Ik ben volledig donor, keuze 1 is dat geloof ik. Ik heb mn lichaam toch niet nodig als ik dood ben dus waarom niet. Vind het wel een raar idee dat ik dan half leeg in een kist ligt, en voor nabestaanden is het misschien ook een raar idee, maar sowieso is de kasn dat je donor wordt erg klein.
Citaat:
Inside Outsider schreef op 01-11-2004 @ 18:15 :
[B]Kijk je zegt "zodra je dood bent staat de machine stil en kan niet meer aan worden gezet". Maar hoe zit het dan met mensen die "hersendood" zijn. Hun lichaam leeft toch nog. Je kan trouwens toch niet dood zijn als de doktoren een orgaan uit je lichaam halen, dan hebben ze een dood orgaan waarmee ze niks kunnen.
|
Als je hersendood bent ben je dood.... de machines houden je lichaam in leven want zonder je hersenen kan je niet leven, zodra de plug uit de machines getrokken zou worden zou je doodgaan omdat je hersenen simpelweg de ademprikkel niet meer geven.
Ik weet niet echt hoe dat zit met dood zijn... Heb wel is gezien (volgens mij bij E.R. ofzo) Dat het op zich wel kon als de persoon net een minuutje eerder overleden was ofzo. En daarbij, dat orgaan moet van de ene plaats naar de andere plaats gebracht worden op dat moment leeft het ook niet...
Citaat:
"Maar dat zou je dan alleen maar kunnen stellen als je vindt dat je ziel, datgene wat jou 'jou' maakt, in de één of andere vorm in dat hart zit opgeslagen".
Ja zo'n idee heb ik ook, ik bedoel dat hart is zo lang in verbinding met je ziel geweest, die verbinding kan toch niet zomaar wegvallen.
|
Je hart staat in verbinding met je hersenen.... Het belangrijkste orgaan in je lichaam zijn je hersenen. Veel mensen hebben volgens mij idd het idee dat je hart je ziel bevat ofzo... maar het is gewoon simpelweg een spier. Ik denk dat je hersenen eerder in contact met je ziel staan dan je hart, en hersenen kunnen niet getransplanteerd worden.
Citaat:
Ergens las ik ook eens iets als "de ontvanger neemt door het vreemde DNA in het donororgaan eigenschappen over van de donor", ze praten hier dan niet over die energie, maar het kan toch dat een beetje van dat energie nog daarzit en zo bepaalde eigenschappen doorgeeft?
|
dat is iets wat ze in goede tijden hebben verzonnen denkik... Je DNA bepaald bij je verwekking van welke cel wat gaat doen enzovoort. Het is niet zo dat als je dertig bent en een hart van iemand krijgt dat je vervolgens eigenschappen van die persoon overneemt, aangezien er toch niks met je hersenen is gebeurt.