Oud 02-07-2003, 17:36
Isa
Isa is offline
Goed, er zijn er al veel maar ik kan het nu niet laten ook 1 religie topic te openen:

Ik zit me net te beintuitie-en, ze zeggen dat ikChristus 2000 jaar geleden gestorven is voor de zondes van de mensen aan een kruis, maar is dat niet een beetje een magere straf voor de zondes van ALLE mensen? als die moordenaar naast Christus sterft vanwege 1 moord, hoezeer te weinig is dan 1 houten T-teken als schuldoffer voor al die zondes van al die christenen die er ooit geweest zijn en al die bekeerlingen die er ooit geweest zijn.

Zal het niet zo zijn dat het werkelijke schuldoffer veel erger is en later komt? in een later leven zegmaar?
want anders vraag ik me af waarom er uberhaupt een kruis nodig is om die zondes in te lossen, dan kan god het ook wel zonder een straf als schuldoffer.
Advertentie
Oud 02-07-2003, 18:05
Medea
Medea is offline
Het is symbolisch. Zoals de priester zegt: 'het lam Gods dat wegneemt de zonden der wereld'. Het is wel zo (geloof ik) maar je moet dat niet letterlijk gaan bekijken dat 1 kruis groot of niet groot genoeg is.
Oud 02-07-2003, 18:19
GeritoDM
GeritoDM is offline
Misschien moet je je maar eens verdiepen wat Jezus daar heeft doorgemaakt, wat er precies is gebeurd. Lees de profetieen van bijv. Jesaja over Jezus eens, en lees wat Paulus erover zegt.
Jezus is gestorven aan het kruis, Hij heeft de hel doorgaan (de hel, dat is leven zonder God (dus niet leven tegen God, zoals niet-gelovigen dat doen, maar dat God zich terugtrekt van jou en je aan je lot overlaat) en dat is wat ons mensen te wachten staat als we ons niet tot Hem bekeren. En Hij is niet alleen gestorven, maar heeft de dood en de hel ook nog overwonnen! Als Hij niet dat gedaan had, dan kan Hij niet voor ons in staan. Want dan was Hij dood.
En dat Hij zelf, zonder God, uit de dood is opgestaan, is het allergrootste wat Hij ooit gedaan heeft. Hij heeft een leven lang geleden, vanaf zijn geboorte, tot zijn dood aan het kruis, en is daarna opgestaan. Dat mag je nooit onderschatten, want dat is iets wat een mens die alleen mens en niet God zou zijn nooit zou kunnen volbrengen.

Oud 02-07-2003, 18:36
Bezoekster
Bezoekster is offline
Kenny,

Waarom denk je dat het kruis te klein is...???
Oud 02-07-2003, 19:20
Verwijderd
Op zich is 't niet zo gek dat dat kruis een bepaalde grootte heeft. Het is puur praktisch: hij moest er nog wel een beetje fatsoenlijk aan kunnen hangen en bij een groot kruis wordt dat wat moeilijk. Aan de andere kant kon hij toentertijd nog niet weten wat voor zonden er allemaal gepleegd zouden worden, dus zou het kruis steeds moeten groeien en dat is ook niet mogelijk. Er werd gewoon een vaste grootte gekozen.
Oud 03-07-2003, 15:35
Isa
Isa is offline
WAAAAAAAAAAAAAAAa

MENSEN DIT BEDOEL IK TOCH NIET IK HEB HET NIET OVER OF HET KRUIS 10 KILOMETER OF 10 CENTIMETER HOOG IS INTELLECTUELE SUKKELS, IK HEB HET OVER HET LIJDEN VAN CHRISTUS.

het kruis is de straf voor moord in het romeinse rijk.
al de zondes van die lieden die geloven zijn groter dan dat 1 zo'n magere straf kan voltrekken.
als je de koran mag geloven is de straf voor diefstal al handen afchoppen.

dan kan iedereen wel zeggen vader ik wil de schuld van al die 1000000000000000000 mensen die in mij geloven op me nemen, als je daarmee naast de troon des heeren komt te staan en de macht hebt over het universum, dat zou ik ook wel doen als ik daarvoor slechts een heel leven aanbid werd en daarna 4 spijkers in me kreeg geslagen en een doornenkroon op kreeg voor zo'n ontiegelijk korte tijd.

ik open wel een nieuw topic, de titel blijkt misleidend te zijn op een intellectueel forum
hier kan dan een slot op.
Oud 03-07-2003, 15:45
Tjaslon
Tjaslon is offline
Funny!!
Oud 03-07-2003, 15:54
Isa
Isa is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 03-07-2003 @ 16:45:
Funny!!
dat bedoel ik met intellectuele hoogmoed/domheid
Oud 03-07-2003, 16:19
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
dat bedoel ik met intellectuele hoogmoed/domheid
En dit bedoel ik met: LOL

(en ja ik weet bestwel wat je bedoelt, ik vind het gewoon erg nutteloos dat je een tweede topic over begint: want bijna iedereen hier weet wel wat je echt bedoelt, het valt me dan ook van je tegen dat je dit niet door hebt )
Oud 03-07-2003, 16:31
debotjuh
debotjuh is offline
dat is symbolisch
Oud 03-07-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 03-07-2003 @ 16:35:
WAAAAAAAAAAAAAAAa

MENSEN DIT BEDOEL IK TOCH NIET IK HEB HET NIET OVER OF HET KRUIS 10 KILOMETER OF 10 CENTIMETER HOOG IS INTELLECTUELE SUKKELS, IK HEB HET OVER HET LIJDEN VAN CHRISTUS.

(enz. rant, rant)
LOL You're funny little man
Oud 04-07-2003, 06:45
McCaine
McCaine is offline
...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten