Oud 05-12-2004, 18:36
Verwijderd
hebben jullie wel eens grappige of juist hele vervelende dingen meegemaakt bij de dierenarts met je huisdier?

katten die maar niet uitrazen, honden die de dierenarts bijten, ik noem maar iets

ik woon zelf op een boerderij, de veearts komt daarom ook altijd hier. Een tijdje geleden was er een koe waarvan de maag was verdraaid.
De veearts kwam en ik, mijn vader en mijn broer moesten meehelpen, de koe moest op zijn rug gaan liggen, mijn broer en ik er tegenaan duwend want als de koe verder zou rollen dan zou ze verloren zijn. De veearts raakte op een gegeven moment half in paniek omdat hij dacht dat het allemaal niet lukte etc.
Wat bleek nu. De veearts is bang voor koeien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2004, 18:40
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Dan vraag ik me toch af waarom hij veearts is geworden.
Ik heb eigelijk nooit iets leuks of iets ergs meegemaakt bij de dierenarts. Owja 1 keer maar dat was niet echt leuk,
toen onze westy nog een puppy was moest deze ingeeint worden, en dan vonden we allemaal zo zielig daarom waren we er met zijn 4en bij om haar pootje vast te houden. Uiteindelijk gaf het beestje er niet zo veel om en was het zo gebeurt
Oud 06-12-2004, 08:41
Sherco
Sherco is offline
Ik heb wel meerdere leuke en minder leuke dierenartsenmoment, maar deze was wel erg grappig.
Onze kat is vorig jaar in een val gelopen en had haar achterpootje helemaal kapot. Bij de dierenarts kreeg ze zo'n prachtig verband in alle kleuren van de regenboog dat om de dag vervangen moest worden. Nou werkten bij ons twee dierenartsen, een grote brede man die heel lief en voorzichtig was, en een heel klein iel meisje dat echt heel doortastend was zullen we maar zeggen. In het leger had ze ook niet misstaan.
Wij dachten dus dat ons katje wel bang voor haar zou zijn, dus probeerden we zo veel mogelijk bij die man te komen. Maar toen ze een keer toch bij het meisje kwam, werd ze zo wild en kwaad dat het ermee eindigde dat wij onze kat vast probeerden in bedwang te houden en het meisje de kamer uit liep om toch maar die man te gaan zoeken. Zij durfde dat vreselijke beest niet meer te helpen.
Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar dat meisje hoeft onze kat niet meer te zien
Oud 06-12-2004, 09:06
11568
11568 is offline
Mijn kat is daar in 8 jaar 1 keer geweest, we halen ook nooit inentingen voor haar omdat ze helemaal gek wordt daar. Echt gek. Eerst weigert ze om uit haar mandje te komen, dat gaat niet zonder geweld. Dus dan wordt ze eruit geschud, dat ding wordt gewoon op zijn kop gehouden. Vervolgens moet ze in bedwang worden gehouden door 3 mensen omdat ze hem anders naar de keel vliegt.
Om deze redenen heeft ze ook nooit een tattoo gehad in het asiel, het lukte gewoon niet
En mijn hond is verliefd op hem, ze sleurt me altijd naar binnen daar en gaat op de grond liggen rollen in de behandelkamer. En ze likt hem helemaal dood.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:21
Flit
Flit is offline
Mijn hondje (gewicht een kilo of 7) staat altijd zo te trillen bij de dierenarts dat de tafel helemaal meetrilt en rammelt
En er moest een keer een grashaak uit haar oor worden gehaald. Andere honden moeten hiervoor vastgebonden worden en verdoofd omdat het anders echt niet kan, maar zij was zo verstijfd van angst dat het niet hoefde..

Een heel dapper hondje dus

Mijn eerste hond was juist zo stoicijns dat hij toen hij glas in zn poot had hij gehecht kon worden zonder verdoving (nee, niet verstijfd van angst, maar hij kon gewoon heel goed tegen pijn)
Oud 07-12-2004, 10:52
Souris
Souris is offline
tja,het is altijd een gedoe om onze katten in hun mandje te krijgen en als ze zitten ook helemaal stressen enzo.

ze gaan ook altijd met zn 2en naar de dierenarts voor hun prik.
altijd weer mooi om te zien dat een van de katten altijd eerst aan het miauwen is en uit haar mandje wilt en als ze mag dan is ze boos en moeten wij haar er met moeite uithalen

en die andere kat mocht vorige zomer(ze is nu 12) voor het eerst los lopen in de kamer van de dierenarts.
eerst kreeg ze haar prik en daarna mocht ze toen alle deuren goed dicht waren op verkenning door de kamer.
dat vondt ze wel erg spannend en ze was ook zo weer te vangen om naar huis te gaan.
volgend jaar mag ze wel weer los van mij
Oud 07-12-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Souris schreef op 07-12-2004 @ 11:52 :
tja,het is altijd een gedoe om onze katten in hun mandje te krijgen en als ze zitten ook helemaal stressen enzo.
^Dat idd...echt een achtervolging door het hele huis vaak. Er uit is meestal niet zo'n heel groot probleem. En op de tafel kruipen ze tegen me aan als ik er naast sta (en één van de twee kotst over me heen als dat nodig is ). Vroeger wilden ze altijd per se met z'n tweeën in één mandje, dan waren ze een stuk rustiger. Nu past dat niet meer.

Hercules (kat van m'n ouders) is vorige week geopereerd (pootje geamputeerd) nadat hij aangereden was...hij is 6 dagen bij de dierenarts gebleven, hij at alles wat los en vast zat, mauwde continu om eten, werd pas rustig toen ie een mandje in zijn hok had en hing twee dagen na de operatie met drie poten in de tralies van zijn hok. Ze vonden het jammer dat ie weer naar huis ging, want ze vonden hem geweldig en erg lief. En dat is ie natuurlijk ook, vandaar dat wij blij zijn dat ie gewoon weer thuis is.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:08
Mara
Mara is offline
Heb weekje soort 'stage' gelopen bij dierenarts voor studiepunten.

Kwam een hond binnen die niet wilde eten, en wat hij dan binnenkreeg kotste hij meteen weer uit. Röntenfoto's gemaakt, en wat bleek, er zat iets in de darmen. Op de foto zag je een duidelijk wit voorwerp in de darmen zitten. Waarschijnlijk had dat beest dus iets ingeslikt wat de boel blokkeerde.

Hond onder narcose, ze snijden de buik open, halen de darmen eruit, en beginnen de darmen af te gaan. De dierenarts kan niks vinden. Controleert nog een keer, kan nog niks vinden. Andere dierenarts controleert, kan óók niks vinden. Uiteindelijk dat dier maar weer dichtgenaaid, want er zat niks in, terwijl 't toch duidelijk te zien was op de foto's.

Niet leuk voor 't beest, maar 't moment was best grappig, die dierenartsen die keken van "hoe kan dit nou?"
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:04
Souris
Souris is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-12-2004 @ 17:17 :
^Dat idd...echt een achtervolging door het hele huis vaak. Er uit is meestal niet zo'n heel groot probleem. En op de tafel kruipen ze tegen me aan als ik er naast sta (en één van de twee kotst over me heen als dat nodig is ). Vroeger wilden ze altijd per se met z'n tweeën in één mandje, dan waren ze een stuk rustiger. Nu past dat niet meer.

Hercules (kat van m'n ouders) is vorige week geopereerd (pootje geamputeerd) nadat hij aangereden was...hij is 6 dagen bij de dierenarts gebleven, hij at alles wat los en vast zat, mauwde continu om eten, werd pas rustig toen ie een mandje in zijn hok had en hing twee dagen na de operatie met drie poten in de tralies van zijn hok. Ze vonden het jammer dat ie weer naar huis ging, want ze vonden hem geweldig en erg lief. En dat is ie natuurlijk ook, vandaar dat wij blij zijn dat ie gewoon weer thuis is.
wij sluiten ze meestal eerst op in de kamer en dan pak ik eerst de slimste kat en doe ik in het mandje.
we hebben namelijk ook wel een domme kat die van de bank valt en ook niet door heeft dat ze naar de dierenarts moet.
maar het is wel een geworstel omdat die slimmere kat er nooit in wilt en er soms met geweld in geduwt moet worden
maar het is voor hun eigen bestwil
Oud 09-12-2004, 10:43
Skilly
Skilly is offline
Toen ik een keertje met me weekschildpad naar de dierenarts ging. Was hij de ster van de dieren
Hij was zo populair dat iedereen hem wilde zien.

Naar de dierenarts gegaan.... Trek hij de pootje krijg de dierenarts bijna een beet in z'n vinger. Het was best grappig want hij stond stil en toen opeens hap
Oud 09-12-2004, 11:44
Eend
Eend is offline
Ik heb een reus als dierenarts. Enorme handen en voeten en een enorme lengte. Je hoort hem ook altijd al aankomen, topvent is het

Maargoed, als ik dan één van mijn kleine cavia's in zijn megahanden zie en hoe hij met ze omgaat, dan vind ik dat zo enorm mooi!

Ook had mijn kleine babycavia het lef om hem te bijten. Zo mooi gezicht
Oud 09-12-2004, 11:46
Eend
Eend is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-12-2004 @ 14:08 :
Heb weekje soort 'stage' gelopen bij dierenarts voor studiepunten.

Kwam een hond binnen die niet wilde eten, en wat hij dan binnenkreeg kotste hij meteen weer uit. Röntenfoto's gemaakt, en wat bleek, er zat iets in de darmen. Op de foto zag je een duidelijk wit voorwerp in de darmen zitten. Waarschijnlijk had dat beest dus iets ingeslikt wat de boel blokkeerde.

Hond onder narcose, ze snijden de buik open, halen de darmen eruit, en beginnen de darmen af te gaan. De dierenarts kan niks vinden. Controleert nog een keer, kan nog niks vinden. Andere dierenarts controleert, kan óók niks vinden. Uiteindelijk dat dier maar weer dichtgenaaid, want er zat niks in, terwijl 't toch duidelijk te zien was op de foto's.

Niet leuk voor 't beest, maar 't moment was best grappig, die dierenartsen die keken van "hoe kan dit nou?"
LOL
Oud 09-12-2004, 11:49
Eend
Eend is offline
Owja, ik had een kat met een manke poot, maar om te kijken van hoe en wat, moest hij dus een stukje lopen.
Nou...dat vertikte hij dus. Hij is overal opgesprongen, maar lopen deed hij niet
Toen de dierenarts met snoepjes stond: "Kijk eens, Bo, wat ik voor je heb?" Draaide hij zijn rug naar haar toe en ging zitten. Geweldig beest

Alleen...normaal doet ie dat noooooooit!
Oud 09-12-2004, 13:14
Konijn
Konijn is offline
Onze hond heeft áltijd wat. Is nu 7, maar heeft al zo ontzettend veel meegemaakt. Nu lopen we al een tijdje bij de dierenarts om ontstekingen op zijn zij. De eerste twee soorten antibiotica werkten niet, dus maar weer naar de dierenarts. Hond was keurig gaan liggen in de wachtkamer, en ineens laat ie zich helemaal opzij vallen en bleef zo liggen. Twee honden begonnen aan zn kop te snuffelen, reageerde helemaal niet meer..
We dachten echt dat ie dood was. Bleek niet zo te zijn, niks aan de hand (nou ja, die ontstekingen dan wel he). Was echt eng..
En de dierenarts zei dat onze hond de aller grootste wonderhond was die hij ooit heeft gezien..
(Nou ja, paar voorbeeldjes: baarmoeder eruit, poot uit de kom gehad, teen geamputeerd, heupproblemen etc)

[edit] het is dus een vrouwtje (zie baarmoeder ), en ik zeg altijd hij.. dat doet iedereen in onze regio [/edit]
Oud 09-12-2004, 15:39
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Wij kwamen er eens met een dode kip, waarvan de doodsoorzaak niet duidelijk was. Moesten we dat beest met naam (Maxima) en alles gaan registreren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten