Oud 11-02-2009, 14:44
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
Ik heb helemaal niks gemist, maar dan voer ik een zinloze discussie juist als ik er weer op in ga en dan ben ik er als eerste uit de race.
Ik kan je echt niet volgen waarom zei je niet gewoon dat je Vincent heet?
Oud 11-02-2009, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Hij heet echt gewoon Vincent
Oud 11-02-2009, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, moet ik dat zeggen dan? haha
Oud 11-02-2009, 15:15
Nee, je moet mollen beter
Oud 11-02-2009, 15:26
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Die man ziet er uit of ie 20 jaar achter loopt vandaar oost europees sorry.
Whaha ik moest lachen

Maar wel vreemd dat je niet aan Vincent denkt, Vincent.
Oud 12-02-2009, 14:59
Gaat het spel nog door Luck?
Oud 12-02-2009, 16:10
Verwijderd
Nou dat is wel de bedoeling, maar ik kan niet verder want de mollerator account heeft een ban. En daarnaar zijn de vragenlijsten gestuurd.
Oud 12-02-2009, 16:16
Missy
Missy is offline
Een ban? Ik zie niks.
Oud 12-02-2009, 16:19
mollerator
mollerator is offline
Nou het werkt inmiddels weer. Nou jullie hebben tot morgenmiddag om de vragenlijsten in te vullen, als ik ze eerder heb gaat het spel ook eerder verder.
Oud 12-02-2009, 17:14
Bruut, ik ga vanavond de dobbelstenen pakken!
Oud 12-02-2009, 17:42
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Nou het werkt inmiddels weer. Nou jullie hebben tot morgenmiddag om de vragenlijsten in te vullen, als ik ze eerder heb gaat het spel ook eerder verder.
De test ingevuld Best lastige vragenlijst als je 't mij vraagt... hopelijk ben ik door, want ben benieuwd naar de volgende opdracht.
Oud 12-02-2009, 18:53
flyaway
flyaway is offline
Lastige hoor, die vragenlijst
Oud 12-02-2009, 19:00
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik heb het met moeite in kunnen vullen. Wordt dit een standaard vragenlijst bij elke ronde (toegespitst op de ronde) of krijg je elke ronde andere vragen?
Oud 12-02-2009, 19:01
Verwijderd
Ik vond 't een eitje.
Oud 12-02-2009, 19:02
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik heb het met moeite in kunnen vullen. Wordt dit een standaard vragenlijst bij elke ronde (toegespitst op de ronde) of krijg je elke ronde andere vragen?
Nee dit soort type vragen kan je doorgaans verwachten in alle ronden.
Oud 12-02-2009, 19:07
Verwijderd
ik vind het echt moeilijk. want als je van één iemand denkt dat die de mol is en diegene is dat niet, dan zijn meteen bijna al je antwoorden fout. maar spreiden betekent dat je sowieso fouten maakt. bluh.

maar ik heb m iig nu al opgestuurd. hoe eerder ze binnen zijn, hoe eerder we verder gaan
Oud 12-02-2009, 19:39
flyaway
flyaway is offline
Wat gebeurt er als meerdere spelers hetzelfde aantal antwoorden fout heeft (en dan de meeste fout dus vergeleken met andere spelers)?
Rare zin. Ik bedoel bijvoorbeeld:
2 mensen hebben 7 fout, de rest 6 of minder. Normaal zou de speler met 7 fout er uit gaan, maar wat als twee spelers dat allebei hebben?
Oud 12-02-2009, 21:14
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Wat gebeurt er als meerdere spelers hetzelfde aantal antwoorden fout heeft (en dan de meeste fout dus vergeleken met andere spelers)?
Rare zin. Ik bedoel bijvoorbeeld:
2 mensen hebben 7 fout, de rest 6 of minder. Normaal zou de speler met 7 fout er uit gaan, maar wat als twee spelers dat allebei hebben?
Degene die dan de mol goed heeft geraden gaat door. Als dat ook gelijk is, dan gaat het op tijd van inzending.
Oud 12-02-2009, 21:21
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Degene die dan de mol goed heeft geraden gaat door. Als dat ook gelijk is, dan gaat het op tijd van inzending.
Dat laatste had je wel eerder mogen zeggen
Oud 12-02-2009, 21:34
Inderdaad, dat is mooi but. Kan dat niet eerlijker? Mol-beslist, ofzo?
Oud 12-02-2009, 21:42
Laisve
Laisve is offline
Als je het hoogste aantal fouten hebt verdien je het sowieso niet om door te gaan vind ik.
Oud 12-02-2009, 21:42
Dus jij wil dat er meerderen afvallen?
Oud 12-02-2009, 21:45
Laisve
Laisve is offline
Nee ik zeg alleen dat je niet zo moet miepen als je de test op het laatste nipperneutje inlevert en dan ook nog de meeste fouten hebt.
Oud 12-02-2009, 21:53
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Als je het hoogste aantal fouten hebt verdien je het sowieso niet om door te gaan vind ik.
Het blijft gokken, dat vind ik geen argument
Oud 12-02-2009, 22:12
Citaat:
Nee ik zeg alleen dat je niet zo moet miepen als je de test op het laatste nipperneutje inlevert en dan ook nog de meeste fouten hebt.
Slaat dat nou op, wat maakt het tijdstip van inleveren nou uit Als ik geen tijd heb em gelijk in te leveren en het pas nu doe dan... naja laat ook maar Ik heb op jou gestemd dus zit toch wel goed.
Oud 12-02-2009, 22:45
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Is er ook nog een gradatie in foute antwoorden?

Oftewel: als je zegt dat de mol bijvoorbeeld als eerste het doolhof in is gegaan en in feite heeft de mol dat als laatste gedaan, heb je het dan meer fout dan wanneer je zegt dat de mol als 7-8e is gegaan?

Of is gewoon: fout is fout?
Oud 12-02-2009, 23:22
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Inderdaad, dat is mooi but. Kan dat niet eerlijker? Mol-beslist, ofzo?
In het echt gaat het ook op exact deze manier. Bovendien is het zo dat mensen die vaak online zijn ook meer bijdrage aan het spel leveren en dus opzich daaraan dan op deze manier voordeel hebben.
Mol beslist lijkt me nogal subjectief eigenlijk.
Oud 12-02-2009, 23:22
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Is er ook nog een gradatie in foute antwoorden?

Of is gewoon: fout is fout
Oud 12-02-2009, 23:38
Citaat:
In het echt gaat het ook op exact deze manier. Bovendien is het zo dat mensen die vaak online zijn ook meer bijdrage aan het spel leveren en dus opzich daaraan dan op deze manier voordeel hebben.
Mol beslist lijkt me nogal subjectief eigenlijk.
in het echt gaat het op tijd ja, maar nu heb je gewoon voordeel als je online bent als de spelleiders die pm versturen, en dat is gewoon but. Het is echt niet dat ik 3 dagen over die test doe. 3 minuten. Maar het lijkt 3 dagen. Dus vergelijk het dan niet met hoe het in het echt gaat.
Oud 13-02-2009, 10:03
flyaway
flyaway is offline
Ik moest heel lang over de test nadenken en heb m niet gelijk ingeleverd, omdat ik nog aan het nadenken was. Lijkt me niet eerlijk dat iemand die er dan met de pet naar gooit en hophop alles even invult een betere winkans heeft dan ik?
Oud 13-02-2009, 10:37
Verwijderd
Ik ben het wel met iedereen eens dat dit een beetje vreemd is, omdat je daar vaak niet zo veel invloed op hebt. Maar ik begrijp ook wel dat je niet zo veel keuze hebt. Misschien dat je bij de tweede (en verdere) eliminatieronde het aantal foute antwoorden van de vorige eliminatieronde doorslaggevend kunt laten zijn?
Oud 13-02-2009, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Ik moest heel lang over de test nadenken en heb m niet gelijk ingeleverd, omdat ik nog aan het nadenken was. Lijkt me niet eerlijk dat iemand die er dan met de pet naar gooit en hophop alles even invult een betere winkans heeft dan ik?
Nou zo werkt het in het echt ook. Mensen die hem sneller invullen en minder goed nadenken hebben minder tijd nodig, maar wellicht wel meer foute antwoorden.
Oud 13-02-2009, 10:48
Verwijderd
Ja, maar minder snel over doen is irl wat anders dan hier. Dat is het probleem.
Oud 13-02-2009, 10:55
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ja, maar minder snel over doen is irl wat anders dan hier. Dat is het probleem.
Als je een beter criterium hebt hoor ik het graag. Het laten meewegen van vorige vragenronde vind ik niet echt in de spelgedachte passen. Dat doe je namelijk indirect zelf al als je je antwoorden invult.
Oud 13-02-2009, 10:57
Verwijderd
Het is ook niet perfect, maar het lijkt me toch een stuk redelijker dan tijd laten meespelen.
Oud 13-02-2009, 10:59
Kan je niet zien wanneer iemand een PM opent?
In dat geval kan je de tijd meten tussen openen en opsturen.
Dat is eerlijker dan de tijd tussen versturen en opsturen.

En sowieso is dat van Bas wel redelijk ja.
Oud 13-02-2009, 11:37
Verwijderd
Let op!
De volgende opdracht zal meerdere korte deadlines hebben. Het is mogelijk om direct voor alle deadlines je handelingen door te geven. De eerste deadline is waarschijnlijk vanavond 23.30. De opdracht begint iets over 14 uur.
Oud 13-02-2009, 11:43
Verwijderd
ik moet morgen werken en ga daarna direct naar een concert, tussendoor ben ik misschien nog een half uurtje thuis. dus als mensen me missen, dan weten jullie waarom.
Oud 13-02-2009, 13:05
mollerator
mollerator is offline
Beste kandidaten, de deadline is verstreken en hieronder is de uitslag te zien
1. Kazet/Pippeloen
Spoiler

2. Laisve

Spoiler

3. Neko*
Spoiler

4. KMK

Spoiler

5. Hanneke
Spoiler

6. sterrenmeisje

Spoiler

7. Bas

Spoiler

8. Biertank 52

Spoiler

9. Coolkast

Spoiler

10. flyaway

Spoiler

11. Röps

Spoiler

12. foefighter

Spoiler
Oud 13-02-2009, 13:07
Spoiler
Oud 13-02-2009, 13:08
Verwijderd
hahaha, ik ging ook op alle spoilers klikken
Spoiler

[edit] bij mij doen alle plaatjes het hoor.
Oud 13-02-2009, 13:26
mollerator
mollerator is offline
Opdracht 3

Beste kandidaten, we zijn nog met 10 over. Praag heeft een rijke historie en een van de verhalen is die van Kirsch.
We zijn aangekomen op de Witte Berg bij slot Hvězda

Kisch heeft in 1920 een stuk in drie acten geschreven, 'Die gestohlene Stadt' met de meesterdief 'Käsebier', een historisch figuur, als belangrijke held. De komedie speelt in Praag in het jaar 1756 in het bekende slot 'Hvězda' (Ster) op de Witte Berg bij Praag.

Het is jullie taak om deze ronde als meesterdief te functioneren.
Jullie krijgen elk 1000 euro in 2 zakken. In de ene zak zit 600 en in de andere 400 euro.
Jullie kunnen met het geld een dief of een meesterdief kopen. De meesterdief steelt bij iemand het zakje met het meeste geld, de dief pakt willekeurig een zakje. De meesterdief is dan ook duurder en kost 125 euro, de dief is 75 euro. Je kan je geld ook bewaken met een bewaker, de bewaker kost 50 euro en de meesterbewaker kost 100 euro.
Een meesterbewaker stopt de dief en meesterdief, de bewaker alleen de dief. Doelstelling is om zoveel mogelijk geld binnen te halen, want wie dat lukt wint een vrijstelling!
Je kan ook geld in de pot stoppen, dit doe je simpelweg door zelf het geld naar buiten het kasteel te nemen. Dit kan in elke ronde.
LET OP. De tijd van inzending speelt hier een belangrijke rol. Als iemand anders z'n dief eerder stuurt en jij daarna, dan is de kans dat de buit al verdwenen is. Aan de andere kant, kan de eerste dief op een bewaker stuiten, waarna de volgende dief vrij spel heeft. Er komen 4 ronden. Je geeft voor elke ronde aan wat je wil kopen, je mag maximaal 2 eenheden kopen. Na de deadline gaat iedereen stelen op volgorde van binnenkomst van de pm's. Je mag ook eenheden kopen en deze niet gebruiken, tussendoor wordt geen globale tussenstand gegeven, behalve aan de spelers zelf wat er met hun geld is gebeurd en wat hun dief/bewaker heeft gedaan.

De eerste deadline is vanavond om 23.30!
De tweede morgen om 14.30
De derde zondag om 00.00
De vierde zondag om 15.00

Laatst gewijzigd op 13-02-2009 om 13:35.
Oud 13-02-2009, 13:35
mollerator
mollerator is offline
Ter verduidelijking:
Je kan 2 eenheden in totaal kopen per ronde. (Dus 2 dieven, 2 bewakers, 1 dief/1 bewaker, etc) Als je een bewaker/dief over houdt blijft deze staan voor de volgende ronde.
Je moet zelf zeggen bij wie je steelt.
Het geld dat je voor aankopen gebruikt gaat uit beide zakken. Dus als je voor 250 koopt, 125 uit de ene zak en 125 uit de andere.
Oud 13-02-2009, 13:38
- Je mag dus meer dan 2 eenheden per ronde gebruiken (als je spaart)?
- Wat als iemand jou eerst pmt dat ie gaat stelen, en degene die bestolen wordt daarna een bewaker neerzet. Dan is diegene niet veilig, right?
Oud 13-02-2009, 13:39
Verwijderd
wow, dit is echt fucking ingewikkeld

zullen we trouwens afspreken allemaal iets in de pot te storten om weer positief te komen? ik ga dat iig wel doen.
Oud 13-02-2009, 13:45
Leuk bedacht trouwens
Oud 13-02-2009, 14:00
Laisve
Laisve is offline
Haha leuk, dit is hogere wiskunde Even kijken hoe het zit.

Trouwens, hanneke was net zo goed bezig... jammer
Oud 13-02-2009, 14:31
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Jezus, gave opdracht. Hier moet je belachelijk goed nadenken, maar tegelijkertijd ook snel zijn. Kutcombinatie.

Mollerator, de winnaar krijgt een vrijstelling, maar wat gebeurt er met de verliezer, degene die het minste geld heeft? Gaat die er automatisch uit, of komt er hierna weer een vragenronde?
Oud 13-02-2009, 15:20
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
- Je mag dus meer dan 2 eenheden per ronde gebruiken (als je spaart)?
- Wat als iemand jou eerst pmt dat ie gaat stelen, en degene die bestolen wordt daarna een bewaker neerzet. Dan is diegene niet veilig, right?
Ja.

Nee, eerst worden alle mensen gekocht en daarna gaan de dieven pas lopen op volgorde van pm. Dus als je een bewaker koopt heb je daar wel profijt van in dit geval.
Oud 13-02-2009, 15:21
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Jezus, gave opdracht. Hier moet je belachelijk goed nadenken, maar tegelijkertijd ook snel zijn. Kutcombinatie.

Mollerator, de winnaar krijgt een vrijstelling, maar wat gebeurt er met de verliezer, degene die het minste geld heeft? Gaat die er automatisch uit, of komt er hierna weer een vragenronde?
Nee, je kan er alleen uitvliegen daar de vragenronden. Er komen 2 opdrachten en dan een vragenronde.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten