Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2006, 09:30
Femic
Femic is offline
Hehe kewl verhaal!

ook hallo heeft ons geen zinnige aanwijzingen gegeven, da's jammer.. Ik ga voor light fighter denk ik, lijkt me een stiekeme wolf daar op de achtergrond.. Zegt niet heel veel, maar dat kan juist een tactiek zijn. Misti, leekah en Lisaaah verdenk ik iig niet.
Oud 17-10-2006, 09:33
ook hallo
ook hallo is offline
Argh verkeerde keuze gemaakt
Oud 17-10-2006, 09:34
Femic
Femic is offline
Huh ik? Of jij? Of de wolf?
Oud 17-10-2006, 09:36
twinkebel
twinkebel is offline
hahahaha, saruman .... ziener heeft z'n werk niet goed gedaan
Oud 17-10-2006, 09:39
Misti
Misti is offline
Citaat:
Femic schreef op 17-10-2006 @ 10:34 :
Huh ik? Of jij? Of de wolf?
Ik denk dat ze zichzelf bedoelt. Ze heeft dus waarschijnlijk de wolf niet kunnen ontdekken.
Oud 17-10-2006, 09:48
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ik weet het nu namelijk wel, maar nu kan ik niks meer daarover zeggen.
Oud 17-10-2006, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 17-10-2006 @ 10:30 :
Ik ga voor light fighter denk ik, lijkt me een stiekeme wolf daar op de achtergrond..
Ik ook, ik denk dat er een stille wolf bij was, en de andere weerwolven waren tamelijk actief.
Oud 17-10-2006, 10:26
Misti
Misti is offline
Hmmm, nu begin ik weer te twijfelen. Ik dacht te stemmen op X-ray, maar nu is het best om geen gelijkspel te krijgen...
Oud 17-10-2006, 11:35
Ray
Ray is offline
OH heeft vast mijn functie opgevraagd, en ik schat dat ze dat ook bij lisaah gedaan heeft. Beide geen wolf dus en ik denk dat het daarom light fighter is.

O en ik wil natuurlijk ook niet dood.
Oud 17-10-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 17-10-2006 @ 12:35 :
O en ik wil natuurlijk ook niet dood.

Ok, Light Fighter it is
Oud 17-10-2006, 14:37
Misti
Misti is offline
Ok, ik stem mee op Light Fighter.
Oud 17-10-2006, 14:42
Femic
Femic is offline
Dat zijn er al 4 en indien 1 van deze 4 geen wolf is, sowieso een meerderheid.
Oud 17-10-2006, 14:53
Ray
Ray is offline
Wow er zijn inderdaad nog maar erg weinig mensen over.
Oud 17-10-2006, 14:53
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 16-10-2006 @ 23:35 :
Geniaal trouwens dat LOTR opeens in het verhaal langskomt
Citaat:
Flowtje schreef op 17-10-2006 @ 10:12 :
Hahaha, Saruman meets HP.
Citaat:
Femic schreef op 17-10-2006 @ 10:30 :
Hehe kewl verhaal!
Tnx mensen. Ik zat eerst te denken om Mr. Soija het nieuwe hoofd van Zwadderich te maken, maar dat heb ik laten vallen omdat het verwarrend zou kunnen zijn. (ie dat mensen op Soija zouden gaan stemmen)
Ik heb héél lang moeten denken voordat ik een naam had, ben blij om te horen dat de grap bevalt
En dat juist in die ronde de ziener dood ging was natuurlijk perfect voor het verhaal vanwege Saruman's voorliefde voor kijkbollen, maar dat was niet geplant. Ik had het idee al bedacht voordat de wolf zijn/haar stem uitbracht.
Oud 17-10-2006, 14:58
Femic
Femic is offline
Haha zou wel heel dom zijn als mensen dan op Soija zouden gaan stemmen, omdat ie in 't verhaal voorkomt..
Maarreh.. bijkomend voordeel: deze nieuwe professor kan iig niet in 't spel doodgaan.
Oud 17-10-2006, 20:04
maxwell
maxwell is offline
ik heb ook op light fighter gestemt
Oud 17-10-2006, 20:10
Verwijderd
Ik blijf erbij betrokken.
Oud 17-10-2006, 20:20
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Mag ik ook nog in een eventuele nachtmerrie van iemand terecht komen?
Oud 17-10-2006, 20:41
Ray
Ray is offline
Hm de uitslag is weer niet bijzonder vroeg vandaag...

Maar goed Spelleider verdient alsnog wel respect.
Oud 17-10-2006, 20:43
Misti
Misti is offline
Ik veronderstel dat EoS ook wel een leven heeft.
Oud 17-10-2006, 20:46
Ray
Ray is offline
Dikke kans .
Oud 17-10-2006, 20:47
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Waarschijnlijk oppassen.
Oud 17-10-2006, 20:48
Ray
Ray is offline
Of z'n zus heeft nog steeds heel veel huiswerk.
Oud 17-10-2006, 20:50
Verwijderd
Of het verhaal komt, als de tijd er rijp voor is.
Oud 17-10-2006, 20:54
Ray
Ray is offline
Misschien is het wel het slotverhaal .
Oud 17-10-2006, 21:51
maxwell
maxwell is offline
een heel lang slotverhaal
Oud 17-10-2006, 21:55
Ray
Ray is offline
Probeer dr maar eens een eind aan te breien als je de hele Hp/LOTR serie langs wil in 1 verhaaltje .
Oud 17-10-2006, 22:07
Verwijderd
Lang wachten....
Oud 17-10-2006, 22:10
Misti
Misti is offline
Het verhaal komt er wel, en misschien moeten we stoppen met spammen om te vragen wanneer het verhaal komt, want er moet nog een spel in dit topic.
Oud 17-10-2006, 22:12
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Misti schreef op 17-10-2006 @ 23:10 :
Het verhaal komt er wel, en misschien moeten we stoppen met spammen om te vragen wanneer het verhaal komt, want er moet nog een spel in dit topic.
Officieel niet, dit is al het derde topic.
Oud 17-10-2006, 22:19
Misti
Misti is offline
Maar het mocht wel, Yerli heeft het gevraagd.
Oud 18-10-2006, 08:23
Spelleider
Spelleider is offline
Nou, jullie zullen gister wel gemerkt hebben dat scholieren.com de hele avond en nacht eruit heeft gelegen wegens een stroomstoring. Daarom kon ik de uitslag niet posten.
Ik vind het wel vreemd dat er toch reacties zijn in die periode, waarschijnlijk was de storing dus niet landelijk. Maar ik heb de hele avond niet op s.com kunnen komen.
Ik zal de uitslag er straks op zetten, als ik tijd heb. (ik moet zo naar school) want er is al wel een beslissing gevallen.
Oud 18-10-2006, 09:30
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 18-10-2006 @ 09:23 :
Nou, jullie zullen gister wel gemerkt hebben dat scholieren.com de hele avond en nacht eruit heeft gelegen wegens een stroomstoring. Daarom kon ik de uitslag niet posten.
Ik vind het wel vreemd dat er toch reacties zijn in die periode, waarschijnlijk was de storing dus niet landelijk. Maar ik heb de hele avond niet op s.com kunnen komen.
Ik zal de uitslag er straks op zetten, als ik tijd heb. (ik moet zo naar school) want er is al wel een beslissing gevallen.
Citaat:
Jon schreef op 17-10-2006 @ 19:39
Een korte stroomonderbreking bij onze hostingprovider XS4ALL heeft er vandaag voor gezorgd dat Scholieren.com van 16:00 tot 19:00 uur onbereikbaar was.
Oud 18-10-2006, 09:45
Femic
Femic is offline
Een plaatselijke internetstoring.
Oud 18-10-2006, 12:38
Spelleider
Spelleider is offline
De leerlingen stonden wel een beetje raar te kijken toen ze hun toverdrankenles kregen van een vreemdeling met een wit gewaad aan. Maxwell kon het niet laten om er een opmerking over te maken. ‘Meneer, weet u niet dat jurken al lang uit de mode zijn? Zeker voor mannen…’ Saruman draaide zich om en zei koel: ‘Dat is dan meteen 50 strafpunten voor Griffindor wegens brutaal gedrag’ Toen hield iedereen verder zijn mond dicht.
Toen het stil was begon hij met de les. ‘Ik ben jullie nieuwe leraar toverdranken, Saruman. Ik ben tevens afdelingschef van Zwadderich. Vandaag ga ik jullie leren om zwartpoeder te maken. Een mengsel met enorme verwoestende kracht!! Je kunt er muren mee neerhalen en zelfs weerwolven mee doden. Dit middel is echter zeer instabiel en dus erg gevaarlijk. Er mag NIET geschud of gegooid worden met de flessen, en vooral is elk contact met vuur verboden. Het middel wordt gemaakt van een magisch mengsel van houtskool, zwavel en salpeter. Dit laatste zit in vogelpoep, dus ik heb Vilder vanochtend naar de uilenvleugel gestuurd om dit te verzamelen.’ Iemand fluisterde: ‘Geen wonder dat ie vanochtend zo stonk’ Saruman hield een perkament omhoog. Op deze perkamenten, die op ieder bureau één ligt, staan de precieze verhoudingen. Jullie mogen beginnen! Maar eerst…’ hij wees met zijn staf op elke fakkel die in het lokaal hing. Eén voor één ging deze uit totdat het pikdonker was. ‘Geen contact met vuur!!’ herhaalde Saruman.
‘Maar hoe moeten we werken als we niks kunnen zien??’ zei X-ray protesterend. Saruman zei ‘lumos!!’ en de punt van zijn staf lichtte op. ‘en dat is vijf strafpunten voor Zwadderich wegens het stellen van domme vragen. Als je zelfs deze simpele spreuk niet kent, wat doe je dan in mijn les?!’
Meteen pakte iedereen zijn staf en werd er vijfentwintig keer ‘Lumos!’ geroepen. Dit gaf zoveel licht dat iedereen gewoon kon zien. Toen begonnen de leerlingen met het werk. ‘Wat een eikel’ fluisterde X-ray tegen zijn partner, Light Fighter. ‘Sneep zou nooit strafpunten geven aan zijn eigen afdeling.’ Light Fighter knikte ‘en ik dacht nog wel dat ie cool was toen hij 50 strafpunten aan Maxwell gaf!’ Maar de twee Zwadderaars waren zo bezig met zeiken dat Light Fighter niet goed oplette, en toen stampte ze iets te hard met haar vijzel op het zwartpoeder. Door de vonken die hierbij vrijkwamen ontplofte het goedje meteen!!! Er was een enorme rookontwikkeling en iedereen praatte verschrikt door elkaar. Toen de rook was weggetrokken zagen ze Light Fighter op de grond liggen. Het goedje was in haar gezicht ontploft en ze was op slag dood…

Deelnemers:
1. Misti
2. Hanneke (verrader)
3. Biertank 52 (dorpeling)
4. Lisaaah
5. Yerli (leerling-heks)
6. Cobalt (weerwolf)
7. Maxwell
8. Femic
9. professor2 (dorpeling)
10. Elpida (dorpeling)
11. zoef de haas (dorpeling)
12. Severus (wolfsbane)
13. X-Ray™
14. Leekah
15. twinkebel (heks)
16. Neiu (dorpeling)
17. ook hallo (ziener)
18. Zao (weerwolf)
19. light fighter (dorpeling)
20. T!ne (dorpeling)

blauw = gedood
rood = opgegeten

En ook Light Fighter bleek onschuldig...
De wolf mag weer stemmen. Ik denk dat het nog wel redelijk is om te verwachten dat dit voor vanavond 20:30 gebeurd, er hoeven immers maar twee mensen te stemmen en de wolf hoeft niet te overleggen. Als dit niet lukt dan wordt het morgenavond 20:30 uiteraard....

@hanneke: ik heb er geen verklaring voor, maar de storing was bij mij zeker niet om 19:00 uur afgelopen. Ik heb om 11 uur 's avonds nog gekeken en toen kon ik er nog niet op.

Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 15:56.
Oud 18-10-2006, 12:42
Femic
Femic is offline
Shit, ik weet 't echt niet meer. Voor mij kan nu eigenlijk iedereen het zijn.. X-Ray vind ik dan nog het meest verdacht, maar ja, ik heb er nu wel vaak naast gezeten.. Eerst de wolf maar afwachten, dan is 't stemmen weer íets makkelijker..
Oud 18-10-2006, 14:29
Ray
Ray is offline
Femic ging het eerst voor light fighter, ik geef toe dat ik het ook niet echt wist maar ik vond femic vanaf het begin af aan al een beetje verdacht, dus waarschijnlijk wordt zij het.
Oud 18-10-2006, 15:54
Femic
Femic is offline
Iedereen ging meteen voor light fighter. Vergeet niet dat ik de 1e was die voor Cobalt ging, toen niemand aan hem dacht (ik heb jullie zelfs over gehaald).
Verbaast me trouwens wel, dat ik er nog in zit, aangezien ik al vaker als verdachte werd aangemerkt.
Oud 18-10-2006, 19:44
Spelleider
Spelleider is offline
Het was midden in de nacht. De gangen van Zweinstein waren verlaten. Of nee, toch niet. Een eenzame figuur bewoog zich voort door de zuidgang. Wie was het? Het was niet te zien… Maar wist deze persoon niet dat het ’s nachts erg gevaarlijk was op de gang? Voor je het weet kom je een weerwolf tegen!!! En ja hoor, tien meter achter de eerste figuur was een tweede schaduw verschenen. Een hongerige weerwolf sloop zachtjes dichterbij. Die ander had nog niet in de gaten in welk gevaar hij of zij verkeerde…
En toen gebeurde het. Ineens dook er een bekende figuur op, recht voor de weerwolf. Hij droeg een witte mantel en hij had een witte baard. Het was Saruman!!! Hij haalde uit met zijn staf en mepte de weerwolf op zijn kop. ‘Halt, tot hier en niet verder!!’ De wolf gromde. ‘Au!! En wie mag jij dan wel zijn?? Hoe wist je dat ik hier was?’ Saruman begon te lachen en haalde Ook Hallo’s kijkbol onder zijn mantel vandaan. ‘Iemand die weet hoe ze werken kan veel nuttige dingen in deze bollen zien. Zoals een weerwolf die van plan is een onschuldige leerling op het eten.’ De weerwolf gromde nogmaals ‘Ga aan de kant, ik heb honger!! Als je niet opzout dan eet ik jou op, hoewel je er niet lekker uit ziet.’
‘Je dacht toch niet serieus dat een simpele weerwolf op kan tegen de machten van Saruman?!’ zei de tovenaar spottend. De wolf was echter niet onder indruk en kwam gewoon dichterbij. Saruman richtte daarom zijn staf op het beest en er schoot een vuurbal uit. Deze zette de staart van de weerwolf in brand. Het beest begon klaaglijk te janken en maakte dat hij wegkwam. Iemand had heel erg veel geluk gehad vannacht….

Deelnemers:
1. Misti
2. Hanneke (verrader)
3. Biertank 52 (dorpeling)
4. Lisaaah
5. Yerli (leerling-heks)
6. Cobalt (weerwolf)
7. Maxwell
8. Femic
9. professor2 (dorpeling)
10. Elpida (dorpeling)
11. zoef de haas (dorpeling)
12. Severus (wolfsbane)
13. X-Ray™
14. Leekah
15. twinkebel (heks)
16. Neiu (dorpeling)
17. ook hallo (ziener)
18. Zao (weerwolf)
19. light fighter (dorpeling)
20. T!ne (dorpeling)

blauw = gedood
rood = opgegeten

@ tovenaar: je vindt het vast niet erg dat Saruman met de eer aan de haal gaat hé? Ik bedoel, het is ook in jouw belang dat je anoniem blijft... voor je eigen veiligheid

De dorpelingen mogen weer stemmen. Voor de mensen die écht niet weten op wie te stemmen: http://www.stemwijzer.nl/
Oud 18-10-2006, 19:46
Hanneke
Hanneke is offline
Balen.
Oud 18-10-2006, 19:51
Verwijderd
Dus

X-Ray, Femic, wie van jullie wordt het? Overtuig me (en misschien kiezen anderen ook tussen jullie twee) !!
Oud 18-10-2006, 19:58
light fighter
light fighter is offline
zie je wel dat ik onschuldig was
Oud 18-10-2006, 20:09
Femic
Femic is offline
Sorry lightfighter..

De tovenaar weet nu iig van één iemand dat diegene geen wolf is, dat scheelt alvast.

Citaat:
Femic schreef op 14-10-2006 @ 11:31 :
Leekah, Lisaah en Misti zijn imo niet verdacht, omdat ze Zao en Cobalt verdachten en dat vrij snel lieten blijken (niet helemaal op 't einde, als er toch al geen ontkomen aan was dat ze werden vermoord).
Maxwell en ook hallo gingen ook vrij makkelijk mee met Cobalt, de laatste ronde, dus die verdenk ik ook niet heel erg.
X-Ray sputtert wel iedere keer tegen en Zao vond ie ook al niet verdacht.

Van Yerli en light fighter kan ik niet veel wijs worden.

Als professor2 wolf is, vind ik trouwens wel dat ie 't dom speelt, door opvallend erg niet op de wolven te willen stemmen. Misschien is ie dus juist wel geen wolf, maar was (is?) ie er echt van overtuigd dat ik er één ben..

Anyway, professor2 en X-Ray vind ik het verdachtst; Yerli en light fighter kunnen het ook net zo goed zijn.
Even terughalen.. Van mijn potentiële verdachten is alleen X-Ray nog over. Maxwell kan 't trouwens ook nog wel zijn. Ik ga voor één van hen. Ik denk maar X-Ray eigenlijk, omdat ik hem echt al vanaf 't begin verdacht vind, maar iedere x daar op terugkwam en niet op 'm ging stemmen, zonder dat ik daar echt een goede reden voor had..

Waarom ik niet verdacht ben? Met name omdat ik als eerste voor Cobalt ging, toen nog niemand aan hem dacht. Verder zou ik niet weten waarom ik wél verdacht ben.. Ja, ik kom iedere keer met potentiële verdachten aanzetten en de laatste 3x had ik 't helaas mis.. Maar het is nogal makkelijk om die fouten alleen op mij af te schuiven, want iedereen ging er maar al te gretig in mee!
Ik kom tenminste met theorieën en ideeën, waar iedereen z'n voordeel mee kan doen (mits je de juiste conclusies trekt ) enneh.. zonder mij in 't spel speel je slechts de wolf in de kaart!

Anyway, ik ga voor X-Ray, die heeft nog geen 1 wolf ontmaskerd en verdenkt mij iedere x en eh.. tja, ik vind 'm al bijna 't hele spel verdacht, nu moet 't er maar 'es van komen.. Ben me er overigens wel van bewust, dat als X-Ray het ook niet is, dat ik er dan de ronde daarna uitlig. En dan wordt 't wel héél moeilijk winnen (zeker als de tovenaar ook niet meer de juiste beschermt en er dus nog meer dorpelingen verdwijnen). Dus fingers crossed for X-Ray! (voor dat ie de wolf is dus )
Oud 18-10-2006, 20:37
Verwijderd
Eigenlijk kan de tovenaar nu ervoor uitkomen wie hij is, als hij zegt wie hij beschermd heeft en deze persoon geeft aan dat hij de tovenaar niet is, kun je er dus vanuit gaan dat ze samen de waarheid spreken, er liegt nog maar één persoon. Vanuit daar kunnen we dan kijken wie er nog overblijft om weerwolf te zijn.
Maar dat laatste brengt dan wel risico met zich mee, zeker weten doen we het niet, we kiezen dan nog steeds uit 4 (of 3 als je het van jezelf weet )
Eigenljk werkt het een stuk minder goed als hoe ik het hadbedacht

Edit: Ach, ik ga gewoon voor X-ray
Oud 18-10-2006, 20:37
maxwell
maxwell is offline
ik vind zelf leekah ook heel erg verdacht, ze stuurt geen inhoudelijke posts en als ze iets post is het alleen iets in de zin van hoera er is een wolf dood..
Oud 18-10-2006, 20:42
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 18-10-2006 @ 21:37 :
Eigenlijk kan de tovenaar nu ervoor uitkomen wie hij is, als hij zegt wie hij beschermd heeft en deze persoon geeft aan dat hij de tovenaar niet is, kun je er dus vanuit gaan dat ze samen de waarheid spreken, er liegt nog maar één persoon. Vanuit daar kunnen we dan kijken wie er nog overblijft om weerwolf te zijn.
Maar dat laatste brengt dan wel risico met zich mee, zeker weten doen we het niet, we kiezen dan nog steeds uit 4 (of 3 als je het van jezelf weet )
Eigenljk werkt het een stuk minder goed als hoe ik het hadbedacht

Edit: Ach, ik ga gewoon voor X-ray
Wie denk je dat de wolf de volgende ronde dan opeet??

En het is tegen de regels.
Oud 18-10-2006, 21:00
Ray
Ray is offline
Tering ik vind het erg lastig, als ik de eerste massa posts lees dan lijkt femic me zeer verdacht, maar ze heeft toch duidelijk zich uitgesproken over cobalt dus het lijkt me (bijna) uitgesloten dat ze wolf is.

Misti stond in principe bij mij op nummer 2 omdat ze zo stil is, maar bij nader inzien stemt ze ook gewoon op wolven en wordt ze door wolf zao als "misschien verdacht" aangemerkt.

Wie er dan nog over blijven: Lisaah, leekah en Maxwell.

Maxwell: Niet verdacht, want stemde als (een van de) eerste op Zao, en ging mee voor cobalt.

Lisaah: Niet verdacht, want stemde op zao en had niet erg verdachte posts mijns inziens.

Leekah: Niet echt, ook zij ging mee voor Zao.

Al met al vind ik het erg lastig. Ik weet eigenlijk nog niet goed wie ik ga stemmen. Gekeken naar wat ik hierboven zeg stem ik sowieso niet op: Maxwell, puur om het bovengenoemde, leekah omdat ze al zo vroeg op zao stemde en femic omdat ze echt wel duidelijk is geweest over cobalt.

Ik moet zeggen dat ik enorm twijfel, maar mijn gevoel zegt op dit moment misti.

Edit: Ik bedenk me nu net dat een van ons ook tovenaar is, en die zal waarschijnlijk proberen hints vrij te geven. Ik vermoed dat maxwell tovenaar is en dat ik degene ben die door de wolven ben uitgekozen. Misschien ga ik wel mee met maxwell voor leekah.

Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 21:02.
Oud 18-10-2006, 21:02
Ray
Ray is offline
Ik weet dat het allemaal misschien een beetje tegenstrijdig is maar ik vind het echt heel erg moeilijk om een goede verdachte te vinden...
Oud 18-10-2006, 21:13
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 18-10-2006 @ 22:02 :
Ik weet dat het allemaal misschien een beetje tegenstrijdig is maar ik vind het echt heel erg moeilijk om een goede verdachte te vinden...
Ja idd. Ik bedoelde trouwens dat de tovenaar dat zou doen om ervoor te zorgen dat we de weerwolf deze ronde uitschakelen, maar het gevaarlijke is dan dat het misschien niet lukt dat in één ronde te doen, en dus kzou de tovenaar uitgeschakeld worden. Eigenlijk gewoon een dom plan van me, ik dacht even dat het zouo werken
Oud 18-10-2006, 21:20
Ray
Ray is offline
Overigens, voor de mensen die mij verdacht vinden:

Ik heb geen enkele reden om met cobalt en zao mee te stemmen als ik wolf zou zijn, want medeweerwolven ga je niet verdacht maken lijkt me:

Eerst zao:

"Goed, stemmen op femic is nu nutteloos, maar ik vind Zao niet superverdacht.

Nouja, misschien een beetje.

Ik stem maar op Zao."

Toen Cobalt:

"Edit: Maxwell heeft wel een punt, en mijn verdenkingen zijn weer ongeveer tot 0 gedaald dus ik ga maar mee voor Cobalt."

Ik wil ten eerste natuurlijk nog wat langer leven en ten tweede wil ik gewoon dat wij dorpelingen winnen, ik moet zeggen dat ik ook fouten gemaakt heb, maar dat is bij iedereen zo.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten