Oud 17-08-2009, 15:02
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gewonde bij overval coffeeshop Heerlerbaan

Bij een overval op een coffeeshop in Heerlen is zaterdagnacht een personeelslid van die zaak gewond geraakt. De overvallers wisten te ontkomen.
Heerlen
Van onze verslaggever
Kort voor middernacht probeerden drie gemaskerde en gewapende mannen de coffeeshop aan de Heerlerbaan binnen te dringen. Op dat moment waren nog klanten en personeel in de zaak. Toen een van de overvallers werd beetgepakt door een personeelslid, vielen er schoten. Daarbij werd een van de medewerkers geraakt. In het tumult zagen de overvallers kans om weg te komen.
In verband met het sporenonderzoek en het getuigenverhoor door de politie was de Heerlerbaan geruime tijd afgesloten voor het verkeer.
Het getroffen personeelslid kon na behandeling in het Atrium Medisch Centrum weer naar huis.
Niet echt opmerkelijk maar dit is een paar minuten van mijn huis en ik kom er dan ook regelmatig, maar nu was ik er niet
Oud 17-08-2009, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Niet echt opmerkelijk maar dit is een paar minuten van mijn huis en ik kom er dan ook regelmatig, maar nu was ik er niet
had je erbij willen zijn dan?

Citaat:
HILVARENBEEK - De politie heeft zaterdag vijftig personen aangehouden op het dancefeest Decibel Outdoor op de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Op het evenement kwamen ongeveer 40.000 bezoekers af. Er deden zich amper ongeregeldheden voor, zo liet de politie zondag weten.

Het aantal arrestaties lag lager dan vorig jaar. Toen hield de politie 73 mensen aan. Een persoon zat zondag nog vast. De politie snapte de 22-jarige Hagenaar met een tas met daarin zeven pillen en dertig pakjes cocaïne. Ze verdenkt hem van handel in drugs.

De overige verdachten zijn met of zonder boete weer vrijgelaten. Bij de meldkamer van de politie kwamen ongeveer driehonderd meldingen van geluidsoverlast binnen.
bron

40 mensen aangehouden, laten we zeggen dat er daar van 25 voor drugs gepakt zijn. 25 drugsgebruikers op 40.000 bezoekers....de overheid heeft ons drugsgebruik in de hand! want wat men niet ziet, is er niet

Maar was wel een geweldig feest, heerlijk dagje
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 15:41
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Sja, dertig pakjes coke is tot daaraantoe, maar zeven pillen is wel een heel verdacht aantal natuurlijk.
Welke jongen neemt er trouwens drugs mee in een tas als t er niet ingenaaid is
Enige jongens die ik met een tas zie lopen zijn overigens mocromannetjes met zon onmiskenbaar 'dealer'-schoudertasje.
Daarmee maak je het ze wel heul gemakkelijk
Oud 17-08-2009, 17:34
De Veroorzaker
Citaat:
had je erbij willen zijn dan?
ik zag mezelf al een heldendaad verrichten en voor de rest van mijn leven daar alles gratis krijgen!
Oud 17-08-2009, 21:45
Wammus
Wammus is offline
Drugs denken te kopen en uiteindelijk sla krijgen is wel een van de allergrootste fails ever.

Een kennis van mij is zonder problemen met 3 pillen in z'n schoen door de Decibel controle heengelopen.
Oud 19-08-2009, 09:15
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
de brothers?
Oud 19-08-2009, 20:38
De Veroorzaker
Citaat:
de brothers?
Oud 20-08-2009, 09:12
Mephisto
Mephisto is offline
mmkay, vaak geweest vroeger.
Oud 22-08-2009, 13:50
De Veroorzaker
Citaat:
Slimmen: GHB-tampon in je anus

Een man en een vrouw zijn op een strandfeest in Bloemendaal aan Zee bewusteloos geraakt, nadat ze een in de GHB gedrenkte tampon in hun anus hadden gestoken. Het incident deed zich enige tijd geleden voor, maar is nu pas bekend gemaakt.

Deze nieuwe tactiek van mensen in contact laten komen met GHB, heet 'slimmen'. Voorheen gooide men de drug gewoon in het drankje, tegenwoordig wordt daarvoor dus de tampon gebruikt.

Gered

Het gedrogeerde stel werd gevonden door de reddingsbrigade. Zij hadden geen idee waarom de feestbeesten bewusteloos waren, totdat een oplettende vrouw meldde dat ze een GHB-tampon in hun poeperd hadden gestoken. Later bleek deze getuige zelf mee te hebben geholpen met het plaatsen van de tampon. Het stel kwam pas na vijf uur in het ziekenhuis te hebben gelegen, weer bij positieven.

Slimmen

De nieuwe GHB-methode heet 'slimmen', Engels voor afslanken, omdat men veronderstelt dat de gebruiker door deze manier van drank tot zich nemen minder calorieën zou binnenkrijgen.

Volgens 'deskundigen' is het echter zeer gevaarlijk. De drugs is moeilijk te doseren en de drug komt via de anus zeer snel in de bloedbaan.
:') seriously guys, THE FUCK
Oud 22-08-2009, 23:26
Verwijderd
Nouja, drugs rectaal innemen werkt een stuk beter dan via de mond of neus. Een groter deel wordt opgenomen en het werkt veel sneller. Ergens hebben die man en vrouwe wel een punt Je moet het er maar voor over hebben..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 12:09
Mephisto
Mephisto is offline
Geloof dat de anus niet in het poortaderstelsel draineert dus dat je geen first pass effect hebt.
Oud 03-09-2009, 10:05
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
09:52 03 September 2009 Grote stijging ongevallen met GHB

Het aantal mensen dat met spoed in een ziekenhuis is behandeld na gebruik van de partydrug GHB is "zorgwekkend gestegen", meldt de stichting Consument en Veiligheid. In de jaren 2003-2008 verviervoudigde het aantal slachtoffers tot 980.Dat komt neer op 19 gevallen per week.

GHB, oorspronkelijk een narcosemiddel, wordt vaak in combinatie met alcohol of een andere drug gebruikt. De verslaving onder gebruikers neemt snel toe.

De drug is vrij eenvoudig zelf te maken en daardoor gemakkelijk verkrijgbaar. Gebruik kan leiden tot bewusteloosheid en ademhalingsproblemen.
Bron: twitter.com/teletekst

Een duidelijk signaal naar de overheid toe dat wanneer inspanningen met het oog op de volksgezondheid effect moeten opleveren en er een situatie van 'controle' zou moeten bestaan gebruikers moet voorzien van 'veiligere' alternatieven.

Zo is het absoluut noodzakelijk dat gebruikers te allen tijde (dus ook op feesten) drugs kunnen laten testen. Daarnaast lijkt het me sowieso zinniger om zo verantwoord (dus voor overheden en straf/hulp instanties zo beheersbaar-) mogelijk gebruik te stimuleren om de ongecontroleerde (en al helemaal niet inzichtelijke) zoektocht naar en gebruik van alternatieven te beperken.

Dus start informerende campagnes via de juiste kanalen, zorg dat gebruikers de mogelijkheid hebben om wat ze kopen of maken te laten controleren en treed evt milder op tegen verspreiders van middelen die met het oog op bovenstaand een wellicht minder gevaarlijk alternatief zijn.

Zelfs wetende hoe gevaarlijk bier is zou je het gebruik en bezit ervan niet verbieden als vaststond dat men in plaats daarvan spiritus zou gaan consumeren....
Oud 03-09-2009, 15:29
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Lekker met zijn allen aan de GHB!!!

En volgens mij is het ook zo dat in bijvoorbeeld rusland de goedkoopste vodka niet duurder mag zijn alcohol houdende schoonmaak middelen, omdat ze anders die gaan drinken
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 17:38
Koekje
Koekje is offline
Bron: www.nu.nl

Man dwingt kat tot roken cannabis

LONDEN - Een Britse man mag in de komende tien jaar geen dieren houden, omdat hij een kat dwong tot het inhaleren van cannabis. Een rechtbank in South Shields in het noordoosten van Engeland heeft dat donderdag bepaald.

De 20-jarige Mark Kane had de kat in een tas gestopt. Daarna blies hij de rook van een joint in de tas. Vervolgens zwaaide hij de tas met de kat rond zijn hoofd.

Met zijn mobiele telefoon maakte Kane opnames van de versufte kat.

De rechter zei dat de jonge Brit de kat onnodig heeft laten lijden. Kane was niet de eigenaar van de kat; hij paste erop. Sinds het incident is het huisdier verdwenen.
© ANP

Hoe zou een kat het vinden om stoned te zij?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 09:23
Wammus
Wammus is offline
Ik zie niet echt een probleem aan het een keer stoned maken van een kat.
Oud 20-09-2009, 16:52
Wammus
Wammus is offline
Jongetje dacht dat cocaïne snoep was
Uitgegeven: 19 september 2009 19:12
Laatst gewijzigd: 19 september 2009 19:12
AMSTERDAM - Een 4-jarig Amerikaans jongetje deelde vrijdag op zijn kinderdagverblijf cocaïne met vriendjes omdat zijn vader had gezegd dat het snoep was. Dat heeft de politie van New Jersey gezegd.
© ANP

De vader van het jochie, de 25-jarige Shaheed Wright, had verschillende zakjes met cocaïne bij zijn zoontje in zijn jas gestopt toen de politie hem dreigde te betrappen met de drugs.

Het jongetje deelde de cocaïne met drie andere 4-jarige vriendjes op het kinderdagverlijf. Een leraar zag dat een meisje een zakje in haar mond stopte en belde de politie toen hij zag dat daar een wit poeder in zat.

De kinderen werden naar het ziekenhuis gebracht, maar bleken in orde. De politie vond nog meer zakjes toen ze de jas van het jongetje doorzochten.

Bron
Oud 20-09-2009, 17:02
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 19:07
Wammus
Wammus is offline
'Duitse arts gaf patiënten drugscocktail'
Uitgegeven: 20 september 2009 17:36
Laatst gewijzigd: 20 september 2009 19:41

BERLIJN - De twee mensen die zaterdag bij een 'therapeutische sessie' in de Duitse hoofdstad Berlijn omkwamen, zouden tijdens de bijeenkomst een cocktail bestaande uit heroïne, amfetamine en ecstasy hebben gekregen, meldden lokale media zondag.

De 50-jarige arts zou hebben bekend de deelnemers een drugscocktail te hebben gegeven.

De arts is gearresteerd. Tien deelnemers aan de sessie liggen nog in een ziekenhuis met deels zware vergiftigingsverschijnselen. Een van hen ligt volgens de politie in kritieke toestand in coma.

De arts runt een praktijk voor psychotherapie in de rustige woonwijk Hermsdorf in het noorden van de stad. Naast de toegangsdeur hangt een bord waarop de arts therapie tegen verslaving en ''hulp bij spirituele crises'' aanbiedt.

Een deelnemer aan de sessie alarmeerde zaterdagmiddag de brandweer.

Bron

Toch knap dat ie XTC heeft kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd op 20-09-2009 om 19:31. Reden: Leesbaarheid artikel.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 19:09
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Lekkere combi, mai
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 13:30
Verwijderd
Citaat:
de jonge ondernemer.
Da's leuker dan folderen, of vakkenvullen!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 15:52
De Veroorzaker
Citaat:
http://www.nos.nl/artikel/119174-xtc...en-pillen.html
De politie van Eerbeek waarschuwt voor een gestolen verzameling xtc-pillen waarvan er enkele dodelijk kunnen zijn als ze worden ingenomen. De verzameling werd vanochtend gestolen uit de woning van een 46-jarige man die de drugs verzamelt. Hoe de diefstal precies heeft plaatsgevonden wordt nog onderzocht.

De man vergaarde in zo'n twintig jaar 2400 xtc-pillen, met een geschatte straatwaarde van 10.000 à 12.000 euro. Hij bewaarde de pillen in een tiental zwarte mappen die normaal gesproken voor een muntenverzameling gebruikt worden.

"Een xtc-verzamelaar is hetzelfde als iemand die postzegels of munten verzamelt", aldus Jan, de verzamelaar. Hij meldde de diefstal zelf bij de politie. "Ik ben naar de politie gestapt omdat er toch zo'n veertig giftige pillen bij zitten. Dat weet ik, dat hebben de verkopers me gewoon verteld."

Dodelijk
De dodelijke pillen zijn opzettelijk vergiftigd. "Er is ook een periode geweest dat ze mensen wilden uitroeien en toen verkochten ze die pillen gewoon op house-party's. Volgens mij zijn daar toen ook doden bij gevallen."

Het gaat om rood-witte pillen zonder logo, met de bijnaam Ajax of Feyenoord. De politie roept mensen die meer weten op zich te melden, desnoods via Meld Misdaad Anoniem. Ook hebben ze een sms-alert gestuurd om mensen in de omgeving te waarschuwen.

"Ik had ze in de verzameling zitten, je gaat er niet vanuit dat ze gestolen worden." De collectie lag gewoon bij Jan in de kast.

Nieuwe verzameling?
Jan haalde de pillen overal vandaan, vooral van hardcore-feesten. Hij is zijn verzameling in ieder geval kwijt. Omdat het om verboden drugs gaat, zal de politie ze in beslag nemen als ze teruggevonden worden. De man is strafbaar, maar wordt niet vervolgd.

"Ik begin misschien wel, misschien niet aan een nieuwe collectie. Over de serie die nou weg is heb ik twintig jaar gedaan, ze zijn onvervangbaar. Sommigen zijn er gewoon niet meer."

Of hij een gericht doelwit was van de dieven weet Jan niet. "Ik durf het niet te zeggen. Misschien heb ik ongemerkt iets losgelaten, maar zelfs mijn familie wist niets van die verzameling af."

"Ik zou ze wel graag terugwillen, maar ik krijg ze gewoon niet terug van de politie. Dat wist ik ook wel. Als bekend is wie de dader is, dan wil ik mijn verzameling in geld terugzien. Dat ga ik dan wel proberen."
da's wat anders dan flippos op zolder hebben liggen.
Oud 17-12-2009, 11:44
Verwijderd
Mja opmerkelijk niet echt maar ik had het toch niet echt verwacht. Vind het wel een positief bericht, chill voor de pools drugsgebruikers.
Citaat:
Wel nogal wrang dat we hier regressie zien in het drugsbeleid terwijl men het in andere landen steeds beter doet.
Ja dat is inderdaad wel zo, andere landen beginnen er steeds meer achter te komen dat de war on drugs niet werkt. Een poosje geleden stond hierover een stuk in de metro, misschien heeft iemand dat gelezen. In andere landen is er bijvoorbeeld steeds meer interesse in een gedoogbeleid zoals het (unieke) Nederlandse. Sommigen nemen Nederland dan ook als voorbeeld. Volgens mij werden kleine gebruikershoeveelheden drugs ook een steeds meer landen toegestaan, maar dat weet ik niet meer zeker.
Jammer dat men hier in Nederland juist de tegenovergestelde richting op gaat. Erg snel gaat het allemaal niet, maar ik vind het denkbaar dat over een aantal jaren er geen coffeeshops meer zijn en dat alles verboden is. Hopen dat wij tegen die tijd allemaal verstandig zijn Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat drugsgebruik ooit helemaal zal verdwijnen, en al helemaal niet met het huidige beleid van de overheid over drugs.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 12:36
Thinus
Thinus is offline
wel heel goed dat de pillenverzamelaar niet vervolgt word
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 12:47
De Veroorzaker
Citaat:
wel heel goed dat de pillenverzamelaar niet vervolgt word
Mja weet ik niet, als de beste man automatische wapens verzamelde zou dat ook anders zijn gegaan. Het blijft natuurlijk en verboden iets.
Oud 17-12-2009, 14:29
Thinus
Thinus is offline
De man is zelf naar de politie gestapt omdat hij zich er verantwoordelijk voor voelt als er mensen neer zouden vallen na het slikken van zo'n pilletje ondanks dat hij weet dat hij hiervoor vervolgd zou kunnen worden. voor die eerlijkheid en verantwoordelijkheidsgevoel is hij dus beloond.

Dit is nu nogal breed in het nieuws geweest en geeft een boodschap af, stel: hij zou bijv. een dikke boete of iets hebben gekregen en zoiets dergelijks zou in de toekomst weer gebeuren dan denk je ook bij jezelf: ja de groeten.

waar of niet?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 21:14
Verwijderd
Citaat:
voor die eerlijkheid en verantwoordelijkheidsgevoel is hij dus beloond.
Dat vind ik wel terecht.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 13:28
De Veroorzaker
Citaat:
Een 31-jarige Amerikaan is bewusteloos geraakt bij het maken van amfetamine in zijn auto. Een medewerkster van een tankstation in de staat Tennessee schakelde de politie in omdat zijn voertuig al een uur naast een benzinepomp stond, meldt de Washington Post.

Op de achterbank van Nathan Beasley's voertuig troffen agenten een installatie aan waarmee de drug crystal meth gemaakt kon worden. Bij Beasley zelf waren de lichten uitgegaan door de dampen van het methlab.

Volgens een woordvoerder heeft de man geluk gehad: naast een overdosis hadden ook ingrediënten kunnen ontploffen. Het tankstation waar Beasley stond, is tijdelijk gesloten
Blijft toch een drug van idioten
Oud 04-01-2010, 21:25
Wammus
Wammus is offline
Oud 22-01-2010, 16:56
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Massale overdosis
meer dan driehonderd mensen die uitgesproken sceptisch staan tegenover homeopathie, tonen 30 januari in londen hun grieven jegens de alternatieve geneeswijze door een 'overdosis' homeopathische pilletjes te slikken. Ze willen daarmee aantonen dat die pillen helemaal niets uitrichten.

De britse krant the independent meldde dat onder de kop: 'homeopathie-sceptici beramen massale overdosis'.

Potje vol
alle driehonderd actievoerders zullen een heel potje vol homeopathische pillen innemen in een actie gericht tegen de verkoop van deze middelen door de grote britse drogisterijketen mrs boots. Ze eisen dat mrs boots en andere drogisten en apothekers geen spullen meer verkopen waarvan niet vaststaat dat ze ergens toe dienen.
Oud 22-01-2010, 17:40
Verwijderd
gast, wtf
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 17:39
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
overdosis
lol, iets met toxische bijeffecten
Advertentie
Reageren