Oud 19-10-2011, 11:34
Verwijderd
Citaat:
p.s. wat is de Aldi een kutwinkel zeg. Ze hebben er niks en veel dingen zijn er relatief duur.
Best wel he ? Ik vind de Aldi helemaal niet fijn als winkel.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dus echt nog nooit iets met koolrabi gemaakt. Wat maak je met koolrabi?
Gewoon stoven zoals broccoli, of paneren, nomnom, of in een ovenschotel (net als asperges, met aardappels etc) of soep, maar dat ligt voor de hand.
Rationeel
Rationeel is offline
even de laptop uit de oplader: het begint hier te onweren als een malle
Verwijderd
Hier schijnt de zon nog
Oud 19-10-2011, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat het wel meevalt qua prijs.

Deze week was het dus 3 broccoli, 2 koolrabi, 2 andijvie, 1 zuurkool, 1 aubergine, 15 satsuma's en 10 appels voor 14,95.
Hmkay, dat is wel best veel ja. En ik heb geen idee wat satsuma's zijn
Rationeel
Rationeel is offline
mja of koolrabi met kaas en ham uit de oven
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb ook wel eens geoogled @ die groentetassen, maar ik vind ze DUUR. Vooral als je er ook fruit bij wil. Dus ik mag er geen van de baas

En koolrabi! Dat aten wij vroegah regelmatig als onderdeel van agv (en dan in de vorm van frieten ja). Best lekker eigenlijk. Ik heb alleen geen idee of je er ook iets interessants mee kunt.
je kunt er soep van maken denk ik, en misschien ook iets van salade, maar daar houdt het wel mee op.

Citaat:
wij hebben nu een zak van 14,95 geloof ik. nou, daar eet je met z'n tweeën gewoon een week van hoor
En dat is groente én fruit? Klinkt niet duur.
Oud 19-10-2011, 11:36
Rationeel
Rationeel is offline
satsuma's zijn een soort mandarijntjes. lekker friszuur.
Oud 19-10-2011, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat het wel meevalt qua prijs.

Deze week was het dus 3 broccoli, 2 koolrabi, 2 andijvie, 1 zuurkool, 1 aubergine, 15 satsuma's en 10 appels voor 14,95.
Ik wil eigenlijk ook zo'n pakket (het is ook zeker goedkoper als losse groente kopen), maar ik laat nu al veel te veel eten slecht worden en over datum gaan omdat ik veel onregelmatiger (thuis) eet dan voorheen, dus het lijkt me niet zo verstandig.
Oud 19-10-2011, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Je kunt beter naar de Lidl als je budget wil shoppen vind ik.
Hihi ja ik ben sinds deze week aan het budgetboodschappendoen, en de Lidl heb ik maandag aangedaan! Die vond ik wel tof. Daar liep ik trouwens tegen een groente aan waarvan ik nog nooit gehoord/gezien had ik heb 'm maar niet gekocht omdat het er zo eng uitzag. Als een microscopische foto van een enge bacterie ofzo. Romanesco.
Rationeel
Rationeel is offline
http://www.odin.nl/nl/index.htm
Verwijderd
Citaat:
even de laptop uit de oplader: het begint hier te onweren als een malle
Je hebt die niet standaard in een verlengsnoer met zekering erin?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh hej mij hoor je niet klagen! Haha, als ik ergens voor ben is het wel meer seizoensgebonden en lokaal consumeren. Ik wilde het alleen verklaren.
We zijn gewoon een stelletje liberal hippies hier. ;-)
Verwijderd
Citaat:
Hmkay, dat is wel best veel ja. En ik heb geen idee wat satsuma's zijn
Japanse mandarijnen, nomnom!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb dus echt nog nooit iets met koolrabi gemaakt. Wat maak je met koolrabi?
De recepttip van Odin (die zit erbij) is gebakken koolrabi met pikante saus:

Koolrabi
Zeezout
3 eetl bloem
40 gr boter
witte peper

250gr creme fraiche
2 eetl. tomatenpuree
2 eetl. fijngehakte dille

Koolrabi's schillen en in dikke plakken snijden. 15 minuten koken met een beetje zout. Plakken bestrooien met een beetje zout en door bloem halen. Boter in koekenpan en plakken goudbruin bakken, beetje peper erover. Voor de saus: creme fraiche en puree door elkaar roeren. Saus verwarmen en fijngesneden koolrabiblad en dille er doorheen roeren.
Oud 19-10-2011, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Hihi ja ik ben sinds deze week aan het budgetboodschappendoen, en de Lidl heb ik maandag aangedaan! Die vond ik wel tof. Daar liep ik trouwens tegen een groente aan waarvan ik nog nooit gehoord/gezien had ik heb 'm maar niet gekocht omdat het er zo eng uitzag. Als een microscopische foto van een enge bacterie ofzo. Romanesco.
Is toch gewoon een bloemkool?
Verwijderd
Citaat:
Oh dat is heerlijk! Een soort bloemkool is het, ook qua smaak en bereidingswijze.
Verwijderd
Citaat:
Is toch gewoon een bloemkool?
Ja een soort van. Zeg maar de evil twin van bloemkool ;x
Oud 19-10-2011, 11:39
Verwijderd
Nee man die ziet er tof uit!
Verwijderd
Citaat:
Toen ik nog thuis woonde deed ik altijd boodschappen met mijn moeder, en elke week dat ik daar kwam kwam ik altijd iets tegen wat ik echt nog nóoit had gezien, of wat ik alleen maar al schoongemaakt en gesneden uit een potje kende enzo Mijn moeder moest daar altijd heel erg hard om lachen, want zij wist het wel
Verwijderd
Citaat:
We zijn gewoon een stelletje liberal hippies hier. ;-)
Lorelei
Lorelei is offline
Volgens mij maakt mijn moeder trouwens met koolrabi ook wel eens puree. Dan gebruikt ze half om half aardappels en koolrabi. Daar wordt de puree wat zoeter van.
Oud 19-10-2011, 11:40
Rationeel
Rationeel is offline
wij aten vroeger ook een soort platte, witte pompoenen, net vliegende schotels. ik heb nog steeds geen idee wat het voor groente is
Verwijderd
Maar vanwaar ineens budgetboodschappen, Gnork?
Verwijderd
Citaat:
Nee man die ziet er tof uit!
Ja, tof op een manier waarop vieze enge zeebeesten en operaties fascinerend zijn.

KIJK DAN:

Verwijderd
Citaat:
Volgens mij maakt mijn moeder trouwens met koolrabi ook wel eens puree. Dan gebruikt ze half om half aardappels en koolrabi. Daar wordt de puree wat zoeter van.
Is erg lekker
Verwijderd
Prachtig gewoon!
Oud 19-10-2011, 11:41
Rationeel
Rationeel is offline
ah, google zegt pattison

Oud 19-10-2011, 11:41
Verwijderd
Ze zien er echt chill uit zitten die dingen niet ook heel vaak in van die zakken met groenten? Wokgroenten enzo?
Oud 19-10-2011, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Maar vanwaar ineens budgetboodschappen, Gnork?
Omdat ik vind dat ik teveel uitgeef aan boodschappen. En er niet bewust genoeg in ben ofzo.
Verwijderd
Oeh ja, binnenkort weer eens een pompoen scoren <3
Verwijderd
Mijn oma was hardcore koolrabi-fan. Zelf vond ik er nooit echt veel aan, maar ik denk dat het valt of staat met de manier van bereiden.
Oud 19-10-2011, 11:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Omdat ik vind dat ik teveel uitgeef aan boodschappen. En er niet bewust genoeg in ben ofzo.
Wat is je streefbudget?
Oud 19-10-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Haha, herkenbaar. Maar over mijn lijk dat ik naar de Aldi ga. En een Lidl hebben we niet. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik probably ook niet naar de Lidl zou gaan als 'we' er wél een hebben
Oud 19-10-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Wat is je streefbudget?
Iets wat menig student alsnog luxe zou vinden Kazet niet-naamzoek. Nu 100 p/w. En dat is inclusief non-food als wasmiddel en luiers en what not.
Lorelei
Lorelei is offline
De Lidl valt echt heel erg mee. Aldi is altijd zo triest.. vies, alles nog in dozen, raar licht, etc. Maar Lidle is gewoon een supermarkt maar dan goedkoper
Verwijderd
Citaat:
Haha, herkenbaar. Maar over mijn lijk dat ik naar de Aldi ga. En een Lidl hebben we niet. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik probably ook niet naar de Lidl zou gaan als 'we' er wél een hebben
Nee zo dacht ik ook en dat vond ik bij nader inzien best stom van mezelf, dus vandaar. De Lidl zit hier naast de AH, en ik was er gewoon nog nooit binnengeweest.
Oud 19-10-2011, 11:46
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Iets wat menig student alsnog luxe zou vinden Kazet niet-naamzoek. Nu 100 p/w. En dat is inclusief non-food als wasmiddel en luiers en what not.
met z'n tweeën? dat hebben wij ook en ik vind het niet belachelijk.

als het per persoon is mag je wel eens op je uitgaven letten ja
Verwijderd
De Lidl hier is echt heel treurig Maar er bestaan ook hele goede Lidls met een goede groenteafdeling enzo. Hier hebben ze alleen zielige groentes, verder vooral lang houdbare melk, frisdrank en heeeel veel chocolade en koekjes. Oh, en blikken vol snackballen.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat is ons budget ook hoor Hoewel wij daar wel wasmiddel etc bijrekenen (luiers uiteraard niet En luiers zijn frikkin duur dus wel terecht dat je die er niet bijberekent )
Oud 19-10-2011, 11:47
Rationeel
Rationeel is offline
er staat inclusief, lief
Oud 19-10-2011, 11:48
Lorelei
Lorelei is offline
Hurm. Ik wist echt zeker dat er exclusief stond. Goed.

Dan vind ik het knap als het lukt voor 100 euro Met alle olvarit potjes en luiers en doekjes en zo..
Oud 19-10-2011, 11:48
Verwijderd
Waar zou ik toch zijn zonder mp3tag?! Al die smerige scenerips gaan met wat muisklikjes van 01-the_beauty_of_gemina-galilee_song.mp3 naar 01 - Galilee Song.mp3 <3 </reclame>
Oud 19-10-2011, 11:49
Verwijderd
Het enige alternatief voor de AH hier, is de EkoPlaza. En nou ben ik biologische winkels gewend, maar tering wat is die duur.
Oud 19-10-2011, 11:49
Verwijderd
Citaat:
De Lidl valt echt heel erg mee. Aldi is altijd zo triest.. vies, alles nog in dozen, raar licht, etc. Maar Lidle is gewoon een supermarkt maar dan goedkoper
Ja en het personeel is er lelijk en lomp, net zoals bij de aldi
Toen ik er was hoorde ik een bibberig oud mannetje aan een medewerker vragen waar de rookworsten type A waren.
Medewerker: Die zijn er niet. Normaal hebben we A en B, maar op dit moment alleen B.
Mannetje: Oh, dus A is er niet?
Medewerker: Nee, dat zeg ik net
Echt op zo'n snauwtoon haha.
Citaat:
met z'n tweeën? dat hebben wij ook en ik vind het niet belachelijk.

als het per persoon is mag je wel eens op je uitgaven letten ja
Met z'n drieën zelfs!
Oud 19-10-2011, 11:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
100 p/w incl babystuff vind ik nog niet extreem hoor. Ik kom voor mezelf vaak rond de 30-45 per week uit.
Oud 19-10-2011, 11:50
Verwijderd
Oh, bij ons zijn ze bij de Lidl wel heel aardig. Maar er werken voor mijn gevoel véél meer jongens dan meisjes
Oud 19-10-2011, 11:51
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja en het personeel is er lelijk en lomp, net zoals bij de aldi
Toen ik er was hoorde ik een bibberig oud mannetje aan een medewerker vragen waar de rookworsten type A waren.
Medewerker: Die zijn er niet. Normaal hebben we A en B, maar op dit moment alleen B.
Mannetje: Oh, dus A is er niet?
Medewerker: Nee, dat zeg ik net
Echt op zo'n snauwtoon haha.

Met z'n drieën zelfs!
wtf, dan hoef je je echt niet te schamen voor je uitgaven hoor

knap
Verwijderd
Citaat:
Hurm. Ik wist echt zeker dat er exclusief stond. Goed.

Dan vind ik het knap als het lukt voor 100 euro Met alle olvarit potjes en luiers en doekjes en zo..
Olvaritpotjes koop ik natuurlijk niet als wannabesemihippie Gnorkie eet gewoon aangepast met de pot mee.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Waar zou ik toch zijn zonder mp3tag?! Al die smerige scenerips gaan met wat muisklikjes van 01-the_beauty_of_gemina-galilee_song.mp3 naar 01 - Galilee Song.mp3 <3 </reclame>
Martiño naamzoek, handig om te onthouden

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten