Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn opa op zijn sterfbed, ook zo dement als de tyfus, 24 uur voor hij stierf; < opa, heb je goed geslapen? > mompel kreun mompel oogdraai < nou opa, ik ga weer naar papa en mama > *wijzend op infuus* Bas, zie je die lantaarnpaal? Die heeft Bolten nog voor me gemaakt! |
![]() |
||
Citaat:
|
Ok, het is misschien wel lame, maar het gebruik van Holland om Nederland als een geheel aan te duiden is strikt gesproken gewoon fout. Het is natuurlijk ook raar dat ook Nederlanders "Holland" nog steeds zo vaak verkeerd gebruikt wordt, nl. om niet de twee provincies met die naam aan te wijzen, maar het gehele land.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het nog wel acceptabel om Holland en the Netherlands als een en hetzelfde te gebruiken als je dan toch in Amerika woont, zo'n belangrijk onderscheid zou ik het ook weer niet vinden. Net zoiets als heel moeilijk lopen doen over the United Kingdom en Great Britain of America en the United States. Het is dan wel fout, maar ik zou als ik in het buitenland was en ik zei dat ik uit the Netherlands kwam en iemand dan zei "Oh, so you're from Holland?" moeiteloos instemmen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij is het in het buitenland gewoon standaard dat Holland hetzelfde is als The Netherlands. Dat wij hier zo moeilijk doen over het werkelijke gebied, neemt niet weg dat die mevrouw van International Office dat niet had kunnen (moeten?) weten. (Ik ga er trouwens even van uit dat die mevrouw niet dacht: "Wait, I thought Holland was only a part of The Netherlands...") |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind 't eigenlijk altijd wel leuk als mensen niet precies weten wat Holland/the Netherlands is en als ze niet weten of Dutch nu hetzelfde is als German/Deutsch. Overigens vul ik op formulieren etc wel altijd 'the Netherlands' in want in systemen heb ik nog nooit 'Holland' zien staan...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ooit hebben we een weddenschap met een stel in Nederland studerende Amerikanen gedaan met wie ik in de trein naar Kopenhagen zat. Een psychologiestudent, een natuurkundestudent en nog een een stuk of drie. De weddenschap was dat ik meer Amerikaanse staten met hoofdsteden zou kunnen opnoemen dan zij. Ze kwamen met zijn tweeën niet verder dan 30 stuks. Ik kwam in lamme toestand op 41 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een tijdje terug zat er een meisje in de trein, volgens mij was het zo'n pretentieuze University College-student. Ze was aan het bellen en het ging over haar studie. "Ja, ik moet nu één of andere business game doen ... ja dan bij die meeting ... ja dan moet je ook letten op de currency en heb je een board of directors enzo..." en dat dan de hele tijd zo door. Als ik een tas met poep had zou ik het in haar gezicht hebben uitgesmeerd.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zat net in de bus een Engels boek te lezen, toen er een hele klas zwarte Pietjes binnenkwam. Allemaal meisjes van een jaar of een 7/8. Er ging er eentje naast mij zitten, die toch erg duidelijk Nederlands sprak. Tot ze zei:
"Hé, that's an English book! Do you speak English?" Ik: "Yes, I do." Meisje: "What are you reading?" Ik: "A book witten by Charles Dickens. Do you know it?" Meisje: "No, I don't. I do not read books like that." En zo zaten we heel de tijd te kletsen over boeken en wat ze allemaal op school deed ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, ik ga mijn kinderen ook gewoon direct Engels aanleren. Hebben mijn ouders destijds ook gedaan
![]() En verder zou ik graag ontopic gaan maar ik ben al drie dagen niet naar buiten geweest. Behalve voor boodschappen, maar daar gebeurde niet zoveel raars. Behalve dan dat ik een hardcore Joods gezin zag. Ze hadden een jongetje van zes bij zich, en die droeg een keppeltje en een pruik met twee van die krullende lokken. Maar die zeiden verder niets raars. |
![]() |
||
@Para: drietalig? Nederlands, Engels en...?
Citaat:
Overigens vind ik een zak met poep over iemand uitsmeren wel een origineel idee. Mocht het er ooit nog van komen, vergeet dan niet een mattie te vragen om het te filmen met zijn mobieltje zodat het op youtube kan. ![]()
|
Verwijderd
|
Een studentenvertegenwoordiger en een onderwijscommissie zijn gangbare termen die lekkerder bekken dan educational commission en student representative.
Maarja, ik vind het eigenlijk ook niet zo ergerlijk om Engelse termen te hanteren als 'business game' en 'meeting'...Het is een mooie taal dus daar mogen we best gebruik van maken als dat beter uitkomt. |
![]() |
||
Citaat:
|
In de blokker:
Situatie 1: Wij staan bij de spelletjes, want ik wil een pakje kaarten kopen. Naast ons staat een jonge vrouw, komt een jongen er op af, met in zijn hand o.a. een klein scheetkussen. Die jongen was zeker 18 jaar, ik denk zelfs rond de 20. JongenKijk eens wat ik heb? Vrouw: Voor wie is dat? Jongen: Voor m'n/een (ik kon het niet goed verstaan) meisje! Leuk he! Vrouw: Nou, ik zou het niet zo leuk vinden. Jongen: Ja, nou, hoe moet ik dat nu weten? Ik weet toch niet wat meisjes leuk vinden? Ik ben een jongen! Situatie 2: We staan bij de prullenbakken te kijken, komt er een meisje van een jaar of zes naar een van de prullenbakken lopen. "Oeh, wat glimt hij! Het is net een spiegel." *doet deksel open en steekt hoofd er in* "He bah, hij stinkt."
|
Bij m'n ouders in de cafetaria kwam gisteravond 'n aangeschoten zwerver binnen voor 'n frietje mayo. Hij betaalde met 2,00 euro (dat frietje kostte 1,85 euro) en hij zei: "laat de rest maar zitten, ik ben toch 'n miljonair."
![]() ![]()
||
Citaat:
Had effe verteld, was ik even langsgekomen ![]() Maarja, nuttige info.
|
Vanmorgen was de trein vol met kindjes die naar een Sinterklaasfeest in Utrecht gingen. Een stel opgeschoten pubers zat te "fluisteren" dat Sint niet bestond. IDaarvoor hadden ze het heel de tijd over Ajax. Ik keek geloof ik zo boos dat ze hun mond hielden.
"Maar geloof jij nog dan?" vroeg stoere puber1 "Ik ben er niet mee opgevoed, dus niet echt." "Het is toch lullig dat ze voor de gek worden gehouden?" vroeg stoere puber2 "Nee" zei ik heel wijs. "Het is schattig dat ze zonder vragen ergens in geloven." Stoere puber3 lachte maar las wel door in zijn NGamer blaadje. Toen was het stil tot voorbij Utrecht Vleuten. Daarna begonnen ze weer over Ajax. Hopelijk heeft geen kleutertje er een trauma aan overgehouden.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saai op het strand, lig je daar met je schone lijf, kop op en geniet #818 Verwijderd | 500 | 15-01-2010 23:10 |