|
|
||
|
Citaat:
|
||
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt helemaal niet gesteld waarom de zaak wel op de mens toepasbaar zou zijn, je vertelt alleen hetzelfde in andere bewoordingen. Alors. Geslachtsrijpe kinderen hebben niet gelijk zin om te neuken. Kinderen van twaalf, ook al zijn ze geslachtsrijp, hebben die drang gewoon veel minder. Dat komt misschien door externe, culturele invloeden - onze behoeften worden niet alleen door hormoonspiegels bepaald, maar jij maakt mij niet wijs dat jij op je twaalfde echt zin had om (in het rond) te neuken. Genoeg knaapjes spelen met de gedachte, maar niemand die ik ken zou op avances van een volwassen vrouw willen ingaan. Ik kan niet voor meisjes spreken, dus dat zal ik ook niet doen. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
juist ja, geen. En zelfs al zou het voor die tijd en cultuur normaal zijn geweest, dan was of de tijd barbaars of de cultuur achterlijk, geen van beide vormt uiteindelijk een excuus.
|
|
||
|
Citaat:
Hoe hard moet het nog geroepen worden? Mohammed heeft zelf gezegd dat er valse en foutieve hadiths in omloop zouden worden gebracht. Mij lijkt het juist niet logisch dat een man van rond de 50 trouwt met een meisje van 6.... Ook niet in die tijd. Er wordt wel gezegd dat Aisha dat heeft gezegd, maar dat wil niet per definitie zeggen dat zij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd... Hieronder volgt een stukje nav een onderzoek naar de leeftijd van Aischa toen zij met Mohammed trouwde; "Ten aanzien van de authenticiteit van hadith moet je goed begrijpen en in acht nemen dat de samenstellers niet zozeer het juiste historische tijdsschema toepasten. Het enige van belang destijds was dat de reports betreffende de leer en de levenswijze van de profeet zo juist mogelijk werden weergegeven en werden gecontroleerd op het “sahih”-zijn. Leeftijden waren van ondergeschikt belang. Het is een valse aanname dat Aicha pas 6 jaar was toen haar nikkah plaatsvond om de navolgende redenen: 1. Zij had reeds een nikkah met ene Jubair. Dat moest door Abubakr, de vader van Aicha, eerst ongedaan gemaakt worden. Als zij reeds een nikkah had, betekende dat zij reeds de leeftijd van toestemming had bereikt. Want een nikkah is een contract. Beide partijen moeten akkoord gaan. 2. Aisha was 5 jaar jonger dan Fatima (de dochter van de profeet). Fatima was geboren 5 jaar voor de zogeheten roeping. Dus Aicha is geboren in het jaar dat de profeet zijn roeping van God kreeg. Gezien tijd en plaats betekent dit dat Aicha op het moment van haar nikkah met de profeet op zijn minst 10 jaar moet zijn geweest. En het was alleen maar een nikkah -het sluiten van een huwelijkscontract- in het 10e jaar na zijn roeping in de maand Chawal. Het probleem met veel mensen in de Occident is dat zij huwelijk staven aan het soort huwelijk wat zij vanuit hun traditie kennen. Dat is fout. Dat zijn statements gebaseerd op aannames. In Islam is een nikkah niets anders dan het opmaken van een document tussen twee partijen. Het feesten komt later. Het consumeren van het huwelijk vond plaats in de tweede jaar na de Hijra. Dit is ongeveer 4 tot 5 jaar na de nikkah. Dat betekent dus dat Aicha 14 of 15 jaar moet zijn geweest, 1 jaar voor de strijd van Uhud. En gezien haar rol in die strijd lijkt het me erg onlogisch dat ze dan pas 10 zou zijn geweest, zoals sommigen stellen..." Zo zie je maar dat je met enig onderzoek, denken en logica iets omver kan werpen dat er feitelijk nooit was. Maar nogmaals, voor mij was zo'n onderzoekje niet nodig geweest. Simpel nadenken doet mij concluderen dat een 50-jarige (boodschapper van God nb!) niet zou trouwen met een 6-jarige. ps: Er valt dus niets te rechtvaardigen omdat de gebeurtenis niet aanwezig was. pps: Nogmaals, leeftijden zijn in hadiths van ondergeschikt belang geweest voor de samenstellers van deze ooggetuigenverklaringen. Dat is wat niet vergeten moet worden. God geeft duidelijk aan dat Zijn dienaren kritisch moeten zijn en dat je je redeneervermogen moet gebruiken om bepaalde zaken te onderscheiden van andere zaken. Hadiths moet je (bij twijfel) altijd toetsen aan de hand van bestaande gegevens die historisch correct zijn en aan de hand van de Koran. God heeft buiten de qudsi om geen hadiths aan ons toegezonden, maar de Koran. Dat onderscheid moet je ook altijd in je hoofd houden. ppps:Bovenstaande tekst heb ik geplukt van maroc.nl waar wèl fatsoenlijk en redelijk gediscussierd kan worden.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
maar hoe is te verklaren dat het ene heilige boek (hadith dus) kritisch moet worden bekeken terwijl de koran klakkeloos moet worden gevolgd?
zou Mohamed of zijn volgelingen er niet iets aan hebben gedaan als vervalste levensverhalen uitkwamen? lijkt mij van wel, dus om nu direct creatief te gaan knippen en plakken in religieuze teksten lijkt me niet bevorderlijk voor het achterhalen van de waarheid.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Benfatto:
Citaat:
verder zie makelville |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pak een schaap! |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik neem het je niet kwalijk dat allah ook wel eens zulke neukfoutjes als jij maakt
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
zeg dan gewoon dat ik gelijk heb, dan zijn we ook klaar.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
beken je ongelijk dan
|
|
|
|
||
|
Citaat:
leuk toch?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Benfatto:
Citaat:
maar ik heb nog van jouw kant, noig van Benfattos kant nog nooit gezien dat jullie d.m.v. een passage uit de kuran jullie stellingen hebben onderbouwd. En die aanbevelingen over je sexleven is een andere manier om te zeggen dat je een mafkees bent die het sereius reageren niet waard is, ddenk ik. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
ik heb zowel op religie als op het oude filosofie forum regelmatig twijfelachtige hadiths geciteerd, ervaring leert dat er gewoon omheen gezeken wordt, en of ik nu uitgescholden wordt of uitgescholden wordt na 15 minuten opzoeken en citeren van zo'n vers maakt niet echt een verschil. ik kan kijken waar ik die twijfelachtige verzen had gelaten, maar ik heb niet het idee dat het zo'n verschil zal maken.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Terwijl ik dat opzoek zou makelville mischien die oude topic kunnen beantwoorden waarin ik de moraliteit van het afhakken van een hand en een voet ter discussie stel. het leuke is mischien nog dat ik bij dit soort discussies over het algemeen vaker met citaten schijn te komen dan de gelovige kant, maar toch het verwijt krijg te weinig te onderbouwen...
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik zal maar niet ingaan op die geklungel van jou. |
||
|
|
|
|
Ja mensen proberen te overtuigen ongelovig te worden heeft over het algemeen een succesratio van minder dan 0.1%. Laten we dat dus maar niet doen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Waar blijven die posts m.b.t. koran of hadith waarin inhoudelijk geargumenteerd wordt? Zo van:
A zegt: In dit citaat zie je dat bladieblalbla. Daaruit blijkt dus dat bladiebla. B zegt: Maar waarom zou bladiebla het geval zijn, aangezien dit andere citaat in datzelfde boek bladiebla zegt.
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |