Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Door niks te doen verandert er iig niks, je kunt het iig proberen, lijkt me. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Op school sta ik nog ziekgemeld, dus misschien dat ik dan morgen met m'n moeder heen kan om informatie te vragen. |
![]() |
|
een heel klein beetje herkenbaar, vorig jaar moest ik een voldoende halen voor het mondelinge examen literatuur om nog te kunnen slagen. Blackout ligt in zo'n situatie erg voor de hand en uiteraard wist ik vrijwel niets.
Nou ben ik zelf heel erg van de instelling hier kunnen we nu toch niets meer aan doen, ik ga m'n aandacht nu op de herkansing richten (en niet op de gevolgen van het niet halen ervan). Dan maar proberen een voldoende te halen in een vak waar ik nog slechter in was. En wonder boven wonder was dat gelukt! Belangrijk is dat je niet vast komt te zetten in een vicieuze cirkel van ik moet het halen, ik moet het halen.... en dan op de toets alleen maar weten "ik moet het halen". Probeer je aandacht van deze gedachtes af te houden, maar richt ze juist op je toetsen en eventueel herkansingen. Als je dan toch last van een blackout krijg, richt je aandacht even ergens ander op. Kijk even naar buiten ofzo, denk even over wat je vanmiddag gaat doen, etc. En even rustig adem halen. Als je er dan na een paar minuten voor de 2e keer naar kijkt weet je het misschien wel. En neem het tentamen/proefwerk/so/whatever eerst even van tevoren door; er is vast iets dat je wel weet en dat kan geruststellend werken. En misschien heb je behoefte aan wat informatie over faalangst: http://home.zonnet.nl/silvialodder/
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar idd, ik heb van de huisarts iets gekregen, het vertraagde mijn hartslag en ik werd er heel rustig van. Maar homeopathische dingen zijn meestal ook goed, dacht ik. Ach en het is ook gewoon voor ondersteuning, je moet daar ook niet afhankelik van zijn/worden. En niks aan het probleem gaan doen dan. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|