Oud 14-07-2011, 20:47
Verwijderd
Citaat:
In het vorige topic zei ik dat Kwantum het verschil tussen 'zullen' en 'zouden' ook niet kent, in reactie op Freyja die zich ergerde aan mensen die dat verschil niet kennen.
Ohja dat weet ik nog!

Laatst gewijzigd op 14-07-2011 om 20:58.
Advertentie
Oud 14-07-2011, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Mediamarkt:
[afbeelding]

Een klassieker!
[afbeelding]

Wat bezit de lade?
[afbeelding]

De tussenstuk
De lade bezit niks, in ieder geval in het Nederlands niet. Want als je een bezitsvorm wilt aangeven bij 'lade', dan zou dat zijn bijvoorbeeld 'de lades kleur', en niet 'de lade's kleur'. Dat is een anglicisme van de ergste soort! *strengkijk*

En bahbahbah @ de Kwantum
Oud 14-07-2011, 22:24
Verwijderd
een tijdje terug had ik iets gekocht bij de media markt, en er stonden iets van 10 fouten in een piepklein stukje tekst op de bon. Toen heb ik ze gemaild en toen zag ik later (toen ik weer iets kocht) op de bon dat ze het hadden aangepast. Maar het was nog niet helemaal correct nederlands. jaja die kunnen er wat van daar.
Oud 14-07-2011, 22:39
Geel
Geel is offline
Wat is er fout aan de eerste foto van Sarah?
Oud 14-07-2011, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Wat is er fout aan de eerste foto van Sarah?
Barbeque.
Oud 14-07-2011, 22:43
Geel
Geel is offline
Citaat:
Barbeque.
ohja
Oud 15-07-2011, 09:20
Martiño
Martiño is offline
In de categorie 'variaties op sowieso' las ik gisteren in een mailtje zoizo
Oud 15-07-2011, 16:23
Geel
Geel is offline
http://www.encyclo.nl/begrip/geeneens

Ik vind dit niet leuk! Sinds wanneer is 'geeneens' correct?
Oud 15-07-2011, 16:29
Verwijderd
Citaat:
http://www.encyclo.nl/begrip/geeneens

Ik vind dit niet leuk! Sinds wanneer is 'geeneens' correct?
Woordenboeken en encyclopedieën zijn omschrijvend, niet voorschrijvend vooral het puzzelwoordenboek.
Oud 15-07-2011, 16:32
Uice
Uice is offline
Geeneens.

Bij een speeltuintje in mijn buurt een bordje: "S'avonds na 20:00 niet voetballen."
Oud 17-07-2011, 21:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
pakt de abstarkte kunst, hoe moet je eigenlijk die kunstwerklen bekijke en beoordelen?
en dat komt omdat ik gistere bij een ooening vwas bvan een kunstgalerij van ebstrakte kunst ,maar ik wist eigenlijk niet echt hoe ik het moest beoordelen en bekijken.
Oud 17-07-2011, 21:48
Verwijderd
ebstrakte kunst ?

Sowieso , ik snap niets van het hele stuk
Oud 18-07-2011, 10:28
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
veryniceguy schreef:
het kan ook iets spygisch zijn,
au fucking au
Oud 18-07-2011, 12:04
312
312 is offline
Citaat:
Mijn nichtje is afgestudeerd en geeft een feestje, en wil graag een setje 'kommentjes' hebben. Fijn detail: mijn nichtje is afgestudeerd aan de PABO.
Pijnlijk... En wij ons maar afvragen waarom het zo slecht gaat met het "nivo" van de middelbare school!

Laatst gewijzigd op 18-07-2011 om 12:16.
Oud 18-07-2011, 12:44
Verwijderd
Citaat:
au fucking au
Oh my fucking gawd. Hoe is het mogelijk dat iemand zoiets typt??
Oud 18-07-2011, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Oh my fucking gawd. Hoe is het mogelijk dat iemand zoiets typt??
Het moet toch als grapje bedoeld zijn?
Oud 18-07-2011, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Het moet toch als grapje bedoeld zijn?
Oh, ik hoop het maar..
Oud 18-07-2011, 14:28
Verwijderd
ik lach nog steeds om de 'aso sjaal' bloody brilliant <3
Oud 18-07-2011, 14:29
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Pijnlijk... En wij ons maar afvragen waarom het zo slecht gaat met het "nivo" van de middelbare school!
Ja, want mensen die aan de pabo studeren geven les op de middelbare school...
Oud 18-07-2011, 15:18
DAH
DAH is offline
Citaat:
ik lach nog steeds om de 'aso sjaal' bloody brilliant <3
Die is erg, maar geweldig.
Oud 18-07-2011, 15:19
DAH
DAH is offline
Spygisch? Oke, dat is erg op een erg negatieve manier. Ik dacht eerst dat het een fout gespeld Engels woord is, maar het is dus... ouch...
Oud 18-07-2011, 15:34
312
312 is offline
Citaat:
Ja, want mensen die aan de pabo studeren geven les op de middelbare school...
Als je even had doorgedacht, dan had je bedacht dat de basis voor de middelbare school op de basisschool gelegd wordt en dat het niveau van die school zijn uitwerking heeft op het voortgezet onderwijs. Als je niet kunt lopen, dan kun je ook niet rennen.

Laatst gewijzigd op 18-07-2011 om 15:40.
Oud 18-07-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Als je even had doorgedacht, dan had je bedacht dat de basis voor de middelbare school op de basisschool gelegd wordt en dat het niveau van die school zijn uitwerking heeft op het voortgezet onderwijs. Als je niet kunt lopen, dan kun je ook niet rennen.
Heeft niks te maken met het niveau van de middelbare school. Dus je probeert je eruit te lullen.

Maar goed, ik wist ook niet dat Pabo voor de basisschool was. :')
Oud 18-07-2011, 16:25
312
312 is offline
Citaat:
Heeft niks te maken met het niveau van de middelbare school. Dus je probeert je eruit te lullen.

Maar goed, ik wist ook niet dat Pabo voor de basisschool was. :')
Leuk geprobeerd, maar je kunt oorzaak en gevolg niet los zien van elkaar. Door de lagere norm van basisscholen is het niveau VAN het voortgezet onderwijs ook gedaald. En dan heb ik het niet eens over al die onbevoegde leraren.

Maar goed, dit topic gaat niet (direct) over het onderwijs. Dus graag on-topic.

Laatst gewijzigd op 18-07-2011 om 16:35. Reden: on-topic verwijzing
Oud 18-07-2011, 20:53
Chevy
Chevy is offline
Vandaag in de Plus: het word dan afgeleverd. En op tv: ik wordt. Brrrrr
Oud 18-07-2011, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Leuk geprobeerd, maar je kunt oorzaak en gevolg niet los zien van elkaar. Door de lagere norm van basisscholen is het niveau VAN het voortgezet onderwijs ook gedaald. En dan heb ik het niet eens over al die onbevoegde leraren.

Maar goed, dit topic gaat niet (direct) over het onderwijs. Dus graag on-topic.
*Doet niet intrappen.*
Oud 22-07-2011, 12:30
Verwijderd
weer eentje van hollands nieuwe. vet triest.

Spoiler
Oud 23-07-2011, 13:29
DAH
DAH is offline
Citaat:
weer eentje van hollands nieuwe. vet triest.

Spoiler
Yep, en wat me dan ook nog opvalt is het tekort aan 'u' tegenwoordig. Reclames hebben het altijd over 'je, jij, jouw, etc', maar veel minder 'u, uw'. Zelfs in brieven die beginnen met 'Dhr. [insert surname here]' wordt er verder vooral getutoyeerd.
Oud 23-07-2011, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Yep, en wat me dan ook nog opvalt is het tekort aan 'u' tegenwoordig. Reclames hebben het altijd over 'je, jij, jouw, etc', maar veel minder 'u, uw'. Zelfs in brieven die beginnen met 'Dhr. [insert surname here]' wordt er verder vooral getutoyeerd.
En dat snap ik dan weer niet, dat mensen zich hier druk om maken. Wat maakt het uit hoe je wordt aangesproken?
Oud 23-07-2011, 17:06
DAH
DAH is offline
Citaat:
En dat snap ik dan weer niet, dat mensen zich hier druk om maken. Wat maakt het uit hoe je wordt aangesproken?
Niet veel, maar ik vind het wel zo netjes om klanten en vreemden met 'u' aan te spreken.
Oud 23-07-2011, 17:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik deponeer ieder jaar 1300 euro in de kas van Zilveren Kruis. Ik vind dat ik dan best met u mag worden aangesproken in plaats van je. Het toont aan dat je in ieder geval pretendeert de klant te respecteren.
Oud 23-07-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ik deponeer ieder jaar 1300 euro in de kas van Zilveren Kruis. Ik vind dat ik dan best met u mag worden aangesproken in plaats van je. Het toont aan dat je in ieder geval pretendeert de klant te respecteren.
Ik vind dat het woordje u weinig met respect te maken heeft.
Oud 23-07-2011, 18:12
Martiño
Martiño is offline
hmja, gewoon, dat ze de klant op een fatsoenlijke manier benaderen bedoel ik
Oud 23-07-2011, 18:42
snoopy
snoopy is offline
Dat vind ik ook hoor. Vooral als je dan begint met 'dhr/mevrouw blabla'. Dan staat het gewoon een beetje gek om daarna met 'je' verder te gaan.
Oud 23-07-2011, 22:10
312
312 is offline
Die taalfouten van dat bedrijf zijn inderdaad schandalig. Echt om je voor te .

Citaat:
Niet veel, maar ik vind het wel zo netjes om klanten en vreemden met 'u' aan te spreken.
In het dagelijks leven en bij reclames heb ik er geen last van (voor de laatste situatie geldt: ze doen het zo om juist geen afstand te creëren tussen de klant en het bedrijf, waardoor je het gevoel krijgt dat het "normale" mensen zijn die in de de reclames spelen). Echter, in brieven vind ik het normaal dat men mij met "u" aanspreekt. Dit verwacht en eis ik.
Oud 24-07-2011, 15:30
Uice
Uice is offline
Ik wees het meisje bij de viswinkel erop dat je 'Zeelands roem' zonder apostrof schrijft, vroeg ze: "Hoe weet je dat?"

Wat moet ik daar nou op zeggen?
Oud 24-07-2011, 15:37
Pierrot
Pierrot is offline
Niets zeggen. Wenkbrauwen optrekken, langzaam omdraaien en weglopen.
Oud 24-07-2011, 17:25
Verwijderd
Ik lees nog steeds heel vaak Minke's.
Oud 24-07-2011, 17:34
Chevy
Chevy is offline
Op D&A: weten jou naaste dat je blowt?

Au.
Oud 25-07-2011, 19:46
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
at low
Hier wordt in law bedoeld...

Laatst gewijzigd op 26-07-2011 om 09:53. Reden: geen spelfouten maken in het spelfoutentopic snoopy, stout!
Oud 25-07-2011, 19:49
Verwijderd
HUH . Hoe kan je nou at low spellen als je in law wil zeggen .
Oud 25-07-2011, 19:52
snoopy
snoopy is offline
Dat weet geen mens
Oud 25-07-2011, 19:57
Verwijderd
Ik dacht nog wel dat ik slecht was in spellen , maar dit slaat toch werkelijk alles.
Oud 25-07-2011, 20:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Op een gevel van een winkel stond heel erg groot "IVM VERHUISING UITVERKOOP KEUKENS".
Of nouja, de 'Z' stond verkeerd om. Hij was wel hoekig. Misschien hebben ze het aan de binnenkant van het raam geschilderd. Dan nog
Oud 25-07-2011, 21:36
DerMarlon
DerMarlon is offline
Beste 'intervieuw' ooit?
'De situatie is zodanig erg uit de hand geëscaleerd dat we hun niet meer kunnen helpen'
'Refereert u met hun naar de slachtoffers?'
...
Oud 25-07-2011, 22:53
DAH
DAH is offline
Citaat:
Beste 'intervieuw' ooit?
'De situatie is zodanig erg uit de hand geëscaleerd dat we hun niet meer kunnen helpen'
'Refereert u met hun naar de slachtoffers?'
...
Triple facepalm...
Oud 25-07-2011, 23:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Triple ja?
Oud 25-07-2011, 23:58
DerMarlon
DerMarlon is offline
Zeg maar gerust quintiple, dit is je reinste verkrachting van onze almachtige taal
Oud 26-07-2011, 00:00
DerMarlon
DerMarlon is offline
Laten we eens tellen:
Een tautologie, een contaminatie, een verkeerd voornaamwoord,contaminatie en nog een verkeerd voornaamwoord.
Netjes...
Oud 26-07-2011, 02:15
312
312 is offline
Citaat:
Laten we eens tellen:
Een tautologie, een contaminatie, een verkeerd voornaamwoord,contaminatie en nog een verkeerd voornaamwoord.
Netjes...
Hoe krijgen ze het voor elkaar. Het lijkt mij dat je erg je best moet doen om zulke kromme zinnen te produceren.

voor de schrijvers.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten