![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is dat voor non argumentatie. Je hebt er geen last van als ik 25 meter verder sta, en dichter bij wil ik niet komen, want als je ruikt zoals je praat, stink je erger dan een peuk. om maar eens wat non argumentatie terug te smijten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
hou je dan nu op met huilen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kijk trouwens hier eens: Wat Louis Armstrong wellicht nodig heeft ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
als jij komt jammeren, jammer ik terug, als jij normaal naar me toekomt, krijg je een biertje van me ook. dus niet zo huilen, knul ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe okay zou jij het trouwens vinden als ik een ruimte waarin jij ook aanwezig bent een plastic boterhamzakje in de fik steek? ![]()
Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 15:05. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens mij zijn de niet-rokers in dit topic hier veel stoerder dan ze in werkelijkheid zijn, ofwel zijn alle extreme gevallen hier bijeengekomen. In werkelijkheid heeft zelfs nog nooit iemand mij laten merken dat ze last hebben van mijn sigaret.
Een beetje wederzijdse tolerantie is toch normaal? Als iemand mij laat merken dat ik overlast veroorzaak met mijn sigaret, wil ik gerust twee meter verderop gaan staan. Of dat nu op een busstation is of in de kroeg. Natuurlijk wordt er in een kroeg veel gerookt, maar wederom: tolerantie. In het café waar ik werk, is trouwens een goede afzuiging voorzien, waardoor je er weinig tot geen last van hebt (ik heb er eigenlijk nog nooit iemand over horen klagen). Mijn oom heeft astma en werkt er zelfs. Als je thuiskomt, stinken je kleren idd naar de sigarettenrook (toch als je op een drukke nacht gegaan bent. Als je gewoon overdag iets gaan drinken bent, of op een doordeweekse avond, dan niet). Maar na zo'n drukke nacht zou ik sowieso andere kleren aandoen, want dan zijn ze toch niet fris meer. Maar behalve de kroeg kan ik niet veel plaatsen meer bedenken waar je overlast kàn veroorzaken met je sigaret. Op de bushalte? Komaan, dan ga je even twee meter verderop staan (of vraag je dat aan degene die rookt). In restaurants is het in België al verboden (weet niet hoe dat in Nederland zit). Als je er gewoon op straat last van hebt, overdrijf je. Als er iemand bij je thuis komt en die rookt, vraag je of hij/zij buiten wil gaan staan, want het is tenslotte jouw huis. Als je bij iemand thuis komt en die rookt, tja, pech, want het is zijn/haar huis. Dus behalve in de kroeg kan ik geen plaats bedenken waar je er last van kan hebben. En in de kroeg vind ik dat het gewoon moet kunnen. Als je iets hebt tegen roken om de redenen als "ik rook mee, het is ongezond, binnenkort sterf ik aan longkanker, help!", moet je naar mijn mening sowieso niet naar de kroeg gaan, dat is sowieso niet gezond. Alcohol veroorzaakt leverkanker! ![]() Trouwens, in de kroeg hangt sowieso (normaal gezien) een ontspannen en leuke sfeer. Dan is het toch niet zo'n groot probleem als iemand een sigaretje opsteekt. Maar nogmaals: volgens mij overdrijven de mensen in dit topic flink. In mijn omgeving ken ik geen mensen die er echt last van hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat de verongelijkte kleuters onder jullie de bovenstaande opmerking interpreteren als een huilargument voor het verbieden van roken, bewijst mijn punt. De enige reden dat veel fanatieke anti-rokers zo fel reageren is omdat er nogal wat pauperige boeren zijn die d.m.v drogredeneringen de schuld proberen af te wentelen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
We zijn het eens. Zie je wel: we lossen het samen wel op! |
![]() |
||
Citaat:
Als ik geen geld heb voor sigaretten, rook ik dus ook niet. Als mijn vriendin er is, rook ik niet omdat zij zich daar aan stoort. Als ik op mijn werk ben, rook ik niet omdat dit niet kan en mag. Als ik rook, doe ik dat op de daarvoor bestemde plekken. Als ik geen zin heb om te roken doe ik dit niet. Ik beschouw mij alles behalve verslaafd. ver·slaafd (bn.) 1 lichamelijk of geestelijk afhankelijk van een bepaald middel door gewenning Bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=verslaafd Waar haal je het lef vandaan rokers te vergelijken met crackgebruikers. Als het moet teer ik met 1 sigaret over de hele week. Dan zal deze sigaret mij nog steeds uitstekend smaken. Ik word een beetje moe van de stereotype manier van denken. Ik ben totaal niet afhankelijk van roken. Durf dan niet te denken dat elke blower een junk is, dat elke drinker een alcoholist is, en dat elke roker verslaafd is, dat elke liefhebber van chocola een verslaving hiervoor kent, dat koffiedrinkers niet op kunnen staan en naar bed gaan zonder bakkie.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 22:53. |
![]() |
||
Citaat:
die mensen zoeken de oorzaak bij zichzelf, dat is dan wel opvallend weer. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, je gaat mij niet vertellen dat, als je een peuk opsteekt op station bijv, en er iemand wat van zegt, jij je peuk uitmaakt, of wel?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
in elke andere situatie zijn een heleboel rokers echt niet te beroerd om hun peuk weg te doen. Het feit dat jij ( jullie ) dat niet willen zien, zegt meer over jullie dan over de rokers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat kan hier zomaar wel gezegd worden, maar ik ben er nooit op aangesproken. Dat gebeurt nooit. En ik zie er niet angstaanjagend uit, ik ben geen giga beer van een vent. Ik wacht er serieus op dat iemand mij komt vragen om mijn peuk weg te doen, omdat mensen er last van hebben. Die vraag komt nooit. Is het dan niet een beetje zo dat het allemaal een beetje gezeur is? Sterker nog: als het me gevraagd word, denk ik dat ik in eerste instantie van pure verbazing, mijn peuk zou wegleggen, simpelweg omdat irl niemand er last van schijnt te hebben.... |
![]() |
|
Nou ja, een sociopaat kun je zijn gebrek aan inlevingsvermogen niet echt kwalijk nemen. Dat doen we dan ook niet. Maar daarom is het best belangrijk dat er gedegen regelgeving is, zodat ook de roker kan begrijpen wat hij wel en niet kan maken.
|||
Citaat:
Citaat:
De keer daarvoor begon een of andere hysterische heks me uit te schelden dat ze zelf wel uit zou maken waar ze zou paffen en dat ik maar moest gaan fietsen als ik er last van had.. Je zou haast gaan geloven dat alle rokers als primaten reageren wanneer hun verslaving wordt 'aangevallen'. Ik vind het een beetje lastig om te geloven dat jij en het merendeel van de rokers dan heel aanpassingsgewillig is.
||
Citaat:
||
Citaat:
Precies wat ik al zei dus.
|
Verwijderd
|
@Dinalfos, jij bent geobsedeerd door sociopaten, terwijl je misschien net 1 vervelende roker kent.... Zoveel voor jouw inlevingsvermogen.
@TID: Je draait mijn verhaal om: ik had het over iemand die als niet roker bij een rookzuil gaat staan, en niet andersom. En nogmaals: omdat jij 1 lullige ervaring had, wil dat niet zeggen dat alle rokers zo zijn. Integendeel. Net als bij de marokkanen: er zijn er een paar die het verpesten voor de meerderheid waar je nooit wat van hoort. Maar goed, generaliseren is natuurlijk wel het makkelijkst. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En puur op basis van een belofte moeten we dan geloven dat het allemaal niet zo is?
||
Citaat:
Daarentegen, de vorige keer dat ik de bus moest hebben liep een of ander vet beest dat ergens vaag in de verte op een vrouw leek het hokje binnen en begon tussen mij en een drietal bejaarden zomaar te paffen, geen van vieren keek erg blij uiteraard, maar ik ging ik er van uit dat genoemde beest als andere diersoort niet in staat was menselijke emoties en gezichtsuitdrukking te begrijpen. De bus kwam eer ik er iets van kon zeggen, maar genoemde vette beest liep mij met een duw van het enorme uitsteeksel dat ze op heuphoogte aan beide kanten droeg, voorbij en probeerde een vrouw van in de zeventig aan de kant te duwen om als eerste in de bus te komen. Dan is de koek voor mij op en loop ik om genoemde vette beest hen, geef het een flinke zet naar achter met de opmerking "dank u zeer" om vervolgens de bejaarde vrouw voor te laten gaan. Vreemde mensen toch tegenwoordig dat ze niet doorhebben hoe irritant ze zijn in een dergelijke situatie.
Laatst gewijzigd op 01-05-2007 om 18:36. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Je haalt er in je post dus verschillende dingen bij die niet terzake zijn.
||
Citaat:
Van degenen die nog geen asociale boer waren wordt een deel dat ook nog eens door hun verslaving, kijk voor de lol naar het gescheld hierboven af en toe, "antirooknazi!!" etc , puur omdat iemand durft kritiek te hebben op een hinderlijke verslaving. Het beeld dat eerder werd geschetst klopt dus niet.
||
Citaat:
Echter, de 'goede' en de slechte rokers hebben vrijwel allemaal één ding gemeen: je moet ze er echt actief op wijzen, anders zien/begrijpen ze het niet. Bij de 'goede' rokers weet je gelukkig dat het iets positiefs oplevert. Maar het zou vanzelfsprekend moeten zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo houden jullie elkaar in balans ^^ |
![]() |
|
Het lijkt in jullie ogen op gewhine omdat sociale vaardigheden tegennatuurlijk zijn voor de gemiddelde roker. Het is net zoiets als wat normale mensen ervaren als ze ademen door een rietje
![]() Als er dan iemand komt die het gore lef heeft om je er op aan te spreken, dan voel je natuurlijk best in je kruis gegrepen. Begrijpelijk. Maar ja, het hoort bij het volwassen worden om daar TOCH mee om te leren gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|