Oud 30-04-2007, 10:48
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 30-04-2007 @ 11:23 :
mensen durven niks te zeggen\, want net zoals alle moslims terroristen zijn, zijn alle rokers gewelddadig
Als je een verslaafde op zijn verslaving aanspreekt wil dat wel is uit de hand lopen ja. Veel voorkomend fenomeen bij alle vormen van verslaving .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2007, 12:31
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 29-04-2007 @ 20:46 :
ja, ik vind dat dus vreselijk overtrokken allemaal. En ik snap niet dat als ik ergens op een tochtig busstation sta te paffen ( voor zover ik er al kom ) dat jij je best gaat lopen doen om er last van te hebben. Get a life.
Ik hoef niet me best te doen om er last van te hebben heb je een paar posts eerder al verteld wat de verschijnselen zijn als ik in de rook sta. Maar waarom moet je eigenlijk buiten roken en niet gewoon thuis? Waarom rook je uberhaubt? Doe je het niet gewoon om mensen tot last te zijn om zo aandacht te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 12:36
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 30-04-2007 @ 13:31 :
Ik hoef niet me best te doen om er last van te hebben heb je een paar posts eerder al verteld wat de verschijnselen zijn als ik in de rook sta. Maar waarom moet je eigenlijk buiten roken en niet gewoon thuis? Waarom rook je uberhaubt? Doe je het niet gewoon om mensen tot last te zijn om zo aandacht te krijgen?
Haha, aan dat gebrek aan inlevingsvermogen kan de ergste autist nog een puntje zuigen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 12:38
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-04-2007 @ 13:36 :
Haha, aan dat gebrek aan inlevingsvermogen kan de ergste autist nog een puntje zuigen.
Ga je gang...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 12:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 10:30 :
Als je het niet weet, dan raad je het nooit. Hoe weet je nou wanneer mensen er last van hebben als dit niet merkbaar is, tenzij dit overduidelijk gemaakt of gezegt wordt.
Je bent toch niet achterlijk? Zoiets kun je zelf ook wel bedenken. Net zoals dat je kunt bedenken dat een goed deel van de mensen er niet zo goed tegen kan als je voortdurend met een voorwerp op tafel loopt te slaan, ook al bestaan er uitzonderingen. Juist omdat je dat weet, zou je je verantwoordelijk moeten nemen.
Oud 30-04-2007, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 30-04-2007 @ 11:48 :
Als je een verslaafde op zijn verslaving aanspreekt wil dat wel is uit de hand lopen ja. Veel voorkomend fenomeen bij alle vormen van verslaving .
neen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 30-04-2007 @ 13:31 :

Wat is dat voor non argumentatie. Je hebt er geen last van als ik 25 meter verder sta, en dichter bij wil ik niet komen, want als je ruikt zoals je praat, stink je erger dan een peuk.

om maar eens wat non argumentatie terug te smijten
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 14:12
Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
Je bent toch niet achterlijk? Zoiets kun je zelf ook wel bedenken. Net zoals dat je kunt bedenken dat een goed deel van de mensen er niet zo goed tegen kan als je voortdurend met een voorwerp op tafel loopt te slaan, ook al bestaan er uitzonderingen. Juist omdat je dat weet, zou je je verantwoordelijk moeten nemen.
Juist. Dat doe ik reeds al, en met mij vele andere rokers.
Oud 30-04-2007, 14:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 15:12 :
Nee. Ik ben er echt nog nooit één tegengekomen. Voor de meesten is het zo vanzelfsprekend dat het niet in ze opkomt. Dat wil niet zeggen dat ze helemaal niet bereid zijn om mee te werken als je het vraagt, maar wél dat ze het sociale inzicht missen om dat uit zichzelf te doen.
Oud 30-04-2007, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-04-2007 @ 15:18 :
Nee. Ik ben er echt nog nooit één tegengekomen. Voor de meesten is het zo vanzelfsprekend dat het niet in ze opkomt. Dat wil niet zeggen dat ze helemaal niet bereid zijn om mee te werken als je het vraagt, maar wél dat ze het sociale inzicht missen om dat uit zichzelf te doen.
tuurlijk je hebt helemaal gelijk...

hou je dan nu op met huilen?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 14:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 30-04-2007 @ 15:30 :
tuurlijk je hebt helemaal gelijk...

hou je dan nu op met huilen?
De enige lieden die hier lopen te mekkeren als een stel berggeiten zijn de die hard-leden van de pafbrigade

Kijk trouwens hier eens:

Wat Louis Armstrong wellicht nodig heeft

Oud 30-04-2007, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-04-2007 @ 15:36 :
De enige lieden die hier lopen te mekkeren als een stel berggeiten zijn de die hard-leden van de pafbrigade

Kijk trouwens hier eens:

Wat Louis Armstrong wellicht nodig heeft

ik ben sociaal genoeg, als mensen dat naar mij ook zijn...

als jij komt jammeren, jammer ik terug, als jij normaal naar me toekomt, krijg je een biertje van me ook.

dus niet zo huilen, knul
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 14:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 30-04-2007 @ 15:42 :
ik ben sociaal genoeg, als mensen dat naar mij ook zijn...

als jij komt jammeren, jammer ik terug, als jij normaal naar me toekomt, krijg je een biertje van me ook.

dus niet zo huilen, knul
Want je wordt natuurljk dagelijks belaagd door aggressieve niet-rokers die je je teershotje willen afpakken he? Tja. Begin je nu ook al psychotisch te worden?

Hoe okay zou jij het trouwens vinden als ik een ruimte waarin jij ook aanwezig bent een plastic boterhamzakje in de fik steek?

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 15:05.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 15:54
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 30-04-2007 @ 14:35 :
Wat is dat voor non argumentatie. Je hebt er geen last van als ik 25 meter verder sta, en dichter bij wil ik niet komen, want als je ruikt zoals je praat, stink je erger dan een peuk.

om maar eens wat non argumentatie terug te smijten
Ik kan me niet herinneren dat ik het over 25 meter verder had, dat heb je er zelf bij verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 17:52
Sagana
Sagana is offline
Volgens mij zijn de niet-rokers in dit topic hier veel stoerder dan ze in werkelijkheid zijn, ofwel zijn alle extreme gevallen hier bijeengekomen. In werkelijkheid heeft zelfs nog nooit iemand mij laten merken dat ze last hebben van mijn sigaret.

Een beetje wederzijdse tolerantie is toch normaal? Als iemand mij laat merken dat ik overlast veroorzaak met mijn sigaret, wil ik gerust twee meter verderop gaan staan. Of dat nu op een busstation is of in de kroeg. Natuurlijk wordt er in een kroeg veel gerookt, maar wederom: tolerantie. In het café waar ik werk, is trouwens een goede afzuiging voorzien, waardoor je er weinig tot geen last van hebt (ik heb er eigenlijk nog nooit iemand over horen klagen). Mijn oom heeft astma en werkt er zelfs.
Als je thuiskomt, stinken je kleren idd naar de sigarettenrook (toch als je op een drukke nacht gegaan bent. Als je gewoon overdag iets gaan drinken bent, of op een doordeweekse avond, dan niet). Maar na zo'n drukke nacht zou ik sowieso andere kleren aandoen, want dan zijn ze toch niet fris meer.
Maar behalve de kroeg kan ik niet veel plaatsen meer bedenken waar je overlast kàn veroorzaken met je sigaret. Op de bushalte? Komaan, dan ga je even twee meter verderop staan (of vraag je dat aan degene die rookt). In restaurants is het in België al verboden (weet niet hoe dat in Nederland zit). Als je er gewoon op straat last van hebt, overdrijf je. Als er iemand bij je thuis komt en die rookt, vraag je of hij/zij buiten wil gaan staan, want het is tenslotte jouw huis. Als je bij iemand thuis komt en die rookt, tja, pech, want het is zijn/haar huis.
Dus behalve in de kroeg kan ik geen plaats bedenken waar je er last van kan hebben. En in de kroeg vind ik dat het gewoon moet kunnen. Als je iets hebt tegen roken om de redenen als "ik rook mee, het is ongezond, binnenkort sterf ik aan longkanker, help!", moet je naar mijn mening sowieso niet naar de kroeg gaan, dat is sowieso niet gezond. Alcohol veroorzaakt leverkanker!
Trouwens, in de kroeg hangt sowieso (normaal gezien) een ontspannen en leuke sfeer. Dan is het toch niet zo'n groot probleem als iemand een sigaretje opsteekt.

Maar nogmaals: volgens mij overdrijven de mensen in dit topic flink. In mijn omgeving ken ik geen mensen die er echt last van hebben.
Oud 30-04-2007, 18:02
Young Predator
Citaat:
Waarom denk je, dat wij het sociale inzicht niet hebben terwijl we sociaal genoeg zijn ons aan te passen aan de wensen van de niet-rokers?
Oud 30-04-2007, 19:48
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 30-04-2007 @ 14:34 :
neen
Wel. Want de keiharde waarheid komt vaak..... keihard aan
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 19:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 19:02 :
Waarom denk je, dat wij het sociale inzicht niet hebben terwijl we sociaal genoeg zijn ons aan te passen aan de wensen van de niet-rokers?
Jullie kunnen niet eens bedenken dat roken in openbare ruimtes of op werkplekken gewoon asociaal is. Als het niet verboden was gingen, jullie er mee door. Ik kan best begrijpen dat het moeijlijk is om iets wat je gewend bent af te leren, maar je hebt in de loop der jaren voldoende de gelegenheid gekregen om de voorlichting omtrent roken op je in te laten werken.

Het feit dat de verongelijkte kleuters onder jullie de bovenstaande opmerking interpreteren als een huilargument voor het verbieden van roken, bewijst mijn punt. De enige reden dat veel fanatieke anti-rokers zo fel reageren is omdat er nogal wat pauperige boeren zijn die d.m.v drogredeneringen de schuld proberen af te wentelen.
Oud 30-04-2007, 21:42
Young Predator
Citaat:
Jullie kunnen niet eens bedenken dat roken in openbare ruimtes of op werkplekken gewoon asociaal is. Als het niet verboden was gingen, jullie er mee door. Ik kan best begrijpen dat het moeijlijk is om iets wat je gewend bent af te leren, maar je hebt in de loop der jaren voldoende de gelegenheid gekregen om de voorlichting omtrent roken op je in te laten werken.
Jeetje, sagerijn. Denk je nu echt dat ik afhankelijk ben van die kankerstokjes? Je bent zelf een boer.
Oud 30-04-2007, 21:44
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 22:42 :
Jeetje, sagerijn. Denk je nu echt dat ik afhankelijk ben van die kankerstokjes? Je bent zelf een boer.
Stop er dan mee, hou je mooi geld over voor een paar klompen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:45
Young Predator
Ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet doe,
Oud 30-04-2007, 21:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ja, dat zegt de gemiddelde crack whore ook altijd. En we weten allemaal wat dat betekent.
Oud 30-04-2007, 22:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 22:45 :
Ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet doe,
Prima toch? Ik neem aan dat je dat niet doet waar anderen er last van hebben. Dus inderdaad alleen in je eigen huis. En buiten. En dan natuurlijk niet in een drukke rij of zo.

We zijn het eens. Zie je wel: we lossen het samen wel op!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:40
Young Predator
Citaat:
Ja, dat zegt de gemiddelde crack whore ook altijd. En we weten allemaal wat dat betekent.
Als ik geen sigaretten heb, rook ik niet.
Als ik geen geld heb voor sigaretten, rook ik dus ook niet.
Als mijn vriendin er is, rook ik niet omdat zij zich daar aan stoort.
Als ik op mijn werk ben, rook ik niet omdat dit niet kan en mag.
Als ik rook, doe ik dat op de daarvoor bestemde plekken.
Als ik geen zin heb om te roken doe ik dit niet.

Ik beschouw mij alles behalve verslaafd.

ver·slaafd (bn.)
1 lichamelijk of geestelijk afhankelijk van een bepaald middel door gewenning

Bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=verslaafd

Waar haal je het lef vandaan rokers te vergelijken met crackgebruikers. Als het moet teer ik met 1 sigaret over de hele week. Dan zal deze sigaret mij nog steeds uitstekend smaken. Ik word een beetje moe van de stereotype manier van denken. Ik ben totaal niet afhankelijk van roken. Durf dan niet te denken dat elke blower een junk is, dat elke drinker een alcoholist is, en dat elke roker verslaafd is, dat elke liefhebber van chocola een verslaving hiervoor kent, dat koffiedrinkers niet op kunnen staan en naar bed gaan zonder bakkie.
Oud 30-04-2007, 22:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 23:40 :
Ad (3) : rook dan ook niet in cafe of disco. Veel mensen storen zich eraan!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 23:40 :

Ik beschouw mij alles behalve verslaafd.

ver·slaafd (bn.)
1 lichamelijk of geestelijk afhankelijk van een bepaald middel door gewenning

Bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=verslaafd

Waar haal je het lef vandaan rokers te vergelijken met crackgebruikers. Als het moet teer ik met 1 sigaret over de hele week. Dan zal deze sigaret mij nog steeds uitstekend smaken. Ik word een beetje moe van de stereotype manier van denken. Ik ben totaal niet afhankelijk van roken. Durf dan niet te denken dat elke blower een junk is, dat elke drinker een alcoholist is, en dat elke roker verslaafd is, dat elke liefhebber van chocola een verslaving hiervoor kent, dat koffiedrinkers niet op kunnen staan en naar bed gaan zonder bakkie.
Dat soort excuusjes maakt een drugshoer natuurlijk ook, onderwijl niet beseffende dat ze zo'n beetje de halve achtertuin van een Surinaamse drugsbaron in haar lijf heeft kunnen stoppen dankzij een paar blowjobs.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 23:04
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-04-2007 @ 23:48 :
wees eens wat rustiger, sommige mensen kunnen niet tegen drukte. haal die berk alsjeblieft eens uit je tuin, sommige mensen hebben allergie.

die mensen zoeken de oorzaak bij zichzelf, dat is dan wel opvallend weer.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 23:42
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 01-05-2007 @ 00:04 :
wees eens wat rustiger, sommige mensen kunnen niet tegen drukte. haal die berk alsjeblieft eens uit je tuin, sommige mensen hebben allergie.

die mensen zoeken de oorzaak bij zichzelf, dat is dan wel opvallend weer.
Dan doe jij maar lekker oordoppen in als je buren iedere nacht een disco in hun huis hebben. Gewoon de oorzaak bij jezelf zoeken dus
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 01:48
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 30-04-2007 @ 15:12 :
Helaas nog lang niet álle rokers. Nog lang niet? Gewoon niet.

Trouwens, je gaat mij niet vertellen dat, als je een peuk opsteekt op station bijv, en er iemand wat van zegt, jij je peuk uitmaakt, of wel?
Oud 01-05-2007, 05:12
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 01-05-2007 @ 02:48 :

Trouwens, je gaat mij niet vertellen dat, als je een peuk opsteekt op station bijv, en er iemand wat van zegt, jij je peuk uitmaakt, of wel?
Deze vraag is niet aan mij gericht, maar dan ga ik gewoon twee meter verderop staan, makkelijk toch? Op een station is plaats genoeg.
Oud 01-05-2007, 05:31
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 01-05-2007 @ 02:48 :

ehm nuance: op het station staan van die pauperzuilen waar je mag roken. Als iemand met CARA daar gaat staan, moet ik daar dan rekening mee houden? Kom op zeg, een perron is lang genoeg. ( Hoewel ik het idee van die rookzuilen compleet achterlijk vind, maar dat is de discussie niet )

in elke andere situatie zijn een heleboel rokers echt niet te beroerd om hun peuk weg te doen.
Het feit dat jij ( jullie ) dat niet willen zien, zegt meer over jullie dan over de rokers.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 06:18
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 30-04-2007 @ 23:48 :
En dat is nu net het hele punt.

Dat kan hier zomaar wel gezegd worden, maar ik ben er nooit op aangesproken.
Dat gebeurt nooit. En ik zie er niet angstaanjagend uit, ik ben geen giga beer van een vent.
Ik wacht er serieus op dat iemand mij komt vragen om mijn peuk weg te doen, omdat mensen er last van hebben. Die vraag komt nooit.

Is het dan niet een beetje zo dat het allemaal een beetje gezeur is?

Sterker nog: als het me gevraagd word, denk ik dat ik in eerste instantie van pure verbazing, mijn peuk zou wegleggen, simpelweg omdat irl niemand er last van schijnt te hebben....
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou ja, een sociopaat kun je zijn gebrek aan inlevingsvermogen niet echt kwalijk nemen. Dat doen we dan ook niet. Maar daarom is het best belangrijk dat er gedegen regelgeving is, zodat ook de roker kan begrijpen wat hij wel en niet kan maken.
Oud 01-05-2007, 11:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jeetje, sagerijn. Denk je nu echt dat ik afhankelijk ben van die kankerstokjes?
Ja, want anders zou je niet zo'n probleem maken van een rookverbod, tot op het punt waar je zelfs chronisch zieken verwijten gaat maken.
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 01-05-2007 @ 06:31 :
ehm nuance: op het station staan van die pauperzuilen waar je mag roken. Als iemand met CARA daar gaat staan, moet ik daar dan rekening mee houden?
De laatste die ik vriendelijk vroeg of hij wilde opschuiven tot bij een rookzuil omdat hij rookte op een vol perron wilde anders met me op de vuist.
De keer daarvoor begon een of andere hysterische heks me uit te schelden dat ze zelf wel uit zou maken waar ze zou paffen en dat ik maar moest gaan fietsen als ik er last van had..

Je zou haast gaan geloven dat alle rokers als primaten reageren wanneer hun verslaving wordt 'aangevallen'. Ik vind het een beetje lastig om te geloven dat jij en het merendeel van de rokers dan heel aanpassingsgewillig is.
Oud 01-05-2007, 12:20
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 12:44 :
Ja, want anders zou je niet zo'n probleem maken van een rookverbod, tot op het punt waar je zelfs chronisch zieken verwijten gaat maken.
De laatste die ik vriendelijk vroeg of hij wilde opschuiven tot bij een rookzuil omdat hij rookte op een vol perron wilde anders met me op de vuist.
De keer daarvoor begon een of andere hysterische heks me uit te schelden dat ze zelf wel uit zou maken waar ze zou paffen en dat ik maar moest gaan fietsen als ik er last van had..

Je zou haast gaan geloven dat alle rokers als primaten reageren wanneer hun verslaving wordt 'aangevallen'. Ik vind het een beetje lastig om te geloven dat jij en het merendeel van de rokers dan heel aanpassingsgewillig is.
Ik ben dus niet de enige met die ervaring.
Oud 01-05-2007, 12:29
Young Predator
Citaat:
Daar, waar nog geen verbod is word geen probleem gemaakt.
Oud 01-05-2007, 12:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 01-05-2007 @ 13:29 :
Daar, waar nog geen verbod is word geen probleem gemaakt.
Want daarvan vind jij dat jij je asociaal mag gedragen, ondanks het feit dat je vreemd genoeg vast geen fan bent van asociaal gedrag tegenover jezelf door anderen.

Precies wat ik al zei dus.
Oud 01-05-2007, 16:48
Verwijderd
@Dinalfos, jij bent geobsedeerd door sociopaten, terwijl je misschien net 1 vervelende roker kent.... Zoveel voor jouw inlevingsvermogen.

@TID: Je draait mijn verhaal om: ik had het over iemand die als niet roker bij een rookzuil gaat staan, en niet andersom.
En nogmaals: omdat jij 1 lullige ervaring had, wil dat niet zeggen dat alle rokers zo zijn. Integendeel. Net als bij de marokkanen: er zijn er een paar die het verpesten voor de meerderheid waar je nooit wat van hoort.

Maar goed, generaliseren is natuurlijk wel het makkelijkst.

Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 01-05-2007 @ 17:48 :
En nogmaals: omdat jij 1 lullige ervaring had, wil dat niet zeggen dat alle rokers zo zijn.
Eigenlijk eerder een stuk of acht ervaringen, en anderen in dit topic geven aan dat ze hetzelfde hebben meegemaakt.

En puur op basis van een belofte moeten we dan geloven dat het allemaal niet zo is?
Oud 01-05-2007, 18:13
Young Predator
Ooit, kom ik 1 van jullie tegen en stel ik de vraag: is het goed dat ik hier rook.

Met een nee als antwoord zal ik naar buiten lopen om jullie niet tot last te zijn. Dit ongevraagt zal jullie aan het denken zetten...
Oud 01-05-2007, 18:29
Verwijderd
Juist uitblazen in hun gezicht, en dan hopen dat ze met een boos gezicht naar de barman toegaan om te klikken
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 01-05-2007 @ 19:13 :
Ooit, kom ik 1 van jullie tegen en stel ik de vraag: is het goed dat ik hier rook.

Met een nee als antwoord zal ik naar buiten lopen om jullie niet tot last te zijn. Dit ongevraagt zal jullie aan het denken zetten...
Dat is me werkelijk nog nooit of te nimmer gebeurd.

Daarentegen, de vorige keer dat ik de bus moest hebben liep een of ander vet beest dat ergens vaag in de verte op een vrouw leek het hokje binnen en begon tussen mij en een drietal bejaarden zomaar te paffen, geen van vieren keek erg blij uiteraard, maar ik ging ik er van uit dat genoemde beest als andere diersoort niet in staat was menselijke emoties en gezichtsuitdrukking te begrijpen.
De bus kwam eer ik er iets van kon zeggen, maar genoemde vette beest liep mij met een duw van het enorme uitsteeksel dat ze op heuphoogte aan beide kanten droeg, voorbij en probeerde een vrouw van in de zeventig aan de kant te duwen om als eerste in de bus te komen.

Dan is de koek voor mij op en loop ik om genoemde vette beest hen, geef het een flinke zet naar achter met de opmerking "dank u zeer" om vervolgens de bejaarde vrouw voor te laten gaan.

Vreemde mensen toch tegenwoordig dat ze niet doorhebben hoe irritant ze zijn in een dergelijke situatie.

Laatst gewijzigd op 01-05-2007 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:43
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 19:34 :

Daarentegen, de vorige keer dat ik de bus moest hebben liep een of ander vet beest dat ergens vaag in de verte op een vrouw leek het hokje binnen en begon tussen mij en een drietal bejaarden zomaar te paffen, geen van vieren keek erg blij uiteraard, maar ik ging ik er van uit dat genoemde beest als andere diersoort niet in staat was menselijke emoties en gezichtsuitdrukking te begrijpen.
De bus kwam eer ik er iets van kon zeggen, maar genoemde vette beest liep mij met een duw van het enorme uitsteeksel dat ze op heuphoogte aan beide kanten droeg, voorbij en probeerde een vrouw van in de zeventig aan de kant te duwen om als eerste in de bus te komen.

Dan is de koek voor mij op en loop ik om genoemde vette beest hen, geef het een flinke zet naar achter met de opmerking "dank u zeer" om vervolgens de bejaarde vrouw voor te laten gaan.

Vreemde mensen toch tegenwoordig dat ze niet doorhebben hoe irritant ze zijn in een dergelijke situatie.
Dit is gewoon een asociaal persoon zonder respect voor anderen, heeft er m.i. niet veel mee te maken dat het dan toevallig een roker is. Dat staat los van elkaar.
Oud 01-05-2007, 18:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sagana schreef op 01-05-2007 @ 19:43 :
Dit is gewoon een asociaal persoon zonder respect voor anderen, heeft er m.i. niet veel mee te maken dat het dan toevallig een roker is. Dat staat los van elkaar.
De kans dat een niet-roker asociaal gaat staan paffen is nul, dus een verband is er.
Oud 01-05-2007, 18:52
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 19:49 :
De kans dat een niet-roker asociaal gaat staan paffen is nul, dus een verband is er.
Maar de kans dat een niet-roker asociaal een oud vrouwtje omver duwt om als eerste op de bus te zitten, is even groot als de kans dat een roker dat zou doen.
Je haalt er in je post dus verschillende dingen bij die niet terzake zijn.
Oud 01-05-2007, 19:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sagana schreef op 01-05-2007 @ 19:52 :
Maar de kans dat een niet-roker asociaal een oud vrouwtje omver duwt om als eerste op de bus te zitten, is even groot als de kans dat een roker dat zou doen.
Je haalt er in je post dus verschillende dingen bij die niet terzake zijn.
Niet bepaald. Hierboven werd gedaan alsof rokers overal rekening mee houden en hartstikke lief zijn, terwijl een goed deel bestaat uit asociale boeren.
Van degenen die nog geen asociale boer waren wordt een deel dat ook nog eens door hun verslaving, kijk voor de lol naar het gescheld hierboven af en toe, "antirooknazi!!" etc , puur omdat iemand durft kritiek te hebben op een hinderlijke verslaving.

Het beeld dat eerder werd geschetst klopt dus niet.
Oud 01-05-2007, 19:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 01-05-2007 @ 17:48 :
@Dinalfos, jij bent geobsedeerd door sociopaten, terwijl je misschien net 1 vervelende roker kent.... Zoveel voor jouw inlevingsvermogen.
Ik ken meerdere vervelende rokers, uiteraard voornamelijk jongeren. Gelukkig ken ik ook meer dan voldoende 'normale' rokers. Voor zover een junkie normaal genoemd kan worden, natuurlijk.

Echter, de 'goede' en de slechte rokers hebben vrijwel allemaal één ding gemeen: je moet ze er echt actief op wijzen, anders zien/begrijpen ze het niet. Bij de 'goede' rokers weet je gelukkig dat het iets positiefs oplevert. Maar het zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Oud 01-05-2007, 20:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 20:02 :

Van degenen die nog geen asociale boer waren wordt een deel dat ook nog eens door hun verslaving, kijk voor de lol naar het gescheld hierboven af en toe, "antirooknazi!!" etc , puur omdat iemand durft kritiek te hebben op een hinderlijke verslaving.
Kritiek is heel wat anders dan kinderachtig gewhine, waar de niet-rokers meer last van schijnen te hebben.

Zo houden jullie elkaar in balans ^^
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 20:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het lijkt in jullie ogen op gewhine omdat sociale vaardigheden tegennatuurlijk zijn voor de gemiddelde roker. Het is net zoiets als wat normale mensen ervaren als ze ademen door een rietje

Als er dan iemand komt die het gore lef heeft om je er op aan te spreken, dan voel je natuurlijk best in je kruis gegrepen. Begrijpelijk. Maar ja, het hoort bij het volwassen worden om daar TOCH mee om te leren gaan.
Oud 01-05-2007, 21:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 19:49 :
als het mij ergens niet verboden is, en er is niemand dichtbij genoeg, ga ik inderdaad niet om toestemming vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten