![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En is het niet tu as of tu-as ipv. tu aies? Aies vu lijkt mij 'had gezien', terwijl 'heb gezien' beter past. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En het is 'aies' door de 'que', daardoor gebruik je subjonctif. De laatste film die ik gezien heb, kan ik me - om even ontopisch te doen - helaas niet meer herinneren.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens vind ik 'Quel est' ook niet echt kloppen. 'Quel film as-tu vu..' moet het worden, naar mijn mening. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh... Ontopic dan maar? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
The Game (1997)
Tweede viewing. Natuurlijk is bij een tweede viewing alle verrassing ervan af, maar nog steeds is het een aangename kijkervaring. Je zou kunnen gaan zitten muggenziften over een paar onwaarschijnlijkheden, maar die horen nu eenmaal bij deze film en die heb je niet door als je eenmaal in het verhaal zit. Daarom al is het knap gemaakt. Er zitten veel plotwendingen in, verrassingen en onverwachte dingen en een einde dat je niet ziet aankomen. Score: 4/5 |
![]() |
|
Robin and Marian (1976)
Waarom heeft deze film 4 sterren gekregen in mijn tv-gids? Goed, het is een aardige avonturenfilm voor een verloren zondagmiddag, maar meer ook niet, naar mijn mening. Die 6,5 van IMDb past er naar mijn gevoel beter bij. In ieder geval speelt Sean Connery de hoofdrol, dus dat is al een pluspunt. Dan is Robin Hood hier eens geen jonge held, maar een oude koppigaard. Da’s tenminste een originele interpretatie. En in tegenstelling tot de Disney-versie, die de Kruistochten verheerlijkt, laat deze film de waarheid zien. Toch is het geheel niet meer dan aardig en zeker geen meesterwerk. Score: 3/5 |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Escape from Sobibor (1987)
Net als The girl in the café, weer een film waarvan ik niet had gedacht dat het ‘slechts’ een tv-productie was, als ik het niet op IMDb had gelezen. Ik loop nu natuurlijk het risico voor altijd verketterd te worden, maar ik vond dit drama een stuk aangrijpender en beter verteld dan Spielberg’s met prijzen overladen concentratiekampdrama Schindler’s List. Het is het waargebeurde verhaal van een concentratiekamp in Polen, waar de helft van de gevangen joden door een vooropgezet plan wist te ontsnappen (dit wordt aan het begin van de film al verteld, dus ik beschouw dit niet als een spoiler). Na deze schande voor de Duitsers, werd het kamp onmiddellijk gesloten. Een vergeten stuk geschiedenis, dat naar mijn mening prima in beeld gebracht wordt. De gruwelen van het kamp doen niet onder voor die in Schindler’s List, de hardheid komt duidelijk naar voren. Denk dus niet bij voorbaat dat, omdat men ontsnapt, het een ‘vrolijke’ film zal zijn. Maar er zijn leuke personages en er is Rutger Hauer, die een stoere Rus speelt die voor een groot deel verantwoordelijk is voor het slagen van het plan. En ondanks het feit dat de helft van hen ontsnapt, is er niet het valse sentiment aan het einde van de film dat Spielberg’s drama wel had, het tranentrekkende Hollywood-einde. Dat is hier –gelukkig- achterwege gelaten. Wat het wel is, is een spannend verhaal, dat me op het puntje van m’n stoel hield (en dan letterlijk). Score: 4/5 |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat het vaak wel zo wordt verteld op de middelbare school, maar dat doen ze omdat het anders te ingewikkeld wordt. OT: Na LIT keek ik Scrooged , wat enigszins verwarrend was omdat Bill Murray (schrijf je dat zo?) daar ook al in speelt. Het was wel een grappige film, maar dan in het genre "ik vertel aan niemand dat ik deze heb gekeken".
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die film IS toch gewoon geniaal? Dat heb je nu eenmaal snel met Bill Murray ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()