Oud 08-10-2011, 00:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ohja trouwens, ik word bijlesjuf! hoe stoer is dat! Ik heb een paar jaar geleden twee keer geprobeerd te werken en dat liep beide uit op een fiasco, maar ik ga dit gewoon doen en het lijkt me tof en het voelt goed en dan ben ik gewoon een werkende miep! Ookal wordt het denk ik maar twee uurtjes per week ofzo. Voor mij voelt het echt wel cool. Ik heb werk
Gefeli!
Hoezo liep het eerst uit op een fiasco, btw? Ben zelf ook wel eens gevraagd om bijles te geven en dat ging ook niet zo lekker...

Citaat:
Ik doe telefonisch marktonderzoek. Dus enquetes afnemen eigenlijk. Maar dan niet op het niveau 'wat is je favoriete Knorr-maaltijd' ofzo, maar vrij serieuze onderzoeken. Onder schoolverlaters van grafische opleidingen bijvoorbeeld, of mensen die een bedrijf willen gaan beginnen.
Hoe kom je dan aan de nummers van die specifieke mensen? En zijn die niet heel snel afkeurend, omdat het om vrij persoonlijke vragen gaat? Het klinkt verder wel als goed werk.
Oud 08-10-2011, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je dan aan de nummers van die specifieke mensen? En zijn die niet heel snel afkeurend, omdat het om vrij persoonlijke vragen gaat? Het klinkt verder wel als goed werk.
Ligt aan het onderzoek. Bij dat schoolverlaters-onderzoek kregen we de nummers van de scholen zelf, omdat die zelf dingen willen verbeteren. En we dus de schoolverlaters van de afgelopen 2 jaar konden bevragen.
Met dat onderzoek deed bijna iedereen mee, omdat het om hun opleiding ging, en ze er dus echt iets zinnigs over konden zeggen.

Eerder hadden we een onderzoek waar we mensen moesten bevragen over of ze van plan waren om binnen korte tijd een bedrijf te starten, omdat we de ondernemersgeest in Nederland wilden onderzoeken. Toen hadden we niet echt een gerichte database, maar echt random nummers, en dat was soms wel naar, omdat daar ook bejaarden tussenzitten, en mensen die totaal niks met het onderwerp hebben.

Ook hebben we een onderzoek gehad onder mensen die te maken hebben gehad met een reintegratietraject, wat hun ervaringen daar mee waren. Kregen we nummers van die instellingen zelf.
Dat was soms wel kut, want die mensen zitten niet voor niks in dat traject. Of ze kunnen slecht Nederlands, of ze zijn niet helemaal 100%, of gewoon tokkie ofzo.

Het ligt dus erg aan het onderzoek zelf of je leuke coöperatieve mensen aan de lijn krijgt.

Lang verhaal geworden, sorry
Oud 08-10-2011, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Gefeli!
Hoezo liep het eerst uit op een fiasco, btw? Ben zelf ook wel eens gevraagd om bijles te geven en dat ging ook niet zo lekker...

Ah nee die twee baantjes waren hele andere baantjes. Een in een supermarkt op de "kaas"afdeling. Ik wilde niet op de slagerij werken want ik ben vegetariër. Of ik wel met kaas wilde werken. Nou geen probleem dacht ik, maar dat bleek kaas en vleeswaren te zijn en ik was alsnog alleen maar vlees aan het snijden... Bovendien op een tempo dat ik echt niet bijhield.
Het andere baantje was in de thuiszorg. Op dat moment stond ik echt nog niet sterk in mijn schoenen en durfde nergens nee op te zeggen. Ook werkte ik een paar keer bij een vrouw die toch behoorlijk dement was en dan mij de schuld gaf als er iets vergeten was. Dan wilde ik die vrouw niet laten zitten met de helft van haar boodschappen, dus ging ik terug naar de winkel (tot drie keer toe) en was flink aan het overwerken, maar durfde niets te zeggen. Ik wist niets van dementie en al helemaal niet hoe ik daar me om moest gaan en mijn fout was dat ik niet de organisatie belde en mijn probleem voorlegde. Tja, toen was ik vrij snel op.
Oud 08-10-2011, 01:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Dood hier
Oud 08-10-2011, 01:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb gister mijn teen gestoten en het doet nu zo'n zeeheer
Oud 08-10-2011, 01:49
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik heb gister mijn teen gestoten en het doet nu zo'n zeeheer
Nahwww
Oud 08-10-2011, 02:17
Verwijderd
Citaat:
Dood hier
Niet normaal
Oud 08-10-2011, 02:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zou het helpen als ik mijn teen ijste? Ik kan niet eens meer op mijn voet staan, zo'n zeer doet het
Oud 08-10-2011, 02:26
Verwijderd
IJste?

Kutjebef, ik ben ineens best wel dronken.
Oud 08-10-2011, 02:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, als in, ijs erop houden
Oud 08-10-2011, 02:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik eis dat jij je teen ijst.

En ik ga appeltaart eten. NOM
Oud 08-10-2011, 02:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik geloof niet dat het werkt ik kan er nog steeds niet op staan. Maar ik kijk nog eventjes Graham Norton en dan ga ik slapen en hopen dat het morgen over is. Hoop doet leven
Oud 08-10-2011, 02:51
Verwijderd
Ikben zo drinoken dat ik bijna niet meerj kan tyopern.
Oud 08-10-2011, 02:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb zo'n pijn, ik kan wel janken.

En aangezien ik nog wel kan typen met ijs tegen mijn kloppende teen aan, win ik

Ik ga slapen, kusje!
Oud 08-10-2011, 03:01
Verwijderd
Trusten!
Oud 08-10-2011, 06:37
The Larch
The Larch is offline
Ik had vannacht heel mooi gedroomd. Dan is het altijd zo jammer om wakker te worden!
Oud 08-10-2011, 08:01
Verwijderd
morgen
Oud 08-10-2011, 08:06
Verwijderd
ik ga vandaag of volgende week met een meisje uit mijn klas naar body language

Laatst gewijzigd op 08-10-2011 om 08:12.
Oud 08-10-2011, 08:24
Verwijderd
Goeiemorgen

Het is vroeg, ik heb keihard keelpijn maar ik ga windsurfen vandaag. Ik ben heeel benieuwd naar hoe dat is
Oud 08-10-2011, 08:27
The Larch
The Larch is offline
Okee, ik denk dat ik zo weer naar bed ga om te kijken of het me lukt om mijn droom nu nog voort te zetten. Lekker naar bed. Bomenbed. Mm.
Oud 08-10-2011, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Goeiemorgen

Het is vroeg, ik heb keihard keelpijn maar ik ga windsurfen vandaag. Ik ben heeel benieuwd naar hoe dat is
cool, maar met sit weer.

ik werd om half8 mn bed uitgegooid omdat ik gezegd dat ik veel toetsen had. Maar ik was echt moe. en als ik moe ben kan ik ook niet leren.
mijn stem is weg.
Oud 08-10-2011, 08:46
Verwijderd
Oh de zon schijnt hier gewoon hoor
Oud 08-10-2011, 08:49
Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Goeiemorgen

Dat is zo tof <3 /meeleest
Oud 08-10-2011, 08:52
Verwijderd
Mogguh. vroeggggggg
Oud 08-10-2011, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Oh de zon schijnt hier gewoon hoor
ruilen.
Oud 08-10-2011, 09:03
Verwijderd
Nee dank je wel ondertussen is het hier ook al gaan regenen en gestopt overigens

Maar wij gaan geloof ik nu weg! Doei!
Oud 08-10-2011, 09:05
Verwijderd
doei, hier regent het al 2dagen aan een stuk door. en ik ga douchen om de kou weg te krijgen. Bye
Oud 08-10-2011, 09:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Guten morgen
Oud 08-10-2011, 09:41
Verwijderd
ah wat sgattig in vond een lang-trui-jurk-ding in mn kast met hello kitty erop.
Oud 08-10-2011, 09:41
Verwijderd
morgen.
Oud 08-10-2011, 09:43
The Larch
The Larch is offline
Ik heb een nieuw zielig land gevonden: Toeva. Ik zat bij hun hele geschiedenis zo van 'ahhhw'. Dat je de hele tijd druk bezig bent met alles in je land een beetje recht te breien en dat je dan toch zo nonchalant verpletterd wordt door allemaal grote landen rondom!

Hij komt op mijn lijstje met Zielige Landen.
Oud 08-10-2011, 09:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat zijn nog meer zielige landen?
Oud 08-10-2011, 09:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Overigens klinkt het woord 'Toeva' net als een land uit een boek van Tonke Dragt
Oud 08-10-2011, 09:48
The Larch
The Larch is offline
Hun taal staat niet eens bij het lijstje talen waarin de wiki over Toeva bestaat. Ahw. Dit is de zieligste tot nu toe.

Citaat:
Wat zijn nog meer zielige landen?
Centraal-Afrikaanse Republiek, Dagestan, Zuid-Ossetie (die hebben een onafhankelijkheidsdag terwijl ze helemaal niet onafhankelijk zijn, dat vond ik echt een heel droevig gegeven. ), Tsjetsjenie (al is dat een twijfelgeval), Micronesie en Panama.
Oud 08-10-2011, 09:50
The Larch
The Larch is offline
O, en Palestina en Israel vind ik ook allebei best wel zielig. Ze zijn allebei een beetje geisoleerd en vooral geconcentreerd op de haat voor elkaar. Droefjes.

En Amerika, omdat ze steeds denken dat ze de powers hebben om de wereld te veroveren en besturen maar het lukt ze steeds niet. Net van die tekenfilmslechteriken.
Oud 08-10-2011, 09:51
Verwijderd
wow mijn avatr een mini rollende egel.
Oud 08-10-2011, 09:52
Verwijderd
deze is leuker.
Oud 08-10-2011, 09:57
The Larch
The Larch is offline
De eerste zin van hun wiki (die trouwens leest als een boekverslag.): "Toeva (ook wel Tannoe-Toeva; Toevaans: Tьвa ; vereenvoudigd Chinees: 图瓦人民共和国) was een kleine onafhankelijke staat, die tussen Mongolië en Rusland in lag."

'Er was eens een kleine, onafhankelijk landje dat tussen twee megalanden inlag...'. En dat het dan slecht afloopt voor dat landje. Arme, arme Toevanen.
Oud 08-10-2011, 09:58
Verwijderd
Citaat:
De eerste zin van hun wiki: "Toeva (ook wel Tannoe-Toeva; Toevaans: Tьвa ; vereenvoudigd Chinees: 图瓦人民共和国) was een kleine onafhankelijke staat, die tussen Mongolië en Rusland in lag."

'Er was eens een kleine, onafhankelijk landje dat tussen twee megalanden inlag...'. En dat het dan slecht afloopt voor dat landje. Arme, arme Toevanen.
/troost.
Oud 08-10-2011, 09:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
O, en Palestina en Israel vind ik ook allebei best wel zielig. Ze zijn allebei een beetje geisoleerd en vooral geconcentreerd op de haat voor elkaar. Droefjes.

En Amerika, omdat ze steeds denken dat ze de powers hebben om de wereld te veroveren en besturen maar het lukt ze steeds niet. Net van die tekenfilmslechteriken.
Ik vind Israel niet zo heel zielig eigenlijk
Oud 08-10-2011, 10:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De eerste zin van hun wiki (die trouwens leest als een boekverslag.): "Toeva (ook wel Tannoe-Toeva; Toevaans: Tьвa ; vereenvoudigd Chinees: 图瓦人民共和国) was een kleine onafhankelijke staat, die tussen Mongolië en Rusland in lag."

Maar lees dan ook even verder: "Toen had een kleine groep Toevanen de macht in Toeva, omdat zij het Mongoolse bewind steunden. Zij waren landheren en heersten in een soort feodaal systeem over de nomadische bevolking. Toen de Chinezen de Mongoolse gebieden veroverden, steunden de landheren de Chinese overheersers en konden zo weer rekenen op de beste baantjes."
Oud 08-10-2011, 10:00
Verwijderd
breakdancende egels bestaan niet.
Oud 08-10-2011, 10:01
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ik vind Israel niet zo heel zielig eigenlijk
O, ik wel hoor. Je moet je indenken, er zijn daar allemaal mensen heenverhuisd in de hoop het Beloofde Land aan te treffen, en wat vinden ze? Een heleboel zand, brandende zon, kapotte tempels en een heleboel kwade Arabieren. Dat vind ik best sneu.
Oud 08-10-2011, 10:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
O, ik wel hoor. Je moet je indenken, er zijn daar allemaal mensen heenverhuisd in de hoop het Beloofde Land aan te treffen, en wat vinden ze? Een heleboel zand, brandende zon, kapotte tempels en een heleboel kwade Arabieren. Dat vind ik best sneu.
Tja, zo kan je het natuurlijk bekijken ja
Oud 08-10-2011, 10:03
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Maar lees dan ook even verder: "Toen had een kleine groep Toevanen de macht in Toeva, omdat zij het Mongoolse bewind steunden. Zij waren landheren en heersten in een soort feodaal systeem over de nomadische bevolking. Toen de Chinezen de Mongoolse gebieden veroverden, steunden de landheren de Chinese overheersers en konden zo weer rekenen op de beste baantjes."
Ja, maar dat waren er dus maar een paar. De rest van de Toevanen zuchtte onder dit bewind en deden hun best om te overleven, en die megastaten kwamen en gingen, maar eigenlijk veranderde er niks. Tot ze op een gegeven moment onafhankelijk werden, dat bleven ze even en toen was het feest, en daarna werden ze definitief opgeslokt.
Al zou het waarschijnlijk niet eens zo positief zijn als ze weer onafhankelijk werden - kijk maar naar Kirgizie enzo, daar is het nu ook een puinhoop. Maar het klinkt toch wel erg verdrietig allemaal!

Citaat:
breakdancende egels bestaan niet.
Je geloofde toch in bomen, dan kunnen breakdancende egels daar ook wel bij.
Oud 08-10-2011, 10:04
Verwijderd
ik heb 3 katten op me
Oud 08-10-2011, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Je geloofde toch in bomen, dan kunnen breakdancende egels daar ook wel bij.
maar dat is aleen fantasie.en niet echt.
Oud 08-10-2011, 10:05
Verwijderd
Citaat:
ik heb 3 katten op me
gezellig toch.

ik heb er een die pc-verslaafd is.
Oud 08-10-2011, 10:05
Verwijderd
Citaat:
ik heb 3 katten op me
Oud 08-10-2011, 10:06
The Larch