Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De drieëntwintigste - Toen we zeven lagen hadden opgegraven - vol Godsgeschenken, gekristalliseerd glas - als herinneringen tussen onze dromen, - over al, wat vroeger was. - Je mag mijn toekomst hebben, als wij - je verleden maar mochten ontboezemen - van haar geheimen. Oude botten van - tijden toen in de waterplassen nog de diepe glans - van heden uitgestorven wezen was. - We wisten dat het engelachtige - een zoektocht naar betere tijden was. - En dat mijzelf bijzonder, het licht - van dit ongelofelijke ons meer waard - was dan alles: uw schaduw te mogen - bederven met voetstappen van een - mensenkind. Godswonder. Maandag - drieëntwintig juli, oostenwind. Streepjes vanwege 17 en de luiheid ze te verwijderen. Ik twijfel over de onderliggende boodschap en het verkeerde moraal. Hoewel, dat laatste zit er wel ergens in, maar héél vaag. Misschien moet ik het nog maar eens proberen, maar ik vond het wel even moeilijk zat voor nu. ![]() Laatst gewijzigd op 12-06-2011 om 15:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die door mij naar de ramen keek. Om met mij weg- of neer te gooien wat wij samen niet meer wilden, die op mij leek, die water gaf dat niet bevroor en dat dat dan ijs mocht zijn. Anderen - waar die beginnen houd ik nog niet op, ik ben te groot en veeg mijzelf geduldig schoon en huil en spuug mijn tranen uit. Als die ander nu mijn broertje was? Ik zou hem tillen en over heel de wereld dragen en hem zwaarder voelen worden in mijn kleine armen, ik zou hem neergooien en weggooien en dan verlaten en in de keuken droevig zijn. En eeuwig groot te zijn, en uitgerold, en zwabberig - oneindig klein. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Voor mij ook een opdracht alsjeblieft.
In het begin durfde ik niet, want ik was bang dat ik de opdracht niet leuk zou vinden of er niks mee zou kunnen. Maar nu heb ik zoiets van, ach, dan schrijf ik maar eens een slecht gedicht. ![]() NB: voor de onwetenden, dit is zelfspot in actie
|
Ik vind trouwens dat we stiekem ook nog wat met de woorden uit dit topic moeten doen. Ooit.
|
![]() |
||
Citaat:
포맨 (4Men) - 잊지 못해 wind waait mij uit. uit mij waait wind maar jij blijft. een blad aan mijn vertakte synapsen- bleef jij maar onder mijn huid een lieflijk fluister in de bries huilt mij onder weg - het eindeloos wachten jij staat daar, morgenstond, het eindeloos wachten - weg stil is het mij in- gedaald; ik wou ik kon vergeten dat je daar bestaat -in mij het is stil. je sterft opnieuw als je de hoek om gaat.
|
Het enige wat ik wist was dat de titel "Can't Forget" was, want dat stond er automatisch bij. Waar het echt over gaat kan ik nu gaan opzoeken
![]() Opdracht: schrijf een gedicht vanuit het perspectief van een beroemd persoon Overigens wil ik ook best een nieuwe opdracht ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Vertaling gevonden.
Spoiler
.. en dat was het. ![]() edit: Citaat:
In the afternoon I put it back again. - Oscar Wilde Laatst gewijzigd op 23-06-2011 om 09:04. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Doux: Schrijf een gedicht met geen enkele keer volrijm of alliteratie, maar wel zoveel mogelijk binnenrijm/klankrijm. Dus niet ''Hij ging staan en at een banaan'' en ''ze zouden zondag zwemmen'' maar wel ''de bomen waren troostrijk.'' Als je ook een onderwerp wil moet je het maar zeggen.
|
![]() |
||
Citaat:
Dat het je echt raak, zo dichtbij komt dat je het voelt als hete adem in je gezicht - maar dan anders. Meer schroeiend. Meer vlekkend. Meer bloed op het tapijt. |
![]() |
|
Ik moest van mezelf een sonnet maken, maar dat bleek weer eens moeilijker dan verwacht. En nu moet ik van mezelf (ooit) een betere schrijven. En iets beters verzinnen voor de laatste regel.
![]() Mijn herfst duurde langer dan verwacht, de trekvogels zijn tot drie keer teruggekomen om weer weg te gaan. En elke nacht bleek te koud en te diep om weg te dromen: ik sliep al maanden bij ’t krieken van de dag, wist niet meer van de dauwparels op het gras, was vergeten wat men elke ochtend zag - van hoe de zon altijd weer opgekomen was. En hoe men went en niet meer weet, en hoe men wéént en uiteindelijk vergeet dat er nog een winter kwam. Juist dan: een blanke deken over al wat ooit was, lege vlekken, uitgewist verleden waar pas nog sprake was van een uitgekiend liefdesplan. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ok onderwerp: reizen/verplaatsen/verhuizen. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn herfst duurde langer dan verwacht, de trekvogels zijn tot drie keer teruggekomen om weer weg te gaan. En elke nacht bleek te koud en te diep om weg te dromen: ik sliep al maanden bij ’t krieken van de dag, wist niet meer van de dauwparels noch goud was vergeten wat men elke ochtend zag, van hoe het zonlicht glanst - de nacht ophoud. Maar de wegen weer gekort nu ’t ochtend was, en de dag aangebroken met sneeuw zo wit en wedergeboren, tevens breekbaar als glas, en al wat ooit was, vergaan tot dit: het soepel uittrekken van de regenjas, nu vergeten, niet regen, in de lucht zit. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Iets wat ik iets minder aan de opdracht vind voldoen (wat ik mij herinner van het verloren gegane gedicht was dat het veel meer hak op tak en spontaan en gedachtestroom was) - maar ook iets wat wel in één keer en in één maal in me opkwam waren de volgende gedichten. Eigenlijk driemaal in me opkwam, want het zijn er drie, en de gedachtesprongen ertussen heb ik niet. Alhoewel de eerste en de tweede wel wat met elkaar van doen hebben (de eerste regel, zo'n beetje). . soms wilde ik wel iemand vermoorden maar er lagen beren op mijn weg naar jou ontveld en ontdaan van ingewanden was het niet meer dan een bloederig tussenlaagje waarin ik je zal verstoppen als ik je vind en dan de sneden dicht rijgen en de beer met jou erin kwijtraken dat ik alleen nog een jas van berenbont om kan doen als herinnering aan jou en alles wat er was tweemaal kwijt gemaakt is . soms wilde ik wel weten waar ik heen moest en dan de broodkruimels volgen die ik had achtergelaten nadat ik alle vogels had ontdaan van eetlust wegen vol olie had achtergelaten met spartelende lijkjes en broodkruimels . misschien dat dagen tellen geen nut heeft als de tijd in maanden aan je voorbijtrekt aan je hannes en sleurt tot alles openscheurt en je ontdaan van jezelf slechts nog een drabberige hersenkwab bent en dat je dan in de bodem van wie je was verloren raakt beschimmeld erachter komt dat de kalender al jaren niet meer klopt. |
![]() |
|
Omg, Em., wat kun je goed dichten! Dat wist ik natuurlijk al, maar die drie gedichten herinneren mij er weer aan. Je gedichten zijn - in mijn ogen - zo natuurlijk, en dat vind ik heel knap (van je).
![]()
||
Citaat:
En ik geloof dat het eerste gedicht gaat over het willen vermoorden van je geliefde/degene op wie je verliefd bent/was (ja, ik moest er even over nadenken waar het over ging ![]() ![]()
|
Ik doelde daarmee vooral op het 'liefde' gedeelte in het hele thema van het gedicht. Hmm, zelfs dan is afgezaagd misschien niet het juiste woord. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat dat gedicht wéér een gedicht is over liefde en toch is het een prachtig gedicht. Zoiets.
||
Citaat:
Golvend in de grote grijze massa Zijn zij de zonde zelve
Laatst gewijzigd op 09-09-2011 om 11:37. |
![]() |
|
Er was eens een berk te Karst
die zijn stam mooi had geharst inderdaad kwam er een meid wat een jolijt tot ze 'n andere naam schreef in zijn bast. .. Ik wil graag nog een opdracht ![]()
||
Citaat:
9 lettergrepen 9 lettergrepen 5 lettergrepen 5 lettergrepen 9 lettergrepen doen? ![]() En volgens wikipedia ook iets met metrum maar dat soort dingen negeer altijd ik bij gebrek aan gevoel daarvoor. Opdracht 2: mits ik gelijk heb, probeer nog eens aan opdracht 1 te voldoen! ![]()
|
Er was eens een mooie berk te Karst
die zijn stam zorgvuldig had geharst toen kwam er een meid maar wat had hij spijt: ze schreef 'n andere naam in zijn bast. Beter? ![]()
In the afternoon I put it back again. - Oscar Wilde Laatst gewijzigd op 13-09-2011 om 23:08. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
abonement mogelijkheid op nieuwe topics olha1 | 12 | 07-03-2011 17:16 |