Oud 03-09-2004, 07:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-09-2004 @ 00:47 :
De Palestijnen hebben stokken, stenen en zo nu en dan een paar staafjes dynamiet.
omg
Praat eens met wat Egyptenaren die de Philadelphia route moeten bewaken (aangezien je Israeliers toch niet gelooft) over wapens die Palestijnen hebben.

ja, Israel heeft groter geschut, maar je baggatelliseert het Palestijnse aandeel.

[edit: waarom gaat dit opeens weer over Israel? Ik dacht dat we het over Rusland hadden? ]

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 07:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2004, 09:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-09-2004 @ 01:01 :
Wegens tijdgebrek, gebrek aan zin om hierop in te gaan en complete moedeloosheid:
Kansloos.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:15
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
BESLAN - De school in het Zuid-Russische Beslan is na hevige gevechten tussen gijzelnemers en commando's onder controle van het Russische leger. Tientallen gijzelaars zijn inmiddels uit het gebouw gevlucht, vijf zijn door de commando's neergeschoten. 158 slachtoffers waaronder veel kinderen en baby's zijn naar het ziekenhuis afgevoerd. Rond het complex is ruim een uur lang hevig geschoten en klonken twee explosies. Boven de school hangen helikopters.

Russische troepen hebben rond elf uur het schoolgebouw bestormd, waar gijzelnemers enkele honderden mensen gegijzeld hielden. Dat heeft persbureau Itar-Tass gemeld. De troepen gingen naar binnen nadat enkele explosies in het gebouw waren gehoord.

De chaos is enorm. De Britse omroep BBC maakte melding van zeker vijftien met bloed bedekte kinderen. Militairen proberen gewonden ter plekke te helpen. Op CNN zijn beelden te zien van naakte kinderen die de school uit rennen terwijl er hevig geschoten wordt.

Volgens getuigen is het dak van de school ingestort na enkele explosies. In de school worden honderden volwassenen en kinderen vastgehouden door een groep gewapende mannen en vrouwen. Russische autoriteiten beweerden eerder dat er rond de 354 mensen in de school waren. Het lijkt er nu op dat er zeker rond de duizend personen in het gebouw zijn. De gijzelnemers zitten al drie dagen zonder eten en drinken. De omvang van het drama is nog onduidelijk.

Omdat de omgeving van de school is afgesloten was niet direct duidelijk waardoor de explosies werden veroorzaakt.De gijzelnemers eisen onafhankelijkheid voor de Russische opstandige deelrepubliek Tsjetsjenië.

Het is echt vreselijk, er is nu een kleine oorlog met de ontsnapte terroristen!
Overal wordt geschoten in de straten!
Oud 03-09-2004, 12:16
MissCzechMeOut
Het was waarschijnlijk ook geen geplande bestorming!
Oud 03-09-2004, 12:28
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Op de TV is niks anders meer te zien. Wat een media-circus.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:34
MissCzechMeOut
Nou media-circus, ik vind het toch wel behoorlijk erg wat daar aan de hand is!
Oud 03-09-2004, 12:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik word er een beetje ziek van
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Goed, ik stel voor dat dit het centrale topic over terrorisme in Rusland wordt, aangezien het weinig zin heeft om tegelijkertijd in drie of meer threads over dezelfde problematiek te discussiëren.

Bovendien viel bovenstaand nieuwsbericht ook al in deze thread te lezen.

VVV Geen probleem. VVV

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 12:51.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:49
MissCzechMeOut
oh sorry, had de topic helemaal niet gezien!
Oud 03-09-2004, 13:51
T_ID
T_ID is offline
"Meer dan 300 slachtoffers waaronder veel kinderen en baby's zijn inmiddels naar het ziekenhuis afgevoerd. "

http://www.nu.nl/news.jsp?n=394257&c=20

ouch, ik hoop dat ze daarmee gijzelingsslachtoffers bedoelen, en geen gewonden of doden.

dat de gijzelnemers schoten op wegrennende ongewapende kinderen is weer een duidelijk voorbeeld van wat voor criminelen ze zijn.

hopen dat de gearresteerde terroristen een inzicht kunnen werpen in hoe de hele tjetjeense organisatie in elkaar steekt, zodat dit soort drama's in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Oud 03-09-2004, 15:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-09-2004 @ 08:38 :
flauw. Ik had je reactie erop wel willen lezen.
Komt-ie (weer goed uitgerust en net terug uit Utrecht): Bij de liquidaties van Hamas-leiders en aanverwante figuren komen ook vaak genoeg onschuldige burgers om, net zoals dat er onschuldige burgers omkomen bij Palestijnse acties. Daarbij sloopt Israël nogal regelmatig huizen van onschuldige Palestijnen als wraakoefening onder het mom van 'schuilplaats van terroristen'.
Zeggen dat het Israëlische leger dus niet willekurig te werk gaat, is flinke onzin. *Back ontopic maar weer*
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-09-2004 @ 10:22 :
Kansloos.
Hierboven. Ik heb andere dingen te doen om half 2 's nachts. Zoals slapen en uitrusten, omdat ik de volgende dag weer vroeg bij de universiteit verwacht wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:55
Verwijderd
volgens een persoon uit het leger lagen er zo'n 100 lijken in het gymnasium,verder 200 gewonden waarvan 20 zwaargewond.

bron: NOS, CNN
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:18
Pakistaan
Pakistaan is offline
Zoals gewoonlijk reageren de conscripts van Poetin met de gebruikelijke, botte bijl. Immers, de staat nog altijd boven het individu in het nieuwe Rusland. Ik moet wel zeggen dat naast extreem wreed Poetin ongelooflijk sluw is. Door de media te laten papegaaien dat de terroristen begonnen met de gewelddadige onderhandelingen, kan hij altijd zeggen dat hij degene was die een vreemdzame oplossing voor deze gijzelingsdrama tevergeefs had gezocht. Zijn positie blijft sterk, en de domme/onwetende massa's in binnen- en buitenland zullen dit fictieverhaal als zoete koek slikken ook nog.

Wel nobel van de Tsetsjeense strijders om de babies gisteren vrij te laten. Nog beter was het geweest dat ze alle kinderen hadden vrijgelaten en alle volwassenen hadden ge-executeerd. Dat zou de actie een humaner gezicht hebben gegeven.
Ik begrijp de gewapende acties van de Tsjetsjenen. Ze kunnen ook niet anders. Poetin zei in een toespraak de Tsjetsjenen tot op de plee achtervolgen. Nu achtervolgen de Tsjetsjeense strijders de Russen tot op de plee.

Trouwens, het gebeuren is eigenlijk niet om te lachen. Toch kon in mijn lach niet onderdrukken, toen ik op tv ouders met AK-47 rond zag lopen, die eigenmachtig de school wilden binnenstormen. Later raakte de ouders daadwerkelijk slaags met de gijzelnemers, wat ik nog hilarischer vond. Ik heb dat nooit eerder gezien.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tevens maak ik bezwaar tegen de (nieuwe) naam van dit topic. Ik zie dit niet als terrorisme, maar als een ongeoorloofde(!) actie van Tsjetsjeense vrijheidsstrijders.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-09-2004 @ 18:18 :

Wel nobel van de Tsetsjeense strijders om de babies gisteren vrij te laten. Nog beter was het geweest dat ze alle kinderen hadden vrijgelaten en alle volwassenen hadden ge-executeerd. Dat zou de actie een humaner gezicht hebben gegeven.

ze hadden beter de actie meteen moeten beeindigen hiermee bereiken ze niks en raken de russen nog meer overtuigd van het beeld dat Poetin over de rebellen schildert.
En wat is er humaan aan om alle volwassenen te doden dat is net zo fout als kinderen doden

Ik begrijp de gewapende acties van de Tsjetsjenen. Ze kunnen ook niet anders. Poetin zei in een toespraak de Tsjetsjenen tot op de plee achtervolgen. Nu achtervolgen de Tsjetsjeense strijders de Russen tot op de plee.

de verkeerde russen dan dit zijn onschuldig mensen

Trouwens, het gebeuren is eigenlijk niet om te lachen. Toch kon in mijn lach niet onderdrukken, toen ik op tv ouders met AK-47 rond zag lopen, die eigenmachtig de school wilden binnenstormen. Later raakte de ouders daadwerkelijk slaags met de gijzelnemers, wat ik nog hilarischer vond. Ik heb dat nooit eerder gezien.
tres triste
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-09-2004 @ 18:57 :
Tevens maak ik bezwaar tegen de (nieuwe) naam van dit topic. Ik zie dit niet als terrorisme, maar als een ongeoorloofde(!) actie van Tsjetsjeense vrijheidsstrijders.
Sorry, maar ik vind je echt een ontzettend kansloze sukkel. Er worden een hondertal kinderen vermoord (door de terroristen dus), en jij gaat zitten zeiken over de topictitel?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Later raakte de ouders daadwerkelijk slaags met de gijzelnemers, wat ik nog hilarischer vond. Ik heb dat nooit eerder gezien.
Ha ha ha

Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:03
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-09-2004 @ 19:02 :
Ha ha ha

Niet iedereen heeft dezelfde humor. Daar kan ik toch niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-09-2004 @ 19:01 :
Sorry, maar ik vind je echt een ontzettend kansloze sukkel. Er worden een hondertal kinderen vermoord (door de terroristen dus), en jij gaat zitten zeiken over de topictitel?
Goh. Chimera vindt me een kansloze sukkel. Als ik nou nog maar kan slapen vannacht...

Gelukkig zeik jij nooit over iets onbenulligs.. (Op Beleidszaken ofzo bijvoorbeeld)..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-09-2004 @ 19:03 :
Niet iedereen heeft dezelfde humor. Daar kan ik toch niks aan doen.
Mag ik je een lobotomie aanbevelen?

Serieus. Dat is niet grappig. Probeer je eens in die lui in te leven. Wat zou jij doen als 't jouw kind was?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:06
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-09-2004 @ 19:01 :
Heb jij dan de beelden van de duizenden vermoorden kinderen in Tsetsjenie dan zo uitvoerig besproken zoals nu in de media met de Russiche gebeurt?
Een evenwichtige benadering kan volgens mij nooit kwaaddoen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-09-2004 @ 19:06 :
Heb jij dan de beelden van de duizenden vermoorden kinderen in Tsetsjenie dan zo uitvoerig besproken zoals nu in de media met de Russiche gebeurt?
Een evenwichtige benadering kan volgens mij nooit kwaaddoen.
WORD!

De Tsjetsjeense kwestie wordt sowieso veel te weinig belicht in de media. Logisch als het gebied door Poetin wordt afgegrendeld voor buitenlandse journalisten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:00
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-09-2004 @ 14:51 :
Hopen dat de gearresteerde terroristen een inzicht kunnen werpen in hoe de hele tjetjeense organisatie in elkaar steekt, zodat dit soort drama's in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Denk je nou werkelijk dat de Russen ook maar een enkele arrestatie maken ? Die terroristen worden stuk voor stuk ter plekke neergeschoten, zelfs als ze zich op dat moment denken over te kunnen geven.
Oud 03-09-2004, 20:03
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Ik begrijp de gewapende acties van de Tsjetsjenen. Ze kunnen ook niet anders.
Ze kunnen best anders. Het is perfect mogelijk om je tot militaire doelen te beperken.
Oud 03-09-2004, 20:08
Gatara
Gatara is offline
" Yet who, anywhere in the world, is not touched, angered or frightened by the thought of young children traumatised by masked killers wearing bomb-belts? When the victims are children, the horror show in Beslan represents the adult world's ultimate betrayal of innocence, its final failure to nurture and protect. Here is a shared disgrace, borne of a universal grief. Here is an international crying shame, beseeching an urgent remedy."

http://www.smh.com.au/articles/2004/...?oneclick=true

ja.....
Oud 03-09-2004, 20:43
pienie
ik moet steeds vaker denken aan ruslands 'blijven klappen' verhaal...

de hardheid en de wreedheid...

niet dat ik goedkeur dat tsjetsjenen een school kapen, kinderen hebben hier vrijwel niks mee te maken...

On the other side, als je ziet hoe die tsjetsjenen moeten leven, in onzekerheid, in angst, niks kunnen zeggen, nergens naartoe...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2004 @ 10:02 :
Een vrijheidsstrijder kan zich best bedienen van terroristische methoden. Het feit dat iemand met een actie een nobel doel nastreeft maakt de methoden niet minder verwerpelijk. Iemand wordt geen terrorist door het doel dat hij nastreeft, maar door de middelen waar hij zich van bedient.
Oud 03-09-2004, 21:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dus deze helden mogen ook gerust jouw familie afslachten voor hun heilige doel?

noem ze wat je wilt, wat deze mensen doen is ronduit beestachtig, en dat Rusland hen dood wil hebben is niets meer dan hun verdiende loon.

als de tjetjeense terroristen werkelijk streden voor een eigen staat, zouden ze vechten met het russische leger in tjetjenie, en zich niet verstoppen tussen de mensen om onschuldige mensen af te slachten.
Oud 03-09-2004, 21:46
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 03-09-2004 @ 21:03 :
Ze kunnen best anders. Het is perfect mogelijk om je tot militaire doelen te beperken.
Dat gebeurt vaak genoeg, dat het Tsjetsjeense verzet zich richt tot Russische militairen, politieagenten en colloborateurs. Alleen in de afgelopen zomermaanden ( het waren dan ook topmaanden) zijn er gemiddeld 150 tot 200 Russische soldaten elke maand uitgeschakeld. Simpel rekenwerk laat zien dat de Tsjetsjenen op deze manier nooit van hun bezetter af kunnen komen.

Stel dat er gemiddeld 100 Russische soldaten per maand worden omgebracht. Momenteel zitten er zo'n 120 duizend Russische soldaten in Tsjetsjenie. Dat zou betekenen dat de Tsjetsjenen 100 jaar (!) nodig zouden hebben om dit bezettingsleger uit te schakelen. Zoveel tijd hebben de Tsjetsjenen gewoonweg niet. En de Russen zitten natuurlijk ook niet stil. Elke soldaat die ze verliezen wordt vervangen door een recruut uit Rusland. Met andere woorden, als het verzet alleen zich zou beperken tot militaire doelen, dan zou men zich nooit kunnen bevrijden van het tirannieke bewind in Moskou.
Bovendien zijn er steeds minder mannen, die zouden kunnen vechten in het verzet, in Tsjetsjenie te vinden, omdat er een systematische beleid is om zoveel mogelijk Tsjetsjeens mannen en jongens te laten verdwijnen. Ze worden opgeruimd, zodat er geen Tsjetsjeens nageslacht meer voortkomt en Tsjetsjenie ontvolkt raakt. Genocide noem met dat.
Dus ik kan het begrijpen dat sommige Tsjetsjeense groeperingen andere methodes gebruiken om zich van het Russische juk te ontdoen. Anders zouden de Tsjetsjenen weleens op kunnen houden te bestaan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:02
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-09-2004 @ 22:46 :
Dat gebeurt vaak genoeg, dat het Tsjetsjeense verzet zich richt tot Russische militairen, politieagenten en colloborateurs. Alleen in de afgelopen zomermaanden ( het waren dan ook topmaanden) zijn er gemiddeld 150 tot 200 Russische soldaten elke maand uitgeschakeld. Simpel rekenwerk laat zien dat de Tsjetsjenen op deze manier nooit van hun bezetter af kunnen komen.

Stel dat er gemiddeld 100 Russische soldaten per maand worden omgebracht. Momenteel zitten er zo'n 120 duizend Russische soldaten in Tsjetsjenie. Dat zou betekenen dat de Tsjetsjenen 100 jaar (!) nodig zouden hebben om dit bezettingsleger uit te schakelen. Zoveel tijd hebben de Tsjetsjenen gewoonweg niet. En de Russen zitten natuurlijk ook niet stil. Elke soldaat die ze verliezen wordt vervangen door een recruut uit Rusland. Met andere woorden, als het verzet alleen zich zou beperken tot militaire doelen, dan zou men zich nooit kunnen bevrijden van het tirannieke bewind in Moskou.
Bovendien zijn er steeds minder mannen, die zouden kunnen vechten in het verzet, in Tsjetsjenie te vinden, omdat er een systematische beleid is om zoveel mogelijk Tsjetsjeens mannen en jongens te laten verdwijnen. Ze worden opgeruimd, zodat er geen Tsjetsjeens nageslacht meer voortkomt en Tsjetsjenie ontvolkt raakt. Genocide noem met dat.
Dus ik kan het begrijpen dat sommige Tsjetsjeense groeperingen andere methodes gebruiken om zich van het Russische juk te ontdoen. Anders zouden de Tsjetsjenen weleens op kunnen houden te bestaan.
Wat zullen de nabestaanden van de slachtoffers in Beslan blij zijn met je begrip voor deze Tsjetjeense beesten.
Oud 03-09-2004, 22:04
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-09-2004 @ 23:02 :
Wat zullen de nabestaanden van de slachtoffers in Beslan blij zijn met je begrip voor deze Tsjetjeense beesten.
Mijn woorden zijn ook niet bedoeld als verzachting voor het leed van de nabestaanden in Beslan. Ik probeer slechts de motieven van de Tsjetsjeens gijzelnemers te verklaren.

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:05
Verwijderd
"Overal waar dit soort dingen gebeuren wonen moslims, maar als je dan zegt dat de Islam een gevaarlijke religie is ben je een racist.", aldus mijn moeder. Een opvatting die ik helemaal deel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:05
T_ID
T_ID is offline
genoemde genocide wordt vaak op een verkeerde manier op de russen afgeschoven, de terroristen hebben er een handje van alles wat ze denken dat in de verste verten hen niet ondersteunt genadeloos af te slachten.

eigenlijk een beetje zoals dezelfde slag mensen in Algarije probeert mensen te 'bevrijden'.

maar, als je niet kunt winnen, zijn dus moreel verwerpelijke methodes toegestaan?

dat zou betekenen dat jij moet vinden dat de russen in hun recht staan als ze met atoomwapens tjetjenie van de aardbol vegen, immers, ze konden het niet op andere manieren, maar dan zijn die terroristen tot immers opgeruimd?

gevaarlijke argumentatie, talloze oorlogen, moorden, genocide pleegingen en vervolgingen zijn met dit argument gerechtvaardigt.

ook geloof ik nog steeds niet dat hun werkelijke doel is tjetjenie te 'bevrijden' (lees: tot een tweede talibanstaat te maken) anders waren ze nooit hun buurlanden binnen gevallen.
Oud 03-09-2004, 22:09
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 03-09-2004 @ 23:05 :
"Overal waar dit soort dingen gebeuren wonen moslims, maar als je dan zegt dat de Islam een gevaarlijke religie is ben je een racist.", aldus mijn moeder. Een opvatting die ik helemaal deel.
Je moeder stemt dus Nieuw rechts?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:09
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-09-2004 @ 23:04 :
Mijn woorden zijn ook niet bedoeld als verzachting voor het leed van de nabestaan in Beslan. Ik probeer de motieven van de Tsjetsjeens gijzelnemers te verklaren.
Deze beestachtigheid valt niet te verklaren, probeer je dat toch dan getuigt dat van immoraliteit van jouw kant.

Citaat:
Moet zeggen dat ik het ook zeer eens ben met je moeder.
Oud 03-09-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-09-2004 @ 23:09 :
Je moeder stemt dus Nieuw rechts?
Helemaal niet. Ze stemt PVDA, maar is wel op de hoogte van de feiten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 03-09-2004 @ 23:05 :
daar wonen ook Christenen, ongelovigen etc...

(oja, het ging om de Islam, niet? )
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-09-2004 @ 23:09 :
Deze beestachtigheid valt niet te verklaren, probeer je dat toch dan getuigt dat van immoraliteit van jouw kant.
Right. Denk je soms dat die gijzelnemers op een ochtend opstonden en dachten: hey, laat ik vandaag eens een school gijzelen
Oud 03-09-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 03-09-2004 @ 23:15 :
Right. Denk je soms dat die gijzelnemers op een ochtend opstonden en dachten: hey, laat ik vandaag eens een school gijzelen
Nee, maar die gijzelnemers zijn zeker wel uit op het doden van mensen en niet op het bereiken van een doel. Ze moeten immers dondersgoed geweten hebben toen ze die school innamen dat de Russen zich heus niet uit Tsjetsjenië terug zouden trekken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:20
Pakistaan
Pakistaan is offline
Dat is makkelijk. Je kunt je altijd nog beroepen op "het moreel". Als er slachtoffers vallen aan jouw kant door dergelijke acties, beroep je dan op je moreel, want dan zit je altijd goed.
Waar is het morele besef van de Russen ten tijde van de moordpartijen op kinderen in Tsjetsjenie? Ja, ook toen werden er kinderen gedood ( het hoge aantal doet er verder niet aan toe). Vandaag is niet veel anders.

Op de vraag of Rusland atoomwapens dan zouden mogen gebruiken, zeg ik dat de Russen daar in de eerste plaats niks te zoeken hebben. Waren de Russen daar niet als dolle honden tekeergegaan, dan zouden ze deze dag vast niet hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-09-2004 @ 23:15 :
waarschijnlijk verheugden ze zich op het vermoorden van de 'helse kafirs' en het hemelse bordeel waar ze naar toe zouden gaan wanneer ze sterven.

het klinkt hard, maar dat zijn wel de doelen van de tjetjenen, en moslim-terroristen over het algemeen.
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 03-09-2004 @ 23:18 :
Nee, maar die gijzelnemers zijn zeker wel uit op het doden van mensen en niet op het bereiken van een doel. Ze moeten immers dondersgoed geweten hebben toen ze die school innamen dat de Russen zich heus niet uit Tsjetsjenië terug zouden trekken.
Klopt, maar het levert wel mediaaandacht op voor de situatie in Tsjetjenie, zorgt ervoor dat de russen zich eerder tegen het door poetin gevoerde beleid keren, enzovoort.
Verwijderd
Als je als terrorist enige sympathie wil kweken voor het doel dat je nastreeft moet je natuurlijk geen school gaan gijzelen. Ik ben benieuwd wat hun motivatie is geweest om juist een school te nemen, afgezien van het strategische aspect.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-09-2004 @ 23:20 :
waarschijnlijk verheugden ze zich op het vermoorden van de 'helse kafirs' en het hemelse bordeel waar ze naar toe zouden gaan wanneer ze sterven.

het klinkt hard, maar dat zijn wel de doelen van de tjetjenen, en moslim-terroristen over het algemeen.
Een vraagke he

Waarom hebben ze die gijzelaars dan niet allemaal vermoord?
Oud 03-09-2004, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 03-09-2004 @ 23:20 :
Klopt, maar het levert wel mediaaandacht op voor de situatie in Tsjetjenie, zorgt ervoor dat de russen zich eerder tegen het door poetin gevoerde beleid keren, enzovoort.
Ja, en dat is ook hele positieve aandacht en krijgt de wereld achter de Tsjetsjenen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-09-2004 @ 23:20 :

En de FARC in Columbia slacht graag zonder reden kapitalisten af.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:23
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 03-09-2004 @ 23:13 :
Helemaal niet. Ze stemt PVDA, maar is wel op de hoogte van de feiten.
Een beetje vreemde stemkeuze in mijn ogen dan.

De PVDA is niet tegen het bouwen van moskeeen. Een paar dagen geleden heeft Wouter bos nog verklaart dat sommige mensen maar moeten accepteren dat er moskeeen worden gebouwd en dat de aanwezigheid van allochtonen niet ongedaan kan worden.

En je moeder stemt PVDA? Vreemd.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 03-09-2004 @ 23:22 :
Ja, en dat is ook hele positieve aandacht en krijgt de wereld achter de Tsjetsjenen
Nouja, het gijzelen zelf natuurlijk niet, maar de rest wel. en als er niets gebeurt daar negeert de wereldpers het

(niet dat ik ervoor ben om kinderen te gijzelen enzo)
Oud 03-09-2004, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 03-09-2004 @ 23:21 :
Een vraagke he

Waarom hebben ze die gijzelaars dan niet allemaal vermoord?
Omdat ze tot hun grote spijt de kans niet hadden.

Overigens is Tsjetsjenië wel een geëmancipeerd Islamitisch land. Vrouwen mogen zichzelf er ook opblazen.

Wat zullen die vrouwen eigenlijk krijgen? 70 chippendales?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten