Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 18:54
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 19:52 :
Nah, vind ik dus wel in zekere zin. Ik vond het een toffe film, maar at the end of the day is het imho niet zo heel veel meer als een simpele plot zo ingewikkeld uitgelegd dat je vanzelf gaat denken dat het wat voorstelt.
Nu doet deze film dat dan ook wel door alle symboliek e.d., maar geniaal is -imho- iets heel anders...
Nah, mensen die beweren dat Mulholland Dr. ingewikkeld is letten niet goed op.

Hoe mooi kun je een droom verfilmen
Oud 08-01-2005, 18:55
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 19:54 :
Dat vind ik dus niet. Dat zijn - hoe belangrijk ook - bijzaken. Een film is toch niet goed domweg omdat er goed in geacteerd word.
Nee, maar zeg ik dan dat dat het enigste goede aan de film is?
Oud 08-01-2005, 18:56
Verwijderd
Ik vind dat je wel héél erg goed moet opletten om te zien dat de hele film zich in een seconde tussen het moment dat haar hoofd het kussen raakt afspeelt...
Oud 08-01-2005, 18:57
Tom Violence
Tom Violence is offline
mensen die denken dat ze Mulholland Drive helemaal door hebben, letten niet goed op.
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 08-01-2005 @ 19:55 :
Nee, maar zeg ik dan dat dat het enigste goede aan de film is?
Enige.
Neh, maar als het verhaal weinig om het lijf heeft, kunnen de bijzaken daar imho weinig aan doen (iig niet de film tot genialiteit verheffen).
Begrijp me goed, bij iets als Vanilla Sky is het nog erger, deze vond ik nog wel behoorlijk goed, maar tis voor mij gewoon net niet genoeg om 'geniaal' te zijn...
Whaxx
Whaxx is offline
stelletje zeikende nederlanders!
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 19:56 :
Ik vind dat je wel héél erg goed moet opletten om te zien dat de hele film zich in een seconde tussen het moment dat haar hoofd het kussen raakt afspeelt...
Alsof dat de enige hint is...

Nee, neem dan Eraserhead ofzo. Dan mag je zeggen dat je em niet snapt.
Oud 08-01-2005, 18:58
Whaxx
Whaxx is offline
kokosnoot
Verwijderd
En ik ben van mening dat films die op het eerste gezicht veel lijken voor te stellen door een rare vertel manier vaak daardoor overrated zijn.

Memento bijv., is een goede uitzondering.
Verwijderd
Het nieuwe kleren van de keizer effect, ifkwim
Tom Violence
Tom Violence is offline
Eraserhead is fantastisch omdat hij zo achterlijk en bizar is. Maar ik zou het geen geniale film noemen. Ik ben dan ook helemaal niet snel onder de indruk van films.
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 19:57 :
Enige.
Neh, maar als het verhaal weinig om het lijf heeft, kunnen de bijzaken daar imho weinig aan doen (iig niet de film tot genialiteit verheffen).
Begrijp me goed, bij iets als Vanilla Sky is het nog erger, deze vond ik nog wel behoorlijk goed, maar tis voor mij gewoon net niet genoeg om 'geniaal' te zijn...
De sfeer is voor mij gewoon het belangrijkst. Al kan het script nog zo goed zijn. Zonder goede sfeer vind ik het dan maar een middelmatig filmpje.
En ja geniaal tussen '', het is bij mij een beetje een persoonlijk menings woordje geworden
Oud 08-01-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 08-01-2005 @ 19:57 :
Alsof dat de enige hint is...

Nee, neem dan Eraserhead ofzo. Dan mag je zeggen dat je em niet snapt.
True, er zijn hints. Maar toch. Wat blijft er over als je die hints weglaat en het gewoon straight zou vertellen? Of maakt het feit dat je er gaandeweg achter moet komen juist de film? Ik heb moeite met dat idee...
Oud 08-01-2005, 19:00
Tsasil
Tsasil is offline
Memento is pas overrated... Damn

Als je zegt dat Mulholland Dr. veel voorstelt door de vage manier van vertellen dan mis je toch wel erg veel. Het verhaal is niet vaag verteld, het verhaal is simpel. De symboliek die er in voor komt is darentegen prachtig, en iedere keer dat je de film ziet, zie je meer verwijzingen en meer subtiele details
Oud 08-01-2005, 19:02
Verwijderd
Als iets je raakt of aanspreekt, omdat je de vibe erg herkent oid, neig je al snel naar een véél positievere mening dan iemand die dat niet zozeer heeft. Ik probeer onderscheid te maken tussen films die ik heerlijk vind omdat de sfeer me echt helemaal ligt, en films die ook daadwerkelijk geniaal zijn/in elkaar zitten. Twelve Monkeys is er zo een (die de sfeer heeft).
Oud 08-01-2005, 19:02
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 20:00 :
True, er zijn hints. Maar toch. Wat blijft er over als je die hints weglaat en het gewoon straight zou vertellen? Of maakt het feit dat je er gaandeweg achter moet komen juist de film? Ik heb moeite met dat idee...
De film wordt gemaakt door de prachtige symboliek die in haar droom voorkomt. Alle subtiele details waardoor je meer van het karakter van de hoofdpersoon te weten komt, terwijl je alleen maar een droom van haar te zien krijgt.
Oud 08-01-2005, 19:03
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 08-01-2005 @ 20:00 :

Als je zegt dat Mulholland Dr. veel voorstelt door de vage manier van vertellen dan mis je toch wel erg veel. Het verhaal is niet vaag verteld, het verhaal is simpel. De symboliek die er in voor komt is darentegen prachtig, en iedere keer dat je de film ziet, zie je meer verwijzingen en meer subtiele details
wie zegt dat dan? het verhaal is simpel zodra je het door hebt ja, er zijn weinig mensen die het de eerste keer doorhebben; ik betwijfel of dat bij jou zo was.
Oud 08-01-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 08-01-2005 @ 20:00 :

Exact. Het verhaal is simpel. Maar het feit dat je overal hints en verwijzingen ziet maakt de film geniaal? Kijk, het kan ontzettend ingenieus verwerkt zijn door de hele film, maar als ik Sneeuwwitje op een dergelijke manier vertel zodat je door de hele film 'hints' en 'symboliek' ziet, maakt dat mijn film dan 'geniaal'? Of heb ik gewoon leuk mijn best gedaan om subtiele verwijzingen te maken ed?
Oud 08-01-2005, 19:05
Haligh
Haligh is offline
Ja, maar ik reken een film met goede sfeer niet automatisch tot 1 van de beste films die ik gezien heb. Er spelen natuurlijk meer factoren mee.
Oud 08-01-2005, 19:06
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 08-01-2005 @ 20:03 :
wie zegt dat dan? het verhaal is simpel zodra je het door hebt ja, er zijn weinig mensen die het de eerste keer doorhebben; ik betwijfel of dat bij jou zo was.
Het verhaal is simpel zodra je hem doorhebt ja, maar dat neemt niet weg dat het niet het verhaal is dat de film maakt. Als je niet door hebt hoe het verhaal in elkaar steekt kan je nog steeds genieten van de sfeer e.d.. Maar je mist wel het meest mooie aan de film.

En het is toch niet zo moeilijk? Er zitten ontzettend veel hints in. Ik had niet gelijk aan het begin van de film door nee, maar aan het eind wordt alles vrij duidelijk gemaakt, lijkt mij.
Oud 08-01-2005, 19:07
Verwijderd
Misschien is het ook wel zo, hoor, dat de vorm op zich genoeg is. Mja, ik ben er gewoon nog niet echt uit wat ik ervan moet vinden.
Als ik een dergelijke film heb gezien, straalt het in eerste instantie uit idd een hoop om het lijf te hebben, maar als je al die symboliek stript, blijft er dan nog wat over?
Het feit dat je de film moet uitpluizen en er veel mysterieus wordt gehouden, geeft het een zweem van diepte mee, maar is die terecht?
Oud 08-01-2005, 19:09
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 20:04 :
Exact. Het verhaal is simpel. Maar het feit dat je overal hints en verwijzingen ziet maakt de film geniaal? Kijk, het kan ontzettend ingenieus verwerkt zijn door de hele film, maar als ik Sneeuwwitje op een dergelijke manier vertel zodat je door de hele film 'hints' en 'symboliek' ziet, maakt dat mijn film dan 'geniaal'? Of heb ik gewoon leuk mijn best gedaan om subtiele verwijzingen te maken ed?
Als jij het voor elkaar krijgt om Sneeuwitje te verfilmen op zo'n manier dat je elke keer dat je de film ziet meer en meer eruit kan halen wel ja. Het is niet zomaar de symboliek die de film maakt, het is de manier waarop Lynch die symboliek gebruikt om een beeld te schilderen van het hoofd van iemand.
Oud 08-01-2005, 19:10
Verwijderd
Ok.
Oud 08-01-2005, 19:12
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 20:07 :
Misschien is het ook wel zo, hoor, dat de vorm op zich genoeg is. Mja, ik ben er gewoon nog niet echt uit wat ik ervan moet vinden.
Als ik een dergelijke film heb gezien, straalt het in eerste instantie uit idd een hoop om het lijf te hebben, maar als je al die symboliek stript, blijft er dan nog wat over?
Het feit dat je de film moet uitpluizen en er veel mysterieus wordt gehouden, geeft het een zweem van diepte mee, maar is die terecht?
Het is niet alsof er een boodschap in zit ofzo... Het is geen filosofisch werk waar je naar zit te kijken hoor. Het is gewoon een prachtig staalte filmische kunst.
Oud 08-01-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 20:10 :
Ok.
Oud 08-01-2005, 19:19
Tsasil
Tsasil is offline
Ok
Oud 08-01-2005, 19:19
Tsasil
Tsasil is offline
Zeg, wanneer zou deze nou eindelijk eens een keer dicht gaan?
Oud 08-01-2005, 19:20
Verwijderd
Verdorie, ja
Oud 08-01-2005, 19:20
Verwijderd
Geen tekst meer!
Oud 08-01-2005, 19:21
Tsasil
Tsasil is offline
Rieno slaapt
Oud 08-01-2005, 19:25
Whaxx
Whaxx is offline
gehaktsmaak
Oud 08-01-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Whaxx schreef op 08-01-2005 @ 20:25 :
gehaktsmaak
getting old
Oud 08-01-2005, 19:26
Whaxx
Whaxx is offline
kan mij niet bommen

manderijn
Oud 08-01-2005, 19:27
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
jezus nienke, ik snap best dat je zegt dat donnie darko overrated is maarja dan kun je net zo goed gaan zeuren over elke bioscoop film die er draait en veel mensen trekt..

het gaat er ook een beetje om wie vindt de film dan zooo goed dat jij het overrated vindt.. ik bedoel als een paar mensen uit jouw omgeving helemaal van omgw00t1337 over die film praten kan ik daar niets aan doen maar dat zijn geen filmkenners, je zou pas kunnen zeggen dat een film overrated is als ie door filmrecensenten (van kwaliteit) te veel opgehemeld wordt..

Requiem for a dream is echt een goede film misschien niet zooo sterk qua verhaal ofzo, maar qua beelden en dat icm met de muziek is zeer progressief.

okay lynch is geweldig ik heb veel films gezien van em, zeer onder de indruk maar alsjeblief het is echt niet zo dat andere films verbleken..

(soms vind ik dat extreem lovende gelul over eraserhead ook wel eens nogal overrated, ookal is het een fantastische film.)
Oud 08-01-2005, 19:28
Verwijderd
'overrated' blijft idd een rare discussie.
Oud 08-01-2005, 19:29
Whaxx
Whaxx is offline
de heer mulder werkt hier niet meer!
Oud 08-01-2005, 19:30
Tsasil
Tsasil is offline
Als een film de hemel in geprezen wordt door ene helft van de wereld, dan vindt de andere helft hem gegarandeerd overrated.

En nu een slotje godverdomme
Oud 08-01-2005, 19:31
Whaxx
Whaxx is offline
mensen moeten eens niet zo zaniken.

overrated is ook echt een modewoord.
Oud 08-01-2005, 19:32
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik bedoel dan ook niet overrated door recensisten.
requiem for a dream vind ik ook een goede film, ik heb hem zelfs gekocht, maar bij veel mensen die ik kan kan er niks negatiefs gezegd worden over die film en ik heb, net als bij donnie darko, het idee dat mensen hem sneller geniaal vinden omdat iedereen hem geniaal vindt.

en, zoals ik al zei, ik ben niet snel onder de indruk dus ik vind snel dat mensen overdrijven.
Oud 08-01-2005, 19:33
Escapism
Escapism is offline
maar jij bent dan ook gewoon een alto, he tommy
Oud 08-01-2005, 19:33
Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 08-01-2005 @ 20:32 :
ik bedoel dan ook niet overrated door recensisten.
requiem for a dream vind ik ook een goede film, ik heb hem zelfs gekocht, maar bij veel mensen die ik kan kan er niks negatiefs gezegd worden over die film en ik heb, net als bij donnie darko, het idee dat mensen hem sneller geniaal vinden omdat iedereen hem geniaal vind.
dus omdat iedereen hem geniaal vind en jij zonodig anders moet zijn ga jij je er tegen af zetten moet ik begrijpen?
Oud 08-01-2005, 19:35
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Whaxx schreef op 08-01-2005 @ 20:33 :
dus omdat iedereen hem geniaal vind en jij zonodig anders moet zijn ga jij je er tegen af zetten moet ik begrijpen?
nonsens, ik zeg toch dat ik het een goede film vind.
en bas, wat jij zegt slaat al helemaal nergens op.

zeiken-op-tom-uurtje is bij deze geopend brand los.
Oud 08-01-2005, 19:36
Whaxx
Whaxx is offline
dus deze hele discussie is niet nodig geweest

zoals ik al zei, mensen moeten niet zo zaniken
Verwijderd
Normaal doe ik het graag, maar in dit geval slaat het idd nergens op.
Tsasil
Tsasil is offline
zeuren om 't zeuren om 't zeuren om 't zeuren
Verwijderd
Citaat:
Whaxx schreef op 08-01-2005 @ 20:36 :
dus deze hele discussie is niet nodig geweest

zoals ik al zei, mensen moeten niet zo zaniken
Geef het goede voorbeeld dan, aap.
Tom Violence
Tom Violence is offline
dat heb je al drie keer gezegd whaxx, maar als er niks te zeiken valt dan is de lol eraf.
Oud 08-01-2005, 19:38
Tsasil
Tsasil is offline
Als er iemand nog iets weet om over te kankeren dan krijgt dit topic misschien wel vanzelf een slotje
Haligh
Haligh is offline
Oh
Tom op de brandstapel.
Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-01-2005 @ 20:36 :
Geef het goede voorbeeld dan, aap.
ik geef nog altijd smaakjes, maar wie was degene die daarover begon te zeuren?

abrikoos

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten