Oud 06-11-2004, 13:03
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Ik moet voor school een heftige emotie uitbeelden. Maar goed, hoe beeld ik in hemelsnaam frustratie uit? Heeft iemand goede ideeen? Meestal heb ik zelf wel aardig wat inspiratie, maar de laatste tijd is dat gedaald tot het nulpunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 13:05
Qimm
Qimm is offline
hoe moet je die uitbeelden dan?

[edit] dmv een tekening, of moet het abstracter?
Oud 06-11-2004, 13:05
Antique
Antique is offline
Oud 06-11-2004, 13:08
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-11-2004 @ 14:05 :
hoe moet je die uitbeelden dan?

[edit] dmv een tekening, of moet het abstracter?
Tekening, wat we later gaan uitwerken naar een schilderij. Het mag abstract, maar ik werk zelf liever wat realistischer.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:35
de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 06-11-2004 @ 14:03 :
Ik moet voor school een heftige emotie uitbeelden. Maar goed, hoe beeld ik in hemelsnaam frustratie uit? Heeft iemand goede ideeen? Meestal heb ik zelf wel aardig wat inspiratie, maar de laatste tijd is dat gedaald tot het nulpunt.
Vind je het niet enorm frustrerend dat je inspiratie op is? Zo ja, dan moet je je eigen frustratie maar eens op papier proberen te zetten. Als dat niet lukt, zal je nog méér gefrustreerd worden, wat je werk alleen maar ten goede kan komen!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:38
Verwijderd
Misschien iemand die er verslagen uitziet, zijn handen in het haar heeft of met zijn hoofd tegen de muur staat (niet bonkt). Of je kunt ook Tantalus tekenen! Wow, das best een goed idee
Ken je de mythe van Tantalus?
Vast niet, ik vertel hem gwoon even.
Tantalus was een zoon van Juppiter, en daarom kwam hij best vaak op de Olympus bij de goden enzo. Op een keer vroeg hij zich af of de goden nou echt alles wisten, en dat wilde hij testen.
Hij nodigde de Olympische goden bij hem thuis uit voor het diner. Maar in een pastei had hij het lichaam verwerkt van zijn zoon, die hij daarvoor vermoord had.
Volgens mij was het zo dat alleen Artemis een hap nam, omdat zij nog steeds verdriet had omdat haar dochter geschaakt was door Hades en niet helder kon nadenken. Maar de rest van de goden had het meteen door, en ze zetten de zoon weer in elkaar (er was nog wel een hap uit zijn arm of zo).
Tantalus werd toen hij doodging gestraft in de Hades, hij werd in een prachtig meer geplaatst en boven zijn hoofd hingen allemaal bomen met vruchten. Maar hij kreeg al gauw honger en elke keer als hij bukte om wat te drinken, ging het water omlaag, en als hij een vrucht wilde plukken gingen de takken van de boom omhoog.
Een tantaluskwelling is een kwelling waarbij een gewenst iets heel nabij is, maar toch voor altijd onbereikbaar blijft.

En er was nog zo'n mythologisch figuur die iets verkeerds had gedaan, die Sisyphus.. Sisyphus was in de Griekse mythologie de stichter en koning van Korinthe die in de onderwereld veroordeeld werd een zwaar rotsblok tegen een steile berg op te wentelen, dat echter telkens van de top weer in de diepte rolde.

Een Sisyphusarbeid betekent zinloos werk dat men vergeefs blijft verrichten.

Misschien vind je het wel helemaal niks hoor.. maar ik vond het wel goed bedacht van mezelf

Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:53
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
de Koe! schreef op 06-11-2004 @ 14:35 :
Vind je het niet enorm frustrerend dat je inspiratie op is? Zo ja, dan moet je je eigen frustratie maar eens op papier proberen te zetten. Als dat niet lukt, zal je nog méér gefrustreerd worden, wat je werk alleen maar ten goede kan komen!
Ja, dat is inderdaad frustrerend. Hehe..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:55
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 06-11-2004 @ 14:38 :
Misschien iemand die er verslagen uitziet, zijn handen in het haar heeft of met zijn hoofd tegen de muur staat (niet bonkt). Of je kunt ook Tantalus tekenen! Wow, das best een goed idee

Misschien vind je het wel helemaal niks hoor.. maar ik vond het wel goed bedacht van mezelf
Dat is een geweldig idee, dat van die Tantalus. Je bent een schat, dat je zoveel moeite hebt gedaan. Dank!

Ik ga er misschien straks al mee bezig. Het is iig een goed idee, ik hou ook wel van de Griekse mythologie
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 01:48
JCG
JCG is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 06-11-2004 @ 14:03 :
Pijn is makkelijk, slaan iemand met een klauwhamer op z'n hand en maakt daar een foto van. Of laat iemand een fot van jezelf maken als je op je hand word geslagen. Een kunstenaar moet pijn lijden.

frustatie: Probleem een zinnig topic te maken op onzin. Dat moet genoeg inspiratie op leveren.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten