Oud 07-11-2006, 19:23
Jannekus
Jannekus is offline
Ik ga in ieder geval zaterdag van 10 tot 12 naar de voorlichtingsdag van het UCU. Wie gaat/is er ook?

Ik ben benieuwd.
Oud 08-11-2006, 01:35
ickeicke
ickeicke is offline
Morgen open dag en het University College Debate Tournament @ Roosevelt Academy!

Mochten d'r mensen heen gaan; ik sta bij de Political Society tafel .
Oud 08-11-2006, 15:39
Roei
Roei is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 07-11-2006 @ 20:23 :
Ik ga in ieder geval zaterdag van 10 tot 12 naar de voorlichtingsdag van het UCU. Wie gaat/is er ook?

Ik ben benieuwd.
Hee, ik ga ook zaterdag van 10 tot 12 Neem jij je ouders mee? Ik in ieder geval mijn vader
Oud 08-11-2006, 15:42
Joyceb
Joyceb is offline
Mijn ervaring is dat vele aankomende UC studenten hun ouders meenemen. Ook wel logisch denk ik, vaak zijn de ze allereerste orientatiefase voorbij en hebben gezien hoeveel het kost =)
Oud 08-11-2006, 18:15
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Roei schreef op 08-11-2006 @ 16:39 :
Hee, ik ga ook zaterdag van 10 tot 12 Neem jij je ouders mee? Ik in ieder geval mijn vader
Ik ga ook met mijn vader haha. Ik wilde eerst met een vriendin gaan net als vorig jaar naar de voorlichtingsdag van Utrecht maar mijn vader wilde graag mee en op foto's zag ik idd veel ouders zitten.

Al is mijn vader nu niet het toppunt van uitstraling, hij is wél heel kritisch dus ik ben benieuwd wat hij ervan vindt.
Oud 08-11-2006, 19:19
Verwijderd
UCU > Roosevelt Nja ik was er niet bij maar k ben trots op onze manuel en robin..
Oud 08-11-2006, 19:26
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 08-11-2006 @ 20:19 :
UCU > Roosevelt Nja ik was er niet bij maar k ben trots op onze manuel en robin..
Maar goed dat wij niet gewonnen hebben, die lelijke trofee zou ons stadhuis ontsieren .

Maar van iemand die dr wel bij was; UCU kwam misschien wel overtuigender over door hun houding en manier van praten, maar qua logica en argumentatie was het zeker niet echt beter dan het RA team. En er zullen ook vast voorrondes geweest zijn waarin een van de RA teams een van de UCU teams heeft verslagen. Ik weet bijvoorbeeld van 2 RA teams dat ze geen van hun 5 debatten verloren hebben.

BTW: iedereen lekker courses voor het 2e semester aan het plannen ?
Oud 08-11-2006, 23:42
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Volgend semester heb ik alleen maar requirements...zo ongeveer. Maar wel allemaal dingen die ik leuk vind, ik heb er echt al zin in. Ik ga met Frans beginnen, mn science course doen ("How science shook the world..."), rhetorics & argumentation en socio-economic history (requirement als je history op 200-level wilt doen).
Oud 09-11-2006, 10:03
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 09-11-2006 @ 00:42 :
Volgend semester heb ik alleen maar requirements...zo ongeveer. Maar wel allemaal dingen die ik leuk vind, ik heb er echt al zin in. Ik ga met Frans beginnen, mn science course doen ("How science shook the world..."), rhetorics & argumentation en socio-economic history (requirement als je history op 200-level wilt doen).
Mja, dat klopt niet geloof ik. Lijkt me echt stug dat je EN World History EN Socio-economic History nodig hebt voor Modern of Early Modern History.

Ik denk dat ik dat maar eens uit ga pluizen op de course fair maandag .
Oud 09-11-2006, 10:05
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 09-11-2006 @ 00:42 :
Die science course klinkt eigenlijk wel leuk. Misschien zou het een goed idee zijn als UC die ook zou aanbieden als HUM requirement voor Science mensen =). Echt een historisch perspectief op wanneer wat werd gedaan is er niet echt.
Aan de andere kant is het misschien ook goed dat je buiten je boekje een beetje kijkt, voor een HUM zou het leuk zijn om die basis van biologie (de That's Life Biology) te volgen.
Oud 09-11-2006, 10:07
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Required for

This course is required in order to take the following course:

SSC 277 Early Modern History
SSC 278 Modern History
Maar World History is ook een requirement, alleen wordt dat volgend semester niet aangeboden, en ik moet toch aan mn social science courses komen. Dus je hebt gelijk hoor.
Oud 09-11-2006, 10:48
Verwijderd
Mijn courses worden

Frans 270/Spaans 090 (twijfel nog maar heb zo een tutorgesprek)
SCI: Earth and Environment
SSC: Principles of Economics
Methods and Statistics ( )
Oud 09-11-2006, 11:18
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 09-11-2006 @ 11:48 :
Mijn courses worden

M&S is helamal niet zo vervelend. Het voordeel van dat vak is dat je onderzoek in het algemeen wat beter kan beoordelen en ook beter begrijpt wat criteria als validity zijn.

Maar volgens mij ben ik een van de weinigen die het nut ervan inzien
Oud 09-11-2006, 11:30
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 09-11-2006 @ 11:48 :
Mijn courses worden

Ik zou Frans doen, dan heb je je language requirement al gewoon in de pocket. Spaans kan je dat altijd later nog doen.
En M & S valt best mee inderdaad.

Zit nu wel te twijfelen of ik de 200 level kwantitatief of kwalitatief wil doen.

EDIT:

weet iemand trouwens hoe beginner 070 is, en hoe groot het verschil is met 170 (beginner french vs elemetary)?

Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 11:34.
Oud 09-11-2006, 12:11
Joyceb
Joyceb is offline
Er is toch voor frans geen 0-level?
Dacht dat ze dat (op UC) alleen aanbieden voor Spaans en Italiaans?
Oud 09-11-2006, 12:22
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Op RA is er wel Frans op 0-level. Ik weet nog niet of ik op 100-level kan beginnen. Als je Frans 2 hebt gehad kan dat sowieso wel heb ik begrepen, en anders laten ze je een test maken om te zien op welk niveau je kan instromen.
Oud 09-11-2006, 12:50
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Dat is nadat er veel klachten zijn geweest van mensen die nooit Frans2 hebben gedaan, maar wel Frans 170 moesten doen, maar dat scheen veel te moeilijk te zijn. (Ben ik blij dat ik Spaans heb)
Oud 09-11-2006, 14:08
Verwijderd
bij ons hoef je als je 5 jaar frans (1 of 2) hebt gehad geeneens een test te doen voor de 270.. en ja of t te moeilijk is, als je de test haalt zul je het niveau wel hebben.

En ik ga voor spaans, als het me niet bevalt kan ik altijd nog 1 course frans nemen maar ik wil gewoon echt graag spaans leren, en als ik misschien in de zomer naar spanje daar een taalcourse ga doen kan ik misschien toch nog op exchange naar barcelona..
Oud 09-11-2006, 17:30
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 09-11-2006 @ 15:08 :
bij ons hoef je als je 5 jaar frans (1 of 2) hebt gehad geeneens een test te doen voor de 270..
Nou, ik heb 5 jaar frans 1 afgesloten met een (ruime, geloof ik) 8, maar ik denk niet dat ik zomaar met 270 kunnen beginnen hier. Ik heb van aardig wat mensen al gehoord dat zelf de 170 al behoorlijk pittig is.

Voordeel van 070 level is natuurlijk dat je er enigzins rustig kan beginnen en dat je echt een goede basis opbouwt, nadeel is misschien dat het te makkelijk is en dat je een extra course bezig bent met je taalverwerving.

EDIT: leuk ook trouwens, van de informatie pagina van ACC 070 Beginner French:

Citaat:
Additional Prerequisites

There are no prerequisites for this course. However, as this is not a beginners course, it is intended for students who have already acquired some very basic knowledge of French.
Oud 09-11-2006, 18:17
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Hoor ik dit goed? Kan je op UCU met een VWO diploma Frans 2 meteen in het 200-level beginnen? Dus geen language test?
Oud 09-11-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 09-11-2006 @ 19:17 :
Hoor ik dit goed? Kan je op UCU met een VWO diploma Frans 2 meteen in het 200-level beginnen? Dus geen language test?
jup
Oud 09-11-2006, 21:26
Laura89
Laura89 is offline
Weet je dat zeker!? Da's cool, dan kan ik gelijk Frans op 200 level doen, maar volgens mij kan echt niet zo goed Frans hoor. Ik krijg amper een normale zin op papier.

Anyway, ik ben nu bezig met m'n motivation letter, maar 't lukt niet zo goed. Ik vind m'n eigen schrijfstijl echt kut (kan 't niet anders zeggen ).

Ik hoop echt zooo erg dat ik word toegelaten... EN HET GAAT ME LUKKEN

Of niet, natuurlijk.
Oud 09-11-2006, 23:33
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 09-11-2006 @ 22:26 :
Weet je dat zeker!? Da's cool, dan kan ik gelijk Frans op 200 level doen, maar volgens mij kan echt niet zo goed Frans hoor. Ik krijg amper een normale zin op papier.

Anyway, ik ben nu bezig met m'n motivation letter, maar 't lukt niet zo goed. Ik vind m'n eigen schrijfstijl echt kut (kan 't niet anders zeggen ).

Ik hoop echt zooo erg dat ik word toegelaten... EN HET GAAT ME LUKKEN

Of niet, natuurlijk.
Schrijven krijg je op een UC anders sowieso wel onder de knie
Oud 10-11-2006, 09:43
Verwijderd
tis open dag en ik heb het nog nooit zo stil gezien op campus

French (Acc 170 and ACC 270)

Please note:

For students who followed at least 5 years of French at high school or students who have followed Elementary French (C/B necessary) access is granted without a test.

For those who need to be tested, there will be

a written test at 13 o' clock in Locke (A) (NOT in Descartes)
oral tests between 14h15 and 16 o’clock

You can sign up on a list which will be posted on the notice board downstairs in Descartes.

Zeker genoeg?
Oud 10-11-2006, 12:12
Joyceb
Joyceb is offline
Nou.. om eerlijk te zijn denk ik dat je dit toch nog even met je tutor moet bespreken.
UC wordt namelijk steeds fanatieker op het heben van het juiste niveau en de juiste prerequisits en houdt van de language testing day..
Oud 10-11-2006, 12:44
Verwijderd
Wat ik ook gedaan heb en die zei precies hetzelfde
Oud 10-11-2006, 13:49
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik mail denk ik even de Frans leraar.
Oud 10-11-2006, 18:25
Jannekus
Jannekus is offline
Vraagje over morgen...

De voorlichtingsdag begint om 10 uur en ik kan om half 10 op Utrecht Centraal staan. Van daaruit rijden er gratis bussen van de UU. Nu moet je ook 10 minuten lopen vanaf bus naar UC maar haal ik het om op tijd te zijn bij UC? Anders neem ik de trein van een half uur eerder.
Oud 10-11-2006, 18:32
Verwijderd
neuh het is misschien 5 minuten lopen en bij mijn open dag druppelden er het eerste halfuur ook steeds mensen binnen..
Oud 11-11-2006, 16:39
lysias
lysias is offline
Ik ben deze week zowel naar de opendag van RA als UCU geweest. Ik moet zeggen dat vooral de campus van UCU een fantastische indruk maakte. Het Liberal Arts en Science programma is volgens mij vrijwel identiek, behalve dan dat RA volgens mij courses heeft in iets meer vakgebieden o.a. computer science, maar daar staat tegenover dat je bij UCU weer vakken op de Uithof kunt volgen.

Dus na allebei de opendagen te hebben bezocht moet ik toch wel zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar UCU. Tja...nu alleen nog hopen dat ik word aangenomen.
Oud 11-11-2006, 18:36
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Jeeeeeeeuj, fresh meat
Oud 11-11-2006, 21:11
Jannekus
Jannekus is offline
Mag je je eigenlijk voor meerder UC's opgeven? En dus meerdere gesprekken..?

Ik ben vandaag bij UCU geweest en ik vond het weer toppie. Dus nu binnenkort mijn brief op de bus en dan maar duimen

Zag wel Joyceb nog
Oud 11-11-2006, 23:11
Verwijderd
jup dat mag
Oud 12-11-2006, 11:18
Roei
Roei is offline
Hee, ik ben ook gister naar UCU geweest en ik moet zeggen het was super! De indruk die ik had gekregen van het UCU kwam volledig overeen met de werkelijkheid. Het was echt heel leuk, vooral toen we de mogelijkheid kregen om vragen e.d. te stellen aan alumni en students.. Het was heel informatief. Volgende voorlichtingsdag nog met mijn moeder kijken en ik denk dat het dan wel voor mij zo ver zal zijn om mijn brief ook op de bus te doen. Nu nog een 2e optie zoeken voor als ik niet aangenomen wordt op UCU...

Oud 13-11-2006, 16:56
mpudi
mpudi is offline
iemand enig idee hoe lang de 'letter of motivation' ongeveer moet zijn?
Oud 13-11-2006, 17:00
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ongeveer een kantje is een mooie lengte, twee kantjes is echt wel het maximum.
Oud 13-11-2006, 22:33
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 13-11-2006 @ 18:00 :
Ongeveer een kantje is een mooie lengte, twee kantjes is echt wel het maximum.
2 is inderdaad wel het maximum.. maar staan e rgeen richtlijnen bij in de instructie?

Mijne was geloof ik 1 2/3 kantje.
Oud 20-11-2006, 20:21
Verwijderd
Moet je al die brieven gewoon in één grote enveloppe doen of wat?

Weet iemand toevallig ook waar die vijftig euro voor is, die je moet overmaken naar UCU? Gewoon nieuwsgierig
Oud 20-11-2006, 20:41
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Zou ik wel doen ja..

Die vijftig euro zijn er om ervoor te zorgen dat alleen serieuze mensen applyen, en dat ze niet zomaar al die applications hoeven te bekijken.
Oud 20-11-2006, 20:55
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 20-11-2006 @ 21:21 :
Moet je al die brieven gewoon in één grote enveloppe doen of wat?
Aanbevelingsbrief moet in een aparte, dichte envelop in de grote envelop, omdat wat daar in staat vertrouwelijk moet zijn.

Citaat:
kiss_the_sky schreef op 20-11-2006 @ 21:41 :
Die vijftig euro zijn er om ervoor te zorgen dat alleen serieuze mensen applyen, en dat ze niet zomaar al die applications hoeven te bekijken.
Nou, ze bekijken wel alle applications, maar nu verhinderen ze dat elke sukkel zomaar gaat applyen onder het motto "niet geschoten is altijd mis".
Oud 20-11-2006, 20:59
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 20-11-2006 @ 21:55 :
Aanbevelingsbrief moet in een aparte, dichte envelop in de grote envelop, omdat wat daar in staat vertrouwelijk moet zijn.

Nou, ze bekijken wel alle applications, maar nu verhinderen ze dat elke sukkel zomaar gaat applyen onder het motto "niet geschoten is altijd mis".
Ja dat de aanbevelingsbrief apart moest wist ik al Was gewoon niet zeker of alles in één grote enveloppe moest
De zenuwen over of het allemaal gaat zoals ik graag zou willen spelen me parten, zullen we maar zeggen
Oud 25-11-2006, 19:31
Laura89
Laura89 is offline
Weet iemand hier wat ze op de UCUsite (bij de instructions voor je application form) bij wat er allemaal in je envelop moet zitten met "The completed reply-card (if not included, then an email will be sent)" ??

En sturen ze een bericht als ze de envelop hebben ontvangen (is dat die reply card?) of pas als ze hebben besloten of je wel of niet op interview mag komen?
Oud 25-11-2006, 19:45
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Je krijgt sowieso een bevestiging als je brief is aangekomen. En daarna hoor je of je al dan niet op gesprek mag komen. Die reply-card stamt nog uit het pre-email tijdperk geloof ik, tegenwoordig krijg je je bevesting en eventuele uitnodiging voor het gesprek gewoon via de mail.
Oud 25-11-2006, 19:54
Laura89
Laura89 is offline
Cool, thanks voor 't snelle antwoord.

Dan ga ik nu m'n envelop dichtlikken (nouja, eigenlijk plakken) en 'm morgen op de bus gooien
Oud 26-11-2006, 14:07
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 25-11-2006 @ 20:31 :
Weet iemand hier wat ze op de UCUsite (bij de instructions voor je application form) bij wat er allemaal in je envelop moet zitten met "The completed reply-card (if not included, then an email will be sent)" ??

En sturen ze een bericht als ze de envelop hebben ontvangen (is dat die reply card?) of pas als ze hebben besloten of je wel of niet op interview mag komen?
Best grappig, ik surf hierheen om dezelfde vraag te stellen

Ik ben klaar en ik stuur 'm maandag (toch maar aangetekend) op.
Oud 27-11-2006, 13:30
Verwijderd
Hoe lang moet een letter of recommendation eigenlijk zijn?
Heb die van mij namelijk gelezen, maar hij lijkt wat kort.
Oud 27-11-2006, 14:36
Esther
Esther is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 27-11-2006 @ 14:30 :
Hoe lang moet een letter of recommendation eigenlijk zijn?
Heb die van mij namelijk gelezen, maar hij lijkt wat kort.
Hoeft ook niet lang te zijn hoor, mijne was ook maar een paar regels ofzo...
Oud 27-11-2006, 22:41
diede
diede is offline
Hallo allemaal,

Ik ben ten eerste erg slecht in forums:$ dus als ik nu iets heel erg raars doe dan merk ik dat vanzelf wel (verkeerd topic reageren ofzo..)

Ik wil erg graag naar een University College als ik klaar ben met mijn vwo en als ik terug ben van een jaar uitwisseling naar amerika. (Ik vertrek a.s augustus voor een jaar uitwisseling naar amerika spannend , spannend!) Ik heb me een beetje georienteerd op de studies in dit land en al vrij snel kwam ik op het spoor van university college. Echt iets voor mij! helemaal wat ik wil en toch twijfel ik een beetje. Ik wil iets internationaals, goed erkent diploma, engelstalig (internationaal dus) en iets breeds. Ik ben ervoor bereid hard te werken natuurlijk. Er zijn echter wel grenzen. Als ik 3 jaar om kom van de stress weet ik niet of ik dat ga overleven. Mijn eerste vraag is. Overal wordt nadrukkelijk vermeld dat je er wat voor over moet hebben, maar in hoeverre? Is het echt stressen ten top? of is het te doen? (over het algemeen, ik begrijp dat dat per persoon verschilt.)

Verder ben ik er echt nog niet uit welk university college voor mij geschikt is. Maastricht is helemaal vraaggestuurd. Maar eigenlijk weet ik nog steeds niet precies wat het effect daarvan is. (ookal ben ik op de open dag geweest...)

Ik ben bij UCU en Maastricht geweest met de open dag en toch leek maastricht wat knullig. Misschien kwam dat alleen maar zo over.. maar ik heb t idee dat t daar nog niet helemaal goed in elkaar zit. En het lijkt erop dat UCU's diploma meer erkent is. Het komt daar allemaal wat professioneler over. (beter engels, beter geregeld, strenger en met wat meer additute...) Wat vinden jullie hiervan? met mij eens of niet?

En dan het laatste. Middelburg. Ik sloot het eigenlijk meteen al uit. Wie gaat er nu in Middelburg studeren? maar misschien moet ik het toch maar overwegen... iemand nog iets daarover te zeggen?

Voor nu is het dat even denk ik. Alvast bedankt!

Groetjes Diede
Oud 28-11-2006, 01:39
ickeicke
ickeicke is offline
[QUOTE]diede schreef op 27-11-2006 @ 23:41 :
Hallo allemaal,

Ik ben ten eerste erg slecht in forums:$ dus als ik nu iets heel erg raars doe dan merk ik dat vanzelf wel (verkeerd topic reageren ofzo..)[/quote[
Welkom, en so far so good .

Citaat:
diede schreef op 27-11-2006 @ 23:41 :Mijn eerste vraag is. Overal wordt nadrukkelijk vermeld dat je er wat voor over moet hebben, maar in hoeverre? Is het echt stressen ten top? of is het te doen? (over het algemeen, ik begrijp dat dat per persoon verschilt.)
Tja, dat verschilt van persoon tot persoon he .

Maar het hangt bijvoorbeeld ook af van je courses. Als je jezelf overschat of niet goed vooruit denkt, kan je een semester kiezen met vier 300 level courses. Dat kan dan wel pittig zijn, aan je voor die courses vaak grote projecten / case studies / essays moet doen. Maar ook met een "gewoon programma" kan je het wel eens druk krijgen.
Zo heb ik in mijn eerste semester drie 100 level courses en een 200 level (English). In totaal moet ik zo'n 10800 woorden aan essays schrijven, in 15 weken. Dat is dus 720 woorden per week. En dat is exclusief een groot project voor statistics en nog wat andere opdrachten. Het kan er dus wel op neerkomen dat je in een week (mijn huidige week ) een essay van 2200 woorden, een van 2000 woorden en een van 600 woorden aan het schrijven bent, en voor al die essays moet je natuurlijk ook wel enig onderzoek doen. En dan heb ik ook nog een presentatie, een examen met een take-home essay opdracht van 1000 woorden en een vrij groot groepsproject.
Dat is wel druk natuurlijk, maar ik heb het ook niet heel ideaal uitgesmeerd over de afgelopen weken .

Citaat:
diede schreef op 27-11-2006 @ 23:41 :Verder ben ik er echt nog niet uit welk university college voor mij geschikt is. Maastricht is helemaal vraaggestuurd. Maar eigenlijk weet ik nog steeds niet precies wat het effect daarvan is. (ookal ben ik op de open dag geweest...)

Ik ben bij UCU en Maastricht geweest met de open dag en toch leek maastricht wat knullig. Misschien kwam dat alleen maar zo over.. maar ik heb t idee dat t daar nog niet helemaal goed in elkaar zit. En het lijkt erop dat UCU's diploma meer erkent is. Het komt daar allemaal wat professioneler over. (beter engels, beter geregeld, strenger en met wat meer additute...) Wat vinden jullie hiervan? met mij eens of niet?
UCM lijkt me persoonlijk ook niet geweldig. Ik vind het een beetje halfslachtig; geen student housing, vrij Maastrichtse les methode/schema. RA en UCU zijn daarin in mijn opinie veel beter; twee semesters van allebei 16 weken waarin je 4 courses doet die alle 4 even veel tijd nodig hebben (in theorie).

Of een diploma van UCU beter erkent is weet ik niet. Ik meen te hebben gelezen dat UCU an sich niet geaccrediteerd is. Van de 3 colleges bestaat UCU het langste en dus hebben zij de meeste alumni "op de markt", beter bekendheid dus. Maar voor zowel UCU als RA geldt dat je uiteindelijk gewoon een diploma van de Universiteit Utrecht krijgt (wel met vermelding dat je op een Honors college hebt gezeten, geloof ik).

Citaat:
diede schreef op 27-11-2006 @ 23:41 :En dan het laatste. Middelburg. Ik sloot het eigenlijk meteen al uit. Wie gaat er nu in Middelburg studeren? maar misschien moet ik het toch maar overwegen... iemand nog iets daarover te zeggen?
Nou, ik zit in Middelburg en vind het hier super tof. Het zou echt zonde zijn als je dat bij voorbaat al uitsloot. Op welke gronden wijs je het af? Ben je bang dat het hier heel saai en duf is ofzo? Bij het UCU zit je dan wel in Utrecht, maar je zult toch voornamelijk op de campus zitten en dat is ook niet echt het partycentrum van de wereld. Hier in Middelburg is het ook echt supergezellig, juist omdat je met een bescheiden aantal studenten in een vrij kleine (doch erg leuke) stad zit.

En als je de RA op academische gronden afwijst zit je er ook helemaal naast. Ik denk echt dat UCU en RA qua onderwijs gewoon op min of meer het zelfde niveau zitten.

Op 9 December is er een Open Day, maar hoe tof het dan is weet ik niet aangezien we nu in de laatste weken van het semester zitten en huidige studenten misschien niet in zeer grote getalen aanwezig zullen zijn om met potentiele studenten te spreken.
Ik weet niet waar je woont, maar als het niet te veel moeite is zou ik gewoon komen. En ik zou, zeker als je niet naar de open dag gaat, een keer een Student for a Day dag doen .

Wat mij voor de RA heeft doen kiezen ipv voor UCU; Geen dining hall, ik denk dat zelf en samen koken en eten echt een belangrijk onderdeel is van een studententijd. Als je zelf amper voor voedsel hoeft te zorgen mis je gewoon een deel. En verder heeft de RA een aantal voor mij zeer interessante vakken die UCU niet aanbiedt, mede door samenwerking met het Roosevelt Study Centre. En verder hoef je hier niet elk jaar te verhuizen en wordt je niet in de zomer uit je kamer gekicked.

En voor de huidige UCU mensen; Wat jullie kunnen, kunnen wij beter !
*mompelt iets over portet van "Roosevelt"*

Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 01:42.
Oud 28-11-2006, 10:06
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 28-11-2006 @ 02:39 :

En voor de huidige UCU mensen; Wat jullie kunnen, kunnen wij beter !
*mompelt iets over portet van "Roosevelt"*
*kuch* official UCSA emblem *kuch*

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten