Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nog steeds heb ik geen enkel antwoord en zoals ik al eerder aantoonde zijn de bronnen die jullie gebruiken uiterst partijdig. Dat is een ongezonde basis voor een helder argument.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij de bron(die pro kernenergie is) die ik op deze pagina aan -Christa- heb laten zien wordt duidelijk gezegd dat het nucleaire energie bijvoorbeeld niet goedkoper is als een land directe toegang tot grote hoeveelheden niet hernieuwbare energiebronnen zoals olie heeft. De hoeveelheid gas die wij hebben is daar ook een voorbeeld van. Echter, aangezien de prijs van gas gekoppeld is aan die van olie en die prijs op dit moment niet gering is, is kernergie simpelweg goedkoper. Het is aan jou om nu het tegenovergestelde te staven met bronnen kthxbye. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
ik ben een tijd bezig geweest met het opwekken van energie uit golven (dynamo's op golfbrekers). het is in de juiste streken een zeer rendabele manier van energie verwekken, maar gek genoeg was geen enkele instantie geïnteresseerd en is er geen cent subsididie voor vrijgekomen. er wordt wel veel geschreeuwd dat het 'groener' moet, maar ondertussen zijn ze niet van plan er geld in te steken. Citaat:
ik heb atoomstroom, lekker goedkoop ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als er maar mee gewerkt wordt. Volgens mij is het zo dat bepaalde winning in bepaalde gebieden de meest logische keuze is, maar dat ben ik. hoe "groen" het is kan me overigens niets schelen.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik ben ook niet persé voor groen, maar ik ben wel voorstander van meer kerncentrales (en toevallig is dat redelijk groen). |
![]() |
||||
Citaat:
schoon is, nogmaals, een voorkeurseigenschap. Citaat:
het probleem met olie en kolen is dat het een grondstof betreft en derhalve er uberhaupt sprake is van een noodzaak van een economie om het uit de grond te halen, bij hernieuwbare energie bouw je een betrouwbare overvloedig basis waarop heel de wereld zich kan ontwikkelen tegenover enkele procenten nu. Citaat:
tekorten in nederland zijn er nog niet, maar het is ook wel heel egoistisch om evolutionaire ontwikkelingen nationalistisch te beschouwen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
trouwens wel interessant, ik kom het net tegen: klik |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Heck, de NVU is milieuvriendelijker dan Groenlinks, dat door hun grenzeloze naïviteit en betutteling op milieugebied op voorhand veroordeeld is tot een van de meest sterke anti-milieupartijen te zijn. Wedstrijd tegen een amateurteam voor de NVU doctrine wat dat betreft. Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-07-2009 om 23:50. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel dat de widgets opeens 100 euro per stuk waard worden. Het maken van dezelfde hoeveelheid widdies kost nu 500 euro per jaar. En dan maakt het geen reet uit dat je in je tuin een boom hebt staan die voor niks widgets maakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
het groeien van widgets en het maken van widdies kost een onveranderende hoeveelheid aan grondstof en energie/arbeid
waar jij het over hebt kazet is een omzetstijging ten gevolge van kapitaalvergroting. als je dit in een analogie zou willen stellen kan grondstof bv. brandstof zijn, energie bv. zuurstof en het kapitaal de smeerolie. de eerste 2 "kosten" terwijl de laatstgenoemde een katalysator is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Widget_(economics) |
![]() |
|
het lijkt me overigens ook dat je uitleg enigszins incompleet is kazet, ik neem aan dat je de widdies na het maken ook verkoopt en die meer opleveren dan de oorspronkelijke widgets.
of maak je de widdies puur voor de lol?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde met aardgas/olie, zelfs efficienter en goedkoper gewonnen wordt ze toch steeds duurder verkocht. Waarde is: "wat de gek ervoor geeft". |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar, het is toch vreemd als je zelf het monopolie over een (gas)prijs, je nog gaat nadenken over een duurder alternatief, alleen omdat de markt zegt dat je prijs omhoog zou moeten? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
maar als de widdies hetzelfde opbrengen als widgets dan kost het je buiten extra energie niets lijkt me? Citaat:
||
Citaat:
Gas hebben we, een prachtig netwerk, vele WKK's die erop draaien en electriciteit leveren (schakelbaar per MW) dus waarom denken aan een miljardeninvestering als een kerncentrale? Ik denk liever aan verbruik minderen en brandstoffen als biogas/-diesel, zonne- en windenergie e.a. als we toch bang zijn dat de voorraad opraakt. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|