Oud 21-02-2006, 21:24
Lyne
Lyne is offline
Ik wil beginnen met de Diane pil, wanneer moet je dan beginnen. Ik ben vandaag ongesteld geworden, moet ik vandaag beginnen of op de eerste dag dat ik niet meer ongesteld ben?
Oud 21-02-2006, 21:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Lyne schreef op 21-02-2006 @ 22:24 :
Ik wil beginnen met de Diane pil, wanneer moet je dan beginnen. Ik ben vandaag ongesteld geworden, moet ik vandaag beginnen of op de eerste dag dat ik niet meer ongesteld ben?
Je kunt op elke dag beginnen, maar....

Als je op de 1e dag van je menstruatie begint (dus vandaag), dan is hij gelijk veilig.
Als je morgen begint, duurt het 1 maand voordat hij veilig is.
Oud 22-02-2006, 15:29
angel_girl
angel_girl is offline
ff om te tjekken.. ik heb stopweek en vorige week woensdag de laatste pil genomen en dat zou dus betekenen dat ik hem vanavond weer moet nemen of donderdag?
Oud 22-02-2006, 15:32
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef op 22-02-2006 @ 16:29 :
ff om te tjekken.. ik heb stopweek en vorige week woensdag de laatste pil genomen en dat zou dus betekenen dat ik hem vanavond weer moet nemen of donderdag?
donderdag

1e dag van stopweek = donderdag
2e dag van stopweek = vrijdag
3e dag van stopweek = zaterdag
4e dag van stopweek = zondag
5e dag van stopweek = maandag
6e dag van stopweek = dinsdag
7e en laatste dag van stopweek = woensdag

Vandaag hoort dus nog bij je stopweek
Maar een dag te vroeg met een nieuwe strip beginnen kan geen kwaad.
Oud 22-02-2006, 16:15
angel_girl
angel_girl is offline
ok bedankt
Oud 22-02-2006, 17:39
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Maija schreef op 21-02-2006 @ 21:37 :
Zijn die doorbraakbloedingen erg?, en voel je ze echt niet aankomen (buikkrampen enz.)
En zou je als je nie al 2 weken ongesteld bent geweest, nogsteeds zoo hevig ongesteld worden de keer erna?
Doorbraakbloedingen zijn niet schadelijk/ erg/ slecht, hooguit lastig. Bij spotting heb ik geen buikkrampen.
Oud 22-02-2006, 20:51
Maija
Maija is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-02-2006 @ 18:39 :
Doorbraakbloedingen zijn niet schadelijk/ erg/ slecht, hooguit lastig. Bij spotting heb ik geen buikkrampen.
Ik bedoel niet of ze schadelijk zijn
Maar of het veel is, (is een simpel inlegkruisje niet voldoende?) Voordat je het merkt enz.
Oud 22-02-2006, 20:59
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar goed

Ik wil eigenlijk aan de pil. Mijn moeder vindt dit dus helemaal geen goed idee. Nou ga ik volgende week naar de dokter voor informatie, maar ik weet niet hoe ik mijn moeder over kan halen.
Heeft iemand hier ervaring mee ofzo?

(Als ik dit hier niet mag posten, sorry!)
Oud 23-02-2006, 09:17
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 22-02-2006 @ 21:59 :
Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar goed

Ik wil eigenlijk aan de pil. Mijn moeder vindt dit dus helemaal geen goed idee. Nou ga ik volgende week naar de dokter voor informatie, maar ik weet niet hoe ik mijn moeder over kan halen.
Heeft iemand hier ervaring mee ofzo?

(Als ik dit hier niet mag posten, sorry!)
Dit heb je goed gepost.

Als je 16 jaar of ouder bent mag je zelf naar de dokter stappen zonder dat je ouders er iets vanaf hoeven te weten, de dokter heeft namelijk zwijgplicht.
T enige waar je op moet letten is dat ze de pilstrips niet te zien krijgen.
Als je onder de 16 bent kun je vertellen waarom je zo graag aan de pil wilt, en dat ze zelf ook jong zijn geweest etc.
Oud 23-02-2006, 12:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-02-2006 @ 21:51 :
Ik bedoel niet of ze schadelijk zijn
Maar of het veel is, (is een simpel inlegkruisje niet voldoende?) Voordat je het merkt enz.
Het verschilt een beetje per persoon.. Bij mij is het inderdaad heel licht.
Oud 23-02-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 23-02-2006 @ 10:17 :
Dit heb je goed gepost.

Als je 16 jaar of ouder bent mag je zelf naar de dokter stappen zonder dat je ouders er iets vanaf hoeven te weten, de dokter heeft namelijk zwijgplicht.
T enige waar je op moet letten is dat ze de pilstrips niet te zien krijgen.
Als je onder de 16 bent kun je vertellen waarom je zo graag aan de pil wilt, en dat ze zelf ook jong zijn geweest etc.
Waarom zou je daar 16 voor moeten zijn? Als ik het me goed herinner (is al zo lang geleden ) ben ik op m'n 14e een tijdje 'stiekem' aan de pil gegaan, dat zijn mijn ouders niet te weten gekomen hoor.
Oud 23-02-2006, 15:14
JJ13
JJ13 is offline
ok, ik heb 2 vraagjes:
- ik neem de pil elke dag rond half 5 (gisteren iets voor half 6). nu heb ik vandaag al 2 keer diarree gehad. dit was rond een uur of 3 en erna nog een keer. moet ik dan de extra maatregel (7 dagen een condoom) aanhouden, of is dit pas als de diarree langer aanhoudt? (ik moet toch al een maand n condooom gebruiken, omdat ik vorige strip maar 14 pillen heb geslikt, maar ik wilde het even weten).
- ik heb vorige strip maar 14 pillen geslikt (omdat ik ziek werd. de 15e ben ik gestopt omdat dat och de 1e pil van week 3 was). ik ben gewoon ongesteld geworden. 3 dagen voor mijn laatst geslikte pil van die strip heb ik voor t laatst sex gehad. kan je daarvan zwanger worden of geldt dit alleen als je de pil in de 1e week vergeet?

Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 15:25.
Oud 23-02-2006, 21:01
Noir
Noir is offline
Citaat:
Noir schreef op 21-02-2006 @ 20:23 :
Ben deze maand 2 keer de pil vergeten (vandaag was de 2e keer). Heb um toen nog voor 6 uur savonds ingenomen (neem um altijd smorgens rond een uur of 10). Hoe betrouwbaar is ie nog? Moet alleen deze week nog afmaken en dan begint mn stopweek weer.

Iemand?
Oud 23-02-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Noir schreef op 23-02-2006 @ 22:01 :
Iemand?
Je was dus beide keren 8 uur te laat met de pil? Dat is niet zo erg. Je maakt er maar beter geen gewoonte van maar de pil is nog wel betrouwbaar.
Oud 24-02-2006, 10:33
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Katje schreef op 23-02-2006 @ 14:43 :
Waarom zou je daar 16 voor moeten zijn? Als ik het me goed herinner (is al zo lang geleden ) ben ik op m'n 14e een tijdje 'stiekem' aan de pil gegaan, dat zijn mijn ouders niet te weten gekomen hoor.
Volgens mij moet je onder de 16 echt toestemming hebben van je ouders, in verband met het feit dat je veel hormonen naar binnen krijgt en zeker nog niet volgroeid bent ofzo..

Misschien heeft iemand anders een betere reden hiervoor?
Oud 24-02-2006, 11:37
Noir
Noir is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-02-2006 @ 22:02 :
Je was dus beide keren 8 uur te laat met de pil? Dat is niet zo erg. Je maakt er maar beter geen gewoonte van maar de pil is nog wel betrouwbaar.
Ehm als je t vanaf de tijd dat ik weer een nieuwe had moeten innemen rekent dan wel ja. En dankje dan weet ik dat ook weer .
Oud 24-02-2006, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Noir schreef op 24-02-2006 @ 12:37 :
Ehm als je t vanaf de tijd dat ik weer een nieuwe had moeten innemen rekent dan wel ja. En dankje dan weet ik dat ook weer .
Het maximum is 12 uur nadat je hem eigenlijk had moeten innemen
Oud 24-02-2006, 11:40
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 24-02-2006 @ 11:33 :
Volgens mij moet je onder de 16 echt toestemming hebben van je ouders, in verband met het feit dat je veel hormonen naar binnen krijgt en zeker nog niet volgroeid bent ofzo..

Misschien heeft iemand anders een betere reden hiervoor?
Onder de 12 moet je voor welke medische behandeling dan ook toestemming hebben van je ouders. Als je 12-15 bent heb je geen toestemming nodig, maar is de arts wel verplicht om je ouders op de hoogte te stellen van de behandeling. En de pil is ook een behandeling . Overigens zullen veel huisartsen alsnog niets zeggen tegen je ouders, als je een beetje een verantwoordelijke indruk maakt.
Maargoed, je kunt als je 12-15 bent dus wel aan de pil terwijl dit niet van je ouders mag, maar je loopt dan wel kans dat je ruzie met je ouders krijgt
Oud 24-02-2006, 13:20
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ze zeggen dat als het nodig is, dat ik dan wel aan de pil mag, ik vind dat het nodig is, maar ik durf dat niet te vertellen omdat ze dan waarschijnlijk kwaad worden omdat ik al zo jong, ehm, rotzooi.
Ik ben ook nog geen 16, en ze komen er achter, ik kan de afschriften niet verstoppen, de strippen zelf misschien wel, maar je krijgt toch afschriften van de zorgverzekeraar ofzo?
Oud 24-02-2006, 14:45
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 24-02-2006 @ 14:20 :
Ze zeggen dat als het nodig is, dat ik dan wel aan de pil mag, ik vind dat het nodig is, maar ik durf dat niet te vertellen omdat ze dan waarschijnlijk kwaad worden omdat ik al zo jong, ehm, rotzooi.
Ik ben ook nog geen 16, en ze komen er achter, ik kan de afschriften niet verstoppen, de strippen zelf misschien wel, maar je krijgt toch afschriften van de zorgverzekeraar ofzo?
Of je praat er gewoon eens goed over, als jij het echt wil, misschien dat je ze kunt overhalen?
Oud 24-02-2006, 15:06
Flip!
Flip! is offline
Ik ben vorige week donderdag begonnen met de pil, dat was gelijk de eerste dag van m'n menstruatie. Is het raar dat ik nu al meer als 7 dagen ongesteld ben? Of hoort dat gewoon bij de bijwerkingen van de pil en word dat in de loop der tijd weer normaal?

Want erg relax vind ik niet
Oud 24-02-2006, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Flip! schreef op 24-02-2006 @ 16:06 :
Ik ben vorige week donderdag begonnen met de pil, dat was gelijk de eerste dag van m'n menstruatie. Is het raar dat ik nu al meer als 7 dagen ongesteld ben? Of hoort dat gewoon bij de bijwerkingen van de pil en word dat in de loop der tijd weer normaal?

Want erg relax vind ik niet
Dat kan een bijwerking zijn die de rest van de 1e pilstrip blijft duren. Dan houdt die menstruatie dus op in je eerste stopweek. Als je menstruatie op het moment bijna niets voorstelt (dat een inlegkruisje al genoeg is), is het normaal. Als het echt nog een aardige hoeveelheid is, is het minder normaal en is het verstandig om de huisarts erover te bellen.
Oud 24-02-2006, 21:18
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Flip! schreef op 24-02-2006 @ 15:45 :
Of je praat er gewoon eens goed over, als jij het echt wil, misschien dat je ze kunt overhalen?
Ik weet wel zeker dat ik dan de wind van voren krijg, maar ja, ik ga maar eens langs de dokter en heb het er met haar over
Oud 24-02-2006, 23:28
Estar
Estar is offline
Kan iemand me uitleggen waarom er bij een stopweek geen eisprong plaats vind maar als je een dag de pil vergeet of net te laat inneemt wel?
Oud 24-02-2006, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 25-02-2006 @ 00:28 :
Kan iemand me uitleggen waarom er bij een stopweek geen eisprong plaats vind maar als je een dag de pil vergeet of net te laat inneemt wel?
omdat je nog steeds een cyclus hebt van 28 dagen en rond de 14e dag er normaal een eisprong is en de stopweek is in de "menstruatieweek" en dan vind er nooit een eisprong plaats vanwege de hormonen en de afbraak van het baarmoederslijmvlies
Oud 25-02-2006, 12:44
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-02-2006 @ 16:08 :
Dat kan een bijwerking zijn die de rest van de 1e pilstrip blijft duren. Dan houdt die menstruatie dus op in je eerste stopweek. Als je menstruatie op het moment bijna niets voorstelt (dat een inlegkruisje al genoeg is), is het normaal. Als het echt nog een aardige hoeveelheid is, is het minder normaal en is het verstandig om de huisarts erover te bellen.
Je maakt een geintje Zeg dat je een geintje maakt

Hoe kan dat dan? En hebben meerdere meisjes het gehad?

Dit is niet zo fraai
Oud 25-02-2006, 14:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
Flip! schreef op 25-02-2006 @ 13:44 :

Dit is niet zo fraai
Nou ja goed zeg, zo'n drama is het ook weer niet. Het is gewoon een bijwerking van de pil, omdat je lichaam nog moet wennen aan het ritme.
Oud 25-02-2006, 14:07
Saarah
Saarah is offline
Citaat:

Dit is niet zo fraai
Ik heb het gehad toen ik ongeveer 2 maanden met de pil begonnen was: ik kreeg op mijn 14de dag ongeveer een doorbraakbloeding en ben ongesteld geweest tot mijn stopweek
Verschrikkelijk lastig idd
Oud 25-02-2006, 16:00
morango
morango is offline
Citaat:

Dit is niet zo fraai
nee, idd niet zo fraai, maar het is 'normaal'..
ik ben 2,5 maand geleden begonnen met de pil, en ben nu ongeveer een week pas van die irritante ongesteldheid af. Het was bij mij niet veel, maar heb wel iets meer dan 2 maanden gebloed.
zeer irritant.
Oud 25-02-2006, 16:48
Estar
Estar is offline
Citaat:
koekjes schreef op 25-02-2006 @ 00:47 :
omdat je nog steeds een cyclus hebt van 28 dagen en rond de 14e dag er normaal een eisprong is en de stopweek is in de "menstruatieweek" en dan vind er nooit een eisprong plaats vanwege de hormonen en de afbraak van het baarmoederslijmvlies
Je hebt geen cyclus als je aan de pil bent want alles wordt plat gelegd door de pil.

Daarom de vraag, waarom je als je een dagje de pil vergeet wel een eisprong kan krijgen, maar als je een stopweek houdt, dat niet gebeurd.
Oud 25-02-2006, 18:45
nicole1987
nicole1987 is offline
Hoii

Ik heb een dingend vraagje want ik weet niet wat ik moet doen..

Ik zou woensdag 22/2 weer hebben moeten beginnen met de pil, dit ben ik vergeten en kom er vandaag pas achter (25/2)... ik snap er niks van want ik heb me er altijd hele netjes aangehouden om het in te nemen. Nu is mijn vraag wat moet ik doen, nu beginnen met de pil?

En ik heb geslachtsgemeenschap gehad vandaag. wat moet ik doen, de morning after Pil halen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Liefs Nicole
Oud 25-02-2006, 19:00
Estar
Estar is offline
Citaat:
nicole1987 schreef op 25-02-2006 @ 19:45 :
Hoii

Ik heb een dingend vraagje want ik weet niet wat ik moet doen..

Ik zou woensdag 22/2 weer hebben moeten beginnen met de pil, dit ben ik vergeten en kom er vandaag pas achter (25/2)... ik snap er niks van want ik heb me er altijd hele netjes aangehouden om het in te nemen. Nu is mijn vraag wat moet ik doen, nu beginnen met de pil?

En ik heb geslachtsgemeenschap gehad vandaag. wat moet ik doen, de morning after Pil halen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Liefs Nicole
De morning after gaan halen en dan beginnen met de pil lijkt me het verstandigst.
Oud 25-02-2006, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 25-02-2006 @ 17:48 :
Je hebt geen cyclus als je aan de pil bent want alles wordt plat gelegd door de pil.

Daarom de vraag, waarom je als je een dagje de pil vergeet wel een eisprong kan krijgen, maar als je een stopweek houdt, dat niet gebeurd.
Je lichaam bouwt een soort buffer op, een standaardhoeveelheid hormonen, tijdens die drie weken. Tijdens de stopweek neemt die hoeveelheid hormonen weer langzaam af en als je 1 dag te laat met een nieuwe strip begint, is er een redelijke kans dat je wel een eisprong hebt. Daarna moet dat bufffer weer helemaal opnieuw worden opgebouwd. Dat is ook de reden waarom het in de eerste week van een strip, het gevaarlijkst is om de pil te vergeten. In de tweede week van de strip is het pas erg als je er twee vergeet.
Oud 25-02-2006, 20:40
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-02-2006 @ 21:14 :
Je lichaam bouwt een soort buffer op, een standaardhoeveelheid hormonen, tijdens die drie weken. Tijdens de stopweek neemt die hoeveelheid hormonen weer langzaam af en als je 1 dag te laat met een nieuwe strip begint, is er een redelijke kans dat je wel een eisprong hebt. Daarna moet dat bufffer weer helemaal opnieuw worden opgebouwd. Dat is ook de reden waarom het in de eerste week van een strip, het gevaarlijkst is om de pil te vergeten. In de tweede week van de strip is het pas erg als je er twee vergeet.
Ok, van dat buffer wist ik niet.

Maar die ene dag bedoelde ik niet na die stopweek, maar in de strip zelf zeg maar
Oud 27-02-2006, 14:58
Morri
Morri is offline
Omdat ik over twee maanden met school naar Griekenland ga, maar dan net ongesteld moet worden, heeft de huisarts mij microgynon 30 voorgeschreven. In de bijsluiter staat dat je op de eerste dag van je cyclus/menstruatie moet beginnen. Dat was echter afgelopen zaterdag. Nu staat er dat je ook binnen 2 tot 5 dagen ná die dag mag beginnen, maar ik wil graag donderdag beginnen, dat is een fijne startdag. Nu heeft de huisarts aan mij niet gevraagd of ik ongesteld ben en wanneer dat dat dan begonnen is. Mag ik donderdag gewoon beginnen? Of het veilig is of niet maakt me niet uit, ik slik hem puur om m'n menstruatie uit te kunnen stellen en minder last te hebben.
Oud 27-02-2006, 15:10
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Morri schreef op 27-02-2006 @ 15:58 :
Omdat ik over twee maanden met school naar Griekenland ga, maar dan net ongesteld moet worden, heeft de huisarts mij microgynon 30 voorgeschreven. In de bijsluiter staat dat je op de eerste dag van je cyclus/menstruatie moet beginnen. Dat was echter afgelopen zaterdag. Nu staat er dat je ook binnen 2 tot 5 dagen ná die dag mag beginnen, maar ik wil graag donderdag beginnen, dat is een fijne startdag. Nu heeft de huisarts aan mij niet gevraagd of ik ongesteld ben en wanneer dat dat dan begonnen is. Mag ik donderdag gewoon beginnen? Of het veilig is of niet maakt me niet uit, ik slik hem puur om m'n menstruatie uit te kunnen stellen en minder last te hebben.
Als je het niet om de veiligheid gaat, maakt het niet zoveel uit dat je donderdag begint. De eerste dag van je menstruatie wordt aangehouden omdat het dan gelijk veilig is.
Oud 01-03-2006, 13:01
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Morri schreef op 27-02-2006 @ 15:58 :
Mag ik donderdag gewoon beginnen? Of het veilig is of niet maakt me niet uit, ik slik hem puur om m'n menstruatie uit te kunnen stellen en minder last te hebben.
Ja, dat mag, omdat je het niet gebruikt als anticonceptiemiddel. Maar ik vind het raar van je huisarts dat hij/zij je dan aan de pil zet. Wie weet reageert je lichaam niet goed op de pil en dan krijg je een doorbraakbloeding. Er bestaan namelijk ook pilletjes om je menstruatie mee uit te stellen, Primolut of zoiets. Of heb je zelf om de pil gevraagd?
Oud 01-03-2006, 14:24
Nolita
Nolita is offline
Is het afhankelijk van de pil die je gebruikt hoeveel last je hebt van je 'menstruatie' tijdens de stopweek?
Oud 01-03-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 01-03-2006 @ 15:24 :
Is het afhankelijk van de pil die je gebruikt hoeveel last je hebt van je 'menstruatie' tijdens de stopweek?
Kan, maar het is vooral ook gewoon afhankelijk van je zelf (maar het is ook afhankelijk van jezelf hoe je op de pil reageert, het kan dus best zo zijn dat je bij de ene pil meer last hebt dan bij de andere of dat het gewoon anders is of wat dan ook).
Oud 01-03-2006, 14:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kom net terug van de apotheek. Had altijd Tri-minulet, maar die schijnt uit de handel te zijn genomen. Nu heb ik Triodeen meegekregen, wat blijkbaar precies dezelfde stoffen in dezelfde hoeveelheden bevat.
Nu las ik in de bijsluiter dat je als je overstapt van de ene pil naar de andere, geen stopweek moet houden. Zou dit dan ook gelden voor deze 'overstap', of niet omdat dit eigenlijk precies hetzelfde is? (mij lijkt het tweede)

En wat een domme, ouderwetse verpakking heeft deze... Vooral ook geen handig meeneem-design
Oud 01-03-2006, 15:34
Morri
Morri is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 01-03-2006 @ 14:01 :
Ja, dat mag, omdat je het niet gebruikt als anticonceptiemiddel. Maar ik vind het raar van je huisarts dat hij/zij je dan aan de pil zet. Wie weet reageert je lichaam niet goed op de pil en dan krijg je een doorbraakbloeding. Er bestaan namelijk ook pilletjes om je menstruatie mee uit te stellen, Primolut of zoiets. Of heb je zelf om de pil gevraagd?
Die pilletjes zijn er inderdaad, maar die moet je wel 3x per dag slikken. Bovendien kan ik af en toe echt heel erg veel last hebben van mijn menstruatie (veel buikpijn, rugpijn, bijna niet meer kunnen lopen van de pijn) dus eigenlijk hoop ik zo twee vliegen in een klap te slaan. Ik weet dat ik het risico loop om een doorbraakbloeding te krijgen, maar de huisarts adviseerde toch dit. Is zo'n doorbraakbloeding erg trouwens?
Oud 01-03-2006, 15:42
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Morri schreef op 01-03-2006 @ 16:34 :
Die pilletjes zijn er inderdaad, maar die moet je wel 3x per dag slikken. Bovendien kan ik af en toe echt heel erg veel last hebben van mijn menstruatie (veel buikpijn, rugpijn, bijna niet meer kunnen lopen van de pijn) dus eigenlijk hoop ik zo twee vliegen in een klap te slaan. Ik weet dat ik het risico loop om een doorbraakbloeding te krijgen, maar de huisarts adviseerde toch dit. Is zo'n doorbraakbloeding erg trouwens?
Dat klopt, maar dan weet je wel zeker dat je niet ineens 'ongesteld' wordt. (Ik heb trouwens geen ervaring met die pilletjes.)
Zelf heb ik nog nooit een doorbraakbloeding gehad, maar van wat ik zo hoor, is het nooit erg veel. Misschien een inlegkruisje? Al kan het natuurlijk erg van persoon tot persoon verschillen.
Maar goed, begin gewoon donderdag met de pil, dan kun je het zelf ervaren. Hopelijk gaat het goed.
Oud 01-03-2006, 16:24
anoniem888
anoniem888 is offline
ongeveer een week geleden heb ik overgeven, ongeveer 3 uur nadat ik de pil had ingenomen.
in de week voor dat ik had overgegeven heb ik ngo gevrëen en na dat ik had overgegeven die dag erna ook nog gevrëen omdat ik nog niet wist dat het uitmaakte als je overgaf.
ik zat toen in de eerste week van mn strip.
het is nu heel erg goed mogelijk dat ik zwanger ben zeker?
Oud 01-03-2006, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 01-03-2006 @ 14:01 :
Met Primolut N kan je je menstruatie maar uiterlijk een week verplaatsen en ik weet niet of dat lang genoeg is. Ook moet je dan drie pilletjes op een dag slikken en het is minstens net zo'n hormoonbom als de pil. Ik zat dan helemaal onder de puisten. Toen ik ouder was schreef de huisarts me ook de pil voor om mijn menstruatie te verplaatsen dus zo vreemd is het op zich niet. Het gebeurt wel vaker.
Oud 01-03-2006, 16:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 01-03-2006 @ 15:48 :
Ik kom net terug van de apotheek. Had altijd Tri-minulet, maar die schijnt uit de handel te zijn genomen. Nu heb ik Triodeen meegekregen, wat blijkbaar precies dezelfde stoffen in dezelfde hoeveelheden bevat.
Nu las ik in de bijsluiter dat je als je overstapt van de ene pil naar de andere, geen stopweek moet houden. Zou dit dan ook gelden voor deze 'overstap', of niet omdat dit eigenlijk precies hetzelfde is? (mij lijkt het tweede)

En wat een domme, ouderwetse verpakking heeft deze... Vooral ook geen handig meeneem-design
Toen ik overstapte van Microgynon op Yasmin moest ik wel gewoon een stopweek houden dus volgens mij klopt dat niet bij alle overstaps.
Oud 01-03-2006, 16:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 01-03-2006 @ 17:24 :
ongeveer een week geleden heb ik overgeven, ongeveer 3 uur nadat ik de pil had ingenomen.
in de week voor dat ik had overgegeven heb ik ngo gevrëen en na dat ik had overgegeven die dag erna ook nog gevrëen omdat ik nog niet wist dat het uitmaakte als je overgaf.
ik zat toen in de eerste week van mn strip.
het is nu heel erg goed mogelijk dat ik zwanger ben zeker?
Je kan zwanger zijn ja. Een pil vergeten in de eerste week is sowieso onveilig, je kan dan zwanger zijn als je in de week ervoor seks gehad hebt en je moet dan zeven dagen een condoom gebruikt. Dat heb je allebei niet gedaan en binnen vier uur overgeven geldt eigenlijk als een vergeten pil. Ik neem aan dat je al te laat bent voor een morning after pil? Ik zou iig een zwangerschapstest doen aan het eind van deze strip of even de huisarts bellen of die nog goede ideeen heeft over wat je zou kunnen doen.
Oud 01-03-2006, 17:38
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-03-2006 @ 17:59 :
Je kan zwanger zijn ja. Een pil vergeten in de eerste week is sowieso onveilig, je kan dan zwanger zijn als je in de week ervoor seks gehad hebt en je moet dan zeven dagen een condoom gebruikt. Dat heb je allebei niet gedaan en binnen vier uur overgeven geldt eigenlijk als een vergeten pil. Ik neem aan dat je al te laat bent voor een morning after pil? Ik zou iig een zwangerschapstest doen aan het eind van deze strip of even de huisarts bellen of die nog goede ideeen heeft over wat je zou kunnen doen.

ik ga naar de huisarts toe.
ik ben te laat met de morning after pil ja
kan je bij de huisarts gelijk een test laten doen al?
Oud 01-03-2006, 17:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 01-03-2006 @ 18:38 :
ik ga naar de huisarts toe.
ik ben te laat met de morning after pil ja
kan je bij de huisarts gelijk een test laten doen al?
De huisarts kan een test doen maar ik weet niet of dat nu al kan of dat je moet wachten tot het einde van je strip. In principe moet je een dag over tijd zijn voor je een test kan doen maar ik weet niet hoe dat zit als je de pil slikt.

Sterkte! En laat even weten hoe het afgelopen is
Oud 01-03-2006, 17:44
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-03-2006 @ 18:40 :
De huisarts kan een test doen maar ik weet niet of dat nu al kan of dat je moet wachten tot het einde van je strip. In principe moet je een dag over tijd zijn voor je een test kan doen maar ik weet niet hoe dat zit als je de pil slikt.

ja is goed zal ik doen
ik ben echt bang dat ik straks zwanger ben
Oud 01-03-2006, 17:50
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-03-2006 @ 18:40 :

wat kost het trouwens om zo'n test te doen bij de dokter?
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten