Oud 30-11-2013, 13:13
Verwijderd
Zo, een hectische week achter de rug, maar uiteindelijk wel echt een goede week! Ik moest spreken op een congres en daar zag ik gigantisch tegenop, maar de reacties waren super super positief en ik merkte tijdens mijn verhaal dat het ook echt aansloeg. Heel gaaf
Vandaag ook weer aan de slag, hoop achterstallig werk wegwerken hopelijk, maar dit weekend wil ik ook nog ergens tijd vinden om pompoensoep te maken (voor het eerst, ben benieuwd) en brood te bakken voor bij de soep.
Advertentie
Oud 30-11-2013, 13:25
Verwijderd
Pompoensoep Die van mij is superlekker geworden iig, beide versies. Ik heb een pan vegan gehouden en de andere is vegetarisch. Vegetariërs ben ik zeker van dat die komen, vegans niet, maar hun vriendenkring kennende, zou me dat niet verbazen, dus voor de zekerheid ^^
Oud 30-11-2013, 13:25
Verwijderd
Hoe heb jij je soep gemaakt Mutant?
Oud 30-11-2013, 13:29
Verwijderd
Pompoen geslacht (en ondanks de horrorverhalen en de tip dat ik ze gewoon in de oven moest steken om het simpel te maken om uit te lepelen, ging het echt heel makkelijk. Weet niet of het mijn pompoen was of mijn techniek, maar het was gewoon zoals een mega appel), stukjes in de ketel, wortel en wat blokjes aardappel (die ik over had) erbij en dan met wat water en groentenbouillonblokjes en groentenbouillonpoeder gaar laten worden. De vegan versie heb ik dan gemixt met extra water en kruiden als nootmuskaat, zout, peper, curry, gember, cayennepeper, tijm en rozemarijn. De vegetarische heeft room erbij gekregen en soortgelijke kruiden.

Ik werk nooit met uien overigens omdat ik die zelf niet graag heb, al maken ze me in soep niet veel uit, maar om die nu in huis te halen voor soep is een beetje voor mij. En geen andere soepgroenten dit keer om ze mooi oranje te houden.
Oud 30-11-2013, 13:31
Verwijderd
Een vriend van mij heeft trouwens een pompoensoepwedstrijd gewonnen, die heeft me zijn recept gestuurd, maar dat staat thuis op mijn pc. Kan ik maandag ofzo wel eens doorsturen als je interesse hebt.
Oud 30-11-2013, 13:37
Verwijderd
Ja, dat zou ik leuk vinden, dankjewel!
Oud 30-11-2013, 13:38
Verwijderd
Heel basis, maar daar waren ze blijkbaar naar op zoek, hij vond dat er veel betere versies met een twist waren, maar goed Help me er aan herinneren!
Oud 30-11-2013, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Zoiets had ik vorig jaar ook. Ik kreeg een brief dat ik misschien recht had op meer uitkering omdat ik hulp nodig had bij de dagelijkse verzorging of zoiets. Toen ik het bekeek zag ik al dat ik er geen recht op had, maar toch attent dat ze erop wezen! Maar goed, ik heb ook wel eens met een botte meneer te maken gehad die mij niet wilde helpen toen ik weer wilde gaan studeren.
ja, nou precies, gewoon dat ze er wijzen vind ik lief.
Oud 30-11-2013, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Heel basis, maar daar waren ze blijkbaar naar op zoek, hij vond dat er veel betere versies met een twist waren, maar goed Help me er aan herinneren!
Oké
Oud 30-11-2013, 14:09
Verwijderd
Pfff. Wat is het toch vermoeiend werken met mensen die het heel moeilijk vinden om zelf na te denken.
Nu moet ik douchen, spullen pakken en naar Limburg reizen met de trein. Drie uur treinen. Vandaag is een dag die maar beter NU over kan gaan.
Oud 30-11-2013, 14:37
Verwijderd
Zo. Alles is afgewassen (de nieuwe keuken heeft een afwasmachine, maar daar zijn wat problemen mee blijkbaar) en opgeruimd. Spullen bij elkaar pakken, auto inladen, omkleden en op naar Tilburg!
Oud 30-11-2013, 14:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
aahahah ik had kadootjes verzameld in een winkel en kwam er bij de kassa met een rij achter me achter dat ik geen geld bij me had. Nu maar even de walk of shame terug maken.
Oud 30-11-2013, 14:38
Verwijderd
Wat is de hele dag winkelen toch vermoeiend.
Oud 30-11-2013, 14:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Aww fizzle, je houdt 't sitcom thema nog even aan, zie ik.
Oud 30-11-2013, 14:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik wacht op mijn bff, die eindelijk weer eens in NL is. AAAAH, excited!
Maar duurtlaaaaang...
Oud 30-11-2013, 17:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Aww fizzle, je houdt 't sitcom thema nog even aan, zie ik.
wat is er toch met me
Oud 30-11-2013, 19:28
Miekje*
Miekje* is offline
Het slechte nieuws: mijn vriendje is ziek en ligt al op bed. Het goede nieuws: wij (twee vriendinnen van me en ik) gaan tijdens de kerstactiviteit van de kinderboerderij een zanggroepje doen. En ik heb Sir Edwards
Oud 01-12-2013, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Zo. Alles is afgewassen (de nieuwe keuken heeft een afwasmachine, maar daar zijn wat problemen mee blijkbaar) en opgeruimd. Spullen bij elkaar pakken, auto inladen, omkleden en op naar Tilburg!
Heuy, Tilburg
Wat ga je er doen?
Oud 01-12-2013, 09:43
Hazel
Hazel is offline
Ik houd me eveneens aanbevolen voor dat pompoensoeprecept.
Oud 01-12-2013, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Heuy, Tilburg
Wat ga je er doen?
Ik had er een Thanksgivingfeestje van vrienden. Ik zit hier (ben er nog) regelmatig. Vroeger gingen we vanuit Baarle hier op stap, de Extase enzo en met anderen bij de Zino. Kermis, winkelen, ik ben hier liever dan in Breda. Maar Breda had leukere kraakpanden

Citaat:
Ik houd me eveneens aanbevolen voor dat pompoensoeprecept.
Ik probeer er aan te denken als ik weer bij mij thuis ben.
Oud 01-12-2013, 11:09
Verwijderd
Oei, de Zino
Oud 01-12-2013, 11:09
Verwijderd
Mijn soep was in ieder geval best goed gelukt! En Jamie zei dat ik de pompoen niet hoefde te schillen, dus dat was helemaal prima
Oud 01-12-2013, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Oei, de Zino
Was ook niet zo mijn ding, maar ja, bepaalde tijd met bepaalde mensen ^^ Ik kon me beter aanpassen aan verschillende mensen dan andersom
Oud 01-12-2013, 16:11
Verwijderd
Topickiller
Oud 01-12-2013, 19:05
Verwijderd
Wat een gezelligheid thuis. Mijn ouders hebben weer eens ruzie en uit drift heeft mijn vader het computerbeeldscherm kapot geslagen
Oud 01-12-2013, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Ik had er een Thanksgivingfeestje van vrienden. Ik zit hier (ben er nog) regelmatig. Vroeger gingen we vanuit Baarle hier op stap, de Extase enzo en met anderen bij de Zino. Kermis, winkelen, ik ben hier liever dan in Breda. Maar Breda had leukere kraakpanden

Ik probeer er aan te denken als ik weer bij mij thuis ben.
Extase, carnavalskroeg #1
Oud 01-12-2013, 19:26
Verwijderd
Extase, donker hol voor huilerige emopubers #1
Oud 01-12-2013, 19:27
Verwijderd
Gezellig weerwolfspel
Oud 01-12-2013, 19:29
Verwijderd
En nu is iedereen tering boos op elkaar. Gezellig
Oud 01-12-2013, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Extase, carnavalskroeg #1
Ben er nooit met carnaval geweest. Mensen uit Tilburg kwamen juist naar Baarle

Citaat:
Of voor alto-twintigers
Oud 01-12-2013, 19:36
Verwijderd
Net zo erg.
Oud 01-12-2013, 19:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het weerwolfspel is een soort moshpit
Oud 01-12-2013, 19:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, ik vond het eerst heel jammer dat ik niet mee kon doen, maar nu ik het zo zie, pff.

Ik ga maar eens koken. Zit het steeds uit te stellen omdat ik niet wil afwassen daarna, maar ik kan mezelf ook niet uithongeren omdat ik lui ben.
Oud 01-12-2013, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Dat is de rest van het jaar ja.
Oud 01-12-2013, 20:20
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wat een deceptie. Had een film 'gekocht' en ergens midden in de film houdt ie ermee op. Maar weer een andere versie kopen.
Oud 01-12-2013, 20:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goed, ik ben gevoed en weer op de hoogte van alle ellende op de wereld, nu ga ik eens kijken of mijn woonkamer een beetje meer woonkamer kan worden en iets minder verhuisteringzooikamer.
Oud 01-12-2013, 20:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Gezellig weerwolfspel
Citaat:
Het weerwolfspel is een soort moshpit
Oud 01-12-2013, 20:50
Verwijderd
Pure liefde.
Oud 01-12-2013, 21:01
Verwijderd
Zo. Mijn neefje is ook weer gedoopt.
Oud 01-12-2013, 21:18
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb net naar Jochum gekeken op tv
Oud 01-12-2013, 21:37
Verwijderd
Ik heb een hele box Motownremasters 'gekocht', en die zijn in stereo, dus ik luister nu naar de zangkanten van die geniale nummers.
Oud 02-12-2013, 05:44
Verwijderd
Urrgh, het is maandag. En ik moet dus nu mijn bed uit,voor 1 uur school, dan 3 tussenuren (!!) en dan weer 3 uur les.
Oud 02-12-2013, 07:33
Verwijderd
Eerste vrij en 6 uur achterelkaar les.
Oud 02-12-2013, 08:06
Verwijderd
De bovenste post op deze pagina is van eergister.
Oud 02-12-2013, 08:11
Verwijderd
Ja we zijn hier niet van gisteren.

Hagahahshsgahshshahahshaha.

Oh.
Oud 02-12-2013, 08:12
Verwijderd
Je weet wat ze zeggen. Alles wordt leuker als je eigenlijk zou moeten slapen
Oud 02-12-2013, 08:18
Verwijderd
Dat betekent dat de Kantine een leuk weekend geeft gehad? Wat hebben jullie allemaal uitgespookt?
Oud 02-12-2013, 08:22
Verwijderd
Sann, hoe is het met je mandarijnenverslaving? http://goedgezond.wordpress.com/2013...z-een-vandaag/
Oud 02-12-2013, 08:25
Verwijderd
Mijn school slaat alles. We kregen een toets waar op stond dat we er 90 minuten voor zouden hebben. Na 45 minuten zegt de lerares "Nog 10 minuten!" en toen wees ik haar er op dat er 90 minuten stond. "Ja eh, ik kan het niet verantwoorden als jullie hier 90 minuten voor krijgen hoor, daar kan ik niks aan doen, de rest heeft er ook maar 60 minuten voor gekregen." Dus een dele van mijn klasgenoten heeft een aantal vragen niet gemaakt omdat ze daar te weinig tijd voor hadden. Daarna zou het punt van deze toets en het punt van een verslag samengetrokken worden tot een gemiddelde en dat zoiu je punt zijn. Dusch een groot deel van de onvoldoendes, werden rechtgetrokken door het verslag. Daarna kregen we een mail dat dat toch niet waar was. De lerares had aangenomen dat dat weer zo zou zijn, want vorig jaar was dat ook zo. Dat is dus niet zo, dus nu moet alsnog een groot deel van mijn klasgenoten de toets opnieuw doen. Daarnaast is de eerste periode twee weken geleden afgesloten en ik heb nog steeds niks gehoord van mijn stage-docent, waar ik een maand geleden een evaluatiegesprek mee had moeten hebben. Een lerares zei met een strak gezicht tegen een groep volwassenen "Ja, ik moet jullie wel een beetje onder de duim houden, anders kan ik jullie helamaal geen les geven. Ik ga jullie ook de powerpoint niet sturen, want dan hoef ik mijn les helemaal niet meer te geven." Een andere lerares zei "Je moet ook niet vragen waarom!"

oifahwigohwoigjIODJGOIJFDJOIJSADOFIJOIGJEMC Ik word een beetje gestoord van mijn opleiding
Oud 02-12-2013, 09:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Elbow, Pixies, Belle & Sebastian, Caribou, Metronomy, Circa Waves, Fucked Up, Fat White Family en Cheatahs zijn de eerste namen voor de tweede editie van Best Kept Secret festival. De komende maanden worden nog zo'n 70 nieuwe namen bekend gemaakt.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten