Oud 06-10-2011, 08:51
Verwijderd
Oh, dat is kut Lorelei
Advertentie
Oud 06-10-2011, 08:53
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
klik ik net google aan, : steve jobs 1955-2011, ik dacht, neej das niet waar, dat kan egt niet, bleek dus wel, niet te geloven, we hebben thuis heel veel apple producten, ben een groot fan van hem,
Oud 06-10-2011, 08:53
Lorelei
Lorelei is offline
Vind ik ook. De leerstof is wel in de bieb te kopieren maar dan moet ik weer eerst naar de bieb
Oud 06-10-2011, 08:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
klik ik net google aan, : steve jobs 1955-2011, ik dacht, neej das niet waar, dat kan egt niet, bleek dus wel, niet te geloven, we hebben thuis heel veel apple producten, ben een groot fan van hem,
jeetje zeg! Lekker iHuilen maar dan.
Oud 06-10-2011, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook. De leerstof is wel in de bieb te kopieren maar dan moet ik weer eerst naar de bieb
Oei vervelend wel met dit weer ten minste...
Oud 06-10-2011, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Hopelijk loop je zo door de kamer en struikel je uit het niets over dat vermaledijde boek van je!
Oud 06-10-2011, 09:00
Verwijderd
Dat gebeurt mij nogal eens
Oud 06-10-2011, 09:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn /caregehalte is niet zo hoog, want hij heeft er mede voor gezorgd dat Pixar bestaat.

RIP
http://www.aintitcool.com/node/51501 misschien wel leuk verhaal dit.
Oud 06-10-2011, 09:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goedemorgen!
Oud 06-10-2011, 09:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Hopelijk loop je zo door de kamer en struikel je uit het niets over dat vermaledijde boek van je!
Nou van struikelen was bepaald geen sprake, maar ik heb m wel teruggevonden. Hoera!
Oud 06-10-2011, 09:12
Verwijderd
Oud 06-10-2011, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Nou van struikelen was bepaald geen sprake, maar ik heb m wel teruggevonden. Hoera!
Oud 06-10-2011, 09:16
Verwijderd
Ik ga maar even douchen
Oud 06-10-2011, 09:25
Verwijderd

Oud 06-10-2011, 09:30
Lorelei
Lorelei is offline
Ik snap echt niet waarom we dit boek moeten lezen trouwens. Echt ongelooflijk de literatuur voor dit vak. 1 boek dat echt wel heel prima is. 1 boek uit frikkin 1994, wat voor wetenschappelijke literatuur op mijn vakgebied echt al op het randje is. Maar dan hebben we ook nog een boek uit 1989 (! dat is meer dan 20 jaar geleden!) én een boek dat überhaupt niet wetenschappelijk is maar bedoeld is voor ouders met jonge kinderen. Belachelijk en schandalig vind ik het
Oud 06-10-2011, 09:34
Verwijderd
Oudste tekst die ik voor mijn studie moest lezen kwam uit 1714
Oud 06-10-2011, 09:35
Verwijderd
wedden dat ik win met de oude teksten die wij moeten lezen ?
Oud 06-10-2011, 09:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja of ik?
Oud 06-10-2011, 09:37
Lorelei
Lorelei is offline
Ja maar jongens, dat is anders
Oud 06-10-2011, 09:37
Verwijderd
2500 v.C.

Oh nee, nog ouder 3100 v.C.
Oud 06-10-2011, 09:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik moet allemaal liedjes van Bach zingen, dat is ook ouder dan 1994
Oud 06-10-2011, 09:40
Verwijderd
Oudste dat ik heb gelezen is uit 750 vC geloof ik.
Oud 06-10-2011, 09:41
Verwijderd
Jippie Ik win
Oud 06-10-2011, 09:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik win met oude liedjes zingen
Oud 06-10-2011, 09:45
Verwijderd
Oud 06-10-2011, 09:46
Lorelei
Lorelei is offline
De oudste die ik gelezen heb is eh.. 1952 of zo? En heel veel ideeën van toen zijn enorm achterhaald
Oud 06-10-2011, 09:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
De oudste die ik gelezen heb is eh.. 1952 of zo? En heel veel ideeën van toen zijn enorm achterhaald
echt waar? Onverwacht!
Oud 06-10-2011, 09:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou die van Bach ook hoor, wat een paniek over een paar dissonantjes!
Oud 06-10-2011, 09:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
echt waar? Onverwacht!
Ja he!

Nee maar ik vind dat het serieus niet kan dat je boeken gaat gebruiken van meer dan 20 jaar oud als er meer dan genoeg literatuur is op dat vakgebied dat veel recenter is. En wat nog extra schandalig is, is dat ik ook weet waarom ze deze boeken gebruiken: Ze zijn geschreven door degene die vorig jaar het vak nog gaf. En zij is blijkbaar erg geil op haar eigen boeken (ik heb eerder een vak van haar gevolgd waar ook haar boek toen gebruikt werd). Nogmaals, schandalig.
Oud 06-10-2011, 09:53
Verwijderd
Genoeg teksten moeten lezen waarvan de ideeën ook niet echt modern zijn, ze vinden het belangrijk dat je een goede basis hebt van sociologie door de jaren heen en dat vind ik wel prima
Oud 06-10-2011, 09:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Genoeg teksten moeten lezen waarvan de ideeën ook niet echt modern zijn, ze vinden het belangrijk dat je een goede basis hebt van sociologie door de jaren heen en dat vind ik wel prima
Dat is ook prima als dat je doel is. Dat was niet het doel van dit vak.
Oud 06-10-2011, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Ja he!

Nee maar ik vind dat het serieus niet kan dat je boeken gaat gebruiken van meer dan 20 jaar oud als er meer dan genoeg literatuur is op dat vakgebied dat veel recenter is. En wat nog extra schandalig is, is dat ik ook weet waarom ze deze boeken gebruiken: Ze zijn geschreven door degene die vorig jaar het vak nog gaf. En zij is blijkbaar erg geil op haar eigen boeken (ik heb eerder een vak van haar gevolgd waar ook haar boek toen gebruikt werd). Nogmaals, schandalig.
Dat is echt heel irritant. Ik heb ook meerdere colleges gehad die gewoon al járen op die manier werden gegeven, met dus ook hele verouderde boeken. Prima als je een soort chronologisch overzicht wil geven van ontwikkelingen, maar het kan echt niet als bepaalde literatuur al volledig is achterhaald, maar ze dat er niet bij vermelden.
Oud 06-10-2011, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Ja he!

Of ze geeft het vak omdat ze er blijkbaar veel van weet? Op de UvA komt het wel vaker voor dat we artikelen/boeken van een docent moeten lezen, wat me ook niet raar lijkt als diegene op dat onderwerp is gepromoveerd.
Oud 06-10-2011, 09:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat is echt heel irritant. Ik heb ook meerdere colleges gehad die gewoon al járen op die manier werden gegeven, met dus ook hele verouderde boeken. Prima als je een soort chronologisch overzicht wil geven van ontwikkelingen, maar het kan echt niet als bepaalde literatuur al volledig is achterhaald, maar ze dat er niet bij vermelden.
Nee precies. Een groot deel van deze literatuur klopt nog wel in de basis overigens hoor. 't Gaat over morfologie en fonologie. Zo ontzettend veel verandert er niet in de morfologie en fonologie zelf (hoewel je wel ziet dat er ook wel voorbeelden gegeven worden met woorden die gewoon niet meer gebruikt worden ). Maar je kunt wel heel duidelijk merken dat bepaalde nieuwe inzichten er nog niet in opgenomen zijn, en dat het wel geschreven is met het perspectief op de taalwetenschap van 20 jaar geleden.
Verwijderd
Het probleem ligt hem meer erin dat de keuze voor de literatuur laten leiden door andere redenen dan die van academische aard lijkt me!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Of ze geeft het vak omdat ze er blijkbaar veel van weet? Op de UvA komt het wel vaker voor dat we artikelen/boeken van een docent moeten lezen, wat me ook niet raar lijkt als diegene op dat onderwerp is gepromoveerd.
Uiteraard. Als dat boeken of artikelen zijn die het meest geschikt zijn voor zo'n vak is dat prima. Maar je gaat me niet vertellen dat een boek over fonologie uit '89 het meest geschikte boek is.
Oud 06-10-2011, 10:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja he!

Natuurlijk, maar dan moeten al die docenten hun lessen gaan aanpassen, of zich laten bijscholen, weet je hoeveel werk dat is!
Oud 06-10-2011, 10:01
Verwijderd
Ik denk sowieso niet dat umberto je veel nieuws over fonologie kan vertellen
Oud 06-10-2011, 10:03
Verwijderd
argh verkeerd gelegen, rugpijn doe 's weg gaan!
Oud 06-10-2011, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Nee precies. Een groot deel van deze literatuur klopt nog wel in de basis overigens hoor. 't Gaat over morfologie en fonologie. Zo ontzettend veel verandert er niet in de morfologie en fonologie zelf (hoewel je wel ziet dat er ook wel voorbeelden gegeven worden met woorden die gewoon niet meer gebruikt worden ). Maar je kunt wel heel duidelijk merken dat bepaalde nieuwe inzichten er nog niet in opgenomen zijn, en dat het wel geschreven is met het perspectief op de taalwetenschap van 20 jaar geleden.
Nee, idd, wij hadden bij psycholinguistiek een oud boek, daarvan klopte de basis wel, maar op dat gebied is er júist enorm veel veranderd en ben je ook verplicht - vind ik iig - om het over recente ontwikkelingen te hebben. Dat hebben we de docent ook duidelijk gemaakt, en die was het er niet mee eens
Oud 06-10-2011, 10:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ben wel benieuwd wat er met zijn geld gaat gebeuren, de beste man had meer voor zichzelf dan de usa goverment.
nee, dat is geld van Apple, niet perse van Jobs zelf. Alhoewel de beste man waarschijnlijk een flinke som op zn rekening had staan
Oud 06-10-2011, 10:06
Verwijderd
Palin niet in 2012
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee, idd, wij hadden bij psycholinguistiek een oud boek, daarvan klopte de basis wel, maar op dat gebied is er júist enorm veel veranderd en ben je ook verplicht - vind ik iig - om het over recente ontwikkelingen te hebben. Dat hebben we de docent ook duidelijk gemaakt, en die was het er niet mee eens
Dat is helemaal raar, want de psycholinguistiek verandert nog veel sterker. Beetje alsof je geneeskundestudent bent en er in je boeken gesproken wordt over HIV als 'de homoziekte' of zo
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Palin niet in 2012
Jammer he? Ik had wel weer willen lachen
Oud 06-10-2011, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Jammer he? Ik had wel weer willen lachen
Inderdaad! dit had hilarisch kunnen worden
Oud 06-10-2011, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Dat is helemaal raar, want de psycholinguistiek verandert nog veel sterker. Beetje alsof je geneeskundestudent bent en er in je boeken gesproken wordt over HIV als 'de homoziekte' of zo
Idd

Inmiddels wordt het vak gelukkig ook door iemand anders gegeven En die docent zit er zelf ook middenin, die oude docent deed volgens mij al jaren geen onderzoek meer. Veel beter!
Oud 06-10-2011, 10:09
Lorelei
Lorelei is offline
http://www.nu.nl/achterklap/2633421/...lles-geld.html

Haha, Johnny Depp heeft geld nodig voor z'n kinderen? Kom nou zeg Hij zou eens moeten proberen te leven van een tientje per week
Oud 06-10-2011, 10:10
Verwijderd
Oud 06-10-2011, 10:17
Verwijderd

Oud 06-10-2011, 10:17
Verwijderd
@ Trimm Trab: mijn date heeft nog een kamer nodig maar daarna ga ik voor je mattie kijken
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten