Oud 08-02-2006, 15:17
Verwijderd
Het is tijd voor een nieuwe, nietwaar?

Dit is een centraal topic, dat houdt in dat *alle* vragen over dit onderwerp in dit topic moeten.

Wat mag er in dit topic?
  • Vragen over MSN, ICQ, IRC, Jabber, Yahoo en AOL
  • Vragen over de messengers (dus ook Trillian, GAIM, Miranda, Exodus, etc.)
  • Discussies over Instant Messaging in het algemeen
  • Discussies over Instant Messaging netwerken en
  • Tips, weetjes en andere interessante dingen over Instant Messaging

Wat mag er niet in dit topic?
  • Iets vragen terwijl je deze FAQ niet gelezen hebt
  • Discussies die niet over Instant Messaging gaan
  • Flames, trolls en offtopic chat; houd het binnen de perken
  • Links naar illegale software (zoals Trillian Pro)

FAQ / Veelgestelde Vragen

* Wat is Instant Messaging?
Als je Engels kunt, valt deze term letterlijk te vertalen. Met Instant Messaging kun je iemand direkt een berichtje sturen, wat direkt aankomt, in tegenstelling tot email waar het toch een paar minuten kan duren voordat het aankomt. Met Instant Messaging ben je tweezijdig aan het communiceren door middel van tekstberichtjes. Het meest klassieke voorbeeld is MSN Messenger, dat kent bijna iedereen wel. Maar er zijn nog veel meer vormen van Instant Messaging

* Welke Instant Messaging vormen zijn er?
Meer dan je denkt, maar hier volgt een lijst van populaire netwerken:
  • MSN
  • Jabber
  • AOL
  • Yahoo

Over de voordelen van het ene netwerk boven het andere, mogen jullie discussieren.

* Wat is het verschil tussen een netwerk en een messenger?
Het netwerk is de infrastructuur die messaging mogelijk maakt (de "server"), de messenger is het programma dat verbinding maakt met die server (de "client"). MSN is dus het netwerk, en MSN Messenger is de messenger. De messenger wordt ook wel IM-client genoemd, waarbij IM staat voor Instant Messaging.

* Ik heb een MSN account, moet ik dan ook MSN Messenger gebruiken?
Nee, dat hoeft niet. Naast MSN Messenger zijn er nog een aantal andere messengers die je kunt gebruiken voor o.a. MSN:
  • Trillian is een populaire Freeware IM-client voor Windows die zowel MSN, ICQ, IRC, Yahoo als AOL op kan.
  • GAIM is een Open Source IM-client voor Windows en Linux die zowel MSN, ICQ, IRC, Yahoo als AOL op kan.
  • Miranda is een Open Source multi-platform IM-client voor veel netwerken.

Indien je vragen hebt over MSN, kijk dan eerst op een van de vele Google dan eerst bij een van de vele MSN faqs (1) en (2).
Kijk ook naar de vorige topics:

Bedankt en veel plezier in dit topic.
Advertentie
Oud 08-02-2006, 15:20
Saarah
Saarah is offline
Ik kan me niet meer aanmelden met MSN Ik heb MSN 7.5, en heb me altijd goed kunnen aanmelden. Maar daarnet werd ik opeens afgemeld en sindsdien krijg ik een foutmelding elke keer ik me aanmeld
En als ik dan die 'probleemoplosser' start, zegt MSN dat er een probleem is met de key poorten.
Aangezien ik niet veel van computers ken weet ik eigenlijk niet eens goed wat dit betekent, laat staan wat ik eraan kan doen...?

Ja ik heb gezien dat hieronder een topic stond met hetzelfde probleem als ik heb, maar daar stond geen oplossing in en op google vond ik ook niks dat ik begreep of waar ik iets mee kon doen...
Oud 08-02-2006, 15:36
Saarah
Saarah is offline
Ik kan trouwens ook niet naar webmessenger gaan, of gewoon naar messenger.msn.com .
En ik kan me ook niet aanmelden met Gaim, dan komt er op: 'Verbindingsfout van Notification-Server (messenger.hotmail.com): kan geen verbinding maken'.
Help

*edit*: ook op www.hotmail.com kan ik niet meer

Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 15:39.
Oud 08-02-2006, 17:20
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Piloff schreef op 08-02-2006 @ 16:17 :
Het is tijd voor een nieuwe, nietwaar?
Nee, dat is het niet Ik waardeer je enthousiasme, maar we hebben besloten tot afschaffing van een aantal centrale topics, waaronder deze. Het werd vrijwel niet gebruikt, en als het wél werd gebruikt dan was dat 9 van de 10 keer als er een storing was bij de MSN Messenger service zélf.

Mochten mensen nou toch een enorme behoefte hebben aan een centraal IM topic dan wil ik deze best ook sticky maken, maar tot nader order gaat 'ie dus dicht.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten