Oud 02-11-2004, 03:29
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:14 :
Deze peiling wilde ik hier ook al neer gaan zetten, lijkt mij ook meer gefundeerder dan die andere, aangezien 't hier gaat om 'n peiling gedaan door de VRT in samenwerking met de UA (Universiteit Antwerpen) (waarom staat dat nergens in dat bericht?) en die andere gedaan is vanuit Waalse zijde van 't land...

Constante electorale winst? Ze "verliezen" momenteel 0.8%, 't is niet veel maar 't is een begin.
Idd.. sjah, waarom? weet het ook niet

'Electorale winst' kan je pas bekomen na een stembusgang ... er is in die dikke 10 jaar nog nooit een verkiezing geweest waar het VLaams Blok NIET is gegroeid!
Advertentie
Oud 02-11-2004, 03:30
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:09 :
Vaderlandslievend, maar ze willen 't land wel opsplitsen.

[afbeelding] Zoek de tegenstrijdigheid...

Btw: als ik 't me goed herinner, heb je in je post zélf eerst gezet dat je extreem-rechts zelf vervangen hebt door vaderlandslievend. Waarom?
Hetgeen ik ook al zei
Oud 02-11-2004, 03:32
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
memory schreef op 31-10-2004 @ 10:14 :
Er zijn in België twee instanties die dat doen, nl. het Arbitragehof en de Raad van State. Die toetsen de wet voor, tijdens en nadat hij gemaakt wordt op grondwettelijkheid. Het valt echter te vrezen dat deze instanties, zodra het het Vlaams Blok aan de macht komt, worden afgeschaft of minstens monddood gemaakt worden.
Raad van State geeft, vanuit z'n Afdeling Wetgeving, "beredeneerd advies over de tekst [van alle ontwerpen of voorstellen van wet, decreet en van ordonnantie], of van amendementen op deze ontwerpen of voorstellen, ..." (Verdere tekst: zie Gecoördineerde Wetten op de Raad van State). De Afdeling Administratie is nog 'n andere zaak.

Bevoegdheid van het Arbitragehof (recentelijk uitgebreid) Toetsen aan geheel Titel II van de Belgische Grondwet dus.

Daar komt dan ook nog eens bij dat gewone rechters, volgens art. 159 GW (denk ik), ook nog eens de macht hebben om besluiten en dergelijke meer die ingaan tegen bestaande wetgeving, kunnen weigeren toe te passen...

Om die twee organen af te schaffen, moet men minstens 'n 2/3de meerderheid hebben in de gezamenlijke Kamers, dacht ik. En ik denk niet dat 't VB die ooit gaat halen, zeker niet omdat we in België ook nog eens met de "alarmbelprocedure" zitten, 'n procedure waardoor 'n taalgroep kan aangeven dat ze 't fundamenteel niet akkoord zijn met 'n hangende procedure tot wetgeving omdat zij vrezen dat zij daardoor in 't gedrang komen (of toch zo ongeveer, 't is al vrij laat aan't worden ).
Oud 02-11-2004, 03:33
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:14 :
[knip] Ze "verliezen" momenteel 0.8%, 't is niet veel maar 't is een begin.
Dat is (jammer genoeg) denk ik geen realistisch scenario... de opgang zet zich gewoon voort. Waar ik woon is het Blok gegroeid van niets naar 35%!!!

(en dan moet je weten dat ik woon in een residentiële gemeente met weinig criminaliteit en waar de enige 'buitenlanders' de 'rijke hollanders' zijn... tsss Ht zijin al lang niet alleen de grote steden zoals Antwerpen en Brussel... ook landelijke gebieden zoals bijvoorbeeld in Limburg stemmen massaal Vlaams Blok. Zo is in het Vlaams Blok in de provincie Limburg met ruim 10% vooruitgegaan!)

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 04:28.
Oud 02-11-2004, 03:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:29 :
Idd.. sjah, waarom? weet het ook niet

'Electorale winst' kan je pas bekomen na een stembusgang ... er is in die dikke 10 jaar nog nooit een verkiezing geweest waar het VLaams Blok NIET is gegroeid!
Nu ja, de UA is dan ook niet zo echt 'n fantastische universiteit.

Je baseert je in die post op cijfers uit die peiling, waarin staat dat ze verliezen.
Je moet mij niet gaan vertellen dat ze de laatste 13 jaar (sinds Zwarte Zondag '91 als 'k me niet vergis) constant gegroeid zijn (dat deden ze voordien ook al hoor, maar niet zo spectaculair en bedreigend als sinds '91).
Oud 02-11-2004, 03:36
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:32 :
Raad van State geeft, vanuit z'n Afdeling Wetgeving, "beredeneerd advies over de tekst [van alle ontwerpen of voorstellen van wet, decreet en van ordonnantie], of van amendementen op deze ontwerpen of voorstellen, ..." (Verdere tekst: zie Gecoördineerde Wetten op de Raad van State). De Afdeling Administratie is nog 'n andere zaak.

Bevoegdheid van het Arbitragehof (recentelijk uitgebreid) Toetsen aan geheel Titel II van de Belgische Grondwet dus.

Daar komt dan ook nog eens bij dat gewone rechters, volgens art. 159 GW (denk ik), ook nog eens de macht hebben om besluiten en dergelijke meer die ingaan tegen bestaande wetgeving, kunnen weigeren toe te passen...

Om die twee organen af te schaffen, moet men minstens 'n 2/3de meerderheid hebben in de gezamenlijke Kamers, dacht ik. En ik denk niet dat 't VB die ooit gaat halen, zeker niet omdat we in België ook nog eens met de "alarmbelprocedure" zitten, 'n procedure waardoor 'n taalgroep kan aangeven dat ze 't fundamenteel niet akkoord zijn met 'n hangende procedure tot wetgeving omdat zij vrezen dat zij daardoor in 't gedrang komen (of toch zo ongeveer, 't is al vrij laat aan't worden ).
Inderdaad.. en vermits de Waalse tegenhanger van het Vlaams Blok op nog geen 6/7% kan rekenen zal dat nog niet voor morgen zijn... overigens -> indien alarmbelprocedure => valt de regering!
Oud 02-11-2004, 03:37
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:35 :
Nu ja, de UA is dan ook niet zo echt 'n fantastische universiteit.

Je baseert je in die post op cijfers uit die peiling, waarin staat dat ze verliezen.
Je moet mij niet gaan vertellen dat ze de laatste 13 jaar (sinds Zwarte Zondag '91 als 'k me niet vergis) constant gegroeid zijn (dat deden ze voordien ook al hoor, maar niet zo spectaculair en bedreigend als sinds '91).
Ik baseer me alleen maar OP JOUW POST, waar jij duidelijk aangeeft dat ze 'verliezen'
Oud 02-11-2004, 03:37
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:33 :
Dat is (jammer genoeg) denk ik geen realistisch scenario... de opgang zet zich gewoon voort. Waar ik woon is het Blok gegroeid van niets naar 35%!!!

(en dan moet je weten dat ik woon in een residentiële gemeente met weinig criminaliteit en waar de enige 'buitenlanders' de 'rijke hollanders' zijn... tsss Ht zijin al lang niet alleen de grote steden zoals Antwerpen en Brussel... ook landelijke gebieden zoals bijvoorbeeld in Limburg stemmen massaal Vlaams Blok. Zo is in het Vlaams Blok in de provincie Limburg met ruim % vooruitgegaan!)
Ik wacht nog wel met échte conclusies te trekken als de nieuwe Vlaamse Regering enigszins gesettled is en écht werk begint te maken van de problematiek die heerst, dan nu voorbarig "Alarm" te roepen.

Je moest eens weten, hoeveel mensen die eigenlijk nog nooit met 'n buitenlander in aanraking zijn gekomen en die zelf geen enkel financieel probleem hebben, stemmen voor 't Blok. Gewoon uit "voorzorg" dat ze niets kwijtraken. (Hoeveel procent zeg je trouwens? )
Oud 02-11-2004, 03:38
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:36 :
Inderdaad.. en vermits de Waalse tegenhanger van het Vlaams Blok op nog geen 6/7% kan rekenen zal dat nog niet voor morgen zijn... overigens -> indien alarmbelprocedure => valt de regering!
Heel zeker niet. Dat zijn twee verschillende dingen.
Oud 02-11-2004, 03:38
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:37 :
Ik baseer me alleen maar OP JOUW POST, waar jij duidelijk aangeeft dat ze 'verliezen'
Ik geef duidelijk aan, tussen haakjes, dat ze op dit moment lijken te verliezen.
Oud 02-11-2004, 03:42
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:38 :
Heel zeker niet. Dat zijn twee verschillende dingen.
wat? FN - VL BLOK of dat de regering valt als er een alarmbelprocedure wordt ingezet?

Want beide zijn vaststaande feiten..
het is waar dat de regering in theorie niet automatisch hoeft te vallen maar het is in de praktijk een vaststaand gevolg! Zeker weten!!
Oud 02-11-2004, 03:42
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:38 :
Ik geef duidelijk aan, tussen haakjes, dat ze op dit moment lijken te verliezen.
En daar heb ik me dan ook op gebaseerd
Oud 02-11-2004, 03:44
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:42 :
wat? FN - VL BLOK of dat de regering valt als er een alarmbelprocedure wordt ingezet?

Want beide zijn vaststaande feiten..
het is waar dat de regering in theorie niet automatisch hoeft te vallen maar het is in de praktijk een vaststaand gevolg! Zeker weten!!
Wat ik onderlijnde.

Nee. Echt niet hoor. 'n Regering wordt enkel ten val gebracht door 'n succesvolle motie tot wantrouwen in de Kamer. En die hoeft écht niet te volgen uit 'n alarmbelprocedure, want 't zijn twee onafhankelijke procedures. Om 'n motie tot wantrouwen te laten lukken, heeft men véél meer stemmen nodig in de Kamer dan om 'n alarmbelprocedure op gang te brengen.
Oud 02-11-2004, 03:45
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:42 :
En daar heb ik me dan ook op gebaseerd
Die tussen haakjes wil dus zeggen dat 't niet vaststaat maar dat de schijn momenteel wel zo is. Moet ik nu echt alles gaan uitleggen?
Oud 02-11-2004, 03:51
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:45 :
Die tussen haakjes wil dus zeggen dat 't niet vaststaat maar dat de schijn momenteel wel zo is. Moet ik nu echt alles gaan uitleggen?
maakt niet uit want ik zei nou net dat ze NIET (gaan) verliezen!
Oud 02-11-2004, 03:52
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:37 :
Ik wacht nog wel met échte conclusies te trekken als de nieuwe Vlaamse Regering enigszins gesettled is en écht werk begint te maken van de problematiek die heerst, dan nu voorbarig "Alarm" te roepen.

Je moest eens weten, hoeveel mensen die eigenlijk nog nooit met 'n buitenlander in aanraking zijn gekomen en die zelf geen enkel financieel probleem hebben, stemmen voor 't Blok. Gewoon uit "voorzorg" dat ze niets kwijtraken. (Hoeveel procent zeg je trouwens? )
haha dat is toch net wat ik bedoel!? en wat ik zeg!! Ik beschouw de nederlanders in België nou nog net niet als 'problematische factoren' in de samenleving. Veel mensen stemmen idd uit voorzorg! Zijn bang hun dikke villa en BMW te verliezen aan 'die bruine mannen'..
Brasschaat (kanton Kapellen - provinciale kieskring Antwerpen) => 34.40% Vlaams Blok (+ 9 à 11% winst op enkele jaren)

Overigens is het Vlaams Blok in Brasschaat even groot als in de stad Antwerpen (waar het Blok al véle jaren monsterscores haalt)! Problematisch..

http://www.verkiezingen.fgov.be/
http://www.vrtkies.net/
http://www.vub.ac.be/belgianelections/
http://www.vlaanderenkiest.be/
Oud 02-11-2004, 03:53
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:51 :
maakt niet uit want ik zei nou net dat ze NIET (gaan) verliezen!
Maar jij baseert je HIER wel degelijk op die peiling en niet op mijn post. En daar staat dat 't VB VERLIEST en jij zegt dat de constante WINST je zorgen baart. *zucht*
Oud 02-11-2004, 03:55
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 04:52 :
haha dat is toch net wat ik bedoel!? en wat ik zeg!! Ik beschouw de nederlanders in België nou nog net niet als 'problematische factoren' in de samenleving. Veel mensen stemmen idd uit voorzorg! Zijn bang hun dikke villa en BMW te verliezen aan 'die bruine mannen'..
Brasschaat (kanton Kapellen - provinciale kieskring Antwerpen) => 34.40% Vlaams Blok (+ 9 à 11% winst op enkele jaren)

Overigens is het Vlaams Blok in Brasschaat even groot als in de stad Antwerpen (waar het Blok al véle jaren monsterscores haalt)! Problematisch..

http://www.verkiezingen.fgov.be/
http://www.vrtkies.net/
http://www.vub.ac.be/belgianelections/
http://www.vlaanderenkiest.be/
Nee, net niet. Jij vindt die constante winst die ze hebben echt onbegrijpelijk en vreest alweer voor 'n nieuwe Zwarte Zondag, terwijl ik afwacht, niet meteen van de daken begin te roepen dat 't weer naar de kloten is en kijk naar wat de nieuwe Vlaamse Regering gaat bewerkstelligen.
Oud 02-11-2004, 03:58
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:44 :
Wat ik onderlijnde.

Nee. Echt niet hoor. 'n Regering wordt enkel ten val gebracht door 'n succesvolle motie tot wantrouwen in de Kamer. En die hoeft écht niet te volgen uit 'n alarmbelprocedure, want 't zijn twee onafhankelijke procedures. Om 'n motie tot wantrouwen te laten lukken, heeft men véél meer stemmen nodig in de Kamer dan om 'n alarmbelprocedure op gang te brengen.
willen we het eens proberen?

waarom denk je anders dat de regeringspartijen VLD/SP.A federaal zo'n moeite hebben om B-H-V erdoor te krijgen!? Omdat de franstaligen dreigden met alarmbelprocedure.. Op het niveau van Vlaanderen zijn beide partijen zeer duielijk en is het allemaal wel heel simpel.. maar we zitten nu eenmaal met een federaal systeem!

Alarmbelprocedure --> waardoor er 1) GEEN SPLITISING is van het kies-/gerechtelijk arr. en 2) de regering valt, de samenhang totaal weg is en er 3) een communautaire crisis dreigt (met het oog op 'het Forum', waar de Regering tijdens dit najaar de verschillende communautaire hete hangijzers, excl. B-H-V, zal bespreken en er een volgende STAATSHERVORMING wordt voorbereid).

-> omdat anders PS en MR de regering laten vallen en nieuwe verkiezingen laten uitschrijven (of een nieuwe formatieronde op basis van de bestaande verhoudingen).
Oud 02-11-2004, 04:01
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:53 :
Maar jij baseert je HIER wel degelijk op die peiling en niet op mijn post. En daar staat dat 't VB VERLIEST en jij zegt dat de constante WINST je zorgen baart. *zucht*
Dat zogenaamde 'verlies' is minimaal, is ook helemaal niet aan de orde. De foutenmarge van de peiling bedraagd enkele procenten.. en dan maakt 0,8% niets uit! TROUWENS.. misschien weet je dit niet, maar in elke peiling wordt het Vlaams Blok onderschat! De werkelijke score ligt altijd hoger dan de peiling! Dat is wel een specifieke eigenschap van alle Belgische/Vlaamse politieke peilingen.

Daarom ook dat ik in die peiling voor het Blok geen rekening hou met 'verlies' of dergelijke. Dus spreek ik ook van 'constante winst' (algemeen bekijken!)
Oud 02-11-2004, 04:12
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:55 :
Nee, net niet. Jij vindt die constante winst die ze hebben echt onbegrijpelijk en vreest alweer voor 'n nieuwe Zwarte Zondag, terwijl ik afwacht, niet meteen van de daken begin te roepen dat 't weer naar de kloten is en kijk naar wat de nieuwe Vlaamse Regering gaat bewerkstelligen.
Hahaha

Weet jij dan ook wie er in de Vlaamse opositie zit??
>
>
>
>
>

Buiten Groen! (een bijzonder kleine ex-regeringspartij met weinig electoraal draavlak) NIEMAND behalve het 'o-zo-grote' Vlaams Blok. In het Vlaams Parlement bezit het Vlaams Blok trouwens van alle partijen (regering of oppositie) de meeste zitjes! CD&V/NV-A is een kartel, in het parlement vormen ze twee apparte fracties. Het Vlaams Blok heeft bijgevolg enkele zitjes méér dan "de grootste democratische partij" (CD&V) en mag dus de grootste Vlaamse partij worden genoemd! (Daar mogen we trots op zijn! Ojee! )

Deze Vlaamse Regering moet al een paar 'ferme stoten' doen om de electorale aanhang van het Vlaams Blok te doen verminderen of zelfs maar stagneren... (en mensen die me kennen weten dat ik bijzonder positief sta t.o.v. deze Vlaamse Regering; ik vind nl. ook dat er - in tegenstelling tot Dewael I en Somers I - er in dit Kabinet veel goede en degelijke ministers zetelen en het Vlaamse Regeerakkoord gezien mag worden!)

Ik wens het Vlaanderen uiteraard wel toe hoor, daar niet van... maar wees eens eerlijk.. wat zijn de kansen?!

Maar goed.. zoals ik hierboven al schreef blijf ik positief ingesteld, wetende dat deze Regering bijna niet anders kan dan 'beter besturen' vermits de vorige regering er een was van kabouters en debielen..
Oud 02-11-2004, 04:51
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:55 :
Nee, net niet. Jij vindt die constante winst die ze hebben echt onbegrijpelijk en vreest alweer voor 'n nieuwe Zwarte Zondag , terwijl ik afwacht, niet meteen van de daken begin te roepen dat 't weer naar de kloten is en kijk naar wat de nieuwe Vlaamse Regering gaat bewerkstelligen.
Sjah, het enige wat ik onbegrijpelijk vind is dat wij hier in zo'n debiel landsdeel leven waar de gemiddelde inwoner blijkbaar zo racistisch is en compleet idioot om voor het VB te stemmen... en mijn 'vrees voor alweer een Zwarte Zondag' is niet geheel onterecht vind ik! --> Als je al meer dan 10 jaar niets anders meemaakt!!!

Ik zweer het, als het Blok hier ooit (lokaal/regionaal/nationaal) een bestuursmeerderheid kan veroveren verhuis ik naar Nederland! (vrienden en kennissen genoeg daar )
Oud 02-11-2004, 16:26
Verwijderd
@Methuselah : geen reacties op mijn recentste bijdragen?!

(jammer )
Oud 02-11-2004, 16:54
D&F
D&F is offline
Het Vlaams Blok wordt sterk overdreven,ze zijn geen Neo-Nazi's .
Oud 02-11-2004, 17:03
REIE
REIE is offline
Citaat:
D&F schreef op 02-11-2004 @ 17:54 :
Nee 't zijn oudstrijders van 't Oostfront.
Oud 02-11-2004, 17:19
D&F
D&F is offline
Citaat:
REIE schreef op 02-11-2004 @ 18:03 :
Nee 't zijn oudstrijders van 't Oostfront.
Dat heb ik niet gezegd.Maar het merendeel van jullie komt uit Nederland, jullie kennen dus de situatie niet zo goed.
Oud 02-11-2004, 19:50
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 02-11-2004 @ 04:09 :
Vaderlandslievend, maar ze willen 't land wel opsplitsen.

[afbeelding] Zoek de tegenstrijdigheid...

Btw: als ik 't me goed herinner, heb je in je post zélf eerst gezet dat je extreem-rechts zelf vervangen hebt door vaderlandslievend. Waarom?
Het is onzin om een nationalistische partij in het verdomhoekje te plaatsen enkel omdat hun mening jou stemmen zal kosten. En dan nog, ook al hebben ze zeer conservatieve meningen, wat zal dat, alles beter dan die landverraders van groen en liberaal.
Oud 02-11-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Maar het zijn ook niet bepaald lieverdjes.
Oud 02-11-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-11-2004 @ 20:50 :
Het is onzin om een nationalistische partij in het verdomhoekje te plaatsen enkel omdat hun mening jou stemmen zal kosten. En dan nog, ook al hebben ze zeer conservatieve meningen, wat zal dat, alles beter dan die landverraders van groen en liberaal.
groen! is geen regeringspartij meer...
Oud 02-11-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:51 :
dat zeker niet!
Oud 02-11-2004, 20:36
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 21:06 :
dat zeker niet!
Is al gezegd, dubbelop is niet nodig lijkt me. Weet je wie pas geen lieverdjes zijn? De IS en AFA, dat zijn pas lijers.
Oud 03-11-2004, 10:31
D&F
D&F is offline
Citaat:
Jij vindt van niet ,ik heb daar mijn mening over.

(Recht op vrije meningsuiting)
Oud 03-11-2004, 10:45
Verwijderd
Citaat:
D&F schreef op 03-11-2004 @ 11:31 :
(Recht op vrije meningsuiting)
In België heb je dat niet echt, het cordon sanitaire houdt stand.
Oud 03-11-2004, 10:47
D&F
D&F is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 11:45 :
Idd,1 miljoen kiezers worden genegeerd.
Oud 03-11-2004, 12:25
memory
memory is offline
Citaat:
D&F schreef op 03-11-2004 @ 11:47 :
Idd,1 miljoen kiezers worden genegeerd.
De dwaling heeft geen rechten.
Oud 03-11-2004, 13:14
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Dan zal het VB nog verder groeien
Oud 03-11-2004, 14:04
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Volgens mij veroorzaakt dat cordon sanitaire alleen maar onvrede, het 'zie je wel'-effect en dus meer VL B aanhangers.
Kleine voorspelling:
Indien dit cordon wordt opgeheven regeert het VL B een paar jaartjes gezellig mee, om daarna wat interne ruzies te maken en uiteen te spatten in 30 splinterpartijtjes die geen poot van de grond krijgen. Gaap.
Oud 03-11-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-11-2004 @ 21:36 :
Is al gezegd, dubbelop is niet nodig lijkt me. Weet je wie pas geen lieverdjes zijn? De IS en AFA, dat zijn pas lijers.
ik wens duidelijk mijn standpunten weer te geven.

ça, c'est tout!

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 14:32.
Oud 03-11-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 03-11-2004 @ 15:04 :
Volgens mij veroorzaakt dat cordon sanitaire alleen maar onvrede, het 'zie je wel'-effect en dus meer VL B aanhangers.
Kleine voorspelling:
Indien dit cordon wordt opgeheven regeert het VL B een paar jaartjes gezellig mee, om daarna wat interne ruzies te maken en uiteen te spatten in 30 splinterpartijtjes die geen poot van de grond krijgen. Gaap.
Ja héé, denk je dat je de eerste bent die die 'prognose' maakt?!

Iedereen weet dat, iedereen ziet dat ook. Nederland (Fortuyn), Oostenrijk (FPÜ), .. zijn daar uitstekende voorbeelden van.

Maar welke partij wil het riskeren om te gaan regeren met het Vlaams Blok.. die partij(en) zouden bij voorbaat al hun politieke ondergang tekenen. Want het Blok zal als regeringspartij de coalitiegenoten mee naar de electorale ondergang slepen.

Geen enkele partij durft en wilt met hen regeren. Dus pas wanneer het blok de meerderheid haalt (en dat is bijzonder moeilijk in het Federale België waar de Federale Kamer van Volksvertegenwoordigers en de Senaat uit zowel Nederlandstaligen als Franstaligen bestaat. Het is in de geschiedenis bij mijn weten enkel gekomen bij een Federale coalitie CVP-PSC (beide Christen-Democraten).

Op Vlaams of lokaal niveau kan dat enigzins anders liggen. Zo is 50% Blok in sommige Antwerpse gemeenten niet ondenkbaar!

Ahja, on vera!
Oud 03-11-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-11-2004 @ 14:14 :
Dan zal het VB nog verder groeien
dat zien we nu ja..
Oud 03-11-2004, 16:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
D&F schreef op 03-11-2004 @ 11:31 :
Jij vindt van niet ,ik heb daar mijn mening over.
Welke je ook niet met argumenten kunt onderbouwen, en daarom maar voor je houdt?
Oud 03-11-2004, 19:39
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-10-2004 @ 13:27 :
BRUSSEL, 25 okt. (AP) - Het
vaderlandlievende Vlaams Blok zou als er
nu verkiezingen zouden zijn de grootste
partij van Vlaanderen worden.

Een opiniepeiling van de Waalse
krant Le Soir en de omroep RTBF wijst uit
dat 26,9 procent van de zes
miljoen Vlamingen op het Vlaams Blok
zou stemmen. De liberale partij VLD
van premier Guy Verhofstadt komt niet
verder dan een vierde plaats, achter de
christen-democratische CD&V en de
sociaal-democratische
SPA.A. Bij de regionale
verkiezingen van juni behaalde
het Vlaams Blok 24,2 procent van de
stemmen. Bij de laatste
nationale verkiezingen, in mei vorig
jaar, bleef de partij steken op
17,9 procent. Vorige maand wees ook een
andere opiniepeiling al uit dat
het Vlaams Blok in Vlaanderen de

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=120599

Complete partijprogramma van het Vlaams Blok (2.75MB PDF)
Eindelijk eens goed nieuws.
Oud 03-11-2004, 19:43
Zaina
Zaina is offline
In Nederland zal er nu ook wel veel ruimte voor zo'n partij zijn.
Oud 03-11-2004, 21:13
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Je hebt dat idd niet in België, maar wat heeft dat met het cordon sanitaire te maken? Dat is meer een partijpolitieke ingreep.
Oud 03-11-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 03-11-2004 @ 22:13 :
Je hebt dat idd niet in België, maar wat heeft dat met het cordon sanitaire te maken? Dat is meer een partijpolitieke ingreep.
Nouja, eigenlijk wou ik keihard gaan schelden, maar op het laatste moment bedacht ik me en toen kwam er deze verwrongen uitspraak uit
Oud 04-11-2004, 00:00
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Precies. Hetzelfde gold voor Fortuyn. Linkse kutmedia & partijen. Zij zijn medenschuldig. De kogels kwamen weldegelijk van links.

Maar dit terzijde.

Citaat:
O? Hebben ze soms iemand vermoord? Nee? Of verschillen ze alleen van mening met jouw? Ik geloof het laatste.
Oud 04-11-2004, 10:38
memory
memory is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 04-11-2004 @ 01:00 :
Precies. Hetzelfde gold voor Fortuyn. Linkse kutmedia & partijen. Zij zijn medenschuldig. De kogels kwamen weldegelijk van links.

Maar dit terzijde.

O? Hebben ze soms iemand vermoord? Nee? Of verschillen ze alleen van mening met jouw? Ik geloof het laatste.
1. Ik vrees dat sommige Nederlanders de fout maken het Vlaams Blok gelijk te stellen met Fortuyn. Pim was inderdaad de kwaadste niet: hij sloeg soms (niet altijd) de nagel op de kop, en durfde zeggen wat anderen alleen maar dachten. Het Vlaams Blok is van een ander kaliber. Zowel aan de basis als in de top (Van Hecke, Dewinter) van de partij zijn er figuren met neo-nazi achtergrond. Merk trouwens op dat Pim Fortuyn absoluut niet geassocieerd wou worden met het Vlaams Blok.
2. Hebben zij iemand vermoord? Nee, maar met hun racistische en opruiende taal zetten ze wel aan tot geweld en discriminatie. Hier zijn zij dan ook voor veroordeeld door de rechtbank.
Oud 04-11-2004, 10:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 04-11-2004 @ 01:00 :
De kogels kwamen weldegelijk van links.
Nog meer van dat soort cliches en m'n ogen gaan bloeden...
Oud 04-11-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
memory schreef op 04-11-2004 @ 11:38 :
1. Ik vrees dat sommige Nederlanders de fout maken het Vlaams Blok gelijk te stellen met Fortuyn. Pim was inderdaad de kwaadste niet: hij sloeg soms (niet altijd) de nagel op de kop, en durfde zeggen wat anderen alleen maar dachten. Het Vlaams Blok is van een ander kaliber. Zowel aan de basis als in de top (Van Hecke, Dewinter) van de partij zijn er figuren met neo-nazi achtergrond. Merk trouwens op dat Pim Fortuyn absoluut niet geassocieerd wou worden met het Vlaams Blok.
2. Hebben zij iemand vermoord? Nee, maar met hun racistische en opruiende taal zetten ze wel aan tot geweld en discriminatie. Hier zijn zij dan ook voor veroordeeld door de rechtbank.
correcte analyse.
Oud 04-11-2004, 11:35
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
memory schreef op 04-11-2004 @ 11:38 :
Ze zijn veroordeeld door de andere partijen, niet door door een serieus te nemen rechtsstaat. Deze 'progressieve' partijen proberen er alles aan te doen om het VB zwart te maken, en dat lukt ze telkens maar niet. Het VB is een volkspartij waar geen enkel kwaad bloed achter zit, hun uiteindelijke politieke handelen zou goed aanslaan.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten