Oud 14-11-2009, 11:54
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Misschien is het een eufemisme.

Ik stond met een paar vriendinnen in zo'n knutselwarenwinkel in Utrecht en daar was een groepje mensen van onze leeftijd. Een zo'n jongen pakte een zakje met van die hele kleine wasknijpers en vroeg aan een van zijn vrienden, "Hé, heb je kleine wasjes?" met een Surinaams accent.
Oud 14-11-2009, 18:06
Jannekus
Jannekus is offline
Ik studeer op dit moment een half jaar aan een Amerikaanse universiteit (uitwisseling) en nu had ik plannen om naar Canada te gaan voor een weekje. Dus ging ik naar het international office hier (die alle zaken omtrent uitwisseling regelen) om te vragen of ik zomaar naar Canada kon gaan. Dus moest die vrouw even opzoeken of ik geen speciaal visum nodig had (wisselt per land waar je vandaan komt)

Vrouw: So where are you from again?
Ik: Holland
Vrouw: Ok, let me see, *zoekt* can't find it...
(Ik zie haar bladeren maar ik zie duidelijk the Netherlands staan)
Ik: Well, perhaps you should search for the Netherlands
Vrouw: Oh I'm sorry, I thought you said you were from Holland
Ik: Holland and the Netherlands are names for the same country
Vrouw: O really?!

Heb dit bij meerdere Amerikanen gehad maar kom op, als je bij het international office werkt en jaarlijks studenten ontvangt uit Nederland dan hoor je dit gewoon te weten.
Oud 14-11-2009, 20:42
Giles
Giles is offline
Schiedam centrum:

Marokkaans meiske: "En toen ik net met Ap had zei die "zo, heb ik weer een hoertje erbij"."

Ware liefde.
Oud 14-11-2009, 20:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik studeer op dit moment een half jaar aan een Amerikaanse universiteit (uitwisseling) en nu had ik plannen om naar Canada te gaan voor een weekje. Dus ging ik naar het international office hier (die alle zaken omtrent uitwisseling regelen) om te vragen of ik zomaar naar Canada kon gaan. Dus moest die vrouw even opzoeken of ik geen speciaal visum nodig had (wisselt per land waar je vandaan komt)

Heb dit bij meerdere Amerikanen gehad maar kom op, als je bij het international office werkt en jaarlijks studenten ontvangt uit Nederland dan hoor je dit gewoon te weten.
Ik vind dat je zeurt.
Oud 15-11-2009, 04:12
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Ik vind dat je zeurt.
Hmm, echt? Ik vond het basiskennis voor iemand die beweert dat ze zo internationaal georienteerd is. Andere Amerikanen vergeef ik wel aangezien ze weinig blootgesteld worden aan dingen buiten Amerika.
Oud 15-11-2009, 10:54
Verwijderd
Citaat:
ik: goedemorgen mevrouw X!
demente patiente: mompel mompel
ik: heeft u nog pijn?
patiente: mummel mummel
ik: u zit er wel rustig bij en ik zie dat u goed ademt, dus ik denk dat u geen pijn heeft.
patiente: mumpel
ik: nou, dan ga ik maar weer!
patiente, ineens helder en goed gearticuleerd: nou, dan zal ik me maar voorbereiden op kerstmis!
Haha <3

Mijn opa op zijn sterfbed, ook zo dement als de tyfus, 24 uur voor hij stierf;
< opa, heb je goed geslapen?
> mompel kreun mompel oogdraai
< nou opa, ik ga weer naar papa en mama
> *wijzend op infuus* Bas, zie je die lantaarnpaal? Die heeft Bolten nog voor me gemaakt!
Oud 15-11-2009, 12:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Zeggen dat Holland en Nederland dezelfde naam is voor een land, is hetzelfde als een Amerikaan tegen jou zegt dat Washington en de Verenigde Staten dezelfde naam is voor hetzelfde land.
Oud 15-11-2009, 12:33
Cherry Springs
Holland wordt zowel gebruikt voor heel Nederland als het westen, in het buitenland zou dat nauwelijks verschil moeten maken. Ik vind het ook wel een beetje lame hoor, dat ze dat niet weten.
Oud 15-11-2009, 12:41
Martiño
Martiño is offline
Ok, het is misschien wel lame, maar het gebruik van Holland om Nederland als een geheel aan te duiden is strikt gesproken gewoon fout. Het is natuurlijk ook raar dat ook Nederlanders "Holland" nog steeds zo vaak verkeerd gebruikt wordt, nl. om niet de twee provincies met die naam aan te wijzen, maar het gehele land.
Oud 15-11-2009, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ok, het is misschien wel lame, maar het gebruik van Holland om Nederland als een geheel aan te duiden is strikt gesproken gewoon fout. Het is natuurlijk ook raar dat ook Nederlanders "Holland" nog steeds zo vaak verkeerd gebruikt wordt, nl. om niet de twee provincies met die naam aan te wijzen, maar het gehele land.
Grote kolder. Het is ook een van de eerste dingen die aan bod komen in The Undutchables. Het is gewoon zo in het buitenland dat ze Holland zeggen. Strikt genomen is Amerika ook geen land.
Oud 15-11-2009, 13:23
Cherry Springs
Ik vind het nog wel acceptabel om Holland en the Netherlands als een en hetzelfde te gebruiken als je dan toch in Amerika woont, zo'n belangrijk onderscheid zou ik het ook weer niet vinden. Net zoiets als heel moeilijk lopen doen over the United Kingdom en Great Britain of America en the United States. Het is dan wel fout, maar ik zou als ik in het buitenland was en ik zei dat ik uit the Netherlands kwam en iemand dan zei "Oh, so you're from Holland?" moeiteloos instemmen.
Oud 15-11-2009, 13:30
Verwijderd
Ik zeg daarom ook meestal "I'm Dutch" en dan laat ik het ze zelf verder invullen.
Oud 15-11-2009, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg daarom ook meestal "I'm Dutch" en dan laat ik het ze zelf verder invullen.
Maar dan vullen ze weer Germany in.

Volgens mij is het in het buitenland gewoon standaard dat Holland hetzelfde is als The Netherlands. Dat wij hier zo moeilijk doen over het werkelijke gebied, neemt niet weg dat die mevrouw van International Office dat niet had kunnen (moeten?) weten.
(Ik ga er trouwens even van uit dat die mevrouw niet dacht: "Wait, I thought Holland was only a part of The Netherlands...")
Oud 15-11-2009, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Maar dan vullen ze weer Germany in.
Huh?
Oud 15-11-2009, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Huh?
Dat doen Amerikanen toch altijd, Dutch verwarren met Deutsch? Dus denken ze dan vast dat je Duits bent.
Oud 15-11-2009, 16:16
Verwijderd
In Finland had ik een Russische collega die dacht dat ze in Nederland Duits spraken.
Oud 15-11-2009, 16:55
Verwijderd
Ik vind 't eigenlijk altijd wel leuk als mensen niet precies weten wat Holland/the Netherlands is en als ze niet weten of Dutch nu hetzelfde is als German/Deutsch. Overigens vul ik op formulieren etc wel altijd 'the Netherlands' in want in systemen heb ik nog nooit 'Holland' zien staan...
Oud 15-11-2009, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Dat doen Amerikanen toch altijd, Dutch verwarren met Deutsch? Dus denken ze dan vast dat je Duits bent.
Waarom zou de gemiddelde weten dat ze Deutsch spreken in Germany?
Oud 15-11-2009, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou de gemiddelde weten dat ze Deutsch spreken in Germany?
Uh, dat is gewoon de algemene opvatting in de VS. Je ziet het in Amerikaanse films toch ook bijna altijd? En omdat Duitsland toch redelijk bekend is geworden bij het Amerikaanse publiek door WOII.
Oud 15-11-2009, 18:57
Uice
Uice is offline
Ik vind het ook altijd maar gezeur. Alsof wij alle staten van de VS kunnen opnoemen.
Oud 15-11-2009, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook altijd maar gezeur. Alsof wij alle staten van de VS kunnen opnoemen.
Wil je de hoofdsteden er ook bij?
Oud 15-11-2009, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Wil je de hoofdsteden er ook bij?
Ik deed net met Stefenootje wedstrijdje wie er binnen 3 minuten de meeste kon. We kwamen niet verder dan 35, dus het viel nog best tegen.
Oud 15-11-2009, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ik deed net met Stefenootje wedstrijdje wie er binnen 3 minuten de meeste kon. We kwamen niet verder dan 35, dus het viel nog best tegen.
Ik heb niet voor niets 100.000+ punten op een trivia IRC kanaal, één punt per goed antwoord

Ooit hebben we een weddenschap met een stel in Nederland studerende Amerikanen gedaan met wie ik in de trein naar Kopenhagen zat. Een psychologiestudent, een natuurkundestudent en nog een een stuk of drie. De weddenschap was dat ik meer Amerikaanse staten met hoofdsteden zou kunnen opnoemen dan zij. Ze kwamen met zijn tweeën niet verder dan 30 stuks. Ik kwam in lamme toestand op 41 Vooraf dachten ze dat het makkelijk zou worden en wilden ze het ook nog wel tegen me opnemen maar dan met Europese landen en hoofdsteden. Maar die wist ik wel zo'n beetje allemaal op de ministaatjes na, die vergeet ik steeds ;p
Oud 15-11-2009, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet voor niets 100.000+ punten op een trivia IRC kanaal, één punt per goed antwoord

Ooit hebben we een weddenschap met een stel in Nederland studerende Amerikanen gedaan met wie ik in de trein naar Kopenhagen zat. Een psychologiestudent, een natuurkundestudent en nog een een stuk of drie. De weddenschap was dat ik meer Amerikaanse staten met hoofdsteden zou kunnen opnoemen dan zij. Ze kwamen met zijn tweeën niet verder dan 30 stuks. Ik kwam in lamme toestand op 41 Vooraf dachten ze dat het makkelijk zou worden en wilden ze het ook nog wel tegen me opnemen maar dan met Europese landen en hoofdsteden. Maar die wist ik wel zo'n beetje allemaal op de ministaatjes na, die vergeet ik steeds ;p
O Europa weet ik wel allemaal denk ik, misschien 2 niet ofzo ivm het continu veranderende Joegoslavië. Maar de VS met hoofdsteden props
Oud 15-11-2009, 20:01
Verwijderd
Dank je maar een half middagje zo'n spelletje spelen waarbij je de hoofdsteden moet benoemen per staat op internet does the trick hoor En dan blijft zoiets of nou jah, bleef want mijn geheugen is niet meer wat het was, hangen.
Oud 15-11-2009, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Dank je maar een half middagje zo'n spelletje spelen waarbij je de hoofdsteden moet benoemen per staat op internet does the trick hoor En dan blijft zoiets of nou jah, bleef want mijn geheugen is niet meer wat het was, hangen.
Ja dat is waar. Misschien moet ik alle staten maar eens gaan leren
Oud 16-11-2009, 23:09
PV
PV is offline
een of ander wazig vrouwtje sprak me aan, ze dacht dat ze net ongesteld was geworden en of ik wilde kijken of het door haar broek heen te zien was ik heb haar maar naar de wc van de v&d doorverwezen
Oud 17-11-2009, 09:52
Missy
Missy is offline
Zullen we weer ontopic?

Graag.
Oud 24-11-2009, 05:14
Verwijderd
Bij de poffertjeskraam vroeg een vrouw aan de verkoopster of ze het warm had, zo bij de hete ovenplaat. Toen het meisje bevestigend antwoordde zei de vrouw "Ja, je zweet ook helemaal."

Goed gesprek.
Oud 24-11-2009, 07:25
Verwijderd
Een tijdje terug zat er een meisje in de trein, volgens mij was het zo'n pretentieuze University College-student. Ze was aan het bellen en het ging over haar studie. "Ja, ik moet nu één of andere business game doen ... ja dan bij die meeting ... ja dan moet je ook letten op de currency en heb je een board of directors enzo..." en dat dan de hele tijd zo door. Als ik een tas met poep had zou ik het in haar gezicht hebben uitgesmeerd.
Oud 24-11-2009, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Een tijdje terug zat er een meisje in de trein, volgens mij was het zo'n pretentieuze University College-student. Ze was aan het bellen en het ging over haar studie. "Ja, ik moet nu één of andere business game doen ... ja dan bij die meeting ... ja dan moet je ook letten op de currency en heb je een board of directors enzo..." en dat dan de hele tijd zo door. Als ik een tas met poep had zou ik het in haar gezicht hebben uitgesmeerd.
...."een tas met poep".
Oud 27-11-2009, 15:56
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zat net in de bus een Engels boek te lezen, toen er een hele klas zwarte Pietjes binnenkwam. Allemaal meisjes van een jaar of een 7/8. Er ging er eentje naast mij zitten, die toch erg duidelijk Nederlands sprak. Tot ze zei:
"Hé, that's an English book! Do you speak English?"
Ik: "Yes, I do."
Meisje: "What are you reading?"
Ik: "A book witten by Charles Dickens. Do you know it?"
Meisje: "No, I don't. I do not read books like that."

En zo zaten we heel de tijd te kletsen over boeken en wat ze allemaal op school deed . En op een gegeven moment vroeg ze of ik ook Nederlands sprak, en toen zijn we in het Nederlands verder gaan praten. Het was een grappige ervaring .
Oud 27-11-2009, 16:05
Sherlock
Sherlock is offline
zie je niet veel meisjes van 8 die al volledige zinnen engels kunnen
Oud 27-11-2009, 16:45
Verwijderd
Tweetalig opgevoed, lijkt me.
Oud 27-11-2009, 16:53
Verwijderd
Ik ben tweetalig opgevoed maar ik verbaas me wel dat kinderen tegenwoordig best wel goed Engels spreken in vergelijking met de periode dat ik op de basisschool zat.
Oud 27-11-2009, 17:11
Verwijderd
Ja, ik ga mijn kinderen ook gewoon direct Engels aanleren. Hebben mijn ouders destijds ook gedaan Lekker drietalig zijn mmm.

En verder zou ik graag ontopic gaan maar ik ben al drie dagen niet naar buiten geweest. Behalve voor boodschappen, maar daar gebeurde niet zoveel raars. Behalve dan dat ik een hardcore Joods gezin zag. Ze hadden een jongetje van zes bij zich, en die droeg een keppeltje en een pruik met twee van die krullende lokken. Maar die zeiden verder niets raars.
Oud 28-11-2009, 16:53
Nona
Nona is offline
@Para: drietalig? Nederlands, Engels en...?
Citaat:
Vergeef het haar. Iets vanuit het Engels direct in het Nederlands uit moeten leggen is kut. Daar krijg je haperende gesprekken en kromme zinnen van. Ik walg soms ook van mezelf als ik probeer uit te leggen wat ik als student representative (nee, even denken, student vertegenwoordiger) in de educational commission (nee, even denken, onderwijscommissie) voor de graduate school (nee, even denken, maar daar kom ik echt niet uit) kon betekenen. Laat staan uitleggen waar mijn scriptie over ging. Het klinkt allemaal achterlijk, maar op dat moment weet je echt even niet meer dat je Nederlands bent en Engels je tweede taal is.
Overigens vind ik een zak met poep over iemand uitsmeren wel een origineel idee. Mocht het er ooit nog van komen, vergeet dan niet een mattie te vragen om het te filmen met zijn mobieltje zodat het op youtube kan.
Oud 28-11-2009, 17:04
Verwijderd
Een studentenvertegenwoordiger en een onderwijscommissie zijn gangbare termen die lekkerder bekken dan educational commission en student representative.

Maarja, ik vind het eigenlijk ook niet zo ergerlijk om Engelse termen te hanteren als 'business game' en 'meeting'...Het is een mooie taal dus daar mogen we best gebruik van maken als dat beter uitkomt.
Oud 28-11-2009, 17:07
Verwijderd
Het gaat er ook niet om dat het zo erg is om "meeting" te gebruiken in plaats van "vergadering", ofzo. Het werd irritant omdat ze in iedere zin lukraak met Engelse termen smeet.
Oud 28-11-2009, 17:09
Nona
Nona is offline
Citaat:
Een studentenvertegenwoordiger en een onderwijscommissie zijn gangbare termen die lekkerder bekken dan educational commission en student representative.
Uiteraard. Maar als je van de ene naar de andere taal moet overschakelen kan het nog weleens zijn dat je bij ieder woord hapert. En dat is kut, dan komen er nog wel eens Engelse termen uitrollen zonder dat je daar zin in hebt. Dat was meer mijn punt.
Oud 29-11-2009, 14:49
Martiño
Martiño is offline
In de blokker:

Situatie 1:
Wij staan bij de spelletjes, want ik wil een pakje kaarten kopen. Naast ons staat een jonge vrouw, komt een jongen er op af, met in zijn hand o.a. een klein scheetkussen. Die jongen was zeker 18 jaar, ik denk zelfs rond de 20.

JongenKijk eens wat ik heb?
Vrouw: Voor wie is dat?
Jongen: Voor m'n/een (ik kon het niet goed verstaan) meisje! Leuk he!
Vrouw: Nou, ik zou het niet zo leuk vinden.
Jongen: Ja, nou, hoe moet ik dat nu weten? Ik weet toch niet wat meisjes leuk vinden? Ik ben een jongen!

Situatie 2:

We staan bij de prullenbakken te kijken, komt er een meisje van een jaar of zes naar een van de prullenbakken lopen.

"Oeh, wat glimt hij! Het is net een spiegel."
*doet deksel open en steekt hoofd er in*
"He bah, hij stinkt."
Oud 29-11-2009, 15:33
TheeEi
TheeEi is offline
Vanochtend in de trein naar Leeuwarden:

Vrouw: Het lukte me niet op te poepen gisteren
Man: Oh.
Vrouw: Daar heb ik de laatste tijd wel vaker last van.

Fijn om te weten.
Oud 29-11-2009, 15:40
Verwijderd
Citaat:

Fijn om te weten.
Oud 29-11-2009, 17:54
AzN
AzN is offline
Bij m'n ouders in de cafetaria kwam gisteravond 'n aangeschoten zwerver binnen voor 'n frietje mayo. Hij betaalde met 2,00 euro (dat frietje kostte 1,85 euro) en hij zei: "laat de rest maar zitten, ik ben toch 'n miljonair." Maar daarna begon hij bij andere klanten te bedelen om kleingeld, dus toen moest m'n vader 'm eruitzetten .
Oud 29-11-2009, 18:57
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:

Fijn om te weten.
Leeuwarden? Daar woon ik!
Had effe verteld, was ik even langsgekomen
Maarja, nuttige info.
Oud 29-11-2009, 21:12
Giles
Giles is offline
Vanmorgen was de trein vol met kindjes die naar een Sinterklaasfeest in Utrecht gingen. Een stel opgeschoten pubers zat te "fluisteren" dat Sint niet bestond. IDaarvoor hadden ze het heel de tijd over Ajax. Ik keek geloof ik zo boos dat ze hun mond hielden.

"Maar geloof jij nog dan?" vroeg stoere puber1
"Ik ben er niet mee opgevoed, dus niet echt."
"Het is toch lullig dat ze voor de gek worden gehouden?" vroeg stoere puber2
"Nee" zei ik heel wijs. "Het is schattig dat ze zonder vragen ergens in geloven."
Stoere puber3 lachte maar las wel door in zijn NGamer blaadje.
Toen was het stil tot voorbij Utrecht Vleuten. Daarna begonnen ze weer over Ajax. Hopelijk heeft geen kleutertje er een trauma aan overgehouden.
Oud 29-11-2009, 21:19
Martiño
Martiño is offline
Wat een sukkels.
Oud 29-11-2009, 21:54
Verwijderd
Zonder Giles had de wereld er minder rooskleurig uitgezien
Oud 29-11-2009, 21:59
Martiño
Martiño is offline
Giles?
Oud 29-11-2009, 22:01
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Vanmorgen was de trein vol met kindjes die naar een Sinterklaasfeest in Utrecht gingen. Een stel opgeschoten pubers zat te "fluisteren" dat Sint niet bestond. IDaarvoor hadden ze het heel de tijd over Ajax. Ik keek geloof ik zo boos dat ze hun mond hielden.

"Maar geloof jij nog dan?" vroeg stoere puber1
"Ik ben er niet mee opgevoed, dus niet echt."
"Het is toch lullig dat ze voor de gek worden gehouden?" vroeg stoere puber2
"Nee" zei ik heel wijs. "Het is schattig dat ze zonder vragen ergens in geloven."
Stoere puber3 lachte maar las wel door in zijn NGamer blaadje.
Toen was het stil tot voorbij Utrecht Vleuten. Daarna begonnen ze weer over Ajax. Hopelijk heeft geen kleutertje er een trauma aan overgehouden.
dit is Giles

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten