Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-05-2004 @ 15:47 :
Het probleem is dus dat het getal wat jij gebruikt niet in 6 significante cijfers nauwkeurig is, dus dan mag je antwoord dat ook niet zijn.
Stel je maar een kamer van van 2 bij 3 meter. De lengte van die 2 meter varrieert dus tussen de 1,5 en de 2,49. Net als de 3. Het is dan onrealistisch om te zeggen dat de kamer 6,00 m² is.
|
Oh, het zou inderdaad kunnen dat ze dat bedoelen. Dan nog hebben ze geen poot om op te staan vind ik, aangezien dat misschien wel een basisregel is maar je de vraag net zo goed anders kunt interpreteren. Als je namelijk die omrekeningsfactor gebruikt, kom je terecht in (M)eV, je moet dan je antwoord afronden, in dit geval dus naar 6 significante cijfers. Als dat er niet zou staan, zou ik namelijk zeggen: ik rond het af naar 5 significante cijfers, je gegevens zijn immers ook in 5 significante cijfers (massa = 5,4858 x 10^-4 u en omrekeningsfactor = 931,49 MeV) gegeven. Het maakt het geheel niet duidelijk, dus kan ik er volgens mij niets aan doen.
Edit: Er staat trouwens ook echt geef
je uitkomst in zes significante cijfers nauwkeurig. Anders gezegd: wat je ook doet, je antwoord moet zoiezo 6 significante cijfers bevatten, anders heb je een punt aftrek. Lijkt mij dus dat je alleen met de uitkomst van je antwoord je aan die significantieregel moet houden.