![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'Electorale winst' kan je pas bekomen na een stembusgang ... er is in die dikke 10 jaar nog nooit een verkiezing geweest waar het VLaams Blok NIET is gegroeid! ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bevoegdheid van het Arbitragehof (recentelijk uitgebreid) Toetsen aan geheel Titel II van de Belgische Grondwet dus. Daar komt dan ook nog eens bij dat gewone rechters, volgens art. 159 GW (denk ik), ook nog eens de macht hebben om besluiten en dergelijke meer die ingaan tegen bestaande wetgeving, kunnen weigeren toe te passen... ![]() Om die twee organen af te schaffen, moet men minstens 'n 2/3de meerderheid hebben in de gezamenlijke Kamers, dacht ik. En ik denk niet dat 't VB die ooit gaat halen, zeker niet omdat we in België ook nog eens met de "alarmbelprocedure" zitten, 'n procedure waardoor 'n taalgroep kan aangeven dat ze 't fundamenteel niet akkoord zijn met 'n hangende procedure tot wetgeving omdat zij vrezen dat zij daardoor in 't gedrang komen (of toch zo ongeveer, 't is al vrij laat aan't worden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
(en dan moet je weten dat ik woon in een residentiële gemeente met weinig criminaliteit en waar de enige 'buitenlanders' de 'rijke hollanders' zijn... tsss ![]() Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 04:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je baseert je in die post op cijfers uit die peiling, waarin staat dat ze verliezen. ![]() Je moet mij niet gaan vertellen dat ze de laatste 13 jaar (sinds Zwarte Zondag '91 als 'k me niet vergis) constant gegroeid zijn (dat deden ze voordien ook al hoor, maar niet zo spectaculair en bedreigend als sinds '91).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je moest eens weten, hoeveel mensen die eigenlijk nog nooit met 'n buitenlander in aanraking zijn gekomen en die zelf geen enkel financieel probleem hebben, stemmen voor 't Blok. Gewoon uit "voorzorg" dat ze niets kwijtraken. (Hoeveel procent zeg je trouwens? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want beide zijn vaststaande feiten.. het is waar dat de regering in theorie niet automatisch hoeft te vallen maar het is in de praktijk een vaststaand gevolg! Zeker weten!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee. Echt niet hoor. 'n Regering wordt enkel ten val gebracht door 'n succesvolle motie tot wantrouwen in de Kamer. En die hoeft écht niet te volgen uit 'n alarmbelprocedure, want 't zijn twee onafhankelijke procedures. Om 'n motie tot wantrouwen te laten lukken, heeft men véél meer stemmen nodig in de Kamer dan om 'n alarmbelprocedure op gang te brengen. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Brasschaat (kanton Kapellen - provinciale kieskring Antwerpen) => 34.40% Vlaams Blok (+ 9 à 11% winst op enkele jaren) Overigens is het Vlaams Blok in Brasschaat even groot als in de stad Antwerpen (waar het Blok al véle jaren monsterscores haalt)! Problematisch.. http://www.verkiezingen.fgov.be/ http://www.vrtkies.net/ http://www.vub.ac.be/belgianelections/ http://www.vlaanderenkiest.be/ |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() waarom denk je anders dat de regeringspartijen VLD/SP.A federaal zo'n moeite hebben om B-H-V erdoor te krijgen!? Omdat de franstaligen dreigden met alarmbelprocedure.. Op het niveau van Vlaanderen zijn beide partijen zeer duielijk en is het allemaal wel heel simpel.. maar we zitten nu eenmaal met een federaal systeem! Alarmbelprocedure --> waardoor er 1) GEEN SPLITISING is van het kies-/gerechtelijk arr. en 2) de regering valt, de samenhang totaal weg is en er 3) een communautaire crisis dreigt (met het oog op 'het Forum', waar de Regering tijdens dit najaar de verschillende communautaire hete hangijzers, excl. B-H-V, zal bespreken en er een volgende STAATSHERVORMING wordt voorbereid). -> omdat anders PS en MR de regering laten vallen en nieuwe verkiezingen laten uitschrijven (of een nieuwe formatieronde op basis van de bestaande verhoudingen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom ook dat ik in die peiling voor het Blok geen rekening hou met 'verlies' of dergelijke. Dus spreek ik ook van 'constante winst' (algemeen bekijken!) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet jij dan ook wie er in de Vlaamse opositie zit?? > > > > > Buiten Groen! (een bijzonder kleine ex-regeringspartij met weinig electoraal draavlak) NIEMAND behalve het 'o-zo-grote' Vlaams Blok. In het Vlaams Parlement bezit het Vlaams Blok trouwens van alle partijen (regering of oppositie) de meeste zitjes! CD&V/NV-A is een kartel, in het parlement vormen ze twee apparte fracties. Het Vlaams Blok heeft bijgevolg enkele zitjes méér dan "de grootste democratische partij" (CD&V) en mag dus de grootste Vlaamse partij worden genoemd! (Daar mogen we trots op zijn! Ojee! ![]() Deze Vlaamse Regering moet al een paar 'ferme stoten' doen om de electorale aanhang van het Vlaams Blok te doen verminderen of zelfs maar stagneren... (en mensen die me kennen weten dat ik bijzonder positief sta t.o.v. deze Vlaamse Regering; ik vind nl. ook dat er - in tegenstelling tot Dewael I en Somers I - er in dit Kabinet veel goede en degelijke ministers zetelen en het Vlaamse Regeerakkoord gezien mag worden!) Ik wens het Vlaanderen uiteraard wel toe hoor, daar niet van... maar wees eens eerlijk.. wat zijn de kansen?! Maar goed.. zoals ik hierboven al schreef blijf ik positief ingesteld, wetende dat deze Regering bijna niet anders kan dan 'beter besturen' vermits de vorige regering er een was van kabouters en debielen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zweer het, als het Blok hier ooit (lokaal/regionaal/nationaal) een bestuursmeerderheid kan veroveren verhuis ik naar Nederland! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(Recht op vrije meningsuiting) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ça, c'est tout! Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 14:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iedereen weet dat, iedereen ziet dat ook. Nederland (Fortuyn), Oostenrijk (FPÜ), .. zijn daar uitstekende voorbeelden van. Maar welke partij wil het riskeren om te gaan regeren met het Vlaams Blok.. die partij(en) zouden bij voorbaat al hun politieke ondergang tekenen. Want het Blok zal als regeringspartij de coalitiegenoten mee naar de electorale ondergang slepen. Geen enkele partij durft en wilt met hen regeren. Dus pas wanneer het blok de meerderheid haalt (en dat is bijzonder moeilijk in het Federale België waar de Federale Kamer van Volksvertegenwoordigers en de Senaat uit zowel Nederlandstaligen als Franstaligen bestaat. Het is in de geschiedenis bij mijn weten enkel gekomen bij een Federale coalitie CVP-PSC (beide Christen-Democraten). Op Vlaams of lokaal niveau kan dat enigzins anders liggen. Zo is 50% Blok in sommige Antwerpse gemeenten niet ondenkbaar! Ahja, on vera! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Maar dit terzijde. Citaat:
||
Citaat:
2. Hebben zij iemand vermoord? Nee, maar met hun racistische en opruiende taal zetten ze wel aan tot geweld en discriminatie. Hier zijn zij dan ook voor veroordeeld door de rechtbank.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
moord in Antwerpen Tiño | 323 | 22-06-2006 15:15 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Joostje | 500 | 22-02-2005 12:27 | |
Vlaams Belang populairste partij van Vlaanderen Bluesman | 58 | 23-12-2004 01:29 |