![]() |
|||
Op 8/9 november is er een MAANSVERDUISTERING , van ongeveer 2:15 tot 2:45. Als het mooi weer is en je kunt niet slapen (met volle maan!), dan kun je dat zelf volgen, bijv. met verrekijker.
Maar dat is nog niet alles! Op dat moment is er ook een heel bijzondere ASTROLOGISCHE SAMENSTAND van hemellichamen, met de aarde in het midden. Dit wordt een "Harmonische Concordantie" genoemd. Daarover kwam ik deze tekst tegen op: http://groups.msn.com/Sacred-Grove/heksenevents.msnw Citaat:
Citaat:
Kijk ook eens op deze link: google nl: harmonische concordantie Je kan van mening verschillen over de woorden: christusbewustzijn, Allah, enz. Dat zijn dure woorden. Je kan zoiets volgens mij ook zonder goden en godsdienst beleven. Vanuit de astrologie bekeken. Maar waar het om gaat is, wat dit dan wél zou betekenen. Zulke samenstanden hebben in de geschiedenis van de astrologie altijd betekenissen gehad, in de loop der eeuwen. Ze zijn volgens mij een deel van de astrologische kennis. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, wat hier staat, ik heb nog geen tijd gehad om me alles goed te lezen en overdenken. Maar het is wel stof tot nadenken, deze laatste periode van 8-11-3002 tot aan 21-12-2012 lijkt op het eerste gezicht een periode waarin innerlijke harmonie en het spirituele belangrijker worden. stof tot nadenken dus - zou dit iets te betekenen hebben, en wat dan wel, deze samenstand? Praten al die mensen op het internet onzin, of zou er een kern van waarheid in zitten? peter. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Dag Tulpje,
Eerst even wat praktische info over de MAANSVERDUISTERING zondagnacht: (citaat uit: http://www.astrostart.nl/index.php?s...from=&ucat=13& ) Citaat:
Over maansverduisteringen, HOE VAAK ZE VOORKOMEN, citeer ik Govert Schilling op http://www.allesoversterrenkunde.nl/ (klikken op: LEES MEER (onder: Zaterdagnacht: totale maansverduistering): Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vertrouw jij gewoon maar op verhaaltjes van Maya's etc? Ik blijf het leuk vinden...als er iets bijzonders gebeurd wordt er altijd wel wat moois bij bedacht. Ik weet nog dat 2 jaar terug ofzo het eind van de wereld zou zijn. lol ![]()
||
Citaat:
Die gunstige samenstand, dat zie ik gewoon als (al langer bestaande) astrologische kennis. Waar ik helemaal in kan geloven. Dat een 6-figuur de meest harmonische figuur is. 360 graden gedeeld door 6 = 60 graden, en planeten die in een hoek van 60 graden staan, werken optimaal samen. Hier zijn 6 van die planeten in een volle cirkel, met onze aarde in het midden. Dat is gewoon technisch gesproken de meest gunstige astrologische samenstand. Het tijdperk wat dan gaat beginnen, dat zie ik als wat de maya's als kennis beschouwden. Ik zal het idee, dat het waar is, niet gaan verdedigen, want ik heb me er niet in verdiept, en het is mijn eigen stelling niet. Maar ik zal ook niet zeggen, dat het onwaar is. Het is kennis van anderen vooralsnog. Maar tussendoor hou ik dit goed in de gaten, want andere maya voorspellingen klopten ook, als je het uitzoekt. Ik heb daar serieuze dingen over gelezen op internet. En ik ben niet de enige die het vindt. Ik vind het geen "verhaaltjes". De maya's hebben wel verhaaltjes die ik niet geloof, dat is het bijgeloof wat ze er ook bij hadden. Bijv. dat ze de zon moesten helpen, rond de aarde te draaien, en dat ze met hun mensenoffers de kracht van een persoon konden krijgen door zijn hart uit te rukken, die dingen deden ze en geloofden ze. Maar hun astrologie neem ik wel serieus, want daar lijkt toch heel wat kennis in te zitten. Ik ken hem niet, hij is gebaseerd op de omloop van Venus dacht ik. Anders dan de onze. Maar mensen die ik serieus neem als ik hun dingen lees, die kunnen er wel wat mee. De Chinese astrologie ken ik ook niet, maar die neem ik ook serieus. Omdat weer ándere mensen die serieus op me overkomen, daar iets mee kunnen. Ik wilde dit alleen bekend maken, dit idee. Omdat het speelt, omdat ik het heel interessant vind en omdat je hierover na kunt denken. Of je vindt dat er wat in zit of niet. Als er niets in zit voor je gevoel, dan heb je in ieder geval een idee over hoe er gedacht wordt in sommige paranormale, mystieke kringen. En, misschien komt er ook een interessante discussie van, waar we wat van op kunnen steken. groeten, peter. Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 00:33. |
![]() |
|
nee ik verwachtte ook niet dat je zou zeggen dat de wereld er meteen anders uit zou zien
![]() Een maansverduistering vind vrij vaak plaats en is niets bijzonders. Verder hebben planeten en sterren combinaties ook een heleboel andere figuren gehad die je met aardse symbolen zou kunnen vergelijken. Maar waarom zou dit juist iets zijn? En waarom een davids ster? Past het heelal zich aan aan wat wij kennen op aarde? Want de mens heeft de davids ster verzonnen en benoemd.... ![]() En wat bedoel je met samenwerken? Heb je het dan over zwaartekracht, licht, wat? Ik vind dit meer fictie hoor...dat zie je in filmpjes ook en lees je in boeken. Dat als planeten een bepaalde vorm aannemen of op een rij staan ofzo dat er iets geweldigs gebeurd. Ik vind et nogal primitief. En hoe zit dat precies met de maya's? Wisten zij al voor iedereen wist dat de aarde rond was dat er planeten en sterren waren? En dat er een heelal was...? Ik vind het opzich wel leuk om over na te denken, maar het is mij allemaal wat te perfect en zowieso vertrouw ik nooit op voorspellingen.... Hoe kan een mens nou van te voren weten of er iets gaat gebeuren? Er zijn zoveel verhalen en voorspellingen....het een heft het ander op. Want maar 1 van al due voorspelling kan waar zijn, of natuurlijk GEEN een. Voor mij zijn al die voorspellingen hetzelfde. Het een wat naiever of vreemder dan het andere. En het een slim bedacht en het ander slechts wat gegis. Sommige zijn zo vaag dat je van alles kan bedenken om het te laten lijken kloppen..... greetz shade ![]()
|
Verwijderd
|
ik kwam net terug van de film/bowlen in scheveningen en ik zat zo te kijken naar de maan, en hij was donker maar je kon em tog nog wel zien, en ik was toen afgezet bij mijn huis en ik liep achterlangs, via een donker poortje en ik heb er zeker wel een kwartier gestaan, omdat er ook geen enkel wolkje was, was best cool
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb 'm gezien samen met mn vriend...nouja van +-01.45 tot 02.30 dan....dus niet alles helaas (dat duurt ook nogal lang als je dat helemaal wil gaan volgen en dat geduld had ik niet in die kou, had nl al de hele dag buiten in de kou moeten werken en was best moe
![]() Wel lachen: we waren in Utrecht en in de binnenstad waren er van die kluitjes mensen die naar iedereen riepen: 'kijk, de maan! Kijk jongens, een maansverduistering!'. Wel leuk, schept toch een soort vebondenheidsgevoel. Op het laatst zijn we nog even de polder ingelopen omdat we daar wat minder last hadden van lichten van de stad.....ik vond het wel indrukwekkend, kreeg er wel een speciaal gevoel bij...sereen ofzo... Maar ik voel me niet veranderd zoals ik al zei, maar als dat zo is zullen we dat idd misschien niet zo 1-2-3 merken... Gister wel ff een 'minder' moment gehad omdat ik ineens last kreeg van mn ogen (zie lichaam en gezondheid forum)....ineens gaten zien in de ondertiteling/ beeld etc. en later strepen en vlekken etc. Het leek heel erg op wat ik heb gehad na in de (gedeeltelijke) zonsverduistering van '96 te kijken waar ik toen (denk ik zelf) een oogbeschadiging aan over heb gehouden.....t ging wel weer voor het grootste deel over gister maar zie nog steeds een bewegend draaiend ding op het brandpunt van mn ogen dus ik voel me nu niet helemaal top omdat ik nu weer in die onzekerheid van toen wordt geduwd.....dat niks meer zeker is, dat het weer erger kan worden....dus wat dat betreft wel veranderd ![]() Mn vriend had t erover dat ik 7 jaar spanningen in mn lichaam heb zitten/ opgebouwd (van dat zonsverduistering-gedoe) en dat dat er nu misschien ff uitkwam, of dat het door stress komt..... maar het kwam echt compleet onverwacht en onaangekondigd, ik was er echt niet mee bezig ofzo....misschien onderbewust maar ik denk het niet. Oja, ik hoorde gisterochtend op de radio dat er een prinsesje is geboren (weet niet van wie ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Maar ik zou goed in de gaten houden, dat de maan geen zon is, en dat je een deel van het zonne-kijken-probleem hebt gevoeld. En dat het nu dus niet zo zal gaan, dat het weer erger wordt, zoals het bij de zon ging. Want als je dat niet in de gaten houdt, dan wordt het een "self-fulfilling prophecy". Dan zou je dat gaan beleven omdat je jezelf voorspelt, dat het zal gebeuren, en omdat je helemaal in die eigen voorspelling gelooft, en er zo onbewust op aanstuurt, dat het gebeurt. Het zal denk ik niet erger worden, omdat het een "oude (geestelijke) wond" is, en niet een "verse wond". Citaat:
Zorg maar dat je je niet al te nerveus maakt om of er eventueel nog meer onverwerkt gevoel van je naar boven kan komen. Want als je rustig bent en zo merkt dat er niets komt, dan weet je voor de rest van je leven, dat je zonder grote problemen in een maansverduistering kan kijken, dan blijft die angst ook weg verder. groeten, peter. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de maan is cker wel machtig ![]() ![]() |
![]() |
|
Ja, maar ik vraag me af of het nu de verduistering was, die zo'n indruk maakte, of dat het het zien van de volle maan was.
Als je naar de volle maan kijkt als ie niet verduisterd wordt, is hij denk ik ook zo gaaf. Ik heb wel een een wandeling over de hei gemaakt met volle maan. Is ook prachtig en indrukwekkend. Heel wat anders als dat je op je fietsje onder lantaarnpalen door fietst in het verkeer. Alleen moet je wel opletten, of met meer mensen tegelijk gaan, omdat het niet altijd veilig is 's nachts buiten natuurlijk. peter. |
![]() |
|
Je zult het niet geloven maar ben dus opgebleven en heb tv aangezet om wakker te blijven. Dat is prima gelukt moet ik zeggen, vooral omdat ik dus op de klok keek om te kijken of het al bijna zover was en bleek dat ik em al gemist had
![]() Dat was stom... Weer niets kunnen zien...*baalt*
|
De schaduw van de aarde, want die staat bij een maansverduistering tussen de zon en de maan in. De maan draait cirkels om de aarde heen.
Het rode komt doordat de aarde blauw licht weerkaatst, wat dan als rood licht door de maan wordt opgenomen. Vraag me niet precies waarom. Deze wetenschappelijke uitleg heb ik op een Belgische sterrenwacht-site gelezen. Via Google kom je die wel ergens tegen. groeten, peter. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Toen ik 7 was heb ik wel eens een maansverduistering gezien, en in mijn herinnering was ie toen roder....kan dat? Nouja herinnering kleurt dingen natuurlijk vaak mooier dan ze zijn, maar misschien dat het wel kan of dat het komt omdat de maan toen iets dichterbij de aarde stond-->groter-->meer roder lijkend?? Groetjes tulpje |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij zou er niet eens leven zijn op aarde als we de maan niet hadden vanwege dat de zwaartekracht etc. dan anders zou zijn......en dat de aarde dan wellicht uit koers raakt en niet meer zo mooi rondjes blijft draaien...dan knallen we misschien uiteindelijk op de zon ofzo....of komen er te dichtbij waardoor het te heet wordt....kweenie... Ben er de laatste tijd/ jaren wel mee bezig, ze intrigeert me, de volle maan.....ook omdat de maan staat voor vrouwelijkheid en al eeuwen lang gebruikt wordt om op dat tijdstip rituelen uit te voeren etc. etc. Ik word er ook wel stil van als het volle maan is soms. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Op http://www.urania.be/dossiers/maansv...ring/index.php staat dit: Citaat:
Citaat:
groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoe kan de aarde nou licht weerkaatsen als de zon aan de andere kant staat?.... EDIT: Is al besproken
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|