Citaat:
Ik denk dat dat nuttig is voor de ontwikkeling van een kind! Als je spreekt over kleine kinderen. Die kindjes zien alleen maar mensen zonder hoofddoek en zien dan hun juf met een hoofddoek en denken: "waarom heeft die zo'n doekje op haar kop?"
En ik vind wel, dat ze het dan kan vertellen, zodat de kinderen er ook iets meer over weten. Iets over de juf zelf. Als ze zich voorstelt:
Hoi ik ben juffrouw Veerle , ik ben 92323 jaar en mijn hobby's zijn blablabla. Ik ben islamitisch en daarom draag ik een hoofddoek.
Vind ik niet zo raar 
|
Het is naar mijn mening niet de taak van een lerares om kinderen lekker te maken voor een bepaalde religie. Een lerares moet vooral les geven en kinderen zoveel mogelijk leren om
zelf na te denken. De lerares is hierbij zoveel mogelijk neutraal en straalt dit ook uit. Natuurlijk komen kinderen in de buitenwereld in contact met veel verschillende religies en ideologieën. Daarom moet de school ook in gelijke mate aandacht besteden aan de belangrijkste religies en ideologieën, maar de school doet dit uiteraard ook weer vanuit een zekere neutraliteit.
Citaat:
Niet discrimineren betekent niet per definitie dat je elkaar aardig moet vinden. Door met verschillende culturen in aanraking te komen krijg je wel meer besef dat het er is, ook in je leefwereld. Duckdonkey wil alleen maar zeggen dat ze denkt dat mensen daardoor wellicht toleranter zijn, omdat ze met de gedachte opgroeien dat de diversiteit aan culturen normaal is.
|
Kinderen komen tegenwoordig in Nederland vanzelf wel in aanraking met verschillende culturen (In de randstad en grote steden tenminste wel). Ik ben er wel voor om op school aandacht te besteden aan verschillende religies, ideologieën en ook aan culturen. Een leraar hoort wat mij betreft altijd neutraliteit uit te stralen.
Citaat:
Reverend.. Er zijn nu best veel docenten met hoofddoeken in nederland, en er zullen nog veel komen ook  Dus ik geef je een kleine tip; Just deal with it
|
Wat is dit dan voor een onzin. De topic starter vraagt specifiek naar onze mening. Maar omdat Reverend een andere mening heeft dan jij mag hij niks zeggen?