Oud 05-12-2006, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:12 :
Ja. Afgezien van de letteren dan (als in: de oude vrije kunsten).
Maar verder, het begin van de big boom van de gamma wetenschappen ligt in de jaren zestig, terwijl de andere takken dat al veel eerder beleefden.
Mwa nee, in de jaren 60 werd de kwantitatieve benadering populair. Sociale wetenschappers, wilde net zoals natuurwetenschappers tot algemene theorieen komen. In de jaren 70 kwam men erachter dat dat gewoon niet kon. Daarom geloof ik alltijd dat de sociale wetenschapper naast theorie formulieren nog altijd toepasbaar onderzoek doet. Immers anders heb je er vrij weinig aan.
Advertentie
Oud 05-12-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:14 :
Blijkbaar geloof ik dan toch in de bestaansmogelijkheid van een perfecte maatschappij, want ik denk dat het op een gegeven moment niet meer nodig zal zijn.

(oeh, als ik niet in zo'n eigenaardige bui was had ik mezelf nu naief genoemd )
Naja ik doe het wel even voor je: je bent naief
Oud 05-12-2006, 23:17
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 00:15 :
Mwa nee, in de jaren 60 werd de kwantitatieve benadering populair. Sociale wetenschappers, wilde net zoals natuurwetenschappers tot algemene theorieen komen. In de jaren 70 kwam men erachter dat dat gewoon niet kon. Daarom geloof ik alltijd dat de sociale wetenschapper naast theorie formulieren nog altijd toepasbaar onderzoek doet. Immers anders heb je er vrij weinig aan.
Hoezo kwam men er in de jaren 70 achter dat dit gewoon niet kon? Ik heb daar gedurende de drie jaar dat ik psychologie studeerde nooit iets van gehoord
Oud 05-12-2006, 23:18
Blood Fire Rage
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 00:17 :
Naja ik doe het wel even voor je: je bent naief
You're like a mom away from mom
Oud 05-12-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:17 :
Hoezo kwam men er in de jaren 70 achter dat dit gewoon niet kon? Ik heb daar gedurende de drie jaar dat ik psychologie studeerde nooit iets van gehoord
Mja dit gaat vooral op voor, vakken als sociale geografie en sociologie. De vakken die zich wat meer richtten op groepen mensen, niet zo zeer naar de processen in een persoon zelf. Men wilde graag patronen ontdekken in een maatschappij. Men wilde tot algemene wetten komen, net zoals natuurwetenschappers dat deden. Ik weet dat psychologen, uiteindelijk afweken van het gedachtengoed van Skinner oid?
Oud 05-12-2006, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:18 :
You're like a mom away from mom
hehe
Oud 05-12-2006, 23:22
Blood Fire Rage
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 00:21 :
Mja dit gaat vooral op voor, vakken als sociale geografie en sociologie. De vakken die zich wat meer richtten op groepen mensen, niet zo zeer naar de processen in een persoon zelf. Men wilde graag patronen zien in een maatschappij. Men wilde tot algemene wetten komen, net zoals natuurwetenschappers dat deden. Ik weet dat psychologen, uiteindelijk afweken van het gedachtengoed van Skinner oid?
Ja. Eindelijk. Kutbehavioristen, mij te klinisch

Maar hey! Weer wat geleerd.

Eigenaardige interpunctie gebruik je trouwens.
Oud 05-12-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:22 :
Ja. Eindelijk. Kutbehavioristen, mij te klinisch

Maar hey! Weer wat geleerd.

Eigenaardige interpunctie gebruik je trouwens.

Mijn schrijfstijl is belabberd (vooral als het laat is) .
Oud 05-12-2006, 23:26
Blood Fire Rage
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 00:24 :

Mijn schrijfstijl is belabberd (vooral als het laat is) .
Nederlands niet je moedertaal?
Oud 05-12-2006, 23:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:17 :
Zoals ik het heb geleerd, kwam 'men' er in de sociale wetenschappen achter dat sociale vraagstukken zich niet laten vangen in kwantitatieve data. Vooral omdat zulke uitkomsten altijd verkregen werden uit onderzoek waarbij altijd verschillende factoren niet mee werden gewogen, omdat het onderzoek anders ondoenbaar was geweest. Ook werden veel te vaak één-op-één conclusies getrokken, wat leidde tot foutieve aannames. Ook had men het geloof dat 'de waarheid' (net als 'de geschiedenis' etc.) objectief kenbaar waren. Daar kwam men gedurende de jaren '70 ook op terug. Overigens heb ik het zo geleerd, dat die kwantitatieve benadering ook al ver voor de jaren '60 in schwung was geraakt. De 'oprichting' van Geesteswetenschappen bijv. is deels een antwoord geweest op de positivistische wetenschapsbenaderingen
Oud 05-12-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:26 :
Nederlands niet je moedertaal?
Ik spreek niets anders. Maar ik typ een beetje zoals ik praat. Dus als ik iets schrijf en ik denk wat langer na welk woord ik moet gebruiken, gebruik ik een komma. Beetje zoals een pauze.
Oud 05-12-2006, 23:30
Blood Fire Rage
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 00:28 :
Ik spreek niets anders. Maar ik typ een beetje zoals ik praat. Dus als ik iets schrijf en ik denk wat langer na welk woord ik moet gebruiken, gebruik ik een komma. Beetje zoals een pauze.
Haha, dat is geen antwoord hè Maar ik zal je er niet meer over lastig vallen, ik snap het nu.
Oud 05-12-2006, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 00:30 :
Haha, dat is geen antwoord hè Maar ik zal je er niet meer over lastig vallen, ik snap het nu.
Oud 06-12-2006, 07:04
Gatara
Gatara is offline
Offering Video, Israel Answers Critics on War

By GREG MYRE
Nada Bakri contributed reporting from Beirut, Lebanon.
Published: December 5, 2006

JERUSALEM, Dec. 4 — Israel’s military, which has been accused of abuses in its war against Hezbollah this summer, has declassified photographs, video images and prisoner interrogations to buttress its accusation that Hezbollah systematically fired from civilian neighborhoods in southern Lebanon and took cover in those areas to shield itself from attack.

Photographs from southern Lebanon include, top, a village where Israel says a rocket launcher was kept, before and after an Israeli airstrike. Above, another village where Israel says a rocket launcher was hidden.

Lebanon and international human rights groups have accused Israel of war crimes in the 34 days of fighting in July and August, saying that Israel fired into populated areas and that civilians accounted for a vast majority of the more than 1,000 Lebanese killed.

Israel says that it tried to avoid civilians, but that Hezbollah fired from civilian areas, itself a war crime, which made those areas legitimate targets.

In a new report, an Israeli research group says Hezbollah stored weapons in mosques, battled Israelis from inside empty schools, flew white flags while transporting missiles and launched rockets near United Nations monitoring posts.

The detailed report on the war was produced by the Intelligence and Terrorism Information Center at the Center for Special Studies, a private research group headed by Reuven Erlich, a retired colonel in military intelligence, who worked closely with the Israeli military.

An advance copy was given to The New York Times by the American Jewish Congress, which has itself fought against the use of “human shields,” provided consultation and translated the study.

In Lebanon, a Hezbollah official denied the study’s allegations, saying its military units were based outside towns and villages and had come into populated areas only when circumstances required it. “We tried to avoid having to fight among civilian areas, but when Israeli troops entered villages, we were automatically forced to fight them from inside these villages to defend it,” said the official, who spoke on condition of anonymity because he was not authorized to speak on military matters.

Israel’s critics charge that its military either singled out civilians or was reckless in its pursuit of Hezbollah. The new report is an attempt to rebut such criticism.

The report includes Israeli Air Force video that it says shows several instances of Hezbollah personnel firing rockets next to residential buildings in southern Lebanon and then being bombed by Israel. The adjacent buildings were presumably damaged, but there is no information on whether civilians were inside.

“This study explains the dilemma facing the Israeli military as it fights an enemy that intentionally operates from civilian areas,” Mr. Erlich said. “This is the kind of asymmetric warfare we are seeing today. It’s not only relevant to Lebanon, but is also what we are seeing in the Gaza Strip and in Iraq.”

The report says: “The construction of a broad military infrastructure, positioned and hidden in populated areas, was intended to minimize Hezbollah’s vulnerability. Hezbollah would also gain a propaganda advantage if it could represent Israel as attacking innocent civilians.”

In video from July 23, a truck with a multi-barreled missile launcher, presumably from Hezbollah, is parked in a street, sandwiched between residential buildings. The video was transmitted from an Israeli missile approaching the truck. The screen goes fuzzy as the missile slams into the target.

In another video, from a Lebanese village, rockets are seen being fired from a launcher on the back of a truck. The truck then drives a short distance and disappears inside a building. Seconds later, the building itself disappears under a cloud of smoke from an Israeli bomb.

The report says that there were many such examples, and that Hezbollah has been preparing for such an engagement for years, embedding its fighters and their weapons in the Shiite villages of southern Lebanon. When Hezbollah fired its rockets from those areas, Israel faced a choice of attacking, and possibly causing civilian casualties, or refraining from shooting because of the risk, the report said.

Elias Hanna, a retired Lebanese Army general, said of the Israeli allegations, “Of course there are hidden invisible tunnels, bunkers of missile launchers, bunkers of explosive charges amongst civilians.”

He added: “You cannot separate the southern society from Hezbollah, because Hezbollah is the society and the society is Hezbollah. Hezbollah is holding this society together through its political, military and economic services. It is providing the welfare for the south.”

Asked whether Hezbollah should be seen as responsible for the deaths of Lebanese civilians in the war, he replied: “Of course Hezbollah is responsible. But these people are ready to sacrifice their lives for Hezbollah. If you tell them, ‘Your relative died,’ they will tell you ‘No, he was a martyr.’ The party’s military preparations from 2000 till 2006 took place in their areas. They were of course done with complete secrecy, but in accordance with the civilians.”

During the war, Israel dropped leaflets urging villagers to leave southern Lebanon and also to evacuate from Hezbollah strongholds in southern Beirut. Many did flee, but some remained and among them were hundreds who were killed.

In one highly publicized Israeli strike on July 30, at least 28 Lebanese civilians, including many women and children, were killed when Israel bombed a residential building in the village of Qana. Israel said it struck a Hezbollah rocket cell that had recently fired from near the building.

In several other instances, Israel bombed vehicle convoys that were trying to leave the combat zone in southern Lebanon, killing many civilians. Human Rights Watch, a New York-based advocacy group, said shortly before the war ended that it had documented the deaths of 27 Lebanese civilians killed while trying to flee.

Kenneth Roth, the executive director of Human Rights Watch, wrote shortly after the war that the Israeli military “seemed to assume that because it gave warnings to civilians to evacuate southern Lebanon, anyone who remained was a Hezbollah fighter.”

He wrote, “But giving warnings, as required by international humanitarian law, does not relieve the attacker of the duty to distinguish between civilians and combatants and to target only combatants.”

Amnesty International said that Israel “consistently failed to adopt necessary precautionary measures,” and that its forces “carried out indiscriminate and disproportionate attacks on a large scale.”

The group also accused Hezbollah of “serious violations of international humanitarian law” for deliberately attacking Israeli civilians with rockets.

The Israeli report defended the Israeli operations, saying “airstrikes and ground attacks against Hezbollah targets located in population centers were carried out in accordance with international law, which does not grant immunity to a terrorist organization deliberately hiding behind civilians.”

The Israeli report included video of what it said were three Hezbollah prisoners being questioned by Israeli military personnel.

Muhammad Srour, a young Hezbollah fighter, said he had initially received training in Iran and was undergoing further training in eastern Lebanon’s Bekaa Valley when the war broke out. He was sent to the front lines.

Like many Hezbollah fighters, he traveled by motorbike, but they were frequently the targets of Israeli forces. While transporting missiles, hidden in cloth, in and around the southern village of Aita al Shaab, “I carried a white flag,” Mr. Srour said.

Hezbollah operated freely from homes in the village, with the permission of residents who had fled. The departing residents either left their doors unlocked or gave their keys to Hezbollah, he said. Mr. Srour acknowledged that homes used by Hezbollah were more likely to draw fire.

But, he said, “better that the house is destroyed and the Israelis don’t enter and come back to conquer Lebanon.”

Another captured fighter, Hussein Suleiman, explained how he had set up a rocket-firing position on the front porch of a house on the outskirts of Aita al Shaab.

A third Hezbollah man, Maher Kourani, said group members had worn civilian clothes, tried never to show their weapons, and traveled in ordinary civilian cars. “We use Volvos, Mercedes, BMW,” he said. “We use Range Rovers, too.”

The Israeli report makes frequent references to Hezbollah’s using Lebanese civilians as human shields, though it cites only two villages where it says Hezbollah prevented residents from leaving. Mr. Erlich acknowledged that over all, Hezbollah did not use coercion against Lebanese civilians.

Rather, he said, “Hezbollah was operating inside a supportive population, and cynically used them to further its own goals.”

Hezbollah fired some 4,000 rockets into northern Israel, and most Israeli civilians either fled the region or took refuge in bomb shelters.

Over all, more than 1,000 Lebanese were killed, and a vast majority were civilians, according to the Lebanese government. Hezbollah has said that no more than 100 of its fighters were killed.

The Israeli report disputes this, claiming that at least 450 and perhaps as many as 650 of the Lebanese dead were from Hezbollah.

Israel suffered 159 deaths, including 41 civilians and 118 military personnel, according to the report.

Israel withdrew its troops from southern Lebanon in 2000 after a presence of nearly two decades, much of it spent fighting Hezbollah. There was periodic cross-border shelling in the ensuing years.

The war erupted on July 12 when Hezbollah crossed the border and attacked an Israeli jeep patrol, killing three soldiers and capturing two more, who remain held by Hezbollah, according to the group.

The fighting stopped Aug. 14, shortly after the passage of United Nations Security Council Resolution 1701, which reaffirmed an earlier resolution calling for Lebanese militias to disarm.

Israel says Hezbollah has only hidden its weapons and is being resupplied from its longtime patrons, Syria and Iran. Israel continues to send warplanes on reconnaissance missions over southern Lebanon, despite criticism from the United Nations forces in the region.
http://www.nytimes.com/2006/12/05/wo...erland&emc=rss
Oud 06-12-2006, 07:26
hookee
hookee is offline
Citaat:
jompo schreef op 05-12-2006 @ 18:41 :
Waar maak jij je echt druk om? Vind je het nog erger omdat het moslims zijn?
Gezien de vele postings over het wel of niet nuttig zijn van bepaalde studies blijf ik erbij dat déze in het rijtje "hobbies" thuishoort, niet op een universiteit.
Misschien iets voor in de lokale moskee of ROC naast de cursus kantklossen. Een voorleesmethode universitair maken doet een universiteit geen goed. En nee, dat geldt niet alleen voor moslimaangelegenheden.
Oud 06-12-2006, 08:03
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 06-12-2006 @ 08:26 :
Gezien de vele postings over het wel of niet nuttig zijn van bepaalde studies blijf ik erbij dat déze in het rijtje "hobbies" thuishoort, niet op een universiteit.
Misschien iets voor in de lokale moskee of ROC naast de cursus kantklossen. Een voorleesmethode universitair maken doet een universiteit geen goed. En nee, dat geldt niet alleen voor moslimaangelegenheden.
Jij weet wat het precies inhoudt?
Oud 06-12-2006, 08:18
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 09:03 :
Jij weet wat het precies inhoudt?
Ik heb daar zo mijn voorstelling van, ondersteund door de omschrijving die bij het krantenknipseltje vermeld stond. Precieser hoeft het van mij ook niet.
Oud 06-12-2006, 10:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-12-2006 @ 23:58 :
Het begrijpen van wijsbegeerte vanuit een gereformeerd protestants standpunt, dunkt me.
Dat is dus iets dat thuis hoort in een kerk. Niet op een universiteit. Al helemaal niet op een universiteit betaald door een universiteit.

Als ik les wil gaan geven hoe marsmannetjes de ruimtelijke ordening van Nederland beïnvloeden dan wordt ik ook vierkant uitgelachen in plaats van een betaalde positie daarvoor te krijgen.

Belachelijk om andere vormen van nonsenskunde wel te doceren.
Oud 06-12-2006, 10:27
Gatara
Gatara is offline
Jongeren mishandelen vrouw in scootmobiel

Uitgegeven: 6 december 2006 11:06
ZUTPHEN - Een groep jongens heeft dinsdag in Zutphen een mindervalide vrouw in een scootmobiel mishandeld. Ze liep twee gebroken ribben en een gekneusde rechterhand op en moest enige tijd naar het ziekenhuis. Dat liet de politie woensdag weten.

De 49-jarige vrouw uit Zutphen reed achter de jongens op een fietspad. Toen ze vroeg of ze er langs mocht, trokken de jongeren haar uit de scootmobiel en schopten en sloegen haar.

Het gaat om zes jongens tussen de veertien en zestien jaar. De politie heeft nog niemand aangehouden en roept getuigen op zich te melden.
http://www.nu.nl/news/908577/13/Jong...ootmobiel.html

je zou die jochies bijna zelf zo''n scootmobiel willen inschoppen
Oud 06-12-2006, 10:40
T_ID
T_ID is offline
Duitse politie waarschuwt voor ontsnapte tbs'er

VIERSEN/VENLO - De Duitse politie heeft de politie Limburg Noord gevraagd mee uit te zien naar een maandag uit een gesloten psychiatrische kliniek in Viersen ontsnapte tbs'er.
Dat heeft een woordvoerder van de Duitse politie dinsdagavond gezegd.

De 58-jarige Johann Bartos wist maandag te ontsnappen toen hij zonder begeleiding onderweg was naar arbeidstherapie op het terrein van de kliniek. De man wordt daar behandeld wegens seksueel misbruik van kinderen, aldus de politie in Viersen.

De kliniek ligt vlak over de grens bij Venlo. De Duitse politie hield onder meer een zoektocht in Viersen en Mönchengladbach. De politie van Viersen heeft dinsdag een foto van de gezochte man verspreid.

Een woordvoerder van de politie Limburg Noord kon niet zeggen of en hoe in Limburg naar de tbs'er gezocht wordt. (ANP)

http://www.ad.nl/binnenland/article878378.ece

Hoe kunnen ze het überhaupt nog een ontsnapping noemen als hij zonder begeleiding mocht rondwandelen? Als dat terrein niet ommuurd en zwaar beveiligd is is het echt een aanfluiting.

Maar ja, tenminste goed dat ze over de grens heen kijken en de Duitse politie ook op de hoogte stellen.
Oud 06-12-2006, 11:17
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 11:40 :
Hoe kunnen ze het überhaupt nog een ontsnapping noemen als hij zonder begeleiding mocht rondwandelen? Als dat terrein niet ommuurd en zwaar beveiligd is is het echt een aanfluiting.
Het doel van die behandeling is om die mensen uiteindelijk terug te plaatsen in de samenleving, waar ze dus ook vrij kunnen rondwandelen. Maar goed, dat snap je zelf ook wel.

Ik begrijp zelf niet zo goed waarom mensen die een (ernstig) zedendelict hebben begaan niet gewoon gecastreerd worden. Probleem opgelost, hoef je ze niet eens meer te behandelen.
Oud 06-12-2006, 13:05
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 11:20 :
Dat is dus iets dat thuis hoort in een kerk. Niet op een universiteit. Al helemaal niet op een universiteit betaald door een universiteit.

Als ik les wil gaan geven hoe marsmannetjes de ruimtelijke ordening van Nederland beïnvloeden dan wordt ik ook vierkant uitgelachen in plaats van een betaalde positie daarvoor te krijgen.

Belachelijk om andere vormen van nonsenskunde wel te doceren.
Ondanks dat jij zo verlicht bent, zijn er nog genoeg mensen die wèl gelovig zijn. Daarnaast is het een belangrijk onderdeel van ons verleden.

Ik word er wel een beetje moe van dat je dat soort dingen achterlijk noemt. Weet je zeker dat je niet ook wat autistische trekjes hebt?
Oud 06-12-2006, 13:07
Blood Fire Rage
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-12-2006 @ 12:17 :
Ik begrijp zelf niet zo goed waarom mensen die een (ernstig) zedendelict hebben begaan niet gewoon gecastreerd worden. Probleem opgelost, hoef je ze niet eens meer te behandelen.
Onmenselijkheid enzo. Dat zij dat doen, betekend nog niet dat we als hele maatschappij dan maar tot dat niveau af moeten dalen.
Oud 06-12-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 14:07 :
Onmenselijkheid enzo. Dat zij dat doen, betekend nog niet dat we als hele maatschappij dan maar tot dat niveau af moeten dalen.
Dat vind ik ook wel meevallen. Castratie of sterilisatie van (andere) dieren zie ik ook niet als mishandeling. Verder heb ik geen onderzoek gezien waaruit zou blijken dat gecastreerde (ex-)plegers van zedendelicten ongelukkiger zouden zijn.
Oud 06-12-2006, 13:16
jompo
jompo is offline
Citaat:
hookee schreef op 06-12-2006 @ 08:26 :
Dat is allemaal heel leuk enzo, maar het is gewoon een studie. Wat studeer jij dan als je neerbuigend doet over dit soort studies? Er is kennelijk behoefte naar zulke studies, wie ben jij om te mogen bepalen dat het geen studies mogen zijn?
Oud 06-12-2006, 13:20
Blood Fire Rage
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-12-2006 @ 14:13 :
Dat vind ik ook wel meevallen. Castratie of sterilisatie van (andere) dieren zie ik ook niet als mishandeling. Verder heb ik geen onderzoek gezien waaruit zou blijken dat gecastreerde (ex-)plegers van zedendelicten ongelukkiger zouden zijn.
Heb je wel een onderzoek gezien waaruit bleek dat ze er niet ongelukkiger van werden?

Stel die mensen dan voor een keuze: balletjes eraf of x jaren zitten, dan kan ik me er moreel gezien in vinden en vind ik het zelfs een goed idee.
Oud 06-12-2006, 14:06
hookee
hookee is offline
Citaat:
jompo schreef op 06-12-2006 @ 14:16 :
Dat is allemaal heel leuk enzo, maar het is gewoon een studie. Wat studeer jij dan als je neerbuigend doet over dit soort studies? Er is kennelijk behoefte naar zulke studies, wie ben jij om te mogen bepalen dat het geen studies mogen zijn?
Hoe vaak moet ik 't nog zeggen? Eenieder mag studeren wat hij/zij wil, maar moet deze studie universitair heten? Krijgen de heren hiervoor een universitaire titel?
Oud 06-12-2006, 14:07
jompo
jompo is offline
Citaat:
hookee schreef op 06-12-2006 @ 15:06 :
Hoe vaak moet ik 't nog zeggen? Eenieder mag studeren wat hij/zij wil, maar moet deze studie universitair heten? Krijgen de heren hiervoor een universitaire titel?
Deze studie moet kennelijk universitair heten ja.
Oud 06-12-2006, 16:32
Gatara
Gatara is offline
gezellig

Iran blocks access to YouTube.com

Iran has blocked access to the popular video-sharing Web site YouTube.com , and a media rights group warned Tuesday that Internet censorship in the Islamic state is on the rise.

Internet users who tried to call up the YouTube site Tuesday were met with the message, "On the basis of the Islamic Republic of Iran laws, access to this Web site is not authorized" — which appears on numerous opposition and pornographic Web sites the government blocks.

It was not known how long the site had been on Iran's Web blacklist. The Paris-based media rights group Reporters Without Borders said YouTube had been blocked for the past five days.

Iran's Shiite cleric-run government regularly blocks opposition Web sites, including blogs, and the number of sites that bring up the "unauthorized" message has been increasing over the past year. Western news sites, however, are generally available.

Videos from the Mujahedeen-e-Khalq and other Iranian opposition groups have been posted on YouTube.com, along with videos posted by individual Iranians critical of the regime. The site also has Iranian pop music videos, which are frowned upon by the religious leadership.

In its statement Tuesday, Reporters Without Borders warned that "censorship is now the rule rather than the exception" in Iran.

Digital border

"The government is trying to create a digital border to stop culture and news coming from abroad — a vision of the Net which is worrying for the country's future," it said.

"The Iranian government policy is not an isolated case. It is getting closer and closer to that of the authorities in China, with particular stress being laid on censorship of cultural output," it said.

In October, Reporters Without Borders named Iran as one of the 13 worst culprits for systematic online censorship, along with Belarus, China, Cuba, Egypt, Myanmar, North Korea, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, Turkmenistan, Uzbekistan and Vietnam.

Hard-liners have severely restricted pro-reform newspapers over the past six years after they blossomed following the 1997 election of reformist president Mohammed Khatami.

Conservatives in the courts shut down many even before Khatami was succeeded by hard-line President Mahmoud Ahmadinejad last year. Some independent newspapers remain, but their criticism of the government is muted for fear of being shut down.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...336867,00.html

Nouja,....... er is hoop... dankzij wat Canadezen!

The Psiphon program, developed by computer experts at the
University of Toronto, allows an Internet user in a country
with no online curbs to set up an account for someone in a
country that censors Web content, and that person can then surf
the net without restrictions.

"The communities that we're helping to connect to each
other have a legitimate right to exercise their human rights
within this governance regime," said Ron Deibert, director of
the University of Toronto's Citizen Lab, which studies the
interaction between human rights, technology and security
issues.

He admitted Psiphon, which is set to launch Friday as a
free download, could become a thorn in the side of governments
that already monitor, limit and control what people read,
watch, listen to and post on the Internet, with varying degrees
of sophistication.
http://news.yahoo.com/s/nm/20061128/..._censorship_dc

Hoe het werkt:
http://psiphon.civisec.org./how.html
zie op die site ook voor meer info.

er is ook een forum waarin ze vragen om wat vertalers:
http://psiphon.civisec.org/forum/viewtopic.php?t=251
Oud 06-12-2006, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 14:20 :
Heb je wel een onderzoek gezien waaruit bleek dat ze er niet ongelukkiger van werden?

Stel die mensen dan voor een keuze: balletjes eraf of x jaren zitten, dan kan ik me er moreel gezien in vinden en vind ik het zelfs een goed idee.
Oh dat zou ik ook wel goed vinden.
Oud 06-12-2006, 20:46
T_ID
T_ID is offline
Stadsbus Utrecht staakt donderdag

UTRECHT - Chauffeurs van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht gaan in staking als protest tegen de voorgenomen verkoop aan vervoerder Connexxion. Daardoor rijden er donderdag vanaf 12.00 uur geen stadsbussen meer.

Donderdag praat de Utrechtse gemeenteraad over de verkoop. Het Utrechtse college van b en w wil het GVU verkopen, maar de raad moet nog een beslissing nemen.

Abvakabo FNV gaat er van uit dat veel chauffeurs naar het gemeentehuis zullen gaan, nadat zij op het middaguur het werk hebben neergelegd. Volgens de bonden is er te veel onduidelijkheid over de voorwaarden en garanties waar Connexxion aan moet voldoen om het GVU te mogen overnemen en is er te weinig aandacht besteed aan mogelijke alternatieven. Zo zouden er onvoldoende garanties voor het personeel zijn en te weinig kijk op de toekomstige dienstverlening.

De bonden dringen er bij de gemeenteraad op aan niet over te gaan tot verkoop, maar nog eens goed te kijken naar andere mogelijkheden. ,,Houd het openbaar vervoer in eigen hand, verkoop de aandelen aan een stichting, of stel heldere en harde voorwaarden aan derden,’’ aldus de vakbonden.

Chauffeurs van het streekvervoer staken niet, maar reizigers moeten er wel vanuit gaan dat ze uit loyaliteit geen mensen afzetten en oppikken binnen de stadsgrenzen.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article878635.ece

Godverdegodverdegodverdegodverde...
Oud 06-12-2006, 20:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 21:46 :

Godverdegodverdegodverdegodverde...
Ja, dat wordt lopen jongen
Oud 06-12-2006, 21:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 21:57 :
Ja, dat wordt lopen jongen
1 college, deze hele week, en dat stelletje zakkenwassers staakt op het moment dat ik er moet zijn.

Laten ze hun achterhoedegevecht ergens anders voeren, niet over de rug van de reiziger, denk ik dan.
Oud 06-12-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 22:02 :
1 college, deze hele week, en dat stelletje zakkenwassers staakt op het moment dat ik er moet zijn.

Laten ze hun achterhoedegevecht ergens anders voeren, niet over de rug van de reiziger, denk ik dan.
Mja, vanaf de uithof kan lopen wel relaxed zijn (maar je doet er ook gerust 3 kwartier over). Of je neemt gewoon een connexion bus naar driebergen-zeist of nieuwegein (kneem aan dat je naar het station moet?).

Ik heb ook maar een paar uurtjes college, maargoed kzie het wel
Oud 06-12-2006, 21:09
T_ID
T_ID is offline
Bleh, kan niemand die een fiets bezit bereiken. Was ik maar slechter opgevoed, dan kon ik een fiets jatten.

Of wacht, ik weet het al. Ik steel gewoon de auto van zo'n stakende ambtenaar, werken doen ze nooit, dus ze hoeven vast ook niet naar hun werk te komen.
Oud 07-12-2006, 01:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-12-2006 @ 14:05 :
Ondanks dat jij zo verlicht bent, zijn er nog genoeg mensen die wèl gelovig zijn. Daarnaast is het een belangrijk onderdeel van ons verleden.
Precies. Het gaat om dat tweede aspect. En weer eens is bevestigd dat beta/gamma-klanten neerkijken op alpha, terwijl dit nooit andersom is. Opvallend.
Oud 07-12-2006, 01:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 22:09 :
Bleh, kan niemand die een fiets bezit bereiken. Was ik maar slechter opgevoed, dan kon ik een fiets jatten.
Hadden die linkse stinkhippies nu nog maar dat witte fietsen-project hè? Wat is dat trouwens voor studie, met maar 1 college per week? Zakkenwassers.

Oh en Gatara, echt *niemand* leest die Engelse romans hoor.
Oud 07-12-2006, 03:15
Blood Fire Rage
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-12-2006 @ 02:19 :
Oh en Gatara, echt *niemand* leest die Engelse romans hoor.
Ik wel (maar alleen als ik zit te wachten op een reply )
Oud 07-12-2006, 05:39
Gatara
Gatara is offline
Doodstraf voor Somaliërs die te weinig bidden

(Novum/AP) - Inwoners van de Zuid-Somalische stad Bulo Burto die niet vijf keer per dag bidden, worden onthoofd. Dat heeft de plaatselijk leider van de fundamentalistische Unie van Islamitische Rechtbanken, sjeik Hussein Barre Rage, woensdag bekendgemaakt. Tijdens gebedstijd moeten winkels, theehuizen en andere openbare gelegenheden in Bulo Burto gesloten zijn. "Als moslims moeten we onze religie compleet praktiseren en niet gedeeltelijk, dat is waartoe onze religie ons aanspoort."

De nieuw ingestelde rechtbanken in het zuiden van Somalië zijn niet overal even streng als in Bulo Burto. Sommige hebben openbare executies ingesteld, lijfstraffen ingevoerd en vrouwen verboden in de zee te zwemmen. Vanwege de verschillen tussen de rechtbanken heeft de Unie van Islamitische Rechtbanken een hof opgezet waar veroordeelden in hoger beroep kunnen gaan.
http://buitenland.nieuws.nl/441212/D..._weinig_bidden
Oud 07-12-2006, 05:41
Gatara
Gatara is offline
Allochtonen in hoger onderwijs verdubbeld

(Novum) - Het aantal niet-westerse allochtonen in het hoger onderwijs is in tien jaar tijd meer dan verdubbeld. Hun aandeel steeg van zes procent in 1995 naar twaalf procent in 2005. Dat wijst een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) donderdag uit.

In 1995 volgde elf procent van de Turken en Marokkanen van 18 tot en met 20 jaar hbo-onderwijs. Tien jaar later lagen deze percentages op respectievelijk 24 en 27. Van de Surinamers volgde er in 1995 één op de vijf hbo-onderwijs. Tien jaar later was dat 31 procent.

Antilliaanse jongeren studeren, relatief, vaker aan het hoger onderwijs dan autochtone, stelt het SCP. Vier van de tien Antillianenvan 18 tot en met 20 volgt hbo-onderwijs. Van de autochtone jongeren volgden er ruim drie op de tien in 1995 hoger beroepsonderwijs. Tien jaar later is dit opgelopen tot 37 procent.

Het percentage allochtonen op de universiteiten steeg relatief minder. Vorig jaar volgden respectievelijk negen en vier procent van de Turkse en Marokkaanse jongeren universitair onderwijs. Het was in 1995 vier procent. Bij Surinaamse en Antilliaanse jongeren liggen de percentages op dertien en achttien. Het was elf en zestien procent. Van de autochtone jongeren van 18 tot en met 20 volgt negentien procent onderwijs aan de universiteit. Het was vijftien procent in 1995.

Uit het onderzoek van het SCP blijkt voorts dat er in het voortgezet onderwijs steeds meer aandacht is voor getalenteerde leerlingen. Het aantal scholen dat tweetalig onderwijs aanbiedt, steeg van 25 in 2000 tot negentig dit jaar. Enkele tientallen scholen bieden speciale programma's aan voor hoogbegaafde leerlingen.
http://binnenland.nieuws.nl/441227/A...ijs_verdubbeld
Oud 07-12-2006, 08:09
hookee
hookee is offline
Citaat:
Een islamitische school in Australië heeft twee studenten verwijderd omdat ze op een bijbel hadden geürineerd en het boek vervolgens in brand hadden gestoken. De directie van de
school in Melbourne bood excuses aan voor het “onacceptabele’’ gedrag. ANP (Metro)
Dus.. de directie biedt excuses aan....
Of bieden ze excuses aan voor het verwijderen van de studenten?
Niet dat ik wereldwijde verontwaardiging verwacht en een fatwa van de paus op deze 2 onverlaten maar.. misschien toch een onderzoekje waar deze bijbel vandaan komt, de eigenaar zal niet blij zijn.
Oud 07-12-2006, 08:33
Gatara
Gatara is offline
Metro (Belgische editie):

Gooit Nederland Cannabis buiten?

Het Nederlandse softdrugsbeleid zal binnen een jaar of tien heel wat minder tolerant zijn. Dat heeft Hans Hoogervorrst, minister van Volksgezondheid, gezegd op een internationaal congres in Mexico City. Het gemak waarmee cannabis te verkrijgen is bij onze noorderburen heeft volgens de minister immers <<een stimulerende werking op het gebruik>>. Waarom zouden anders al die Belgische en Duitse drugstoeristen naar Nederland komen, vroeg hij zich af. Het is volgens hem ook niet zeker dat de huidige scheiding van de soft- en harddrugsmarkt de oorzaak is van het dalende gebruik van harddrugs, want ook in andere landen worden harddrugs minder populair.

--------

wat een gekke logica hanteert die man. Hoezo reflecteert het
drugstoerisme een stimulerende werking op het gebruik? Die lui komen naar nederland omdat ze het in duitsland niet via de coffeeshops kunnen krijgen. je moet kijken naar de eigen bevolking, niet naar toeristen.

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 08:36.
Oud 07-12-2006, 10:15
Verwijderd
Ja, het werkt heel stimulerend. Daarom is het percentage cannabisgebruikers hier de helft vergeleken met de VS. Typisch zo'n vies VVD-mannetje, die van logica of even de relevante feiten opzoeken niets moet hebben.
Oud 07-12-2006, 10:17
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 07-12-2006 @ 09:09 :
Dus.. de directie biedt excuses aan....
Of bieden ze excuses aan voor het verwijderen van de studenten?
Niet dat ik wereldwijde verontwaardiging verwacht en een fatwa van de paus op deze 2 onverlaten maar.. misschien toch een onderzoekje waar deze bijbel vandaan komt, de eigenaar zal niet blij zijn.
Moeten de studenten gedwongen worden excuses aan te bieden, ookal menen ze het niet? Ik denk dat de school in kwestie goed en zo respectvol mogelijk gehandeld heeft. Dus niet zo zeuren.
Oud 07-12-2006, 10:30
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-12-2006 @ 11:17 :
Moeten de studenten gedwongen worden excuses aan te bieden..
Welnee, net zomin als ik dat verwacht van de Jyllands-Posten of de cipiers van Guantanomo Bay. Ik zie alleen niet waarom de directie de verantwoordelijkheid op zich neemt. Bang voor boze christenen?
Oud 07-12-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 07-12-2006 @ 11:30 :
Welnee, net zomin als ik dat verwacht van de Jyllands-Posten of de cipiers van Guantanomo Bay. Ik zie alleen niet waarom de directie de verantwoordelijkheid op zich neemt. Bang voor boze christenen?
En als ze geen excuses aangeboden hadden kregen ze OOK weer gezeik. Van mij had het niet gehoeven, eerlijk gezegd maar wel netjes van ze.

Jongen, ga je ergens anders mee bezighouden, wil je? Als ik jouw postgeschiedenis op N&A erop nalees, ben je alleen maar bezig met irrelevante (en hoe toevallig, vaak ook Islam/moslimgerelateerde) zaken naar boven halen en het bekritiseren alsof je er midden in zit.
Oud 07-12-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 07-12-2006 @ 11:30 :
Eh, doet de directie toch niet? Ze willen alleen misverstanden voorkomen.
Oud 07-12-2006, 11:45
hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-12-2006 @ 12:10 :
Eh, doet de directie toch niet? Ze willen alleen misverstanden voorkomen.
"De directie van de school in Melbourne bood excuses aan voor het “onacceptabele’’ gedrag"
Dat noem ik verantwoordelijkheid nemen, jij niet? Als je je niet aangesproken voelt hoef je je toch ook niet te verontschuldigen?
Als je zusje in de moskee een scheet laat ga jij je verontschuldigen aan de imam?
Het gaat natuurlijk nergens over, het is dan niet voor niks een "tiswah" topic. Wèl leuk leesvoer, ik hoop dat ze op hun slippers gespetterd hebben
Oud 07-12-2006, 12:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-12-2006 @ 11:15 :
Ja, het werkt heel stimulerend. Daarom is het percentage cannabisgebruikers hier de helft vergeleken met de VS. Typisch zo'n vies VVD-mannetje, die van logica of even de relevante feiten opzoeken niets moet hebben.
Geachte heer Tunnelvisie, mag ik erop wijzen dat de enige uitgesproken voorstander van legale teelt in de 2e kamer een VVD'er is?
Oud 07-12-2006, 12:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-12-2006 @ 13:02 :
Geachte heer Tunnelvisie, mag ik erop wijzen dat de enige voorstander van legale teelt in de 2e kamer een VVD'er is?
Je bedoelt die knakker die tegen gestemd heeft?

Ik ben voor, en geen VVD'er. D'66 is geloof ik ook voor legalisatie.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten