Oud 07-11-2004, 13:38
missy87
missy87 is offline
ik was n beetje aan t rondneuzen op internet naar leuke opleidingen en toen kwam ik er n paar leuke tegen (zijn totaal verschillend hoor ) namelijk archeologie en pedagogiek. zijn er toevallig mensen die hier wat meer kunnen vertellen, hoe de studie bevalt enzo, zwaar of niet, etc
Oud 07-11-2004, 14:31
Briseïs
Briseïs is offline
HBO of WO?
Oud 07-11-2004, 20:16
Verwijderd
WO denk ik. Doe archeologie zelf niet maar kan wel vertellen wat voor vakken je onder meer krijgt in het eerste jaar (op de VU):

Archeometrie:
Natuurwetenschappelijke subdisciplines van de archeologie, dateringsmethoden, prospectiemethoden;
samenstelling van grondstoffen, herkomstenonderzoek van grondstoffen en eindprodukten;
produktieprocessen van aardewerk, glas en metalen; analyse-technieken.

Computertoepassing en Practicum:
Het informaticadeel (ICT) van deze cursus behandelt in kort bestek alle huidige aspecten van informaticatoepassingen die binnen de archeologie op wetenschappelijk gebied in gebruik zijn. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de theoretische en historische achtergronden van de informatica in de archeologie. Bij het practicum ligt archeologisch materiaal (scherven etc.) ter tafel dat tesamen nader geanalyseerd wordt.

Grieks/Romeinse archeologie
Het studieonderdeel geeft een beknopt overzicht van de ontwikkelingen in de materiële cultuur van de Griekse wereld (Bouwkunst, Beeldende kunst) tussen ongeveer 2000 v.Chr. en het begin van onze jaartelling; het studieonderdeel geeft tevens verdieping en achtergronden van archeologische aspecten die per doelgroep verschillen.

Inleiding in de veldarcheologie:
Twee weken deelname aan veldwerk van het archeologisch instituut. Voorafgaand aan de opgraving vindt een inleidingscollege plaats, waarin wordt ingegaan op het landschap, de resultaten van het onderzoek tot dan toe en technische aspecten van veldonderzoek.

En verder moet je natuurlijk de complete geschiedenis van de Oudheid kennen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 21:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Pedagogische Wetenschappen bedoel je, of bedoel je op HBO-niveau? Nou ja, ik beantwoord het gewoon voor Pedagogische Wetenschappen .
Het is niet moeilijk (nou ja, misschien de statistiekvakken, maar de rest is echt niet moeilijk), alleen wel veel (lees-)stof. Je moet je ertoe kunnen zetten om de boel te leren, maar als je dat serieus doet, kun je alle tentamens halen.
Verder vind ik het een ontzettend interessante studie, omdat je veel leert over (normale en gehandicapte) kinderen.
Als je nog meer wilt weten, dan zeg het maar even (of stuur een pm).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 23:23
Balance
Balance is offline
Ik doe ook pedagogische wetenschappen en sluit me aan bij de persoon boven me.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten