![]() |
||||||
Verwijderd
|
[QUOTE]
Citaat:
independent is een soort van harry van bommel? Citaat:
http://somalilandpress.com/libya-reb...p-others-20586 Citaat:
![]() Citaat:
Even verduidelijkt Jij zegt: kijk wij zijn cool en zij zijn slecht en schieten onschuldige burgers neer Ik zeg: kijk als je op een andere manier kijkt geld dat ook voor hun, dus die logica van jou kan je ook gebruiken om het westen als slecht te zien... verdraaide logica dus, als dit dus occidentalisme is volgens jou, dan kijk jij volgens anti-oosters perspectief, en zoals je zelf al zei zoiets is niet goed Citaat:
Weer die afkeer van het oosten en alles wat niet past in je kleine westerse perspectief... ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Yes, want er is veel olie in Afghanistan. Of de Balkan.
Als het ze echt alleen daar om te doen was dan hadden ze daar niet gezeten, dan was het in het geval van het laatste /care en van het eerste "bombit until it glows". Neo-imperialisme speelt mee maar aan de andere kant heeft het land er belangen, immers olie kwijt = economie door het putje maar dat kan je een supermacht vergeven, wij zouden het net zo hard doen als we in de positie stonden van "militaire grootmacht". VS defensiebeleid: beschermen van grondgebied, bondgenoten en 'belangen'. |
![]() |
||||
Citaat:
En daar staat slechts dat er gesprekken zijn geweest over wederopbouw van de olieindustrie na een afzetten van Saddam. Een logische afweging, omdat het dom zou zijn het land in puin te laten liggen, dat is vragen om problemen. Opmerkelijk aan Irak is trouwens dat de olieproductie daalde door de inval, lange tijd zo bleef en Engeland en Amerika duizenden soldaten verloren bij het waarborgen van stabiliteit in de erop volgende religieuze burgeroorlog. Dat sluit wederom een economisch motief uit. Als het om olie ging, hadden ze zich toen teruggetrokken. Het gaat net als in Libië, dus ook in Irak niet om olie. Citaat:
Nog even los van dat je drammen met je olie-samenzweringstheorie niet klopt. En waarom mogen niet-westerse krachten dat wel, en westerse krachten zelfs de kleinste misstap niet? Citaat:
De meeste mensen zullen dat toch echt opvatten als een poging om het te vergoelijken.
||||||||||
Verwijderd
|
[QUOTE]
Citaat:
Citaat:
“Shell and BP could not afford not to have a stake in [Iraq] for the sake of their long-term future… We were determined to get a fair slice of the action for UK companies in a post-Saddam Iraq.” Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb het al eerder gevraagd, en dezelfde vraag nogmaals: hoe verdedig je iets door het niet te verdedigen, maar zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden? Hun militaire doelen behalen ze nooit met terrorisme namelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
niet lezen, emoties erbij betrekken en afsluiten... |
![]() |
|
Gezien dat er velen eens zijn over het feit dat bezuinigen op het Defensief systeem van Nederland uiteindelijk geen meerwaarde heeft zal ik dat niet nog eens benadrukken. In iedergeval vind ik het -begrijpelijk- dat er dergelijke maatregelen worden getroffen. Ik heb zelf als een gevechtsfunctie gefunctioneerd. En de basis opleiding is al ongeveer 20.000-, euro PER Cursist. Waarvan er bij de zwaardere opleidingen zoals Marinier of Commando nog maar 40% het red. (~700-800 Cursisten per jaar, do your math.) Nog niet te spreken over de vergoedde opleidingen van P&O en Rijbewijzen. DAN vind ik het niet gek dat hier en daar misschien wat geminderd mag worden! Edoch is de hoeveelheid dat er nu van Defensie wordt weg gehouden dramatisch.
|
![]() |
|||
Citaat:
Je ontwijkt het bewijzen van die samenzweringstheorie en je vergelijking tussen terrorisme en modern schoon oorlogvoeren nu al een aantal posts achter elkaar, en ik ben er klaar mee, het gaat te ver offtopic. Het ging over de bezuinigingen op Defensie, die een slecht plan zijn omdat (vredes)missies in gevaar komen, en zelfs het Nederlandse territorium gevaar loopt met de opkomst van nieuwe rogue states als Venezuela, en het verschuiven van de macht van westerse landen naar andere landen, die meestal stukken minder problemen hebben met geweld. Citaat:
Verder zijn zulke opleidingskosten niet heel erg afwijkend. Ik kreeg voor mijn bijbaan, ongeschoold werk, een cursus t.w.v. een paar duizend euro cadeau.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
[QUOTE]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() leuk verdraaid om het te laten lijken dat ik mijn punt wijzig! ![]() ![]() ![]() maargoed op een punt heb je gelijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Daarbij kan de wereld er over 15 jaar heel anders uitzien, zelf het uiteenvallen van de NAVO is dan een mogelijkheid, of althans een versplintering. Zitten wij fijn met onze 15 schepen terwijl we mankracht nodig hebben. Dat verzin ik niet, lees de conflict studies of de Defensie verkenningen maar eens. Concentratie op één onderdeel "Ja". Maar het dom wegbezuinigen van kennis, mogelijkheden en garanties is naïef en enorm kortzichtig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-04-2011 om 13:11. |