![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en ik kan die vragen wel beantwoorden, maar als ik die oefenexamens maak, is de vraagstelling veel moeilijker, en snap ik er helemaal nix van.. ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ... en dat wil ik dus echt niet!!!!!!!! ![]()
||
Citaat:
evt. via pm ofzo?
||
![]() |
Citaat:
In 1995 waren de bestedingen van een bepaalde groep huishoudens met een inkomen van gemiddeld € 30.000 per jaar als volgt verdeeld: bestedingskategorie bedragen prijsindexcijfer 2000 (1995 = 100) ________________________________________________ voeding 12000 125 kleding 9000 125 huur 6000 110 overige 3000 175 Bereken het gewogen gemiddelde prijsindexcijfer voor 2000. = CPI= (12 x 25 + 9 x 25 + 6 x 110 + 3 X 175)/30=127 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
goed, als het is wat ik dacht. dan zou een gezin dus gemiddeld 12000 euro aan voeding besteden. de voeding is 25% gestegen. aan kleding besteedde ze veel minder, namelijk 9000 euro's. ook dit is gemm. met 25% gestegen. de huur is gemm. met 10% gestegen en alle overige uitgaven met 75%. (jeej, zijn dit niet heel hoge aantallen?) dan krijg je dus een som van 12000 * 125 + 9000* 125 + 6000*110 + 3000 * 175 / 30 000 = 127. (pfieuw, ik kom iig tot dat antwoord).
||
![]() |
Citaat:
volgens mij k lopt het zo, zo dacht ik namelijk ook en dan in plaats van die 30 30000 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
is een goede site met oefenvragen en uitwerkingen dat van het gewogen indexcijfer staat bij inkomen
www.lweo.nl hopelijk hebben jullie hier wat aan k vind wel prettig |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik weet verder niet of je dit bedoeld: beroepsgeschikte bevolking: iedereen van 15 tot 65 jaar. beroepsbevolking: de mensen die hiervan ook daadwerkelijk werken. (sommige mensen in die 15 tot 65 jaar werken niet omdat ze bijv. nog op school zitten, huishoudelijk werk doen, arbeidsongeschikt zijn of vervroegd met pensioen zijn. van de beroepsbevolking is ook nog een aantal werkloos. afhankelijke beroepsbevolking: de beroepsbevolking kun je onderverdelen in zelfstandige beroepsbevolking en afhankelijke beroepsbevolking. De afhankelijke beroepsbevolking werkt als werknemer. de zelfstandige beroepsbevolking zijn mensen met een eigen bedrijf. de participatiegraad is het aandeel van de beroepsbevolking in de beroepgsgeschikte bevolking. dus stel dat er 10,5 miljoen mensen beroepsgeschikt zijn, maar slechts 6,5 miljoen hiervan tot de beroepsbevolking behoren krijg je hetvolgende 6,5/10,5 *100 xxx
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
maar uitgesloten van t ce? wat ![]()
||
Citaat:
![]() betalingsbalans is uitgesloten van het CE kijk anders ff op www.havovwo.nl
||
Citaat:
12000 = 40% van het totaal 9000 = 30% van het totaal 6000 = 20% van het totaal 3000 = 10% van het totaal totaal = 100% moet je hier niet iets mee doen :$?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() dus die 27 klopt wel?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom doe je eerst 25 en 25 en dan opeens 110 en 175? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
soms worden er invoerrechten over bepaalde producten geheven. Daardoor worden de producten duurder uit dat land en moet men er hier dus meer voor betalen. je hebt dan geldontwaarding, en dus inflatie.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() hehe, wat maak k me trouwens druk, hoef maar een 2,6 te halen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
*gaat op zoek en anders uit hoofd doet* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
de reële rente, is dat niet gewoon rente / stijging cpi * 100 ? :$? (maar op de een of andere manier, moet je dan wel 105 en 103 invullen?, waarom kun je niet gewoon 5 en 3 invullen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
toch? |
![]() |
||
Citaat:
daarom grijpen ze in, ten eerste is het niet goed voor japan, de japanners gaan dan voor bepaalde producten naar amerika, omdat ze daar die spullen een stuk goedkoper kunnen krijgen, maar het is ook niet goed voor hun export naar amerika, als voor de amerikanen de yen erg duur is,zullen zij geen japanse producten gaan kopen, waardoor de export zal dalen toch? fantome, sta me eens bij ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Topictools | Zoek in deze topic |