Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2011, 13:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Werk moet geld opleveren, niet leuk zijn.
Ja, geld opleveren moet het idd.

Citaat:
Hoe leuk precies? En is het een uitdaging en kun je de ervaring goed gebruiken? Want dan zou ik het gewoon doen. Als het geen andere belangrijke opdrachten in de weg zit tenminste.
Geen uitdaging en het zou alleen leuk staan als portfolio piece en voor de naamsbekendheid. Maar ja, als ik zo erg onder de prijs ga zitten, heeft die naam niet zoveel zin.

En er komt wel een andere opdracht bij (van iemand anders) maar die zit niet echt in de weg. Ik heb nu de gelegenheid om werk aan te nemen. Maarja, DAT BUDGET
Oud 06-10-2011, 13:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb geen bril/lenzen en wel een beugel, maar heb nog steeds een fietsenrekje
Oud 06-10-2011, 13:25
Verwijderd
Jezus, ik snap je niet hoor Noedel, waarom zou je de kans laten schieten om geld te verdienen met iets dat je nota bene leuk vindt om te doen?
En zeur niet zo over een budget, wees blij dat je extra geld kan verdienen zeg.
Oud 06-10-2011, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Rationeel en ik hadden het er laatst over dat wij bijna niemand kennen zonder bril of lenzen.
Mij!
Verwijderd
Als hij ver onder z'n prijs gaat zitten en die opdrachtgever blaat dat rond, gaan andere opdrachtgevers ook lager bieden.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jezus, ik snap je niet hoor Noedel, waarom zou je de kans laten schieten om geld te verdienen met iets dat je nota bene leuk vindt om te doen?
En zeur niet zo over een budget, wees blij dat je extra geld kan verdienen zeg.
Ik zeur niet, maar hallo, ik heb toch zeker wel recht op een fatsoenlijk inkomen voor mijn werk.
Oud 06-10-2011, 13:30
Verwijderd
Ik snap de twijfel ook hoor. Ik vind m'n werk ook heel leuk, maar dat betekent niet dat ik het voor 5 euro per uur ga doen.
Verwijderd
Het stoort me nogal dat hij de kans om geld te verdienen zo makkelijk laat schieten terwijl ik momenteel een moord zou doen voor extra werk.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mij!
En mij (dat wil zeggen: ik heb eigenlijk misschien wel een bril nodig, maar niet omdat ik slecht zie )
Verwijderd
Citaat:
Ik zeur niet, maar hallo, ik heb toch zeker wel recht op een fatsoenlijk inkomen voor mijn werk.
Maar als je het niet zou doen verdien je helemaal niks.

Dus, niks, of minder dan normaal, dan is de keuze toch snel gemaakt?
Oud 06-10-2011, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ik snap de twijfel ook hoor. Ik vind m'n werk ook heel leuk, maar dat betekent niet dat ik het voor 5 euro per uur ga doen.
Citaat:

Oud 06-10-2011, 13:32
Verwijderd
Hij heeft toch een inkomen? Het is niet zo dat ie zonder deze opdracht helemaal niks meer heeft.
Oud 06-10-2011, 13:33
Verwijderd
Dan nog laat hij de kans schieten om iets extra's te verdienen met iets dat hij leuk vindt om te doen.

Schiet mij maar lek hoor, ik snap dat niet.

Maarja, blijkbaar zitten jullie allemaal zo goed in de slappe was dat jullie mij daarin niet begrijpen.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Nee, want volgende keer dat deze opdrachtgever weer een klus voor m heeft, gaat-ie weer te laag bieden. En hem misschien bij andere mensen aanraden omdat-ie zo lekker goedkoop is. Maar uiteindelijk verdient noedels dan niet genoeg om rond te komen. Hij moet hoog genoeg inzetten anders zijn volgende opdrachten niet meer rendabel.
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Maarja, blijkbaar zitten jullie allemaal zo goed in de slappe was dat jullie mij daarin niet begrijpen.
Hahaha.
Oud 06-10-2011, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Hahaha.
Doe normaal.
Oud 06-10-2011, 13:34
Verwijderd

Oud 06-10-2011, 13:35
Verwijderd
Jezus hij is veel kutter dan ik me herinnerde
Oud 06-10-2011, 13:35
Verwijderd
Oh en ik dacht ook dat er superrijk gezongen werd, maar dat is ook niet zo
Oud 06-10-2011, 13:36
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, het is een beetje een dilemma. Enerzijds kan ik altijd wel een opdracht gebruiken, dus ik zou het moeten doen omdat ik anders minder inkomen heb, anderzijds heb ik zoiets principieels van: ik verdien beter dan dat.
Oud 06-10-2011, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is een beetje een dilemma. Enerzijds kan ik altijd wel een opdracht gebruiken, dus ik zou het moeten doen omdat ik anders minder inkomen heb, anderzijds heb ik zoiets principieels van: ik verdien beter dan dat.

Ik denk niet dat ik er verder nog op inga, want ik word er gewoon kwaad van.
Oud 06-10-2011, 13:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dan nog laat hij de kans schieten om iets extra's te verdienen met iets dat hij leuk vindt om te doen.

Schiet mij maar lek hoor, ik snap dat niet.

Nouja, iets extra's, iets extra's...Het is wel wat brood op de tafel moet brengen. Dat doet het ook wel, maar niet genoeg om van te leven. Als dit een voorbode is voor de toekomst, dan wordt het houtjes bijten geblazen.
Oud 06-10-2011, 13:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Ik denk niet dat ik er verder nog op inga, want ik word er gewoon kwaad van.
Maar zou jij dat niet ook denken als je er eerst jaren voor geleerd hebt? Het gaat niet om een bijbaantje als oppas op de schattige buurmeisjes. Ik kan me wel voorstellen dat je denkt: jongens, ik heb niet zoveel uur zitten oefenen en leren en wat dan ook om nu voor te weinig geld je klusjes te zitten doen.

Aan de andere kant zou ik het waarschijnlijk wel gedaan hebben gewoon omdat het blijkbaar een leuk klusje is
Oud 06-10-2011, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Maar zou jij dat niet ook denken als je er eerst jaren voor geleerd hebt? Het gaat niet om een bijbaantje als oppas op de schattige buurmeisjes. Ik kan me wel voorstellen dat je denkt: jongens, ik heb niet zoveel uur zitten oefenen en leren en wat dan ook om nu voor te weinig geld je klusjes te zitten doen.

Aan de andere kant zou ik het waarschijnlijk wel gedaan hebben gewoon omdat het blijkbaar een leuk klusje is
Weet je uberhaupt wel iets van zijn werksituatie?

Hij doet het tekenen er gewoon nog naast hè. En nogmaals, om dan een opdracht te weigeren (terwijl hij, zoals hij zelf zegt, het geld wel kan gebruiken) om een principkwestie als 'ik verdien beter', dan ben je gewoon een verwend jong.
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ga denk ik naar de UB om wat dingen te printen (Rationeel naamzoek: het zou fijn zijn als we de computers weer zo kunnen instellen dat ze verbinding maken met de printer en zo ) en misschien nog een beetje te leren. Vanavond van kwart voor 7 tot kwart voor 10 college. Misschien dat ik gewoon maar een patatje eet in de stad of zo.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, ik kan nog kiezen. Ik denk dat ik het wel doe, maar ik voel me nu wel een goedkope hoer.
Oud 06-10-2011, 13:42
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Doe normaal.
Rustig aan, cowboy. Het ging om het goed in de slappe was zitten.
Oud 06-10-2011, 13:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Weet je uberhaupt wel iets van zijn werksituatie?

Hij doet het tekenen er gewoon nog naast hè.
Ernaast? Het loopt nog geen storm, maar het is wel de bedoeling dat het mijn primary inkomen wordt he. En daar heb ik met dit soort budgetvoorstellen een hard hoofd in
Oud 06-10-2011, 13:43
Verwijderd
Collegetaim. Daaaag.
Oud 06-10-2011, 13:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ernaast? Het loopt nog geen storm, maar het is wel de bedoeling dat het mijn primary inkomen wordt he. En daar heb ik met dit soort budgetvoorstellen een hard hoofd in
Valt er niet over te onderhandelen?
Oud 06-10-2011, 13:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Valt er niet over te onderhandelen?
Ik ga het proberen!
Oud 06-10-2011, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Mij!
Mij ook.
Oud 06-10-2011, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Als je ingaat op dat soort budgetvoorstellen denkt straks iedereen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten. Ik zou het in ieder geval niet doen, of het moet wel heel leuk zijn.
Oud 06-10-2011, 14:09
Pierrot
Pierrot is offline
Hah, Lingo classics?
Oud 06-10-2011, 14:10
Verwijderd
Hm, Noedelhap, punt is natuurlijk wel dat je een beetje de markt verziekt als je zwaar onder normaal loon gaat werken. Lastig lastig.
Oud 06-10-2011, 14:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nja, het is een particuliere opdracht, dus markt verzieken valt wel mee.

Ik heb haar een nieuw gulden-middenwegvoorstel gedaan. Dan heb ik iig geprobeerd te onderhandelen.
Oud 06-10-2011, 14:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hum , oke, helaas, voorstel afgewezen.
Oud 06-10-2011, 14:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Om even een idee te geven:

Mijn initiele prijs: 100% (en zeker niet duur)
Haar budget: 35%
Mijn tweede voorstel: 57%
Oud 06-10-2011, 14:34
Rivka
Rivka is offline
Hmm. 35% is... wel erg mager, ja. En ik snap wel dat je je cheapo voelt als je het wel doet.
Oud 06-10-2011, 14:35
Verwijderd
Ik loop maar eens naar de kapper om te vragen of ik daar morgen terecht kan kan ik meteen eten voor vanavond halen.
Oud 06-10-2011, 14:36
Lorelei
Lorelei is offline
35% Dat is ook.. een kansloze missie. Want tenzij jij echt superduur bent, zal ze maar weinig mensen vinden die wel zo'n soort bedrag rekenen. Een beetje alsof je per se een nieuwe broek voor 4 euro wilt kopen.
Oud 06-10-2011, 14:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vind mijn werk leuk en het betaalt prima.
Oud 06-10-2011, 14:41
Lorelei
Lorelei is offline
Iedereen heeft m vast al 100x gezien maar toch nog maar even voor de liefhebber:

Ik zou de blik van die truttebel (hoe heet ze, met dat russische accent?) wel willen zien als dit bij so you think you can dance kwam
Oud 06-10-2011, 14:41
Carn
Carn is offline
Tja, dan houdt het gewoon op. Zover onder je prijs zitten doe je alleen als het idd op lange termijn iets oplevert (bekende client / uitstekend voor je CV), of als je echt echt geld nodig hebt. Of je moet een toezegging krijgen voor meer werk voor een beter tarief; als een soort van "tryout". Of het is een vriendendienst. En het komt ook nog eens onprofessioneel over; te ver onder je prijs zitten kan vaak averechts werken.
Oud 06-10-2011, 14:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind mijn werk leuk en het betaalt prima.
Ik kom solliciteren. Finland was het he?
Oud 06-10-2011, 14:42
Lorelei
Lorelei is offline
Oh, het is dancing with the stars. Nou ja, same difference.
Oud 06-10-2011, 14:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Tja, dan houdt het gewoon op. Zover onder je prijs zitten doe je alleen als het idd op lange termijn iets oplevert (bekende client / uitstekend voor je CV), of als je echt echt geld nodig hebt. Of je moet een toezegging krijgen voor meer werk voor een beter tarief; als een soort van "tryout". Of het is een vriendendienst. En het komt ook nog eens onprofessioneel over; te ver onder je prijs zitten kan vaak averechts werken.
Ja, precies. En gezien het project was het een eenmalig iets, en nog particulier ook, dus daar hoefde ik het ook niet voor te doen.
Oud 06-10-2011, 14:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik kom solliciteren. Finland was het he?
Kun je een beetje omgaan met Matlab?
Oud 06-10-2011, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat laatste bedoel ik dus met de markt verzieken. Je verziekt je eigen markt.
Oud 06-10-2011, 14:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Kun je een beetje omgaan met Matlab?
Nee, maar ik heb wel VWO gedaan.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten