Advertentie | |
|
![]() |
|
I Saw The Devil - 8/10
Lekkere, rechtlijnige wraakthriller met mooie plaatjes en bruut geweld. De film is wat aan de lange kant, maar is wel redelijk constant qua tempo en blijft altijd boeiend. Hij is ook behoorlijk hard van toon, zowel voor de protagonist als voor de slechterik. Geheel volgens Zuid-Koreaanse traditie gaat er dan ook weer niemand tevreden naar huis. Mooie balans. Edit: foute titel.
Laatst gewijzigd op 22-12-2010 om 15:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Little Fockers 6/10 Beter dan de tweede in ieder geval, en ik denk ook de eerste. En er zaten wel wat leuke verwijzingen naar andere films in.
|
The Boat that Rocked
Ik had alleen trailers gezien waarin het leek dat het een Britse film, maar met flauwe Amerikaanse humor. Maar niets was minder waar! Grappig en met geweldige muziek <33 8/10
||
Citaat:
|
Buried 3/10
Het kon mij gewoon niet zo boeien, geloofwaardigheid ontbrak ook op een behoorlijk aantal vlakken. Mr. Nobody 8/10 Ik vond 't wel een erg boeiende film maar op een gegeven moment had ik het gevoel dat er net iets teveel in de film was verwerkt waardoor de rode draad een beetje warrig werd. Ik was sowieso een beetje in de war aan 't einde. Wel heel goed concept en goed acteerwerk.
||
Citaat:
|
![]() |
De eenzaamheid van de priemgetallen 7/10
Mooie film, maar had er meer van verwacht. Vond sommige scènes zeer aangrijpend (zoals de jonge Alice, na gymles, op school, temidden van pestende rotmeiden), anderen te "gemakkelijk" schokkend: o.a. magerte van volwassen Alice en het leed dat Mattia zichzelf dan heeft aangebracht. |
![]() |
|
The town
Eén van de betere misdaadfilms/actiefilms van de afgelopen paar jaar. Ben Affleck doet het gewoon goed. Mooie shots van Boston, blijft toch een mooie karakteristieke stad. Leuk dat er aan de accenten is gedacht ![]() 7,5/10
|
Shallow Hal - 5/10
Comedy over een oppervlakkige gast die eerst alleen maar geilt op slanke vrouwen en na een hypnose-sessie nog slechts innerlijke schoonheid kan zien. Mooie gelegenheid dus om één of andere Fatty McBlubber aan de haak te slaan. Maar dan wel eentje die lijkt op Gwyneth Paltrow! Erg inspirerend allemaal.
|
Post Grad (2009)
Een comedy die alles probeerde, maar nooit iets kon worden. Na een kleine drie kwartier maar uitgezet omdat het er niet bepaald beter op werd. En als ik Alexis Bledel wil zien acteren word ik gelukkiger van Gilmore Girls aangezien de rest van de cast daar wel goed is en niet, zoals ik dit geval, zij een film moet dragen waarbij de film an sich al niet draagbaar is. 3/10
|
Over The Hedge
Wel aardige animatiefilm, kan niet tippen aan Ice Age qua humor... 6/10 Surrogates Had het verhaal gelezen en daardoor toch enige verwachting geschept voor mezelf... Helaas viel de film toch wel tegen. 6/10 The Expendables Een echte testosteron film, maar dat kan ook niet anders met zo'n cast (Sly Stallone, Dolph Lundgren, Jet Li, Schwarzenegger, Statham, Micky Rourke, Bruce Willis). Hoewel de effecten minder waren dan in Rambo IV, heb ik me toch wel kunnen vermaken. Een hoogstandje is het niet, maar ik vond de film verder makkelijk wegkijken. 6,5/10 Kick-Ass Vond het verhaal wel leuk; een geeky teenager die zich afvraagt waarom mensen in het echte leven geen superheldenpak aantrekken en de misdaad gaan bevechten, die dit dan zelf maar besluit te gaan doen. Ik moet eerlijk zijn dat bepaalde stukken in de film echt slecht waren, wat jammer is. 6/10
|
Fighter, The (2010)
Beetje een Rocky-plot, en zoals het een biopic betaamt ook redelijk fragmentarisch en gehaast hier en daar. Toch zet het wel een leuk beeld neer van de hele tokkie-familie en de hechte gemeenschap waarin ze leven. Eervolle vermelding gaat naar Christian Bale. Alhoewel Mark Wahlberg de hoofdrolspeler is, is het Bale die de hele film draagt met prima acteerwerk en dito transformatie naar lager aan wal geraakte ex-bokser. Wahlberg daarentegen heeft nog steeds weinig emotionele range. De film is helaas erg voorspelbaar en een beetje slap. Wel vermakelijk. 6/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Paranormal Activity 2
Waardeloos vervolg op een al niet al te bijzondere film. Deel 1 wist in ieder geval nog vermakelijk creepy te zijn hier en daar maar bij deel 2 zie je dat ze niet zo goed wisten wat ze ermee aan moesten en eigenlijk alleen even wilde voortborduren op het succes van het origineel. Met name het einde was bedroevend slecht. 2/10 |
![]() |
|
The King's Speech
Ja, ach, aardig tussendoortje, maar 12 Oscarnominaties (waarvan waarschijnlijk wel een aantal verzilverd gaan worden)??? Het is in geen enkel opzicht een bijzondere film. De acteerprestaties zijn prima (met name Colin Firth) en het is leuk om te kijken, maar dat is het wel. 7/10 |
![]() |
|
The French Connection - 7/10
Misdaadfilm met leuke rollen van Hackman en Scheider. De opnames van Marseille komen behoorlijk goed uit de verf. Ze doen je, ondanks het misdaadverhaal, voor heel even vergeten wat voor een enorme pauperstad het is. Knappe prestatie.
||
Citaat:
|
![]() |
|
The never ending story
Vroeger vaak gezien en ik had verwacht dat het er heel gedateerd uit zou zien (1984), maar het viel heel erg mee. Misschien komt het omdat ik de afgelopen tijd voornamelijk slechte films heb gekeken. Maar nog steeds leuk dus ![]() Godzilla We wilden eigenlijk independence day gaan kijken, maar het werd Godzilla. De versie uit 1998 trouwens. Het is best een vermakelijke film, maar ik vond het toen niet heel bijzonder en nu nog steeds niet. Jean Reno haalde alles trouwens wel omhoog ![]()
|
Birth of a Nation 9/10
Wat zijn stille films toch fijn ![]() A trip to the moon 7/10 Heerlijk, astrologen met een tovenaarshoed, een mannetje in de maan met een raket in het gezicht en selenites die opgaan in een wolk als ze een trap krijgen. [Rec]2 5/10 Kudo's dat ze dezelfde set hebben gebruikt, en we de hoofdrolspeelster uit deel een weer zien opduiken. Met uitzondering van de priester zijn de personages verder verschrikkelijk saai, de schrikmomenten zijn vooral te vaag om te schrikken. Santa Claus conquers the martians 3/10 Verschrikkelijk acteerwerk, sets, grappen (?), het verhaal is om te huilen. Aan de andere kant, er is tenminste enige consistentie. Jammer, meer fouten in de film zou het tenminste mogelijk maken om om de film te lachen. gemiste kans!
|
The season of the witch
Ik had er niet echt veel van verwacht, dus in dat opzicht viel de film mij mee. Ik vond het nog best spannend, maar ja ik vind alles spannend en zie overal schrikmomenten in. Vermakelijke film
Spoiler
5,5/10
|
Black Swan
Superweird, ik weet niet of ik hem goed vond en ik weet niet of ik hem aan moet raden. Ik vond hem weird. Misschien moet ik hem nog eens kijken? The Big Bang De enige film met Antonio Banderas die mijn moeder en ik hebben afgezet. Er zit totaaaaal geen gang in en het boeide me niet eens meer waar dat wijf was. 1 punt voor Mahone (hoe heet ie) en Antonio samen in een film. 1/10
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|