Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar we kunnen allebei gelijk hebben. Of jij hebt gelijk en ik niet. Of ik heb gelijk en jij niet. De reden dat ik op leif gestemd heb de tweede ronde, is omdat er anders heel veel stemmen op Tink* zouden zijn. Het leek mij handiger door middel van stemlijstjes en als er een wolf uit zou zijn we stemlijstjes konden vergelijken en weg konden strepen. Zoals dat we nu kunnen zien dat JasperJD twee keer in hetzelfde lijstje stond bij gelijkspel. En als er in dat lijstje van jou twee wolven zouden zitten, dan zou grl toch ook de wolf kunnen zijn? Aangezien grl en ik dan als enigen over blijven in dat lijstje als JasperJD eruit is? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast vind ik dat dit even met de spelleider moet worden besproken omdat dit volledig buiten het spel omgaat en niet voor ons te controleren is. En aangezien er een grote kans bestaat dat jij slecht bent vertrouw ik je hierop ook niet. Spelleider mogen deze uitingen worden gedaan? Dit is voor andere spelers niet te controleren en zo krijgen spelers die samenwonen een voordeel. Citaat:
Maargoed er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in je post: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn weinige posts zijn ook al verklaard in verband met werk, het huishouden en een klein kind wat hier naast me ligt te huilen. Stellen dat ik verdacht ben omdat ik weinig aanwezig ben lijkt me dus onzin. Mijn stem zal nu geen verschil meer maken dus ook ik stem op Jasper, voor nu zonder theorie omdat ik echt de tijd niet heb om dit voor de deadline allemaal uit te gaan zoeken. Dit zal ongetwijfeld gezien gaan worden als meeschapen maar dat zij dan maar zo. Ik heb de hele dag gewerkt en toen ik thuis kwam gelijk m'n kind eten gegeven en moet zelf natuurlijk ook eten. Ik zal m'n best doen om alles door te nemen en voor de volgende ronde een fatsoenlijk verhaal in elkaar te draaien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het zal natuurlijk voor de rest een hoop sympathie opwekken, nice try ![]() @heksjuhverhaal: Klopt dat heb ik verkeerd gelezen. Heb ook een uur lang alle post van jullie zitten screenen. Kan een foutje tussenzitten. Maar feit blijft dat jij: sann (tovenaar), grl en mij verdacht vond ineens. En nu je onder druk komt te staan 180 graden omdraait. Laatst gewijzigd op 23-03-2010 om 19:37. |
![]() |
|
Uitslag Hangronde Vier:
1. Leif 2. JasperJD (wolf) 3. sann (tovenaar) 4. N00dles 5. grl 6. Fizzle-fluffy (ziener) 7. Dott 8. Absinthe 9. kleinepierik (wolf) 10. Wammus 11. Archont 12. testout.com 13. Heksjuh 14. Toddish (bane) 15. Femke Sjekkie 16. Tink* (dorpeling) 17. Musiquefreak (leerling/ziener) Blauw = opgehangen Rood = gegeten Een goede beurt voor de dorpelingen; voor de tweede maal een wolf! Voor verhaal: zie volgende ronde.
Laatst gewijzigd op 25-03-2010 om 08:34. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nou, JasperJD bleek dus toch wolf, prima. Ben ik eindelijk een keer op het laatste moment GOED geswitched.
Al staan nu alle fakkels op mij gericht ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik wil de spelleiders hierbij verzoeken alleen onder de spelleiders account te posten want dit is behoorlijk irritant. Daarnaast kom ik ook een aantal keer een echte naam tegen in plaats van een forumnaam en ik wil iedereen vriendelijk verzoeken dit voortaan achterwege te laten. Niet iedereen is regular op DK en kent dus de echte namen niet en dat maakt het behoorlijk moeilijk om uit te vinden over wie je het nu precies hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zegt 2 dingen: - heksjuh klopt niet, terecht heb ik toegegeven. - ik heb geen tijd om mij te verdedigen voor de overige die ik verdacht probeerde te maken: grl, sanne en ikzelf. Dat laatste slaat dus nergens op. En ik begrijp best dat je het druk hebt maar als je het te druk hebt voor het weerwolvenspel moet je gewoon simpelweg niet meedoen. Dus het is nogal jammer dat als jullie in het nauw komen gaan zeggen ''we hebben het overal te druk voor''. Ja, jammer maar dan neem je maar de consequenties in het wwspel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee even serieus, we weten nu dus 99% zeker dat jij verrader bent enkel is die 1% nog niet zo handig. Daarnaast weten we 50% wie er wolf kan zijn. Dus het is makkelijker even een slechterik te latne sneuvelen en daar info uit krijgen. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu klopt het dus weer met de uitslagen. Alleen is nu natuurlijk de grote vraag: Wie is de laatste wolf? Citaat:
Of als JasperJD in deze stemronde op kleinepierik had 'gestemd'. Want het lijkt nu een beetje alsof n00dles express meegaat met JasperJD. Maar het kan natuurlijk ook om juist verwarring te zaaien. Wat betreft het stemlijstje van de ronde waar kleinepierik eruit gaat vind ik het allemaal een beetje onduidelijk. Eerst morgen maar eens de eetronde afwachten. En archont: Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Eerst nog even dit:
Citaat:
Citaat:
De uitspraken die ze gedaan heeft waren dom en ik hoop dat hiermee de vertrouwensband niet geschaad is. Ik heb een teringhekel aan vals spelen en ik hoop van harte dat jullie allen erop vertrouwen dat dit ook niet gebeurd. Citaat:
Dan nu mijn inhoudelijke ontkenning: Ten eerste was het als ik me niet vergis pas de 2e ronde en er was nog heel weinig informatie. De informatie die er was heb ik geprobeerd bij elkaar te rapen en daar is dat verhaal uitgekomen. Vergeet daarbij ook niet dat het 2 uur 's nachts was toen ik mijn theorie in elkaar draaide en ook ik ben dik een uur bezig geweest met het uitspitten van het 1e topic. Ik heb toen ook aangegeven later nog verder te gaan maar dit is er helaas niet van gekomen. Toen ik hem verdedigde was het wederom rond 2 uur 's nachts en had ik er een lange dag op zitten. Zoals ik hier (pagina 1 van dit topic) en hier aangegeven heb was ik er destijds al niet heel zeker van dat mijn theorie klopt. Sterker nog, ik heb hier aangegeven dat het destijds andersom (als in jij verrader en kleinepierik evilziener) moest zijn waarbij ik nog eens benadruk in jouw onschuld te geloven. Als ik werkelijk de evil ziener zou zijn zou ik wel doorhameren op het feit dat ik jou zou verdenken. Sterker nog dan zou ik musiquefreak er ook bij betrokken hebben en was ik waarschijnlijk uitgekomen op het verhaal dat hij niet de leerlingziener zou zijn geworden maar dat hij de evilziener zou zijn en jou vrijpleit omdat hij jou heeft opgevraagd waardoor jij dus weerwolf of verrader had moeten zijn. Dit alles is echter niet gebeurd. Sterker nog ik pleit musiquefreak vrij omdat ik zoals ik hierboven al heb aangegeven toen al geloofde dat jij onschuldig was. Musiquefreak bevestigde dit en die was ziener dus daarmee is jouw onschuld (en dus mijn gelijk destijds) bewezen. Bovendien geef ik daarin aan Noodles te verdenken van het hebben van een slechte functie. Mocht ik daadwerkelijk de evil ziener zijn zou ik hem hoogstwaarschijnlijk eerst hebben opgevraagd wat voor zijn onschuld zou pleiten. Echter je denkt zelf dat hij de verrader is (wat ik overigens ook doe omdat hij inderdaad wel heel veel draait en net even te vaak benadrukt dat hij het spel nog aan het leren is) dus ergens klopt er daar iets niet. Wat er niet klopt is dat ik de evil ziener niet ben maar ik mag hopen dat ik je daar inmiddels wel van overtuigd heb. Citaat:
Deze komt uit je theorie: Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben aant oefenen voor morgenavond! |
![]() |
||
![]() ![]() ![]() en Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() Citaat:
Ik ben er ook wel voor om de volgende hangronde niet weer massaal op 1 iemand te stemmen, dan maken we het de wolf wel heel makkelijk om niet op te vallen in de stemlijstjes (en met behulp van de stemlijstjes hebben we wel een wolf gevonden).
|
Allereerst een aantal mededelingen:
- De verhalen van zowel gister- als vandaag zijn deels geschreven en zullen vanavond laat gepost worden. Excuses voor het ongemak; ik heb me nogal verkeken op de hoeveelheid tijd die er in gaat zitten. ![]() Met betrekking tot het spel: - Probeer verdachtmakingen binnen dit spel/forum te houden, óf alleen op jezelf te betrekken. Je mag uiteraard aangeven (of beweren) dat je zo rustig bent, omdat je het druk hebt. Maar het is niet de bedoeling om een ander vrij te pleiten of te beschuldigen aan de hand van voor andere spelers niet controleerbare feiten. Straks gaan spelers elkaars hyves af struinen of bioscoopkaartjes screen-shotten om aan te tonen dat ze geen wolf kunnen zijn, omdat ze een alibi hebben voor een bepaald tijdstip. Om het even te overdrijven. ![]() - Een wat serieuzere zaak: maak het niet te persoonlijk. Elkaars argumenten afschieten: prima. Elkaar afschieten: niet zo prima. Er is geen reden om een neerbuigende toon aan te slaan of persoonlijk te worden. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Uitslag eetronde 4 en verhaal eet- en stemronde 4 'Helpt dit?' 'Zei je iets?' 'HELPT DIT?!' 'Sorry?' Heksjuh slaakte een diepe zucht. Ze duwde de was nog iets dieper in haar mans oren. 'Blijkbaar helpt het,' concludeerde ze vermoeid. 'Is dit echt nodig?, vroeg ze de twee oudere mannen. 'Tegen een sirene is dit het enige middel', verzuchtte Wammus. 'Vrouwen zijn immuun voor hun gezang, maar een man kan haar lokroep niet weerstaan... Nu Musicfreak opnieuw verdwenen is, kunnen we niet zonder gedegen voorzorgsmaatrelen naar buiten gaan.' 'Laat mij dan gaan!', schreeuwde Grl. 'Een meisje? Natuurlijk niet,' reageerde Wammus verbaasd. 'Maar ik ben immuun!', richtte ze zich nu smekend tot haar grootvader. Maar deze negeerde haar en bleef bezorgd naar buiten staren. Heksjuh pakte haar dochter bij haar schouders: 'Er is niet alleen een sirene daarbuiten. Je blijft binnen bij mij, einde discussie.' Onwillig bond Grl in en ze zag hoe de mannen vertrokken. Maar het knagende schuldgevoel (waaróm had ze hem alleen gelaten!) werd er des te heviger van. [Abzg]: Mogen we al weg? [Dingaantouwtje]: Nee. [Abzg]: Mogen we al bijna weg? [Dingaantouwtje]: Nee. [Abzg]: Wanneer mogen we dan wel weg? [Dingaantouwtje]: Nee. [Abzg]: Wat is dat voor een belachelijk antwoord?! [Dingaantouwtje]: Nee. [Abzg]: Doe niet zo kinderachtig!!! [Dingaantouwtje]: Nee. [Leif]: *kreunend* Hoe op en laat me alsjeblieft even slapen.... 'Ehm... mag ik wat vragen?' vroeg Dott stilletjes. Heksjuh en Grl keken haar afwachtend en afstandelijk aan. Bij gebrek aan antwoord ging Dott zenuwachtig door: 'We.. we vroegen ons af hoe we het snelst in de bewoonde wereld kunnen komen.' Een vluchtige blik op N00dles werpend, voegde ze er nutteloos aan toe: 'We gaan namelijk vertrekken.' 'Geen sprake van.' Heksjuh stond op: 'Dat kunnen we niet toestaan. Het zou ons gezin het leven kosten.' 'Zeg! Dat bepalen we zelf wel!' antwoordde N00dles boos. Nu alle mannen afwezig bleken, kwamen er weer wat bruukse manieren naar boven. 'En hoe, beste jongeman, wil je de bewoonde wereld levend bereiken als je hier zonder wapens moet vertrekken?' reageerde Heksjuh fijntjes. 'Laten we geen ruzie maken!' reageerden Dott en Grl in koor. De meisjes keken elkaar verlegen aan. 'We zitten in hetzelfde schuitje', verzuchtte Dott, 'Kunnen we niet samen werken, tot we weten waarom dit gebeurt? Laten we een plan maken...' 'Hmmm..... Worden ze nu vriendjes?' Geruisloos sloop Femke Sjekkie naderbij. Een sirene voelde alleen de aanwezigheid van mannen; haar zou ze pas opmerkingen als ze in zicht kwam. Weer meende ze iets in tussen de bomen te horen bewegen. 'Orders zijn: op de uitkijk staan en alles wat van buitenaf het spel komt bederven verdelgen. Dus nee, Abzg, we gaan niet op zoek naar lekkere hapjes.' Het was niet de sirene, maar iets veel gruwelijkers. Ze dacht terug aan Tink*s lijk... 'En als Dingaantouwtje de moeite zou nemen om die ene taak ook daadwerkelijk te vervullen, dan had hij ons inmiddels verteld dat daar een vrouwspersoon ons bespiedt.' Drie paar ogen richtten zich op het bosje waar Femke Sjekkie zich achter meende te verschuilen. 'Hallo jongens', liep ze het beest tegemoet, 'Dit wordt vechten, neem ik aan?' 'Nee!', gilde Grl. Ze zag aan het gezicht van haar grootvader dat het mis was. Toen droegen JasperJD en Wammus het onzielde lichaam van Musicfreak naar binnen. Heksjuh stortte zich huilend op haar dode zoon en Grl kon haar ogen niet van haar dode broer af houden. Dott voelde zich nu nog meer een indringer dan anders, en om zich een houding te geven klopte ze Grl onhandig op haar rug. 'Het spijt me van je broertje...' *Hap!* De kaken van Abzg misten Femke Sjekkie maar net. *Hap!* Dingaantouwtje werd op het nippertje ontweken. *Hap!* En Abzg hapte raak! In Dingaantouwtjes nek welteverstaan. 'Kreng! Dat deed je expres!' *Hap!* Abzg wist Dingaantouwtje maar net te ontwijken en ging direct in de tegenaanval: haar scherpe tanden glinsterden in de zon. Ze dook achter Leif langs en ging voor zijn nek, net op het moment dat Dingaantouwtje voor Leif door ging en zijn tanden in háár nek boordden. Leif deed nog een zielige poging tot een aanval richting Femke Sjekkie, maar hij werd geblokkeerd door Dingaantouwtje en zijn kop bleef venijnig een halve meter voor haar zweven. 'Mijn god', dacht Femke Sjekkie verbijsterd, 'Is dít hem nou? Dít is de gevreesde hydra? Het lijkt wel een stelletje bekvechtende wormen met een te scherp kunstgebit.' 'Zeg... Mag ik dat even van je lenen?' 'En wat ben je daarmee van plan...?' 'Gewoon een beetje spelen...' *Dooiing!* De huisgenoten schrokken zich kapot. JasperJD herstelde zich als eerste en liep voorzichting in de richting waar het geluid vandaan kwam. Niets te zien buiten. Of toch... Daar op de grond, achter het beeld... 'Dat is handwerk. Pure vakmanschap', beoordeelde testout.com het wapen kritisch. Hij gaf het zwaard door aan Wammus: 'Niet te zwaar, vlijmscherp, maar waar komt het vandaan?' 'Er staat iets op geschreven', wees Grl: ''Voor de dapperste' 'Behoorlijk ouwe koek. Kon je niets beters bedenken?' 'Nooit een werkend concept veranderen... Wacht maar af.' Inmiddels hadden Abzg en Dingaantouwtje hun eeuwige ruzie tot een historisch dieptepunt gebracht. Terwijl de kop van Abzg op de grond stuiterde en nog eenmaal woedend richting Dingaantouwtje blies, rolde zijn kop achter een struik. Daarna bleven de koppen doods liggen. Leif maakte gebruik van de vrijgekomen ruimte en viel Femke Sjekkie aan, maar die vloog vlug naar rechts, precies in de richting van de bek van Abzg(1). Met een hoge sprong wist ze Abzg(1) te ontwijken en sprong bovenop Dingaantouwtje(2). Dingaantouwtje(1) probeerde zijn tweelingkop te hulp te schieten, maar miste en raakte deze keer Abzg(2). Femke Sjekkies gedachten gingen razendsnel: 'Voor iedere kop die er af gehakt wordt, groeien er twee in de plaats en verdomd snel ook; hoe kan ik dit monster aan?' Noodles griste het wapens uit Wammus handen. 'Hiermee kunnen we ons een weg naar buiten vechten, Dott', reageerde hij enthousiast. Hij zwaaide het ijzer vervaarlijk in de rondte, waarbij hij Testout.com bijna van zijn laatste haren beroofde. 'Geef terug,' reageerde JasperJD koeltjes. Ineens was stemming in de kamer om te snijden. Beide mannen staarden elkaar aan, en koppig greep N00dles het wapen nog steviger vast. 'Mijn zoon is dood en ík zal hem wreken. Gedraag je eenmalig als een gast, en niet als de brutale hond die je eigenlijk bent, en geef terug wat mij toe behoord'. JasperJD deed een stap naar voren toe; N00dles een stap naar achter. Daar bleven ze opnieuw tegenover elkaar staan. 'Geef hem het wapen, N00dles', doorbrak Dott de stilte. 'Het zwaard is voor de dapperste, en dat ben jij zeker niet...' 'Misschien niet de dapperste, maar zeker niet de domste. Als je voor hen kiest, ga ik wel alleen,' en langzaam schuifelde N00dles de kamer uit. Door Dingaantouwtjes(1) mislukte aanval hadden Abzg (1 en 2) en Dingaantouwtje (1 en 2) hun onderlinge gevecht weer voortgezet. Het gevolg: een vijftal nekken in een interessante knoop. 'Zeg! Als we eerst eens dat figuur daar uit de weg ruimen en dán pas elkaar?', stelde Leif wanhopig voor. Maar Femke Sjekkie had al zo'n vermoeden dat het daarop uit ging draaien en was niet van plan te wachten. Ze trok haar zwaard te voorschijn, goot er olie over heen en prevelde wat woorden. Een seconde later stond haar zwaard in lichterlaaie en met een krachtige pas rende ze op het beest af. In één sierlijke boog sloeg ze de eerste 3 koppen er af, om de nekken direct dicht te schroeien met de hitte van haar zwaard. Het monster brulde van pijn en woede nu er geen nieuwe koppen konden groeien. De overgebleven koppen van Leif en Dingaantouwtje(2) vielen gezamelijk aan, maar Femke Sjekkie rolde vlug opzij, keerde, en met een enkele beweging onthoofde ze het monster van zijn laatste twee koppen en schroeide de nekken dicht. De hydra was dood. Wammus en JasperJD reageerden tegelijkertijd: Wammus schoot op N00dles af en greep hem bij de arm waarin hij het wapen had. JasperJD probeerde tegelijktijd zijn andere arm te pakken. Maar N00dles wist hem nog net te ontwijken en haalde met zijn vrije arm uit naar Wammus. Deze verslapte zijn greep en N00dles wist zich los te rukken. Maar het zwaard was zwaar en N00dles niet de sterkste. Hij kon het gewicht niet lang boven zich houden en met een slag viel het wapen naar de grond. Maar niet voor het JasperJD tegen zijn slaap raakte, en de kamer rood kleurde... JasperJD ![]() Leif (en Femke Sjekkie) ![]() 1. Leif (dorpeling) 2. JasperJD (wolf) 3. sann (tovenaar) 4. N00dles 5. grl 6. Fizzle-fluffy (ziener) 7. Dott 8. Absinthe 9. kleinepierik (wolf) 10. Wammus 11. Archont 12. testout.com 13. Heksjuh 14. Toddish (bane) 15. Femke Sjekkie 16. Tink* (dorpeling) 17. Musiquefreak (leerling/ziener) Blauw = opgehangen Rood = gegeten Leif, een armzalige dorpeling, is dood...
Laatst gewijzigd op 25-03-2010 om 08:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn 2 opties. A. Leif is eruit omdat ze de goede wolf verdacht. (en dus stem weg) B. Leif is eruit omdat ze de verkeerde wolf verdacht maar wij dan denken dat dát de goede wolf is. (reverse) Ik ga voor optie B. |
![]() |
|
Verwijderd
|
En ergens ben ik wel blij dat men mij verrader noemde + men aangaf mij te willen verhangen, want dat scheelde mij ook weer opgegeten worden.
Maar liever had ik gezien dat de wolf per ongeluk de verrader had opgegeten, want dat had mij helemaal vrijgepleit. Nu word ik alsnog opgehangen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() We halen er 0 info uit want ze verdacht enkel JasperJD en Noodles nog maar in dit topic.. Noodles eruit en kijken of hij daadwerkelijk de verrader is moeten we ook meer info uit kunnen halen. Belangrijk! ________________________________________________________________ We kunnen ook een 3tal mensen op de galg zetten: Femke Sjekkie, Testout.com en Noodles. Vanuit hier kunnen er 3 dingen gebeuren. Maar het belangrijkste is dat we veel info ervan krijgen. Want we zijn met 9 spelers. 9 / 3 = 3 per persoon. Als de goede zich hier nou aan houden hebben we de wolf er zo uit! 3 dingen kunnen er gebeuren: A. Er gaat een dorpeling uit, maar we weten dan wel zeker wie de verrader en wolf is. B. er gaat een verrader uit, dan wordt het nog iets moeilijker wie wolf is maar verrader minder én info. C. De wolf is eruit ![]() |
![]() |
|
Ik vind Noodles het meest verdacht nog steeds. En Wammus een beetje door die verspreking, maar "verdacht maken" komt op mij wel over als iemand die verrader is en z'n best deed verwarring te zaaien. Al zat Jasper wel in zijn rijtje. Testout weet ik niet, kan me niet veel opvallende dingen van herinneren eigenlijk. Maargoed het lijkt mij handiger gewoon de wolf te hangen dus ik denk dat ik Noodles stem dan, kan dat met jouw plan Archont?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh als je het hier niet mee eens bent en iedereen Noodles wil stemmen omdat we zeker weten dat die slecht is ben je verdacht bezig.
Daarnaast maakt het op dit moment (voor de goede) niet uit wat je stemt en kan je vind ik heirop niet verdacht gemaakt worden. Tenminste ik bedoel je kan bv zeggen: ''ik zou liever noodles stemmen, maar voor het gelijkspel stem ik femke sjekkie''. Dat is behoorlijk legitiem ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoho, ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben
![]() Ik zeg gewoon dat ik het liefst N00dles stem. Dat kan toch nog, nu? Maar ik wil anders ook best even wachten totdat anderen hun voorkeur hebben gegeven. Ik werk namelijk graag mee aan je plan. Lezen Archont, en geen overhaaste conclusies trekken ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|