Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Deelnemers:
1) Saarah 2) Tink* 3) Hanneke 4) Misti 5) Maxwell 6) Faerie 7) Mr Soija 8) Yerli 9) Cobalt 10) Biertank 52 11)Spoonie 12) flyaway 13) Cytherea 14) Severus 15) professor2 Spelleiders: 1) 2) Godverdomme, net op tijd. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Deelnemers:
1) Saarah 2) Tink* 3) Hanneke 4) Misti 5) Maxwell 6) Faerie 7) Mr Soija 8) Yerli 9) Cobalt 10) Biertank 52 11)Spoonie 12) flyaway 13) Cytherea 14) Severus 15) professor2 Spelleiders: 1) Eye of Sauron Natuurlijk ben ik weer van de partij ![]() En ik zat er van het weekend net aan te denken: 'oh, ik zal volgend weekend weer eens een WW-topic openen' Dat is dus niet meer nodig ![]() Anyway, bedankt voor alle positieve reacties op mijn persoontje. En bedankt Hanneke en Mr. Soija voor jullie PMs.... Ik hoop dat ik jullie deze keer niet teleurstel, zal vanavond of anders morgen de functies indelen.
Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 16:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben nog volop bezig met mijn stage.... En iedereen in mijn huishouden heeft al vakantie ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En mijn stage is eind van de week afgelopen...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() veel succes iedereen! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() en nu zeg ik niks meer, dus geen reactie han ![]() |
![]() |
|
*piep....piep...piep* Maxwell schrok wakker. Een blikkerige stem zei: 'Meneer, de boordcomputer zegt dat we zojuist de hyperruimte hebben verlaten' Maxwell reageerde geirriteerd. 'Dat had ik ook wel begrepen, blikken doos!' De zilverkleurige protocoldroid BT52 mompelde iets in de trend van: 'Ik doe alleen maar mijn werk' en verliet de cockpit. Maxwell besteedde verder geen aandacht meer aan de droid, die hij 'biertank 52' had genoemd. Zoals alle protocoldroids was biertank een beetje té beleefd....
Maxwell tikte een paar knoppen in op het dashboard van zijn schip, de Hunter's Luck. Er kwam een hologram van een rodiaan omhoog. Er stond een klein tekstje onder: 'Mr Soija. Gezocht: dood of levend. Beloning: 10.000 kredieten. Gewapend en zeer gevaarlijk. Hem is de doodstraf in vier systemen opgelegd.' Er kwam nog een zinnetje bij: 'laatst gezien op de planeet Xantar' Maxwell keek door het cockpitraam naar buiten. Voor hem lag een groene planeet op het zwart van het heelal. Xantar. 'Informatie over planeet Xantar graag' zei hij tegen de boordcomputer. Het hologram van Mr. Soija verdween en er kwam een ander hologram omhoog. Er verscheen wederom een tekstje onder. 'Xantar. Type: jungle. Atmosfeer: zuurstofmengsel. Aantal inwoners: 24.400 Taal: Galactisch standaard. Bijzonderheden: Xantar is in 43.567 pre-rijkstelling gekoloniseerd vanwege de hoge concentraties durastaal in de bodem. 25 jaar later is de planeet overgenomen door het Rijk vanwege interesse in het durastaal. De huidige Rijksgoeverneur heet Severus. Het hologram verdween. 'Ook dat nog' dacht Maxwell bij zichzelf. Zijn premie bevond zich op een Rijkskolonie... En zijn vorige aanvaring met het Rijk had ie maar nét overleefd. Maar ja, voor 10.000 kredieten moet je wel moeite doen. 'Computer, zet een koers naar het planeetoppervlak. Drie uur later was het schip geland op de ruimtehaven van de planeet. Maxwell zei tegen BT52 dat ie op het schip moest passen en hij ging zelf richting de lokale kroeg. Als hij íets had geleerd van zijn loopbaan als premiejager dan was het dat de beste informatie altijd in de kroeg te vinden was. Alcohol maakte de tongen los, en als dat niet werkte dan waren er zat informatiemakelaars van wie hij wat info kon kopen.... De geharde premiejager keek de kroeg rond. Het was zoals alle andere kroegen: vol met uitschot, een dikke bardame achter de bar, een schaarsgeklede danseres óp de bar en een Bith-band in de hoek. Zelfs het deuntje klonk bekend... 'Eerst de bardame maar eens uithoren.' dacht maxwell bij zichzelf. Hij liep naar de bar en gooide een muntje neer. Eén Correlliaans biertje. In een schoon glas. Nadat zijn bestelling was neergezet, boog hij zich naar de bardame toe. 'Ken jij deze kerel?' Hij liet het hologram van Mr. Soija zien. De bardame haalde haar schouders op. 'Een Rodiaan. Die lijken allemaal op elkaar. Maar er zitten er wel een stel hier in deze achterhoek...' Naast Maxwell begon ineens een dronkelap te lallen. *hik*'Premiejager hé? *hik* Ik weet wel *hik* waar je die rodiaan kan vinden. *hik* Maar dat gaat je *hik* wel wat kosten.' De bardame schonk een waarschuwende blik aan maxwell. 'Niet doen, die dronkaard probeert alleen je geld af te troggelen' De dronkelap keek verontwaardigd. 'Faerie, hoe kun je dat nou zeggen *hik* Je kent me toch?'*hik* Faerie de bardame reageerde laconiek. 'Ja daarom juist.' De dronkelap hielt vol. 'Maar ik *hik* heb je toch ook gewaarschuwd voor de weerwolven?' *hik* 'Grote bloeddorstige weerwolven, die je met huid en *hik* haar op eten??' 'Vertel me meer' zei maxwell. De dronkelap deed haar verhaal. 'Hier in de jungle zitten drie monsters die we weerwolven noemen Ze eten elke nacht een kolonist op! *hik* Tot op heden hebben we ze niet te pakken gekregen...' Maxwell moest lachen. 'Allemaal bijgeloof en dronkemanspraat! Ik geloof er niks van!' Faerie de barvrouw onderbrak hem. 'Hanneke verteld vaak onzin, maar dit is echt waar. Meerdere mensen hebben er een gezien, zelfs Goeverneur Severus is bang van die beesten. Sterker nog, Lord Vader is nu, op dit moment, hier op deze planeet om zo'n weerwolf te vangen. Wat hij ermee moet weet ik niet, maar dat ie hier is is een feit.' Dat veranderde de zaak voor Maxwell. Als zelfs Darth Vader geloofde in het bestaan van de weerwolven, dan bestonden ze ook. De duistere Sith Lord was immers niet dom... Maar Maxwell vond het niks prettig. Dat maakte zijn jacht alleen maar moeilijker. Eerst het Rijk, daarna bloeddorstige weerwolven en nu ook nog Lord Vader persoonlijk.... '10.000 kredieten is veel te weinig voor deze ellende' dacht hij bij zichzelf.... Deelnemers: 1) Saarah 2) Tink* 3) Hanneke 4) Misti 5) Maxwell 6) Faerie 7) Mr Soija 8) Yerli 9) Cobalt 10) Biertank 52 11) Spoonie 12) flyaway 13) Cytherea 14) Severus 15) professor2 blauw = gedood rood = opgegeten Zoals jullie hebben kunnen lezen is er weer een hele nieuwe draai aan het verhaal gegeven. Al die LOTR-geïnspireerde verhalen begonnen mij een beetje te vervelen, bovendien had ik zo'n beetje elke locatie van Midden-Aarde gehad (van De Gouw tot Rohan). Daarom nu mijn andere grote hobby: Star Wars!!! Ik hoop dat jullie deze verhalen met net zo'n plezier lezen als jullie deden met mijn LOTR-weerwolfverhalen. succes allemaal!! De dorpelingen mogen stemmen tot morgenavond 20:30 edit: oh ja, wat mij betreft mag die 'wij eten niemand op'-optie gebruikt worden...
Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 20:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Goed verhaal
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()