Oud 16-11-2004, 18:32
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 16-11-2004 @ 19:29 :
Pardon ?
Het kan nu natuurlijk wel anders, maar ik kan me jouw postings nog wel herinneren, waar in je telkens aangaf na 27 jaar nog steeds geen vriendin te hebben. Om vervolgens minderjarige meisjes proberen te verleiden me tot seks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2004, 18:33
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Madfet schreef op 16-11-2004 @ 19:32 :
Om vervolgens minderjarige meisjes proberen te verleiden me tot seks.
Jij hebt echt teveel fantasie.
Oud 16-11-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-11-2004 @ 18:23 :
Dat heb ik wel gesteld, namelijk dat wij vrij eenvoudig kunnen observeren dat voor zoogdieren geldt dat ze gaan paren zodra ze geslachtsrijp zijn. De mens is een zoogdier, ergo de mens heeft ook die drang, ergo, geslachtsrijpe meisjes hebben zin om te neuken en geslachtsrijpe mannen gaan daar normaalgesproken op in.
Piet komt uit Ede en houdt van voetbal. Klaas komt ook uit Ede. Hé, Klaas moet dan ook wel van voetbal houden.

Je hebt helemaal niet gesteld waarom de zaak wel op de mens toepasbaar zou zijn, je vertelt alleen hetzelfde in andere bewoordingen. Alors.

Geslachtsrijpe kinderen hebben niet gelijk zin om te neuken. Kinderen van twaalf, ook al zijn ze geslachtsrijp, hebben die drang gewoon veel minder. Dat komt misschien door externe, culturele invloeden - onze behoeften worden niet alleen door hormoonspiegels bepaald, maar jij maakt mij niet wijs dat jij op je twaalfde echt zin had om (in het rond) te neuken. Genoeg knaapjes spelen met de gedachte, maar niemand die ik ken zou op avances van een volwassen vrouw willen ingaan. Ik kan niet voor meisjes spreken, dus dat zal ik ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:54
Verwijderd
Als het voor alle (voor zover ik weet) overige zoogdieren geldt, waarom zou het dan niet voor de mens gelden? Met andere woorden, wat is bij de mens anders, dat bij andere zoogdieren niet geldt? Overigens zijn jongens in dit kader niet te vergelijken met meisjes, omdat de sociale status (die o.a. door leeftijd bepaald is) bij mannen een zeer grote rol speelt, terwijl het bij vrouwen vrijwel volledig om uiterlijk gaat.

Je slaat met je opmerking over culturele invloeden overigens de spijker op zijn kop.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-11-2004 @ 19:54 :
Als het voor alle (voor zover ik weet) overige zoogdieren geldt, waarom zou het dan niet voor de mens gelden? Met andere woorden, wat is bij de mens anders, dat bij andere zoogdieren niet geldt? Overigens zijn jongens in dit kader niet te vergelijken met meisjes, omdat de sociale status (die o.a. door leeftijd bepaald is) bij mannen een zeer grote rol speelt, terwijl het bij vrouwen vrijwel volledig om uiterlijk gaat.

Je slaat met je opmerking over culturele invloeden overigens de spijker op zijn kop.
Wel grappig om te zien dat jouw 'je argumentatie klopt niet' tactiek tégen je gebruikt wordt
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-11-2004 @ 19:54 :

Omdat mensen intelligentie en cultuur ('beschaving') kennen - en masturbatie, al schijnen een paar andere apen dan trucje ook te kennen. De verlangens van de mens worden beïnvloed door de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:22
Keith
Keith is offline
Wat dan nog als niet alle geslachtsrijpe meiden in zouden gaan op de avances van meerderjarige mannen. Die ene meid waar Mohamed op viel had er misschien wel zin in, sowieso moet je niet vergeten dat tot de victoriaanse tijd onder de armere lagen van de bevolking veel minder preutsheid was en iedereen lekker deed waar hij zin in had, als je toch niks te verliezen hebt, waarom niet? Mohamed vond zijn aanhang ook vooral in het proletatriaat van Mekka, daar ging wellicht eenzelfde filosofie rond. Dus ik vind het best mogelijk dat dat meisje, dat zelfs met hem trouwde, naar blijkt, gewoon instemde, en waarom ook niet?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 21:33
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 16-11-2004 @ 19:01 :
Val dood.
Go back to GBS
Oud 17-11-2004, 00:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Keith schreef op 16-11-2004 @ 20:22 :
*verhaal*
hoeveel 9-jarigen zijn al op zoek naar seks?

juist ja, geen.

En zelfs al zou het voor die tijd en cultuur normaal zijn geweest, dan was of de tijd barbaars of de cultuur achterlijk, geen van beide vormt uiteindelijk een excuus.
Oud 17-11-2004, 09:04
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 01:06 :
hoeveel 9-jarigen zijn al op zoek naar seks?

juist ja, geen.

En zelfs al zou het voor die tijd en cultuur normaal zijn geweest, dan was of de tijd barbaars of de cultuur achterlijk, geen van beide vormt uiteindelijk een excuus.
Tering

Hoe hard moet het nog geroepen worden?

Mohammed heeft zelf gezegd dat er valse en foutieve hadiths in omloop zouden worden gebracht. Mij lijkt het juist niet logisch dat een man van rond de 50 trouwt met een meisje van 6.... Ook niet in die tijd.

Er wordt wel gezegd dat Aisha dat heeft gezegd, maar dat wil niet per definitie zeggen dat zij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd... Hieronder volgt een stukje nav een onderzoek naar de leeftijd van Aischa toen zij met Mohammed trouwde;

"Ten aanzien van de authenticiteit van hadith moet je goed begrijpen en in acht nemen dat de samenstellers niet zozeer het juiste historische tijdsschema toepasten. Het enige van belang destijds was dat de reports betreffende de leer en de levenswijze van de profeet zo juist mogelijk werden weergegeven en werden gecontroleerd op het “sahih”-zijn. Leeftijden waren van ondergeschikt belang.

Het is een valse aanname dat Aicha pas 6 jaar was toen haar nikkah plaatsvond om de navolgende redenen:

1. Zij had reeds een nikkah met ene Jubair. Dat moest door Abubakr, de vader van Aicha, eerst ongedaan gemaakt worden. Als zij reeds een nikkah had, betekende dat zij reeds de leeftijd van toestemming had bereikt. Want een nikkah is een contract. Beide partijen moeten akkoord gaan.

2. Aisha was 5 jaar jonger dan Fatima (de dochter van de profeet). Fatima was geboren 5 jaar voor de zogeheten roeping. Dus Aicha is geboren in het jaar dat de profeet zijn roeping van God kreeg. Gezien tijd en plaats betekent dit dat Aicha op het moment van haar nikkah met de profeet op zijn minst 10 jaar moet zijn geweest. En het was alleen maar een nikkah -het sluiten van een huwelijkscontract- in het 10e jaar na zijn roeping in de maand Chawal.

Het probleem met veel mensen in de Occident is dat zij huwelijk staven aan het soort huwelijk wat zij vanuit hun traditie kennen. Dat is fout. Dat zijn statements gebaseerd op aannames.

In Islam is een nikkah niets anders dan het opmaken van een document tussen twee partijen. Het feesten komt later. Het consumeren van het huwelijk vond plaats in de tweede jaar na de Hijra. Dit is ongeveer 4 tot 5 jaar na de nikkah. Dat betekent dus dat Aicha 14 of 15 jaar moet zijn geweest, 1 jaar voor de strijd van Uhud. En gezien haar rol in die strijd lijkt het me erg onlogisch dat ze dan pas 10 zou zijn geweest, zoals sommigen stellen..."

Zo zie je maar dat je met enig onderzoek, denken en logica iets omver kan werpen dat er feitelijk nooit was. Maar nogmaals, voor mij was zo'n onderzoekje niet nodig geweest. Simpel nadenken doet mij concluderen dat een 50-jarige (boodschapper van God nb!) niet zou trouwen met een 6-jarige.

ps: Er valt dus niets te rechtvaardigen omdat de gebeurtenis niet aanwezig was.
pps: Nogmaals, leeftijden zijn in hadiths van ondergeschikt belang geweest voor de samenstellers van deze ooggetuigenverklaringen. Dat is wat niet vergeten moet worden. God geeft duidelijk aan dat Zijn dienaren kritisch moeten zijn en dat je je redeneervermogen moet gebruiken om bepaalde zaken te onderscheiden van andere zaken. Hadiths moet je (bij twijfel) altijd toetsen aan de hand van bestaande gegevens die historisch correct zijn en aan de hand van de Koran. God heeft buiten de qudsi om geen hadiths aan ons toegezonden, maar de Koran. Dat onderscheid moet je ook altijd in je hoofd houden.
ppps:Bovenstaande tekst heb ik geplukt van maroc.nl waar wèl fatsoenlijk en redelijk gediscussierd kan worden.
Oud 17-11-2004, 09:13
El_Nour
El_Nour is offline
Na Yousra (voor degenen die zich haar nog herinneren) ben ik de volgende die dit forum verlaat.

Ik heb het hier helemaal gehad.

Ik wil eigelijk nog een zinnig statement maken, bij wijze van een goede afsluitspeech, maar ach..

Vaarwel!
Oud 17-11-2004, 09:14
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 17-11-2004 @ 10:13 :
Na Yousra (voor degenen die zich haar nog herinneren) ben ik de volgende die dit forum verlaat.

Ik heb het hier helemaal gehad.

Ik wil eigelijk nog een zinnig statement maken, bij wijze van een goede afsluitspeech, maar ach..

Vaarwel!
Hey ik wil dat je blijft
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 09:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
elnour:
Citaat:
Tering

Mohammed heeft zelf gezegd dat er valse en foutieve hadiths in omloop zouden worden gebracht. Mij lijkt het juist niet logisch dat een man van rond de 50 trouwt met een meisje van 6.... Ook niet in die tijd.

Er wordt wel gezegd dat Aisha dat heeft gezegd, maar dat wil niet per definitie zeggen dat zij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd... Hieronder volgt een stukje nav een onderzoek naar de leeftijd van Aischa toen zij met Mohammed trouwde;

"Ten aanzien van de authenticiteit van hadith moet je goed begrijpen en in acht nemen dat de samenstellers niet zozeer het juiste historische tijdsschema toepasten. Het enige van belang destijds was dat de reports betreffende de leer en de levenswijze van de profeet zo juist mogelijk werden weergegeven en werden gecontroleerd op het “sahih”-zijn. Leeftijden waren van ondergeschikt belang.

Het is een valse aanname dat Aicha pas 6 jaar was toen haar nikkah plaatsvond om de navolgende redenen:

1. Zij had reeds een nikkah met ene Jubair. Dat moest door Abubakr, de vader van Aicha, eerst ongedaan gemaakt worden. Als zij reeds een nikkah had, betekende dat zij reeds de leeftijd van toestemming had bereikt. Want een nikkah is een contract. Beide partijen moeten akkoord gaan.

2. Aisha was 5 jaar jonger dan Fatima (de dochter van de profeet). Fatima was geboren 5 jaar voor de zogeheten roeping. Dus Aicha is geboren in het jaar dat de profeet zijn roeping van God kreeg. Gezien tijd en plaats betekent dit dat Aicha op het moment van haar nikkah met de profeet op zijn minst 10 jaar moet zijn geweest. En het was alleen maar een nikkah -het sluiten van een huwelijkscontract- in het 10e jaar na zijn roeping in de maand Chawal.

Het probleem met veel mensen in de Occident is dat zij huwelijk staven aan het soort huwelijk wat zij vanuit hun traditie kennen. Dat is fout. Dat zijn statements gebaseerd op aannames.

In Islam is een nikkah niets anders dan het opmaken van een document tussen twee partijen. Het feesten komt later. Het consumeren van het huwelijk vond plaats in de tweede jaar na de Hijra. Dit is ongeveer 4 tot 5 jaar na de nikkah. Dat betekent dus dat Aicha 14 of 15 jaar moet zijn geweest, 1 jaar voor de strijd van Uhud. En gezien haar rol in die strijd lijkt het me erg onlogisch dat ze dan pas 10 zou zijn geweest, zoals sommigen stellen..."

Zo zie je maar dat je met enig onderzoek, denken en logica iets omver kan werpen dat er feitelijk nooit was. Maar nogmaals, voor mij was zo'n onderzoekje niet nodig geweest. Simpel nadenken doet mij concluderen dat een 50-jarige (boodschapper van God nb!) niet zou trouwen met een 6-jarige.

ps: Er valt dus niets te rechtvaardigen omdat de gebeurtenis niet aanwezig was.
pps: Nogmaals, leeftijden zijn in hadiths van ondergeschikt belang geweest voor de samenstellers van deze ooggetuigenverklaringen. Dat is wat niet vergeten moet worden. God geeft duidelijk aan dat Zijn dienaren kritisch moeten zijn en dat je je redeneervermogen moet gebruiken om bepaalde zaken te onderscheiden van andere zaken. Hadiths moet je (bij twijfel) altijd toetsen aan de hand van bestaande gegevens die historisch correct zijn en aan de hand van de Koran. God heeft buiten de qudsi om geen hadiths aan ons toegezonden, maar de Koran. Dat onderscheid moet je ook altijd in je hoofd houden.
ppps:Bovenstaande tekst heb ik geplukt van maroc.nl waar wèl fatsoenlijk en redelijk gediscussierd kan worden.
Dat wou ik net gaan zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 09:25
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik zou het wel zwak van je vinden als je nu zou weggaan. Ik wil ook dat je blijft, omdat je vaak geniale replies hebt. Denk er nog eens over na.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 10:14 :
Hey ik wil dat je blijft
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 10:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 10:14 :
Hey ik wil dat je blijft
Oud 17-11-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 16-11-2004 @ 20:16 :
Omdat mensen intelligentie en cultuur ('beschaving') kennen - en masturbatie, al schijnen een paar andere apen dan trucje ook te kennen. De verlangens van de mens worden beïnvloed door de maatschappij.
'Cultuur' en 'maatschappij' zijn geen intrinsieke menselijke begrippen. Oftewel, ze zijn relatief - oftewel, je geeft me hier gewoon gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 13:20
T_ID
T_ID is offline
maar hoe is te verklaren dat het ene heilige boek (hadith dus) kritisch moet worden bekeken terwijl de koran klakkeloos moet worden gevolgd?

zou Mohamed of zijn volgelingen er niet iets aan hebben gedaan als vervalste levensverhalen uitkwamen?

lijkt mij van wel, dus om nu direct creatief te gaan knippen en plakken in religieuze teksten lijkt me niet bevorderlijk voor het achterhalen van de waarheid.
Oud 17-11-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 14:20 :
maar hoe is te verklaren dat het ene heilige boek (hadith dus) kritisch moet worden bekeken terwijl de koran klakkeloos moet worden gevolgd?

zou Mohamed of zijn volgelingen er niet iets aan hebben gedaan als vervalste levensverhalen uitkwamen?

lijkt mij van wel, dus om nu direct creatief te gaan knippen en plakken in religieuze teksten lijkt me niet bevorderlijk voor het achterhalen van de waarheid.
ga koeien neuken
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:01
Global
Global is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 14:20 :

dat staat toch in de laatste tekst van Nour?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:10
Verwijderd
Ach, wanneer een massamoordenaar ook pedofiel blijkt te zijn verbaast me dat niks. Overigens ook leuk om tegen 1 van je beste vrienden te zeggen dat het de wil van allah is dat je zijn dochter moet neuken, theologische chantage als het ware.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Benfatto:
Citaat:
Ach, wanneer een massamoordenaar ook pedofiel blijkt te zijn verbaast me dat niks. Overigens ook leuk om tegen 1 van je beste vrienden te zeggen dat het de wil van allah is dat je zijn dochter moet neuken, theologische chantage als het ware.
Jij bent gewoon te kansloos, wat je al niet opschrijft om aandacht te krijgen, of weet ik veel wat er allemaal in dat zieke hoofd van je omgaat, dat je zulke trieste dingen opschrijft.
verder zie makelville
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 17-11-2004 @ 16:10 :

Pak een schaap!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-11-2004 @ 16:34 :
Benfatto:

Jij bent gewoon te kansloos, wat je al niet opschrijft om aandacht te krijgen, of weet ik veel wat er allemaal in dat zieke hoofd van je omgaat, dat je zulke trieste dingen opschrijft.
verder zie makelville
Het zou zinvol zijn, als jij je eens wat meer zou verdiepen in de koran en de hadith's, voordat je iemand uit gaat maken voor kansloos.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 17-11-2004 @ 16:37 :
Het zou zinvol zijn, als jij je eens wat meer zou verdiepen in de koran en de hadith's, voordat je iemand uit gaat maken voor kansloos.
Hiermee bewijs je dat je behoorlijk kansloos bent
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 16:42 :
Hiermee bewijs je dat je behoorlijk kansloos bent

Ik neem het je niet kwalijk dat allah ook wel eens zulke neukfoutjes als jij maakt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 17-11-2004 @ 16:50 :
Ik neem het je niet kwalijk dat allah ook wel eens zulke neukfoutjes als jij maakt
och pak je een varken
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 15:53 :
ga koeien neuken
...en het niveau daalt.

zeg dan gewoon dat ik gelijk heb, dan zijn we ook klaar.
Oud 17-11-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 17:02 :
...en het niveau daalt.

zeg dan gewoon dat ik gelijk heb, dan zijn we ook klaar.
Bij jou jah

beken je ongelijk dan
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:05
Love & Peace
Love & Peace is offline
Benfatto:
Citaat:
Dat jij dit durft te zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-11-2004 @ 17:05 :
Dat jij dit durft te zeggen
mwja, als ongelovige hond krijg je het voordeel de tegenpartij met genante passages van heilige boeken om de oren te slaan en vervolgens aanbevelingen te krijgen over je seksleven door gelovigen die het niet kunnen verkroppen ongelijk te hebben.

leuk toch?
Oud 17-11-2004, 16:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 15:53 :
ga koeien neuken
lekker inhoudelijk weer
Oud 17-11-2004, 16:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
Benfatto:
Citaat:
mwja, als ongelovige hond krijg je het voordeel de tegenpartij met genante passages van heilige boeken om de oren te slaan
Dat klopt, het is inderdaad veel makkelijker iets aan te vallen, dan het te evrdedigen.
maar ik heb nog van jouw kant, noig van Benfattos kant nog nooit gezien dat jullie d.m.v. een passage uit de kuran jullie stellingen hebben onderbouwd.
En die aanbevelingen over je sexleven is een andere manier om te zeggen dat je een mafkees bent die het sereius reageren niet waard is, ddenk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-11-2004 @ 17:09 :
lekker inhoudelijk weer
alsof T_id dat ook is
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 17:19 :
alsof T_id dat ook is
alleen na het punt waar jij nogmaals in gescheld verviel...

ik heb zowel op religie als op het oude filosofie forum regelmatig twijfelachtige hadiths geciteerd, ervaring leert dat er gewoon omheen gezeken wordt, en of ik nu uitgescholden wordt of uitgescholden wordt na 15 minuten opzoeken en citeren van zo'n vers maakt niet echt een verschil.

ik kan kijken waar ik die twijfelachtige verzen had gelaten, maar ik heb niet het idee dat het zo'n verschil zal maken.
Oud 17-11-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 17-11-2004 @ 16:37 :
Haha, jij vindt jezelf echt geweldig intellectueel en erudiet omdat je in je vrije tijd wel eens in een paperback-korannetje bladert he
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:23
McCaine
McCaine is offline
Zullen we weer argumenten gaan gebruiken? Anders ga ík koeien neuken, en dan zul je nog eens wat meemaken. Ofzo.
Oud 17-11-2004, 16:24
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 17:22 :

ik heb zowel op religie als op het oude filosofie forum regelmatig twijfelachtige hadiths geciteerd, ervaring leert dat er gewoon omheen gezeken wordt, en of ik nu uitgescholden wordt of uitgescholden wordt na 15 minuten opzoeken en citeren van zo'n vers maakt niet echt een verschil.

ik kan kijken waar ik die twijfelachtige verzen had gelaten, maar ik heb niet het idee dat het zo'n verschil zal maken.
Ok, stel dat jij iets weet van de Islam en de Koran onderuit haalt. Moeten wij moslims dan ongelovig worden?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 17:22 :

Laat maar zien het word tijd dat je met argumenten komt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-11-2004 @ 17:24 :
Ok, stel dat jij iets weet van de Islam en de Koran onderuit haalt. Moeten wij moslims dan ongelovig worden?
ondanks dat ik niet zoveel realisme wil verwachten van anderen was dat wel het plan ja.

Terwijl ik dat opzoek zou makelville mischien die oude topic kunnen beantwoorden waarin ik de moraliteit van het afhakken van een hand en een voet ter discussie stel.

het leuke is mischien nog dat ik bij dit soort discussies over het algemeen vaker met citaten schijn te komen dan de gelovige kant, maar toch het verwijt krijg te weinig te onderbouwen...
Oud 17-11-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 17:31 :
ondanks dat ik niet zoveel realisme wil verwachten van anderen was dat wel het plan ja.

Terwijl ik dat opzoek zou makelville mischien die oude topic kunnen beantwoorden waarin ik de moraliteit van het afhakken van een hand en een voet ter discussie stel.

het leuke is mischien nog dat ik bij dit soort discussies over het algemeen vaker met citaten schijn te komen dan de gelovige kant, maar toch het verwijt krijg te weinig te onderbouwen...
welke topic
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-11-2004 @ 17:31 :

Welke topic?

Ik zal maar niet ingaan op die geklungel van jou.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:41
McCaine
McCaine is offline
Ja mensen proberen te overtuigen ongelovig te worden heeft over het algemeen een succesratio van minder dan 0.1%. Laten we dat dus maar niet doen.
Oud 17-11-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-11-2004 @ 14:13 :
'Cultuur' en 'maatschappij' zijn geen intrinsieke menselijke begrippen. Oftewel, ze zijn relatief - oftewel, je geeft me hier gewoon gelijk.
Of jij mij. Jij stelt nu toch ook dat die drangen door externe factoren onderdrukt worden, en dat meisjes, als ze geslachtsrijp zijn, niet meteen willen rampetampen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 16:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
gaan we weer...
tiswah
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 17-11-2004 @ 17:43 :
Of jij mij. Jij stelt nu toch ook dat die drangen door externe factoren onderdrukt worden, en dat meisjes, als ze geslachtsrijp zijn, niet meteen willen rampetampen?
In de huidige cultuur niet, nee. Dat wil niet zeggen dat het in een andere cultuur niet mogelijk of geaccepteerd zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 17:09
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-11-2004 @ 17:25 :
Laat maar zien het word tijd dat je met argumenten komt
ha-ha-ha.
Oud 17-11-2004, 17:33
Gatara
Gatara is offline
Waar blijven die posts m.b.t. koran of hadith waarin inhoudelijk geargumenteerd wordt? Zo van:

A zegt:
In dit citaat zie je dat bladieblalbla. Daaruit blijkt dus dat bladiebla.

B zegt:
Maar waarom zou bladiebla het geval zijn, aangezien dit andere citaat in datzelfde boek bladiebla zegt.
Oud 17-11-2004, 17:39
bloemkool
bloemkool is offline
hoi ik ben 9 en heb met mo geneukt.
is dat een probleem?
Oud 17-11-2004, 18:08
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 17-11-2004 @ 10:04 :
Tering

Als goed moslim mag je helemaal niet vloeken. Tering dien je dus uberhaupt niet eens uit te spreken, laat staan hard te roepen.

Citaat:

Mohammed heeft zelf gezegd dat er valse en foutieve hadiths in omloop zouden worden gebracht.
Dus bestempel je alle hadiths die niet in je straatje passen als vals. Lekker makkelijk is dat.

Citaat:

Mij lijkt het juist niet logisch dat een man van rond de 50 trouwt met een meisje van 6.... Ook niet in die tijd.
Dat er mannen van rond de vijftig zijn die op kleine meisjes geilen is een vaststaand feit. De logische conclusie is dat het bestaan van Allah minder logisch is dan een man van rond de vijftig die met een meisje van zes trouwt. Toch weerhoudt je dat er niet van om wel in Allah te geloven.

Citaat:

*knip resultaten onderzoek*
Aangezien Sahih Bukhari schrijft dat Mohammed met Aisha trouwde toen ze zes was en het huwelijk consumeerde toen ze negen was, kan de conclusie net zo goed zijn dat de in dit onderzoek gebruikte bronnen onjuist zijn.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten