Oud 09-08-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Marinka schreef op 09-08-2006 @ 14:55 :
ZIEKTE VAN PFEIFFER. ik ben blij, klinkt misschien raar, maar volgens de dokter van lymfeklierkanker uitgesloten. Gelukkig. Vakantie is geanuleerd en eerst maar eens beter worden
Ik snap dat je blij bent! Dat je vriend ziek is, stond gewoon al vast. Je wist alleen niet welke ziekte hij onder de leden heeft. Nu je weet dat het 'maar' de ziekte van pfeiffer is, kun je weer opgelucht ademhalen! Misschien dat je vriend nu ook eerder opknapt, omdat hij zelf ook weet wat het is.

Zorg dat hij veel rust heeft en houdt, anders kan het nog lang aansukkelen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 14:29
Muchacha
Muchacha is offline
Pfeiffer is toch klierkoorts, niet? Heb je daar geen keelpijn bij en opgezwollen klieren
En da's toch ongelooflijk besmettelijk?

Of verwar ik het nu met iets anders?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 16:06
Marinka
Marinka is offline
hij heeft wel opgezette klieren en keelontstekking. Zou voor de zekerheid maar ff naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 16:08
Marinka
Marinka is offline
nog ff een paar vraagjes aan DDM, op internet staan hele verschillende tijden dat het kan duren.
Daarnaast stond er dat je 2,5 tot 3 liter water mag drinken, niet meer. En seks is dat verantwoord???
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 16:25
DDM
DDM is offline
Heyhey,

Nou gelukkig niet ernstig dus Maar dit is natuurlijk ook niet echt fijn. Ja Pfeiffer kan echt heel lang duren. De acute symptomen zoals de koorts, keelpijn enzo kunnen een paar weken aanhouden. Alleen de moeheid kan echt heel lang duren. Een half jaar tot een jaar zelfs. Maar alleen in het acute stadium is hij besmettelijk. Je kan gewoon seks hebben. Het virus zit in de speekselklieren van zijn mond. Je kan je natuurlijk onthouden van zoenen. Maar de kans dat jij al besmet bent met het virus op jouw leeftijd is echt heel groot. (bijna alle mensen zijn op die leeftijd besmet, maar hebben dat nooit gemerkt omdat het bij de meeste als een verkoudheid/griep verloopt). Maar ben je toch echt bang voor besmetting. Dan niet zoenen. Seks kan wel En nu valt ook alles op zijn plaats he. Ik had al eerder gevraagd of hij geen huiduitslag had ivm zijn antibiotica. De huiduitslag die hij nu heeft komt door door de antibiotica. Als je namelijk penicilline geeft dan krijg je daar een exantheem(soort huiduitslag) van bij bij de ziekte van Pfeiffer. Dus maak je daar maar niet druk om. Sterkte verder

En van een strikte hoeveelheid water heb ik nog nooit gehoord. Zal wel weer op zo een huis,tuin en keukensite staan. Maar een normaal mens drinkt al gemiddeld zoiets. Dus maak je daar maar niet druk om
Oud 09-08-2006, 17:40
Verwijderd
De moeheid duurt trouwens langer naarmate je ouder bent; bij veertigjarigen al gauw meer dan een halfjaar, bij pubers eerder een maand, je vriend zal daar dus waarschijnlijk tussenin zitten, maar het verschilt ook heel erg per persoon. Het valt niet precies te voorspellen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:47
Marinka
Marinka is offline
ja maar de huidslag is er sinds gisteravond en echt goed sinds vannacht

Daarnaast DDM dankjewel voor je belangstelling en adviezen, en reacties
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 18:03
Marinka
Marinka is offline
o en een leverontstekking DDM????
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 18:09
DDM
DDM is offline
Citaat:
Marinka schreef op 09-08-2006 @ 19:03 :
o en een leverontstekking DDM????
Wat bedoel je precies? Of hij dat alsnog kan hebben of bij de ziekte van Pfeiffer?
Oud 10-08-2006, 12:43
Marinka
Marinka is offline
naast dat ie de ziekte van pfeiffer heeft is er een leverontstekking geconstateerd.
Ook heeft ie momenten dat ie koud is en ligt te bibberen van de kou. Dit hoort bij het ziektebeeld???
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 12:59
Marinka
Marinka is offline
DDM, ik vond dit op een site waar je zelf mee kan testen of je pfeiffer hebt.

Infectieziekten zijn meestal besmettelijk. De ernst van de besmettelijkheid is afhankelijk van de specifieke virusverwekker. Ook de manier van overdracht verschilt per geval en kan varieren van speeksel, sperma of bloed.

http://www.mirates.nl/productgroup/88&path=88
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:50
Mestkever
Mestkever is offline
Frapant dit, ik moet mijn bek houden over de tumor van DDM en hij praat zelf over kanker.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:56
DDM
DDM is offline
Nee dat is helemaal niet frapPant. T.S. heeft het daar zelf over en daar ga ik dan op in. Het feit dat zij zo reageert op jouw reactie zegt genoeg toch. Het gaat ook om de manier hoe je het zegt he.
Oud 10-08-2006, 18:57
DDM
DDM is offline
Citaat:
Marinka schreef op 10-08-2006 @ 13:43 :
naast dat ie de ziekte van pfeiffer heeft is er een leverontstekking geconstateerd.
Ook heeft ie momenten dat ie koud is en ligt te bibberen van de kou. Dit hoort bij het ziektebeeld???
Dit kan er bij passen ja
Oud 10-08-2006, 21:49
Marinka
Marinka is offline
dit is een uitlaatklep heb ik gemerkt.

Dinsdag komt er iemand thuis die hier bloedprikt,
om te kijken hoe de waarden van zijn leverontstekking zijn.

Verder wil de koorts nog niet echt zakken net 40,7 half uurtje (na ubrofen gelukkig 40,4)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 19:41
Marinka
Marinka is offline
hehe,

ben ik weer na een lange tijd.
Maandag zelf bloedgeprikt, kan ik morgen bellen voor de uitslag.
Vriend dinsdag bloedgeprikt, woensdag de uitslag dat de
leverontstekking gezakt was. Verder nog veel moe slaapt veel.
En heeft nog veel last van zweten,
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten