor de eifeltoren.. geweldig ! Vooral na 12 uur terug met de metro wat alleen een groot drama was want alles stond vast vanwege de hoeveelheid aantal mensen wat verwerkt moest worden.
oh dat lijkt me gaaf

de metro daar is trouwens wel goed geregeld vond ik, er was iets gebeurd achter een groot station waar we heen moesten. Maar er werd redelijk duidelijk aangegeven hoe we anders konden reizen. De metro is daar ff doorhebben maar goed te doen.
Oud 11-10-2004, 14:15
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Tara Masquerade schreef op 06-10-2004 @ 12:06 :
LOL...Je staat voor de Moulin Rouge dan ga je rechts op, het eerste straatje links. Volgens mij heet die straat Rue Le Pic. Die loop je dan in en dan ligt het café aan de linkse kant. Het heet alleen niet Les deux moulin, maar Des deux moulin. Als je het niet zeker weet kun je t altijd ff navragen. Maar ik denk dat je het wel herkent. De indeling is iets veranderd, maar verder zeg ik nix
Ooooh! Haha 1 van mijn favoriete kroegjes zit daar vlak om de hoek, ik ben er al zeker 10 keer langs gelopen zonder erop te letten. Ik zal er eens binnenwandelen Bedankt voor de tip!
Oud 20-10-2004, 21:13
Suziewafel
Suziewafel is offline
In de eerste week van januari ga ik samen met met vriend naar Parijs (hotel ligt in de marais). Zelf ben ik er al een keer of 6 geweest, maar mijn vriend nog helemaal niet! Wat is volgens jullie echt een aanrader om te laten zien, met uitzondering van de eiffeltoren, sacre coeur, notre dame e.d.? Ik heb hem een dik boek over Parijs meegeven, maar ik vrees dat hij daar niet in zal kijken..
Oud 06-11-2004, 20:37
runningwild
runningwild is offline
Favoriete plek, ehum.... place de... ehum? Waar het huis van Viktor Hugo staat, met park en terassjes.
Notre Dame (vooral met jummie skaters).
Metero (want heel handig en leuk vooral als je kan kaartlezen).
minstleuke:

eiffeltoren
ehum...
Oud 05-12-2004, 16:45
lo0lly
lo0lly is offline
Je suis fou Paris
xxx
lo0lly
Oud 05-12-2004, 16:49
Verwijderd
ik vind parijs eigenlijk weinig aan, het is natuurlijk wel leuk, vind ik dan, om er wat doorheen te slenteren alsof je geen toerist bent net als al die anderen
Oud 05-12-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
lo0lly schreef op 05-12-2004 @ 17:45 :
Je suis fou Paris
xxx
lo0lly
je suis folle du paris du,de zoiets iig
Oud 05-12-2004, 16:51
Verwijderd
oeh vlakbij de moulin rouge hebben ze zo'n tentje, een soort theater.. diner + optredens, heel leuk
Oud 05-12-2004, 16:53
lo0lly
lo0lly is offline
Citaat:
per piacere schreef op 05-12-2004 @ 17:50 :
je suis folle du paris du,de zoiets iig
folle is toch het zelfde als fou?? of ging ut om da du??
xxx
lo0lly
Oud 05-12-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
lo0lly schreef op 05-12-2004 @ 17:53 :
folle is toch het zelfde als fou?? of ging ut om da du??
xxx
lo0lly
fou is voor een jongen, en omdat er een V onder je naam staat neem ik aan dat je het vrouwelijke woord (folle) liever gebruikt
Oud 06-12-2004, 15:27
lo0lly
lo0lly is offline
Citaat:
per piacere schreef op 05-12-2004 @ 18:54 :
fou is voor een jongen, en omdat er een V onder je naam staat neem ik aan dat je het vrouwelijke woord (folle) liever gebruikt
haha thanxjewel mijn frans gaat met de dag vooruit misschien word ik er nog wel eens goed in
xxx
lo0lly
Oud 13-12-2004, 21:15
Verwijderd
whaha ik hou het wel bij J'adore Paris

favoriete plekjes: Quartier Latin! (ten zuiden van de Notre Dame) Sacre Coeur is ook prachtig, en zo nog veel meer plekjes in Paris! (Père Lachaise, monmartre, arc de triomphe, eiffeltoren (bij nacht, met lampjes ), Notre Dame, Dôme des Eglises, de Seine, Hôtel de Ville, Champs Elysées, Pompidou en nog veel veel meer. Als je er bent zeker ook 's avonds de stad in, zoveel te beleven!
minst favoriet: de metro 's nachts of 's avonds laat (behalve het feit dat je weer naar huis/hotel gaat lopen er ook allerlei niet-fijne figuren rond)

Is er iemand van jullie die dit plekje kent of er in de buurt is geweest: "La rue de la chat qui pêche", is in Quartier Latin, en zitten allemaal geweldige restaurantjes in de buurt! Echt goeie sfeer daar, kan ik je hele verhalen over vertellen, geweldig.
Oud 15-12-2004, 06:52
RockaholiC
RockaholiC is offline
ik ga volgende maand als alles goed gaat voor het eerst en ik heb er heeeeeeel veel zin in
Oud 15-12-2004, 11:59
YPrue
YPrue is offline
Ik ga met Oud & Nieuw naar Parijs. We gaan de 31e december er naartoe en de 3e januari komen we terug. We hebben een hotel heel dicht in de buurt van de Place d' Italie. Het is de tweede keer dat ik naar Parijs ga. De eerste keer was ik nog heel jong en ik kan me daardoor nog maar weinig van de stad herinneren.
Ik hoop wel dat het ons lukt de weg met de metro te vinden.
Oud 15-12-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 15-12-2004 @ 12:59 :
Ik ga met Oud & Nieuw naar Parijs. We gaan de 31e december er naartoe en de 3e januari komen we terug. We hebben een hotel heel dicht in de buurt van de Place d' Italie. Het is de tweede keer dat ik naar Parijs ga. De eerste keer was ik nog heel jong en ik kan me daardoor nog maar weinig van de stad herinneren.
Ik hoop wel dat het ons lukt de weg met de metro te vinden.
tuurlijk lukt de metro wel.. zorg gewoon dan je een goed kaartje hebt, dan is het zooo makkelijk
Oud 15-12-2004, 20:24
Verwijderd
Inderdaad, lukt je heus wel, en trouwes, er hangen ook overal kaartjes, dus komt wel goed. Veel plezier!
Oud 16-12-2004, 09:04
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Anneka schreef op 15-12-2004 @ 15:02 :
tuurlijk lukt de metro wel.. zorg gewoon dan je een goed kaartje hebt, dan is het zooo makkelijk
We hebben zo'n 'Paris Visite'-kaart waarmee we alle openbare verkeersmiddelen mee kunnen gebruiken, dus dat met dat kaartje zit wel goed.
Oud 16-12-2004, 11:51
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Ik moet helaasch nog ff tot 11 mei wachten todat ik weer weekje in parijs zit maar, dan vier ik daar wel lekker mijn verjaardag
ben er gemaakt (huwelijksreis) en wordt er 18...vink wel Stoer
enne...sacre coeur ist MOOIST!
kent iemand trouwens die fontein van nici de saint falle? (of hoejut ook schrijft:$) bij centre pompidou? naar dat kunstenaars mens ben ik vernoemd :$

Aah...k kan niet wachte hehe
heeft iemand zin om mee tussentijds te kidnappen en samen naar parijs te gaan?
Oud 26-12-2004, 00:44
YPrue
YPrue is offline
We willen als we in Parijs zijn het museum van Salvador Dali bezoeken, maar ik heb er nog een vraagje over (het staat op verschillende plekken wat onduidelijk aangegeven): klopt het dat je wanneer je het museum wilt bezoeken, je een dag van tevoren moet reserveren?
Oud 09-01-2005, 01:25
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
YPrue schreef op 26-12-2004 @ 01:44 :
We willen als we in Parijs zijn het museum van Salvador Dali bezoeken, maar ik heb er nog een vraagje over (het staat op verschillende plekken wat onduidelijk aangegeven): klopt het dat je wanneer je het museum wilt bezoeken, je een dag van tevoren moet reserveren?
God, nee. Ik denk tenminste dat we het over hetzelfde hebben. Het is niet echt een museum, maar meer een permanente tentoonstelling in Espace Montmartre, als ik me niet vergis aan Rue Poulbot.
Ik ben daar ook heen geweest, en het was heel gaaf. Er stond geeneens een rij. Het is minder bekend werk van hem, heel erg leuk om te zien, allemaal andere dingen dan zeg maar de populaire en beroemde stukken. Echt een aanrader!
Oud 10-01-2005, 20:14
Meester
Meester is offline
Ik ga begin februari 4 dagen naar Paris.
Oud 11-01-2005, 20:11
Roslyn
Roslyn is offline
Eiffeltoren en de Notre Dame vond ik er mooi en intressant. De stad, de mensen.. ik heb er echt van genoten
Oud 13-01-2005, 11:06
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
(Heej Roslyn )

Parijs mooiste plekjes vind ik : La defense!, uartier Latin,Jardin du Luxembourg, Gare du Nord, Stalingrad (daar zat vroeger altidj grote meerderheid commies vandaar de naam), Centre Pompidou en Parc du Boulogne ofzo, parc de la vilette, Pere lachaise, de metroow, Trocadero (omgeving ervan), en de Montmartre is ook wel leuk.
Maar als je minder toeristen wilt zien, maar toch naar een Franstalige stad wil, moet je echt naar de eennagrootste Franstalige stad gaan:Montreal, dat is super.!
Oud 17-01-2005, 15:17
Verwijderd
Mijn vriend en ik willen er in de zomer heen, en dan een weekje ofzo op een camping. Iemand al eens gedaan en welke camping is goed?
Oud 24-01-2005, 08:22
Verwijderd
Nou we hebben al gereserveerd voor een camping in de buurt van Parijs, een hele week
Oud 02-02-2005, 19:12
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
ik ga van het weekend naar parijs maar weet een van jullie nog een paar leuke gezellige kroegjes, die niet verschrikkelijk duur zijn?
Oud 02-02-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
prrr ta li loe schreef op 02-02-2005 @ 20:12 :
ik ga van het weekend naar parijs maar weet een van jullie nog een paar leuke gezellige kroegjes, die niet verschrikkelijk duur zijn?
iig niet op toeristische plaatsen gaan zitten, dan komt het wel goed
Oud 05-02-2005, 20:43
Wawl
Wawl is offline
Ik ga vrijdag voor 4 dagen naar Parijs.
Oud 06-02-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 05-02-2005 @ 21:43 :
Ik ga vrijdag voor 4 dagen naar Parijs.
Ik ook
Oud 06-02-2005, 16:26