Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@die pedofiliediscussie van gisteren trouwens: ik ben het eens met Pip dat zoiets waarschijnlijk een geaardheid is, eens met Lusi dat geaardheid net als de rest van ons gewoon biologisch/neurologisch van aard is en daarom ongetwijfeld te veranderen (alhoewel niet per se met de huidige technologie) maar ik ben 't vooral eens met Q dat de krampachtige 'SE MOETEH ALLEMAAL GECASTREERT WORDEH!
![]() ![]() Idealiter kunnen pedofielen over 50 jaar gewoon naar de huisarts om te zeggen van: 'hai, ik heb verder geen kinderen aangerand maar ik ben wel pedofiel dus, eh, waar kan ik me inschrijven voor libidoverlagers en/of chemische castratie zodat ik nog een normaal leven kan leiden'. Nu kan dat niet, je wordt aan de hoogste boom opgeknoopt. Driemaal raden wat dat doet met mensen. Een masterstudente seksuologie heeft er wel een paar goede opiniestukken over geschreven. Hier. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier is trouwens ook iets wat die 'OPKNOPEHHHH
![]() Voorheen kon je Stichting Martijn nog benaderen, maar gelukkig is die inmiddels verboden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Therapie zal inderdaad ook veel schelen als je niks kan met je geaardheid en daar mee moet leren leven, maar voor therapie kunnen ze ook niet terecht. Ze mogen niet eens een stichting om met elkaar te praten over hoe om te gaan met hun gevoelens. Ik vind het treurig en gevaarlijk, die klopjacht. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar nogmaals, bij de meeste voorkeuren moet je er ook niet aan willen sleutelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik herinner me nu trouwens die documentaire over mensen die compleet van seksualiteit veranderden na ernstig hoofdtrauma. Weet iemand welke ik bedoel? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Plus dat zwijgplicht niet betekent dat zoiets niet in je dossier komt te staan. En als je 'pedofiel' in je dossier hebt staan kun je fluiten naar een kinderwens, dat is reden voor uithuisplaatsing. Zo iemand gaat niet naar de dokter voor libidoremmers en therapie, hij hoopt 't uit te zingen. En dan gaat het mis. Citaat:
Ik denk trouwens ook dat de meeste fora/plaatsen een thread met 'pedofielen gezocht voor dit-en-dat' zouden verwijderen, eigenlijk, uit angst om ermee geassocieerd te worden. Maar goed, misschien hebben onderzoekers handigere manieren om te zoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn een drietal redenen wanneer de zwijgplicht doorbroken mag worden: * na toestemming van de patiënt zelf * vanwege een wettelijk voorschrift (bijvoorbeeld de infectiewet) * bij een conflict van plichten Het tweede voorschrift geldt volgens mij zelfs uitsluitend voor zwaar besmettelijke infectieziekten. Op die lijst staan nu polio, tuberculose en legionellose, als ik me niet vergis. Dan moet de GGD binnen 24 uur op de hoogte gesteld worden, inclusief naam, adres en woonplaats van de patient. Bij HIV mag de partner bijv. niet door de arts gewaarschuwd worden (tenzij de patient daarmee akkoord ging). Het derde punt is het lastigste, het mag alleen als er in de toekomst iets van zeer zwaarwegend belang mee voorkomen wordt. Een moord die al gepleegd is mag door de arts dus NIET gemeld worden bij de politie. Een pedofiel met een kinderwens is natuurlijk een behoorlijk zwaar risico, maar als niet-praktiserend pedofiel die uit vrije wil lustremmers neemt? Ik vraag me af of hoe daar over geoordeeld wordt (los van wat ik er zelf over denk). Als het al gemeld wordt dan moet het gemeld worden aan een vertrouwensarts, niet aan een instantie als de kinderbescherming. Hoe het vanuit die vertrouwensarts dan verder gaat weet ik niet precies. Overigens weten artsen dit zelf meestal ook niet, dat is vrij onhandig. Uit recent onderzoek naar ethische kwesties & beroepsgeheim blijkt dat 25% van de artsen de moord zou melden en nog eens 22% er over zou twijfelen en niet zou weten wat ze zouden doen. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spoiler
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb een collega en zij draagt altijd dezelfde kleding op werk. Oude broek en oud shirt. altijd. Niks mis mee maar het viel me op dat ze de laatste tijd heel leuk gekleed ging. Komt er vanmorgen toch een stuk binnen. Nieuwe mannelijke collega en omfg wat een allemachtig lekker ding
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|