Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
De meeste moslims (en daarmnee zijn zij de "normale" moslim) wonen in landen met vrouwonvriendelijke wetgeving. Ik zie daar geen protestmarsen over straat gaan van mannen die eisen dat hun vrouwen mogen autorijden of werken of de voogdij over hun kinderen mogen behouden nadat ze gescheiden zijn, of tegen de regel dat verkrachting overspel is en de vrouw dus gestraft mag worden, of tegen het uithuwelijken van minderjarige meisjes.
Wat jij de normale moslim noemt, die woont hier, of is door contacten met hier al beinvloed door het westen. Maar dat is een minderheid. Wees blij dat je tot die groep behoort. Ik moet ook zegen dat landen waar de islam de meest aangehangen godsdienst is, sowieso niet overlopen van democratie, welvaart, scholig, medische zorg, burgerlijke en politieke rechten en vrijheden, een evenwichtige opbouw van de leeftijdscurve van de bevolking, een dalend sterftecijfer, noem al die voorwaarden om een fijn land te zijn om in te wonen maar op. En dan heb ik het niet over de elite in de steden, want dat is maar een klein percentage, maar over de grote groep die arm is, en ongeschoold en geen toekomst heeft op een arm platteland of in een overvolle volkswijk in de steden. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Om terug te komen op: "Waarom? Hebben mensen dan nul invloed op het bestuur wil je beweren?" , in veel landen is dit voor de normale burger inderdaad zo. Landen waar dat niet zo is, doen het prima, zie bv Turkije. |
![]() |
|||
Citaat:
Veel Arabische landen staan een rechtspositie toe voor niet-islamieten en buitenlanders die neerkomt op slavernij. De mensen daar zijn ermee in de regel in hun nopjes. Dat is waar de conclusie aan verbonden moet worden. Citaat:
Ik snap alleen niet waarom je legale en geaccepteerde semi-slavernij vergelijkt met crimineel handelen. Die vergelijking slaat nergens op. Weer een wanhopige poging om met behulp van "hij doet het ook" kritiek te leveren op 'het westen' zodat de misstanden in de islamitische wereld naar de achtergrond gepraat kunnen worden.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Net als in Qatar, Oman, VAE, etc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar volgens jou gaan ze allemaal vrouwenrechten invoeren als je ze erover laat stemmen? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Even off topic: ben jij Mark Almighty? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mee eens?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ben je het dus eens met die vorige parabel-stelling of niet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie die situatie wil veranderen kan en mag dat, en er is al helemaal geen sprake van afkeuring van een andere situatie dan die. Dat in tegenstelling tot een patriarchale benadering van de positie van de vrouw. Gezien het aantal eenpersoonshuishoudens kan het cijfer dat je noemde overigens onmogelijk kloppen.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() (Best een debiele naam eigenlijk. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...1559420&page=3 Maar dat is de enige interactie die ik met hem heb gehad. En jullie vinden mij misschien wel gek, maar ik ga echt niet met mezelf lopen praten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Je kan moeilijk ontkennen dat een post als deze niet van jouw hand had kunnen zijn:
Citaat:
|
![]() |
||
Arme Kenjirro, zo belaagd worden door dit soort nonsens:
Citaat:
Voor de rest, als burger van n land dat er toch troepen heeft rondlopen kan je je best eerst wat inlezen alvorens zo'n uitspraken te doen. In bepaalde regio's is er enorme vooruitgang geboekt als t gaat om vrouwenrechten, Herat (onder invloed van Iraanse NGO's dan nog wel) Kabul en Mazar-e-Sharif beginnen er steeds vrouwelijker uit te zien.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maarre, ik probeer het verband te zien tussen mij, ene Mark Almighty, Afghanen, de Taliban en een steekpartij op een vmbo-school... Heeft dit forum geen moderators ofzo? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord: mag je mensen op ras discrimineren als je vind dat mensen van dat ras een 'andere rol' hebben?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|