Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ferija was de godin van vruchtbaarheid, de liefde en de lust. Thor is de god van de orde (en het brengen ervan tenmidden van chaos), geloof ik, maar zijn Germaanse tegenhanger/equivalent is de god van de donder, dus dat vind ik vrij onduidelijk. Vooral omdat Thor eigenlijk vooral bekend is om z'n hamer en het verhaal waarin hij allemaal reuzen doodslaat ermee, want dat was z'n hobby. ![]() Odin is de paps van Thor en hij is god van duizend dingen, waaronder wijsheid, oorlog/vechtkunst, magie, poëzie, de jacht, de toekomst en het voorspellen ervan. Al die shit heeft hij gekregen doordat hij allemaal proeven doorstond, voor de wijsheid heeft hij bijvoorbeeld één oog moeten inleveren bij wijze van offer. En Tiwaz is geen god maar een rune die in verband wordt gebracht met Týr, de god van het tweegevecht/het duel. Týr is een gehandicapte, want hij heeft maar één arm. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar inderdaad, toen ik mijn haar tot onder mijn oren had laten knippen had ik een steile bob, maar daarvoor was het zo'n 20 cm langer en toen had ik pijpenkrullen! En nu heb ik een permanentje dus uiteraard krult het ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
One day too, I may fall
I will enter Odin's Hall I will die, sword in hand My name and my deeds with scorch the laaaaand GLORY AND PAIN BLOOD IS OUR NAME SWORDS FULL OF THUNDER HEARTS OF STEEL KILLERS OF MEN A WARRIORS FRIEND SWORN TO AVENGE OUR FALLEN BROTHERS Sons of the Gods, today we shall die Open Valhalla's doooooooooooooors ![]() |
![]() |
|
Jeetje, nu krijg je de 1 uur en 50 minuten durende intocht van de sporters op volgorde van het chinees alfabet. Dus ik ga niet zo lang zitten kijken tot nederland voorbij komt heur.
|
Verwijderd
|
But Odin alone would choose the day they would enter Valhalla. And in their hour of need, he sent forth unto them.. The Berserker Rage. Now, gods and men, they rose up from the ground, screaming like wild animals.
Such is the gift of absolute power. They killed men and horses alike. AND ALL WHO STOOD BEFORE THEM DIED THAT DAY. Awwwwww dankjewel Odin ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar dat mag ook wel als je zo'n held bent.
For a single drink of the enchanted water he paid with one eye, he was granted supreme wisdom. He is the god of poetry, sorcery, and death. Wounded, pierced by a spear he hung upside down for nine days. Fasting and agony he made of himself a sacrifice to himself. Given no bread nor mead he looked down, and with a loud cry fell screaming from the world tree. In a flash of insight the secret magic of the runes was revealed to him. He took up the runes and mastered them, eighteen powerful charms for protection, success in battle, lovemaking, healing and the power to bring back the dead. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaikunde #743 Verwijderd | 500 | 10-11-2009 20:24 | |
De Kantine |
I thought everyone heard that the saai is the word! #373 TopDrop | 500 | 11-10-2008 23:04 |