Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: Heb jij professionele hulp?
Ja 107 26.75%
Nee 220 55.00%
Niet meer 73 18.25%
Aantal stemmers: 400. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 01:27
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
Heb een paar jaar gelede een paar gesprekken gehad met een psycholoog. Dat hielp geen hol die kerel wou alleen weten hoe het thuis nou was enzo en zeggen dat ik eelt op mijn ziel moest krijgen. Maar hoe ik dat moest aanpakken werd me niet echt duidelijk.

Daarna nog door communucatiefoutje bij een of andere miep terecht gekomen die wou me meteen een afspraak voor haptonomie aansmeren.

Citaat:
girlspider schreef:
[BPS: ik las hier iets van 'ik ga naar een haptonoom'. Wat is dat precies?

-x-

GS [/B]
voor wat ik ervan begrepen heb moet je je tot je ondergoed uitkleden en dan ging ze met voorwerpen over je rug strijken waardoor je vaster in de wereld kwam te staan en zelfverzekerder werd. Lekker nutteloze uitleg want der zal wel geen hol van kloppen. Als er iemand is die het beter weet: please, enlighten us!
(dat mens was trouwens wel een beetje zweverig, beetje eucalypta type. argh!)

MAAARRRR anyway,
ik zit nu sinds een krappen 2 maanden bij een andere psychologe en dat lijkt wel iets op te leveren, heb nog maar een paar gesprekken gehad maar ze vraagt wel zinvolle dingen.

Dus als je je depri voelt probeer er eerst eens met anderen over te praten maar echt waar, er bestaan mensen die je absoluut verder kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 11:10
Verwijderd
Citaat:
girlspider schreef:

via ouders

Maar heb ondertussen al weer goed nieuws gekregen. Ik mag nu waarschijnlijk onder de schooluren naar dat centrum, die psycholoog van op school heeft met de directeur gesproken en het zou mogen, nu alleen nog de volgende stap zetten en afspraak maken.

Is wel beetje eng

-x-
Ja ik mag ook onder schooltijd.
Daar krijg je verlof voor ofzo. Heeft da vrouwke ff geregeld ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 09:57
Little miss NAUGHTY
Little miss NAUGHTY is offline
Ik heb nu al voor de derde keer in 4 jaar professionele hulp.
Het begint te wennen. Misschien dat het deze keer wel helpt. Ik ben er niet zo heel enthousiast over maar je moet wat. Alleen kwam ik er ook niet uit. Ik ben al een paar jaar manisch depressief ( dat klint echt heel zielig). Nou ja erger zal het wel niet worden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:27
Krugdinho
Krugdinho is offline
ik liep toen ik 6-9 jaar was bij de riagg
Oud 01-06-2002, 19:39
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Jippie ik ben eindelijk door de intake-fase heen geloof ik.. duurde gelukkig maar 4 maanden..
Oud 05-06-2002, 20:27
Verwijderd
nouw.. ik sta nu pas op de wachtlijst bij het ggz..
begin maart ben ik naar de dokter geweest, hij zou het regelen (wat ie dus niet deed..)
mjah nu sta ik eindelijk op de wachtlijst..
nou nog maar 3 maanden ofzow
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:53
zeep007
zeep007 is offline
bij mij duurde het 4/5 maanden en volgens mij valt dat nog mee...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 22:45
Verwijderd
heb geen hulp nodig van een expert zoek het zelf wel uit....
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef:
bij mij duurde het 4/5 maanden en volgens mij valt dat nog mee...
oej.. tja, dat kan wel ja... bij sommigen duurt het idd wel veel langer jah..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 12:44
*Soull*
*Soull* is offline
Nu wel, al heb ik een poosje geleden 'nee' ingevuld. Ik denk dat het toch verstandig is, aangezien ik er zelf niet uit kom.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 12:54
girlspider
girlspider is offline
ik vind het de laatste tijd opeens heel eng, ik durf nie meer, vrees dat ik ga afhaken
Oud 09-06-2002, 19:53
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb het nog nooit nodig gehad, maar als ze het mij zouden aanraden zou ik het zeker doen, ze raden je het toch zeker niet voor nix aan?! Maar ik begrijp wel dat sommige mensen niet willen, maar ik vind dat je het allicht is kan proberen, ik heb gehoord dat het erg oplucht en verlichting geeft.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 03:02
miep
miep is offline
ik krijg het binnenkort....
maar het RIAGG he, hoe proffesioneel is dat?
echt psychologen? geen pscyhiaters neem ik aan?
en over wie heeft men het nou eigenlijk bij het praten over een therapeut?
Oud 10-06-2002, 15:46
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:
ik krijg het binnenkort....
maar het RIAGG he, hoe proffesioneel is dat?
echt psychologen? geen pscyhiaters neem ik aan?
en over wie heeft men het nou eigenlijk bij het praten over een therapeut?
bij het riagg heb je psychologen, maar ook psychiaters hoor. je kunt er medicijnen krijgen ed en om doorverwezen te worden mmoet je ook bij een psychiater zijn. een psychiater heeft altijd de eindverantwoordelijkheid.
een therapeut is iemand die je therapieen geeft, iemand die je dus dingen leert dmv een therapie.
het riagg is voledig proffesioneel. volgens mij is iedereen die er werkt voor dat werk opgeleid.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:52
Rocaliaan Lieke
Rocaliaan Lieke is offline
Ja ik loop sinds een week bij een psychiater.
Die heeft mij doorverwezen naar een psychologe en met m'n ouders moet ik met hem blijven praten.

Het heeft me ng niet echt geholpen.
Heb weer een dip en ruzie met m'n ouders.

Ik heb last van-Zelfmoordneigingen
-Slecht zelfbeeld
-Bang om uitgelachen of gepest te worden
- Te veel ruzie met m'n oudres
- Ik snij in mezelf (jullie zijn de enige die dit weten)
-En ik heb heel veel vreetbuien door frustaties

Nou is dat genoeg om naar een Psychloge te gaan?
Oud 15-06-2002, 21:56
Rocaliaan Lieke
Citaat:
JJzD schreef:

gozer let je een b-tje op??
soms kunnen zogenaamde modeverschijnselen levensreddend zijn
k wou dat ik er voor de fun heenging

Hee ehm hallo?

Ik voel me een beetje beledigd .
Aan zulk soort problemen kan je nix doen jah.
Die gebeuren gewoon door dingen die juist inzijn en daar krijg je een slecht zelfbeeld van en psychische problemen
Ik denk dat je behoorlijk wat mensen beledigd.
Oud 15-06-2002, 21:57
Rocaliaan Lieke
Hee ehm hallo?

Ik voel me een beetje beledigd .
Aan zulk soort problemen kan je nix doen jah.
Die gebeuren gewoon door dingen die juist inzijn en daar krijg je een slecht zelfbeeld van en psychische problemen
Ik denk dat je behoorlijk wat mensen beledigd.

Lieke
Oud 17-06-2002, 17:31
Miracle
Miracle is offline
Ik heb geen hulp, het zou misschien wel goed zijn, maar ik durf het gewoon niet.
En vooral omdat ik het dan gewoon niet meer geheim kan houden. ik vind meestal toch dat ik geen probleem heb, en dat ik er eerst maar eens zelf uit moet zien te komen (okay zo denk ik al ruim een jaar). Oftelwel ik stel het altijd uit

Kuzzzz
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:07
Snow White
Snow White is offline
Ik heb nu al zo'n drie jaar hulp. Eerst kreeg ik het op school. Daarna ging ik naar de jeugdzorg. Die stuurden me door naar een maatschappelijk werkster bij de ggz.
Eerst kreeg ik hulp voor de scheiding van mijn ouders. Vervolgens gebeurden er nog meer dingen met me, en ontwikkelde ik anorexia. Toen ben ik doorgestuurd naar een eestoornissenteam met een psychologe waar ik een jaar heb gezeten. Toen ik daar niet verder kwam heb ik 9 maanden in een kliniek gezeten voor anorexia en automutilatie en nu heb ik 3 maanden hulp van een mannelijke psycholoog die me helpt met mijn oorzaken van mijn anorexia enzovoorts.
Oud 19-06-2002, 06:10
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
lijkt wel of bijna al de jongeren in therapie zitten?
is dat normaal ofzo?
Lijkt wel of jullie nix meer kunnen verdragen
wat moeten de ouderen dan wel niet zeggen, volgens mij zijn ze nog minder in therapie ofzo als ik dit allemaal zo lees pff
Oud 20-06-2002, 20:55
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
robijnbeertje schreef:
Lijkt wel of jullie nix meer kunnen verdragen
wat moeten de ouderen dan wel niet zeggen, volgens mij zijn ze nog minder in therapie ofzo als ik dit allemaal zo lees pff

denk eens na voordat je iets schrijft..
je weet werkelijk niet waar je over praat.
Oud 20-06-2002, 21:37
zeep007
zeep007 is offline
idd...

Ik ben werkelijk een beetje teleurgesteld dat zo'n opmerking uit de mond van een twintigjarige komt...
Ik ben heel blij voor je dat je zo gelukkig bent maar accepteer dan ook ff dat niet alle anderen zo zijn als jij.

ps. de maatschappij maakt het ook steeds moeilijker om gelukkig/lekker in je vel te zitten, hier verdedig ik even het woordje "tegenwoordig".
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 09:31
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
idd...

Ik ben werkelijk een beetje teleurgesteld dat zo'n opmerking uit de mond van een twintigjarige komt...
Ik ben heel blij voor je dat je zo gelukkig bent maar accepteer dan ook ff dat niet alle anderen zo zijn als jij.

ps. de maatschappij maakt het ook steeds moeilijker om gelukkig/lekker in je vel te zitten, hier verdedig ik even het woordje "tegenwoordig".

ok sorry weet niet waar ik over praat.
Maar ik denk als volgt, leef je eigen leven trek je nix van andere mensen aan, je hebt je eigen leven. dus boeien wat andere mensen over jou denken toch?
Maar ok zo,n zaken als aanranding/verkrachting/en van die ernstige dingen ja dan is het net goed dat je in therapie zit, maar mensen die worden gepest en zich dat zo aangrijpen kan ik niet zo goed begrijpen gooi het van je af.
Oud 21-06-2002, 17:15
endymion
endymion is offline
ik heb nu net 2mnd hulp.
ik ben nu veel meer open voor dingen.
en weet wat er met me aan de hand is.

het is me al aangeraden toen ik 17 was, maar wou het toen nooit nu doe ik het wel en ik ben dr wel blij om, het gaat wel lang duren denk ik.

ik ben erg stemmings wisselend. en ben vaak agressief.
en vertrouw niemand.

ik hoop dat ik nou ermee om leer gaan....
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 17:46
zeep007
zeep007 is offline
robijnbeertje... als je niet weet waarover je praat, houdt dan je mond dicht... (niet gemeen bedoelt maar je praat iets te simplistisch over zaken waarvan je niets weet en je generaliseerd een beetje)

p.s.
succes endymion
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 14:10
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ok, voor de duidelijkheid: ik kom hier amper, weet niet eens of ik ga bekijken hoe mensen op me reageren, maar daarbij heb ik niet de intentie iedereen boos te maken.
Robijnbeertje brengt het misschien bot, maar ze heeft ergens wel een punt. Tegenwoordig stellen veel mensen (niet alle) zich, in mijn ogen, aan. Vroeger zaten mensen ook met problemen, maar heerste er toch meer een mentaliteit van "tanden op elkaar, t hoort bij t leven". Nu kun je al naar de psychiater omdat je cavia dood is en je het moeilijk vindt te verwerken (extreem overdreven voorbeeld, doch illustreert mijn punt wel goed). Tzou voor een boel mensen die nu met "problemen" zitten goed doen om in te zien dat er eigenlijk helemaal niet zoveel aan dehand is en dat ze die dingen ofwel kunnen verdragen ofwel zelf kunnen oplossen en dat psychiaters, psychologen of andere professionele hulp alleen is voor de mensen die echt ergens mee zitten.
Oud 23-06-2002, 14:44
Verwijderd
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Ok, voor de duidelijkheid: ik kom hier amper, weet niet eens of ik ga bekijken hoe mensen op me reageren, maar daarbij heb ik niet de intentie iedereen boos te maken.
Robijnbeertje brengt het misschien bot, maar ze heeft ergens wel een punt. Tegenwoordig stellen veel mensen (niet alle) zich, in mijn ogen, aan. Vroeger zaten mensen ook met problemen, maar heerste er toch meer een mentaliteit van "tanden op elkaar, t hoort bij t leven". Nu kun je al naar de psychiater omdat je cavia dood is en je het moeilijk vindt te verwerken (extreem overdreven voorbeeld, doch illustreert mijn punt wel goed). Tzou voor een boel mensen die nu met "problemen" zitten goed doen om in te zien dat er eigenlijk helemaal niet zoveel aan dehand is en dat ze die dingen ofwel kunnen verdragen ofwel zelf kunnen oplossen en dat psychiaters, psychologen of andere professionele hulp alleen is voor de mensen die echt ergens mee zitten.
mensen die zich in jou ogen een beetje "aanstellen" oid, hebben ook een probleem... ze stellen zich aan... snap je wat ik bedoel? die mensen hebben ook hulp nodig, iemand moet ze laten inzien dat ze zich aanstellen.
bovendien, iemand die depressief is, door wat voor een rede dan ook, ookal stelt ie zich aan, is ziek, een depressie is een ziekte, schizofrenie is een ziekte, borderline is een ziekte... ok het is anders dan dat ej verkouden bent oid, maar zoiets kan je overkomen zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:50
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
me blackrose schreef:

mensen die zich in jou ogen een beetje "aanstellen" oid, hebben ook een probleem... ze stellen zich aan... snap je wat ik bedoel? die mensen hebben ook hulp nodig, iemand moet ze laten inzien dat ze zich aanstellen.
bovendien, iemand die depressief is, door wat voor een rede dan ook, ookal stelt ie zich aan, is ziek, een depressie is een ziekte, schizofrenie is een ziekte, borderline is een ziekte... ok het is anders dan dat ej verkouden bent oid, maar zoiets kan je overkomen zeg maar...
Ja, maar dat van die verkoudenheid bedoel ik. Daarmee gaat ook niet iedereen met de dokter, want eigenlijk heb je de dokter daar niet bij nodig en kan je het zelf wel oplossen. Maar je hebt mensen die verkouden toch ff naar de dokter gaan. Dat vind ik onnodig en bovendien verbruik je daarmee tijd die iemand met bijv. een longontsteking goed kan gebruiken (om maar in het voorbeeld te blijven).
Oud 23-06-2002, 17:27
zeep007
zeep007 is offline
Het is maar net wat iedereen wel kan verdragen en wat niet. Voor de een kan een probleem niets voorstellen en de ander kan daar aan onderdoor gaan.
Wie ben jij dan om te bepalen waar die grens ligt?
Ik vind het alleen heel dapper van mensen die toegeven een probleem te hebben en daarvoor hulp te vragen.
Dat is niet iets wat iedereen graag wil en de meeste mensen zouden zoiets zelf willen oplossen. Soms kan dat gewoon simpelweg niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:35
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
Het is maar net wat iedereen wel kan verdragen en wat niet. Voor de een kan een probleem niets voorstellen en de ander kan daar aan onderdoor gaan.
Wie ben jij dan om te bepalen waar die grens ligt?
Ik vind het alleen heel dapper van mensen die toegeven een probleem te hebben en daarvoor hulp te vragen.
Dat is niet iets wat iedereen graag wil en de meeste mensen zouden zoiets zelf willen oplossen. Soms kan dat gewoon simpelweg niet.
Ik zeg niet dat ik die grens ken, maar ik denk dat mensen veel te vroeg menen over hun grens te zijn gegaan.
Oud 23-06-2002, 20:03
zeep007
zeep007 is offline
Dan hebben wij gewoon een meningsverschil... Alweer klaar.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:41
Doc
Doc is offline
Het blijkt dus dat bijna de helft professionele hulp heeft of heeft gehad, het overige deel denkt eraan of heeft er geen behoefte aan of niet nodig...

Deze poll is lang genoeg geweest...

Als iemand een goeie nieuwe vraag weet, dan kun je die mailen doc@scholieren.com

Oud 25-06-2002, 20:44
Rocaliaan Lieke
Citaat:
'I'he Prophet schreef:

Ik zeg niet dat ik die grens ken, maar ik denk dat mensen veel te vroeg menen over hun grens te zijn gegaan.

Weet je ik denk dat sommige mensen hun grens te laat stellen.

Ik moest er achter komen toen ik met een mes in de keuken me zelf probeerde dood te steken en toen kreeg ik dus te horen dat ik 6 psychische problemen heb waar van ik al 5 jaar me drie rond loop.

Misschien bedoel je mij niet maar ik voel me toch aan gesproken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten