Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zullen we het verder aan God overlaten of Hij dat wel of niet veroordeelt? Ik denk niet dat je iemand overtuigd om te gaan geloven of om niet meer homo te willen zijn, omdat jij roept dat God je anders veroordeelt. God kan het alleen wel aan ![]() Kijk nog eens goed naar de Bijbelteksten die in anti-homo propaganda gebruikt worden, worden die soms niet vreselijk uit hun verband gerukt?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En de hel bestaat niet zoals ik al eerder heb vermeld. ![]() En het is ook niet zo dat ik geen zonden bega hoor, ieder mens begaat zonden, ik zeg louter de bijbelse zienswijze en mijn eigen mening ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Ik heb daarnet even flink de bezem door dit topic gehaald, omdat de gesprekken al lang niet meer gingen over homoseksualiteit, maar vooral over het Christendom. Verdwenen berichten kan je hier teruglezen, daar is ook de mogelijkheid om er verder op door te praten.
|
![]() |
Hoi WJFolkers
Ik realiseer me dat ik op een oud topic reageer maar ik wil je graag een hart onder de riem steken. Ik ben zelf ooit als katholiek uit de kast gekomen en ik snap denk ik wel hoe vervelend het is en hoeveel ellende je in je hoofd kunt hebben en ik vind het een goede zaak dat je jongeren wilt helpen. Voor wat betreft alles wat ik in deze topic voorbij zie komen over wat er al dan niet in de bijbel over zou staan kan ik enkel maar verwijzen naar de brieven van Paulus. In de 1e brief aan de Korintiërs schrijft hij: [1] Al spreek ik de taal* van mensen en engelen – als ik de liefde niet heb, ben ik een galmend bekken of een schelle cimbaal. [2] Al heb ik de gave van de profetie, al ken ik alle geheimen en alle wetenschap, al heb ik het volmaakte geloof dat bergen zou kunnen verzetten – als ik de liefde niet heb, ben ik niets [3] Al deel ik al mijn bezit uit, al geef ik mijzelf prijs om mij daarop te kunnen beroemen* – als ik de liefde niet heb, helpt het mij niets. [4] De liefde is geduldig en vriendelijk; de liefde is niet afgunstig, zij praalt niet, zij verbeeldt zich niets. [5] Zij gedraagt* zich niet onfatsoenlijk, zij zoekt* zichzelf niet, zij laat zich niet kwaad maken en rekent het kwade niet aan. [6] Zij verheugt zich niet over onrecht, maar vindt vreugde in de waarheid. [7] Alles verdraagt* zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verduurt zij. [8] De liefde vergaat nooit. De gave van de profetie, ze zal verdwijnen; het spreken in talen, het zal verstommen; de kennis, ze zal ooit hebben afgedaan. [9] Want ons kennen is stukwerk, en stukwerk ons profeteren. [10] Maar wanneer het volmaakte komt, heeft het stukwerk afgedaan. [11] Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, voelde ik als een kind, dacht ik als een kind; nu ik volwassen ben, heb ik het kinderlijke achter mij gelaten. [12] Nu kijken wij nog in een spiegel, we zien raadselachtige dingen, maar straks zien we van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik nog slechts ten dele, maar dan zal ik ten volle kennen zoals* ik zelf gekend ben. [13] Deze drie* dingen blijven altijd bestaan: geloof, hoop en liefde; maar de liefde is het voornaamste. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen? lso | 10 | 05-09-2005 07:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en het Christendom (of de Islam) Gothic | 193 | 04-12-2004 17:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Scholen weigeren scholieren-Expreszo Verwijderd | 385 | 22-10-2004 13:11 | |
Seksualiteit |
meisje kust meisje? mademoiselle | 270 | 03-02-2004 11:33 |