Oud 21-05-2010, 21:38
Verwijderd
Ik stem natuurlijk ook GL
Advertentie
Oud 21-05-2010, 21:38
Verwijderd
waarom geen geweldige foto's?!
Oud 21-05-2010, 21:39
Verwijderd
Waaarom ga je weg RP?

goedzo tink
Oud 21-05-2010, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Ik stem natuurlijk ook GL

waarom natuurlijk?
Oud 21-05-2010, 21:40
Verwijderd
Pfft, GL. Treehugging hippies!
Oud 21-05-2010, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Waaarom ga je weg RP?

goedzo tink
Omdat het forum teveel tijd opeet *haphap*

Moet me storten op belangerijke zaken nu.
Oud 21-05-2010, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Dus jij vindt dat mensen met een minimumloon moeten meebetalen aan jouw studie, waar jij later misschien wel twintig keer zoveel mee kan verdienen dan hun?

Een blanco stem is vóór. Voor alle programma's.
Wacht maar tot je gaat studeren, dan wil je niet aan het eind met 40.000 euro schuld zitten. Een studie is bovendien geen garantie voor een goedbetaalde baan.

En nee, een blanco stem is niet voor. Niet-stemmen is een stem vóór alle partijen. Een blanco stem telt niet mee in de kiesdeler. En deze discussie heb ik al eens moeten voeren.

Bovendien, mensen die een minimumloon hebben betalen amper mee aan mijn stufi. Alsof dat zielige, hulpeloze mensen zijn. Dan gaan ze zelf maar studeren en een betere baan zoeken.
Verwijderd
Kusjeplak, film tijd dus misschien tot morgenvroeg en anders, adjeu!! *kusjesplak*
Verwijderd
Mijn stem gaat naar PVV... hou wel van een beetje sensatie

ik las vandaag de spits, over de koopkracht.. maar al die berekeningen zijn gewoon niet goed berekend..:/
Verwijderd
LP must die!!! In het WW-spel natuurlijk
Oud 21-05-2010, 21:43
Verwijderd
Citaat:
:')
Oud 21-05-2010, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Dus jij vindt dat mensen met een minimumloon moeten meebetalen aan jouw studie, waar jij later misschien wel twintig keer zoveel mee kan verdienen dan hun?
Vals dilemma.
Citaat:
Nee, een blanco stem is gewoon tijdverspilling. Ga dan gewoon niet stemmen. Daarnaast is het gewoon dom, alsof er geen programma is waar je je relatief het beste in kan vinden.
Oud 21-05-2010, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat jouw stem weinig sensatie gaat opleveren.
Verwijderd
Kieswijzer:
1. PvdD
2. SP
3. PvdA
4. Groenlinks
5. Christenunie
6. CDA
7. D66
8. PVV
9. TON
10. SGP
11. VVD

Sommige vraagstellingen waren wel wat eenzijdig. Zo kon je nergens kiezen dat je geheel tegen een verbod op gezichtsbedekkende kleding bent, waardoor ik die vraag open heb moeten laten.
Verwijderd
no way ik zal haar beschermen rode panda

undd GL is tof, als GL in de regering komt, wordt nederland bevrijd van dit onnozele gezeik omdat men te bang is om de kilometerheffing in te voeren
Oud 21-05-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
:')
Ja, je huilt van het lachen zeker
Oud 21-05-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
no way ik zal haar beschermen rode panda

undd GL is tof, als GL in de regering komt, wordt nederland bevrijd van dit onnozele gezeik omdat men te bang is om de kilometerheffing in te voeren
GL is voor alternatieve geneeswijzen en dus fanatiek anti-wetenschap.
Verwijderd
Citaat:
Ik protesteer tegen deze generaliserende topictitel!
Deze is gebaseerd op mijn vriend, en die laat ik lekker zo
Verwijderd
dus omdat GL voor alternatieve geneeswijzen zijn, zijn ze tegen anti-wetenschap.
uhu kom even met betere argumenten
Verwijderd
Citaat:
Vals dilemma.

Nee, een blanco stem is gewoon tijdverspilling. Ga dan gewoon niet stemmen. Daarnaast is het gewoon dom, alsof er geen programma is waar je je relatief het beste in kan vinden.
Hmnee. Allemaal hebben ze wel iets wat mij enorm tegenstaat. Maarja, in the end maakt het weinig uit. Maar liever blanco dan niet stemmen. De 2 minuutjes die ik daaraan kwijt ben boeien mij niet.
Oud 21-05-2010, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Wacht maar tot je gaat studeren, dan wil je niet aan het eind met 40.000 euro schuld zitten. Een studie is bovendien geen garantie voor een goedbetaalde baan.
Wel als je die 40.000 rentevrij kan aflossen, je hebt daar tot je pensioen voor, dat is minder dan 1000 per jaar, dat is best te doen.
Als je inderdaad wel een baan weet te vinden. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat al je geld naar de aflossing van je studieschuld gaat als je niet op je niveau werkt. Maar daar zijn best regelingen voor te treffen.
Citaat:
En nee, een blanco stem is niet voor. Niet-stemmen is een stem vóór alle partijen. Een blanco stem telt niet mee in de kiesdeler. En deze discussie heb ik al eens moeten voeren.
Als je op alle partijen stemt stem je voor alles. Als een partij iets doet waar jij het niet mee eens bent, is het jouw schuld, want in feite heb jij er voor gestemd.
Verwijderd
Citaat:
Zeg, Queasy, maak daar eens heel gauw #980 van
huh sorry? moest dat
Verwijderd
Citaat:
Wel als je die 40.000 rentevrij kan aflossen, je hebt daar tot je pensioen voor, dat is minder dan 1000 per jaar, dat is best te doen.
Als je inderdaad wel een baan weet te vinden. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat al je geld naar de aflossing van je studieschuld gaat als je niet op je niveau werkt. Maar daar zijn best regelingen voor te treffen.

Als je op alle partijen stemt stem je voor alles. Als een partij iets doet waar jij het niet mee eens bent, is het jouw schuld, want in feite heb jij er voor gestemd.
Beter blanco stemmen dan helemaal niet stemmen
Oud 21-05-2010, 21:48
Verwijderd
Beter stem je gewoon op de partij waar je je het beste in kan vinden.
Oud 21-05-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
dus omdat GL voor alternatieve geneeswijzen zijn, zijn ze tegen anti-wetenschap.
uhu kom even met betere argumenten
Wat klopt er niet aan?
Citaat:
Hmnee. Allemaal hebben ze wel iets wat mij enorm tegenstaat. Maarja, in the end maakt het weinig uit. Maar liever blanco dan niet stemmen. De 2 minuutjes die ik daaraan kwijt ben boeien mij niet.
Het kan toch niet dat ze je allemaal even veel tegenstaan? Je vindt de programma's van de PVV en D66 even goed? Natuurlijk is er geen partij die precies al mijn standpunten onderschrijft, maar dat wil niet zeggen dat er geen goede tweede keuze is.

Verder ben je nu ook niet twee minuten aan het besteden aan koprollen, dus ik begrijp je argument om blanco te stemmen i.p.v. niet te stemmen niet.
Oud 21-05-2010, 21:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Laat ik je uit de droom helpen: met een diploma heb je echt nog geen garantie op een hoog salaris. En daarnaast profiteert de maatschappij er ook van als er een fatsoenlijk opleidingsniveau onder de bevolking heerst, en er genoeg mensen zijn om de beroepen uit te voeren waar vanuit de markt en maatschappij behoefte aan is.
Oud 21-05-2010, 21:51
Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Hoi Josimar
Verwijderd
Citaat:
Deze is gebaseerd op mijn vriend, en die laat ik lekker zo
Inruilen, die vriend.

Ik stem meestal trouwens Groenlinks, maar ik vind dat plannetje van ze met de stufi een beetje vreemd (op een negatieve manier) en in de praktijk niet realiseerbaar. Wat mij betreft blijft het systeem zoals het is. Liefst zou ik het zelfs nog wat verruimd zien, maar daar is denk ik nu het klimaat al helemaal niet naar.
Verwijderd
Citaat:
Laat ik je uit de droom helpen: met een diploma heb je echt nog geen garantie op een hoog salaris. En daarnaast profiteert de maatschappij er ook van als er een fatsoenlijk opleidingsniveau onder de bevolking heerst, en er genoeg mensen zijn om de beroepen uit te voeren waar vanuit de markt en maatschappij behoefte aan is.
Ik ben ook tegen de afschaffing van de prestatiebeurs hoor, maar met iedere fatsoenlijke WO-studie heb je bijna altijd snel een baan gevonden.
Oud 21-05-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
http://www.lievergoedonderwijsdanstufi.nl/ kan het denk ik beter uitleggen dan ik.
Oud 21-05-2010, 21:52
Tink*
Tink* is offline
Laten ze ergens anders op gaan bezuinigen ipv op de stufi. Laten ze eerst alle uitkeringstrekkers maar eens aanpakken, bijvoorbeeld.
Oud 21-05-2010, 21:53
Verwijderd
Citaat:
http://www.lievergoedonderwijsdanstufi.nl/ kan het denk ik beter uitleggen dan ik.
Liever allebei. Defensiebudget halveren, Hummersubsidie afschaffen en je kan zo het onderwijsbudget verdubbelen.
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook tegen de afschaffing van de prestatiebeurs hoor, maar met iedere fatsoenlijke WO-studie heb je bijna altijd snel een baan gevonden.
En we weten allemaal wat jij als fatsoenlijke WO-studies ziet....
Verwijderd
Citaat:
Laten ze ergens anders op gaan bezuinigen ipv op de stufi. Laten ze eerst alle uitkeringstrekkers maar eens aanpakken, bijvoorbeeld.
Welke aanpak stel je voor?
Oud 21-05-2010, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook nodig, voor zover mogelijk, maar daar werk je de staatsschuld niet mee weg.
Verwijderd
Wat tink zegt idd.

En commendatore ja soms twijfel ik wel eens of ik hem moet inruilen, maar nee
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook een beetje een primitief idee en makkelijk roepen. Veel van die mensen hebben niet voor niets een uitkering.
Verwijderd
Snugger?

Ik vind dat hij goede zorgplannen doorvoert en moet hem daar gelijk in geven.
Dure procedure voor een asielzoekenr... afgewezen is meteen weg..
dan is het basta, klaar..
10.000 agenten erbij....

Oke, Dat hij OM en Rechtelijke mag gekozen worden, ben ik fel op tegen..dan verneuk je de democratie:/ of je eisen moeten heel hard en hoog zijn..(zoals opleidingseisen)...
Verwijderd
Citaat:
En we weten allemaal wat jij als fatsoenlijke WO-studies ziet....
Tja, als je psychologie of geschiedenis doet vraag je er ook om. Maar dan nog, zelfs met minimumloon kun je nog makkelijk 1000 euro per jaar missen.
Oud 21-05-2010, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Tja, als je psychologie of geschiedenis doet vraag je er ook om. Maar dan nog, zelfs met minimumloon kun je nog makkelijk 1000 euro per jaar missen.
tsssss........
Verwijderd
Citaat:
Tot je pensioen, ja? Ik mag nu over mijn 10.000 studieschuld (1 jaar max. geleend) 15 jaar doen, dus tot mijn 42ste. Da's ong. 80,- p/m.

Citaat:
Nee. Een blanco stemt telt voor geen enkele partij, dus kan ik lekker tegen álle partijen zeiken dat ze het fout doen zonder me schuldig te voelen
Als ik niet zou stemmen, zou ik geen recht van spreken mogen hebben want dan 'had ik maar moeten stemmen'.

Citaat:
Wat klopt er niet aan?

Het kan toch niet dat ze je allemaal even veel tegenstaan? Je vindt de programma's van de PVV en D66 even goed? Natuurlijk is er geen partij die precies al mijn standpunten onderschrijft, maar dat wil niet zeggen dat er geen goede tweede keuze is.

Verder ben je nu ook niet twee minuten aan het besteden aan koprollen, dus ik begrijp je argument om blanco te stemmen i.p.v. niet te stemmen niet.
Nee, ze staan niet evenveel tegen. Maar er zijn een aantal, hoe ze dat zo mooi noemen, breekpunten.
Mijn argument om blanco te stemmen is, dat hoeveel tijd ik eraan kwijt bent niet boeit. Dus als ik er 2 minuten over doe is het prima. Doe ik er 50 minuten over, ook prima. Principe > tijd. En mijn principe is dat ik wél een stem wil laten horen.

Maarja, zoals altijd kies ik wel voor een partij als ik eenmaal in het stemhokje sta, zo volgzaam ben ik dan ook wel weer helaas.

Dus, D66 of SP. Met tegenzin.
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Welke aanpak stel je voor?
Om die aan te pakken? Geen idee, maar ik zie gewoon meer mogelijkheden dan bezuinigen op de stufi, maar ze hebben zich dit in hun hoofd gehaald dus tja. Politiek schmolitiek, ik weet veel te weinig af van de meeste dingen. Ik heb alleen vooral een sterke mening over homorechten, bio-industrie, defensie en dat soort dingetjes.
Oud 21-05-2010, 21:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar niet per definitie een hoog salaris.
Verwijderd
Kom maar op met de kilometerheffing
En bezuiniging op defensie vind ik ook niet verkeerd.
Verwijderd
Citaat:
Snugger?

Ik vind dat hij goede zorgplannen doorvoert en moet hem daar gelijk in geven.
Dure procedure voor een asielzoekenr... afgewezen is meteen weg..
dan is het basta, klaar..
10.000 agenten erbij....

Oke, Dat hij OM en Rechtelijke mag gekozen worden, ben ik fel op tegen..dan verneuk je de democratie:/ of je eisen moeten heel hard en hoog zijn..(zoals opleidingseisen)...
Wilders wil de belastingen fors verlagen, van die investeringen in zorg en veiligheid gaat dus weinig terechtkomen, zeker aangezien zijn bezuinigingsposten grotendeels uit fabeltjes bestaan, zoals het vage "bezuinigen op ambtenaren".
Oud 21-05-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:

waarom natuurlijk?
Gewoon, omdat het de meeste verstandige, menselijke, positieve partij is.
Met de beste standpunten.

KMK, meen je dat van PVV? Nee toch?
Verwijderd
Los van of ik het hier mee eens ben:

Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook een beetje een primitief idee en makkelijk roepen. Veel van die mensen hebben niet voor niets een uitkering.
Ik ken anders zat mensen die profiteren van een uitkering omdat ze werkelijk te lui zijn om te werken. En ja dit beaamd de gemeente, en is dus geen vooroordeel. Maar de gemeente kan er niks aan doen want, bla-bla
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat is ook nodig, voor zover mogelijk, maar daar werk je de staatsschuld niet mee weg.
Ja daar is wel meer voor nodig, maar dan wil je ook wat. Waar komt die staatsschuld vooral vandaan eigenlijk?

Citaat:
Er zijn meer mogelijkheden, ze kunnen bijvoorbeeld ook bezuinigen op defensie.
Verwijderd
Citaat:
Gewoon, omdat het de meeste verstandige, menselijke, positieve partij is.
Met de beste standpunten.

KMK, meen je dat van PVV? Nee toch?
Ik hoop ook van niet. Ik zie wilders nog steeds als een grote grap.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten